Onko täällä rokkikeikoille omaa ketjua? Joku arvosteluketju on ainakin, mutta en nyt jaksa sen enempää arvostella, joten kirjoitellaan tänne.
Tuli tänään käytyä katsomassa Barba Negra Clubilla The 69 Eyes. Ennenkuin kukaan sanoo mitään, niin kyllä, tiedän. Ei maailman uskottavin tai omalaatuisin rokkibändi. Enemmän menin siksi, että olis sopivana päivänä, suomalainen bändi Budapestissa ja vähän tullut kaivattua itsenilaisia, mustiin pukeutuneita ihmisiä. Joku meitä täällä vähän aikaa sitten junteiksikin haukkui, mutta mä oon mitä oon.
Täytyy heti myöntää että tykkään paljonkin The 69 Eyesin tietyistä biiseistä, joita ei löydy radioiden soittolistoilta. Synkkä ja alakuloinen musiikki on aina toiminut minulle ja jos ennakkoluulot heittää syrjään, niitä löytyy bändin tietyiltä levyiltä.
No se keikka. Jyrki69 on aina ollut aika väsynyt esiintyjä, hienosta tummasta äänestä huolimatta. Nyt, 51 vuotiaana (mainitsi itse ikänsä keikan aikana) meno on aika... en halua käyttää myötähäpeä termiä, mutta jotakin siihen suuntaan aiheuttavaa. Vetäisin itse nuo samat tanssiliikkeet ihan yhtä vaivaannuttavasti, mutta onneksi en ole esiintyvä taiteilija.
Jussi69 sen sijaan on edelleen yhtä viihdyttävä rumpali ja häntä on hauska seurata. Kädet viuhtoo ja Tommy Leeltä muistaakseni miehen omien sanojenkin mukaan kopioitu soittotyyli toimii meikäläiselle.
Biisilista oli 30-vuotis juhlakiertueen mukaan sopivasti kattaus koko uralta, mutta omia lempibiisejäni soittivat vain kolme. Wasting the Dawn oli keikan huippukohta, Crashing High ja Framed in Blood toimivat aina.
Christina Deathia odotin, mutta eivät perkele soittaneet. Devils levy loisti muutenkin poissaolollaan.
Ihan mukava keikkakokemus kuitenkin kaikenkaikkiaan. Unkarilaiset rokkimimmit on kyllä hyvännäköisiä.
E: Ai niin, yleisössö heiluteltiin myös Suomen lippua, ilmeisesti en ollut ainoa härmäläinen katsomossa. Tarkoitus oli mennä jutteleen tyypeille keikan jälkeen, mutta onnistuin hukkaamaan heidät siinä ryysiksessä.