No äidinkielessä oikeastaan kaikki on mennyt alaspäin. Kun ei lueta, luetun ymmärtäminen kärsii. Samaa vauhtia taantuu myös kirjoittaminen. Yleistieto on jännä asia, ennen se meni suunnilleen Gaussin käyrällä eli todella fiksuja ja todella hölmöjä oli vähän, suurin osa oli sellaista keskitasoa. Nykyisin todella fiksuja ja asioista kiinnostuneita on edelleen aika vähän, mutta se keskiluokka on taantunut melko tyhmiksi. Kun ei kiinnosta maailma niin ei se kiinnosta, minkäs teet. Energiajuomat, kännykkä ja mopo kiinnostaa, ne tekee onnelliseksi...@Evil
Siirsin tänne kun ei nää nyt kaiketi onnellisuusketjuun kuulu.
Eli piti kysymäni tämmööstä että kun oot ollut opetusalalla, niin ootko huomannut jonkunlaista taantumista/ petraamista nuorison piirissä ja mitkä asiat ovt taantuneet ja mitkä parantuneet noin vaikka äidinkielen taikka yleistiedon saralla? Mää muuten kirjotan tahallaan tälläin manselaisittain kun saa lauseita lyhennettyä ja oon muutenkin vähän outo.
Muutos ilmenee lähinnä siinä, että ei enää ajatella tätä päivää pidemmällä tähtäimellä. Ei lapsi mieti ensi viikkoa, ensi vuotta eikä loppuelämää. Se miettii vaan, että just nyt mulla pitää olla kivaa ja viihdykettä. Ei osata odottaa mitään, kaikki on saatava heti ja ilmaiseks ja sokeroituna ja ekana.