Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 608 366
  • 68 386

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Ryyppääminen oli kolmivitoseksi ihan kivaa. Sen jälkeen se on ollut enenevässä määrin turhaa hommaa. Ryyppääminen tuo lisäarvoa ekat noin kolme tuntia, sen jälkeen menee helposti 100 h huonosti. Ensin on liian humalassa, sitten krapulassa, rahaa menee, terveys kärsii, on tyhmä, ei jaksa tehdä mielenkiintoisia juttuja moneen päivään ja aivoapatia vie tilan ja ajan.

Siis ryyppääminen on aivan paskaa hommaa. Semmoiset kolme isoa olutta on vielä ok, jos osaa siihen lopettaa. Kaikki muu on yhtä liimanhaistelutason paskaa. No opiskeluaikana se vielä on ihan ok, lieveilmiöt on useimmilla paljon pienempiä.

Tällaista tekstiä parisuhde saa miehen kirjoittamaan. Hahahah!

No ei vaan. Olen kyllä oikeastaan kaikesta kirjoittamastasi täysin samaa mieltä. Jos nyt oikein muistan, koska mitään kirjanpitoa en asiasta en pidä, niin olen ollut tämän kalenterivuoden aikana kerran humalassa. Toki pienessä hiprakassa ehkä sitten useammin, mutta oikeasti ryyppäämiseksi kutsuttavaa on tapahtunut vain kerran. Krapula oli karmea ja morkkista kesti kaksi viikkoa. Sitä juomista seuranneella viikolla sitten ei oikein tapahtunut mitään, ei sen paremmin kotona kuin töissä. Aivan vastenmielistä touhua. Olen nyt ottanut tavakseni jo muutaman vuoden aikana, että kuukauden verran ennen Jukolan viestiä en juo edes sitä vähää. Vaikka sillä ratkaisulla ei ole tuon taivaallistakaan vaikutusta siihen kuinka nopeasti tai hitaasti siellä metsässä kesäyönä könyän (koska hidasta se on joka tapauksessa), niin tänä vuonna oikein huomasin kuinka hyvää tuo juomattomuus teki varsinkin henkisesti ja ehkä myös fyysisesti. Oli jotenkin helppoa viikonloppuiltoina olla ottamatta sitä yhtä tai kahta kaljaa kun asiaa ei tarvinnut arpoa, vaan sen oli päättänyt jo etukäteen. Voisin kyllä lopettaa tuon alkoholin kokonaankin, mutta pidän vähän liikaa hyvistä oluista, enkä toisaalta jotenkin jaksa tehdä numeroa siitä etten juo, sillä tietyissä esim. työtilanteissa tuo pieni alkoholin nauttiminen kuuluu asiaan.

Jotenkin koko ajan enemmän huomaan ärsyyntyväni siitä, kuinka paljon kaikkeen kanssakäymiseen esim. tiettyjen kavereideni kanssa edelleen liittyy se ryyppääminen. Opiskeluaikaisten kavereideni kanssa muodostuneessa WhatsApp-ryhmässä varmaan 80-90% viesteistä liittyy tähän asiaan. Vaikka rakkaita ihmisiä ovat minulle, niin oikeastaan aika naurettavaa. Onneksi itse olen parempi ihminen!

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Täällä syntymäpäiväjuhlinta menossa. Olin ensin eilen että hemmetti ei rahat riitä mihinkään kivaan, mutta näemmä sitä saa ihan lystikkään päivän aikaan pienelläkin rahalla ja maltilla. Minulla on ihan hyvä fiilis ja tällä hetkellä asunnossani soi kovaa ja korkealta hyvä musiikki ja juon limpparia. Tämä on tällainen limudisco.

Aamun aloitin runsaalla ja kattavalla aamupalalla eräässä hämeenlinnalaisessa hotellissa. Siellä oli ihan hyvä aamupala katettuna ja maksoi 9,50 euroa. Eli ei nyt mikään kovin hintava aamupala ollut tuolla. Kun ottaa huomioon että yleensä täällä Hämeenlinnssa on brunssit kahviloissa sellaista 12 euron luokkaa ja muissa hotelleissa aamupaloista joutuu kai pulittamaan melkein 18 euroa.

Sitten menin uimahalliin uiskentelemaan ja saunomaan. Olin siellä puolentoista tunnin ajan. Sen jälkeen kävelin tänne kuntoutuskeskukseen jossa oli myös mukavaa ohjelmaa ja nyt tykitän musiikkia ja juon sitä limua. Yritetään pitää juhlafiilistä yllä maltilla ja vähäisellä rahan menolla.

Jos illalla sitten menisi katselemaan leffateatteriin sen Kari Tapiosta kertovan uutuusleffan ja myöhemmin illalla erääseen raflaan ilmaiskeikalle. Minulla on kyllä sellainen fiilis että ei tässä malta paikallaan pysyä että katsoo nyt miten käy tuon leffassa käynnin... Kivaa päivää niin minulle kuin muillekin! 35 vuotta ei ole edes vielä paha, en tunne itseäni vanhaksi.

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Onkohan tämä iän tuoma valinta vai mistäköhän johtuu kun en edes muistanut että tänään pelattiin liigaa. Valioliiga vei kaiken mielenkiinnon.

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minusta tuntuu aina hullulta, kun joku potee krapulaa. Kuulun varmaan siihen promilleen väestöstä, jolle ei tule krapulaa oikeastaan mistään. Ihan sama, mitä juo, aamulla ei ole paha olo, ei päätä särje. Vanhemmiten ainoastaan tullut se, että väsyttää, nuorempana pystyi aloittamaan uudelleen vaikka kuudelta aamulla. Nyt menee jo kymmenen paremmalle puolelle, kun on niin väsynyt. Pohjakunto pettää, sanon ma. Ja vahva pohja alkoholismille.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sataa, paistaa ja sataa... no sitten paistaa. Kyllä nämä pari päivää on olleet säältään vaihtelevia. Jos on lähtenyt auringon paisteella lenkille niin on voinut tulla yllätetyksi kesken lenkin sadekuurolla. Sen verran on ollut tuulta ja poutaa että sain linnun(yms.)pelokkeet kuivina varastoon. Tänään käytiin Hietalan tilalla Ruuhijärvellä lihakeitolla ja pihattokierroksella. Oli joku "osta tilalta- päivä". Ostin ruisleipää, maksamakkaraa ja ruis- ja hiivaleipäjauhoja.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minusta tuntuu aina hullulta, kun joku potee krapulaa.
Ja vahva pohja alkoholismille.
Eiköhän se alkoholismin pohja ole juuri siinä krapulan korjaamisessa. Jos ei tunne krapulaa niin ei sitä tarvitse korjata alkoholilla... Eikä ruveta ryyppäämään jatkuvasti ettei tarvitse kohdata krapulaa. Kamala kaveri... Se kyllä vie mukanaan.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Siis minä en voi uskoa että olen yhä se sama ihminen kuin kaksi viikkoa sitten. Tuolloin vielä tuskailin tylsyyden kanssa ja elämässä ei tuntunut tapahtuvan mitään kummempaa. En jäänyt kuitenkaan laakereille makaamaan ja valittamaan vaan olen pistänyt tuulemaan ja onnistunut ainakin kahden viikon ajaksi lisäämään sisältöä elämääni.

Erittäin miellyttävät kaksi viime viikkoa olleet. Elämässäni on alkanut tapahtumaan ja vielä kaiken kukkuraksi miellyttäviä asioita. Rahaakin hieman palanut mutta en valita mennyttä ja kadu sitä mutta jatkossa ei taas voi elää ihan näin leveäperäisesti.

Tämä synttäripäiväni ollut sangen hieno. Eilen olin vittuuntunut kun synttäribudjettini jäi niin pieneksi mutta taas, en jäänyt valittamaan vaan koitin loihtia itselleni kivan päivän pikkurahalla ja siinä onnistuin.

Ensin tosiaan aamupala siellä hotellilla. Se oli runsas aamupala ja tuon jälkeen en olekaan nälkää tuntenut koko päivänä. Sitten lempiyhtälöitäni eli uimista ja saunomista uimahallilla. Tämän jälkeen kotiin jumputtaan hyvää musiikkia, juomaan muutama alkoholiton juoma ja osallistumaan myös täällä kuntoutuskeskuksessa järjestettyyn ohjelmaan.

Jo tähän mennessä päiväni oli ollut varsin mukava ja sitten vielä huipennuksina tuli Kari Tapiosta kertovan elokuvan katselu leffateatterissa. Se oli kyllä erittäin hyvä elokuva ja yllätyksenä minulle tuli se että Tapiokin oli noin kova viinan juoja. Illan lopuksi sitten vielä se ilmaiskeikka. Mies ja kitara eräässä ravintolassa musisoi. Oli hyvää musiikkia, etenkin kun huomioi että oli tosiaan ilmainen keikka.

Minulla on nyt hyvä ja onnellinen fiilis. Jos vanheneminen on kerran näin miellyttävää niin voin jatkossakin taas vanheta. Tämä on ollut hyvä päivä ja mennyt vauhdilla. Kannatti lähteä taas kotoa pois. Vaikka kyllä kotonakin viihdyn.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy