YLE 2 näyttää parhaillaan dokkaria nettikamera-seksibisneksestä.
Ensinnäkin yllätyin miten isosta kokonaisuudesta on kyse. Tuolla on ihan satojen työntekijöiden firmoja, ns. mallitoimistoja, jotka mm. valvovat että palkkaamansa ihmiset esiintyvät pyydettyinä ajankohtina, ja tarjoavat huoneita palveluiden kuvaamisiin. Jopa erilaisia koulutuksia käydään ja kerrotaan mitkä seksilelut ovat in tällä hetkellä jne. Nämä sadat työntekijät eivät siis ole pelkästään itse malleja. Olen tutustunut kyseisiin nettisivuihin joskus, mutta olen luullut kyseessä olevan ihan vain yksityishenkilöiden omatekoisia esiintymisiä, joille palkka maksetaan nettisivuja pyörittävän puljun toimesta.
Kyllä mä aika hyvin tavallaan ymmärrän noita, jotka tuohon rupeavat. Jos moraali vain kestää muutaman tunnin viikossa hieroa römpsää tai hakata tattia web-kameran edessä ja siitä maksetaan hyvin, niin miksi ei. Helppo ja osalle ehkä jopa ihan mukava tapa tienata rahaa. Ei sillä että itse haluaisin mennä hakkaamaan pientä kulliani koko maailmalle, mutta ymmärrän niitä jotka valitsevat kyseisen ratkaisun köyhyyden sijaan.