Joensuu. 460 km suunnilleen. Nämä navigaattorit väittää että viisi ja puoli tuntia menee mutta neljässä mie sen aina olen ajanut.4 tuntia, jumalauta, sä asut mettässä. Ja mää luulin, että oon maalainen.
Joensuu. 460 km suunnilleen. Nämä navigaattorit väittää että viisi ja puoli tuntia menee mutta neljässä mie sen aina olen ajanut.4 tuntia, jumalauta, sä asut mettässä. Ja mää luulin, että oon maalainen.
Ethän sää kuitenkaan oo Joen suussa? Tai mitä se mulle kuuluu, ole perkele vaikka siellä.Joensuu. 460 km suunnilleen. Nämä navigaattorit väittää että viisi ja puoli tuntia menee mutta neljässä mie sen aina olen ajanut.
Do I live in the mouth of Joe or in the mouth of the river?Ethän sää kuitenkaan oo Joen suussa? Tai mitä se mulle kuuluu, ole perkele vaikka siellä.
YesDo I live in the mouth of Joe or in the mouth of the river?
Koirien nimiä on Moppe, Musti ja Rekku. Ja ajokoira on Martti.Voi vittu pojat! Fudu ja Upi on niiden koirien nimet, jotka pääsevät tässä perheessä historiaan. Wilma, Tupu, Rex, Jane, Fado, Esso, teidän muisto ei ikinä vaalistu, eikä marsujen Kaneli, Nilo ja Nipsu, te kaikki olette edelläkävijöitä.
"Aalannin tuhansilla saarilla ja kallioilla aina varaan saaristoon asti eteläpuolella Turkua asuu ruotsalainen väestö merimiehiä ja kalastajia. He viljelevät jonkun vähän eloa ja potaatia, heillä on hevoisia ja karjaa, he polttavat kalkkia ja tiilejä, vievät laivoilla ulos puita, mutta heidän oikea peltonsa ja niittynsä on meri. Muutamat ovat laivainomistajia, rakentavat suuria laivoja ja purjehtivat vieraihin maihin saaden suuria voittoja. Toiset vievät kuutoisillaan ja kaleaseillaan kaloja, halkoja, kalkkia ja paljon muuta Tukholmaan, Turkuun, Helsinkiin ja Rääveliin. Nämä pienet kipparit purjehtivat yhden ja kahden miehen kanssa laivassa enimmite maan näkemisen mukaan tutuilla kulkuvesillään, paneuvat vastatuulella ankkuriin kallioiden suojaan, mutta saavat usein päällensä odottamattomat myrskynpuuskat ja tuulenpyörähdykset, jotka syökseyvät kallioiden nenissä heitä vastaan. Toiset elävät koko kesän kalastusveneissään ulkona merellä ja vievät syksyllä suolaisia kaloja ja turskia kaupunkeihin. Miehet, vaimot, ja lapset ovat koetelleet merta kaikissa tuulten vaiheissa, heidän kasvonsa eivät vaalistu valkeista aalloista, mutta aikansa vaivoja kärsittyä makaavat he mielellään ankkurissa rauhassa ja elävät hyvästi. Suomen luonteen rauhallisuus tekee heidät kärsivällisiksi ja huolettomiksi oman aikansa hukkaan-menosta. Sellaisia ovat useat meidän rannikko-asukkaista, heidän elämänsä on jakaunut kovan työn ja verkallisen levon alaiseksi." Maamme kirja 90: Saariston asukkaat lounaspuolisessa Suomessa.Mitä muuten tarkoittaa vaalistu?
Eipä välttämättä olisi ollut lempeä lomassa jos en olisi saanut peliä katsella ;-). Kyllähän mies sen tajusi että peli oli minulle tärkeä eikä ollut tiedostanut koko asiaa hotellia varatessa. Hän oli vahvasti sitä mieltä että mitä se kaksi tuntia sinne tai tänne tekee... Oltiin jo käyty yhdessä uimassa ja syömässä ja muutenkin hengailtu yhdessä jo monta tuntia. Minä katselin peliä ja mies kävi vähän salilla nostelemassa rautaa kun pääsy liikuntatilohin kuuluu hotelliyöpymiseen. Ihan loppumatsin ajaksi hän tuli sitten kaveriksi iloitsemaan Suomen kisapaikasta. Kun ei herraa kiinnosta katsella kun tyypit juoksee 1,5 tuntia jonkun nahkasoikion perässä niin... Minkäs sille teet. Ja minua sattui kiinnostamaan. Näillä mennään meillä...Etkös sä ollu jollain lemmenlomalla äijäs kaa?
Kansalaistori on vaarallinen mesta.Hajooks teilläkin kännyköidet lasit aina kun Suomi menee EM-kisoihin. Niin mullakin.
Kyllä Pete on ollut jo vuosia Suomen ykköspukki.Se on muuten sillettii et Joulupukki taitaa olla tänä vuonna vasta suomen toiseksi suosituin Pukki.
"Raskas työ vaatii raskaat huvit".
Tuohan ei pidä ollenkaan paikkaansa, jos nyt raskaudella tarkoitetaan esim. pään täyteen kiskomista, eikä vaikka pitkää lenkkiä, joka toki auttaa raskaassa työssä jaksamiseen. Mitähän muita sananlaskuja on jotka eivät pidä lainkaan paikkaansa.
"Kuuntele sydämen ääntä""Joskus sydän näkee sellaista, mikä on näkymätöntä silmille"
Fysiologisesti mahdotonta, eikä siis pidä lainkaan paikkaansa. Typerääkin typerämpi sananlasku. Hulluja ovat entisajan ihmiset olleet.
"Kuuntele sydämen ääntä"
Mahdollista, mutta mihin helvettiin se jumputus pitäis sua ohjata? Onko näiden keksijä ollut lsd-päissään, kun on kuullut sydämen puhuvan.