Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 596 735
  • 68 325

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Siskon lapsen kastejuhla olisi viikonloppuna. Kummiksi olen lupautunut. Eilen jo katselin juhlavaatteet lävitse ja uudet sukkahousut pitäisi hankkia. Tai taidan kyllä tyytyä polvisukkiin koska sukkahousut on mielestäni niin ahdistavia. No toivottavasti tulee mukavat juhlat eikä lapsi rääy koko toimituksen ajan... tai paras olisi jos ei rääkyisi ollenkaan (siis toimituksen aikana).

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mitäs vittua. En pysty tekeen lähtöselvitystä Finnairin sivuilla. Vaimolta meni mukisematta läpite. Pitää kuulemma mennä lentokentällä tiskille rokumenttien kanssa. Ei kyllä ennen oo ollu mitään ongelmaa. Oiskohan kumihanskaa tiadossa...? Ihan rupes sillee fantsusti kihelmöimään pelkkä ajatus. Hih ja tirrsk.

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Olen nyt ollut vuoden ja kaksi kuukautta juomatta itseäni humalaan. Tämän aikana olen juonut yhteensä kolme olutta ja yhden lasin sangriaa, minkä vuoksi en itseäni täysraittiiksi voi kutsua. Suurin syy tähän oli muutto puolison luokse toiselle paikkakunnalle, vastuu muustakin kuin omasta elämästä ja pään sisällä syntynyt päätös siitä että ilman viinaakin voi olla hauskaa. En silti sulje pois vaihtoehtoa vetää vielä joskus kännejä, ja varmaan vielä vedänkin ja monta kertaa, mutta nyt tällä hetkellä tuntuu hyvältä olla juomatta.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mitäs vittua. En pysty tekeen lähtöselvitystä Finnairin sivuilla. Vaimolta meni mukisematta läpite. Pitää kuulemma mennä lentokentällä tiskille rokumenttien kanssa. Ei kyllä ennen oo ollu mitään ongelmaa. Oiskohan kumihanskaa tiadossa...? Ihan rupes sillee fantsusti kihelmöimään pelkkä ajatus. Hih ja tirrsk.

Mä oon siellä venaamassa. @Sämppäri kuvaa. Ja osallistuu.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä oon siellä venaamassa. @Sämppäri kuvaa. Ja osallistuu.
Tottakai osallistuu, kun mä olen se tarkastaja. Meille tuli ilmoitus mahdollisesta jäniksen kätkemisestä anaaliin ja salakuljettamisesta ulkomaille ja johnyn kohdalla koneet alko vilkkumaan, kun hedelmäpeli. Mulla on oma muurahaiskarhu, kuka haistelee sitten mahdolliset salakuljetusyritykset välilihan alueelta.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Sä et tiedä mikä sua odottaa...

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Ruotsin oppitunnilla ollaan istumassa verbejä kertaamassa. Olenpa mä näissä kehno. Pitää harjoitella lisää.

Ala-asteen viidenneltä luokalta aina virkamiesruotsiin asti opiskelin ruotsia. Ei oo silti hallussa nuo ruotsin verbit ja niiden aikamuodot. Virkamiesruotsin kirjallisen osionkin taisin päästä läpi joko kolmannella tai neljännellä yrittämällä.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Siivoaminen on kyllä ihan homojen hommaa (sori @vetti ). Tuli tossa äsken imuroitua ja pyyhittyä pölyt. Onneksi tässä mun kartanossa ei ole kuin 58 neliötä niin tuon ehkä nippanappa jaksaa aina joskus tehdä. Paljonkohan maksaisi jos siivooja kävisi vaikka kerran kuussa?

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Siivoaminen on kyllä ihan homojen hommaa (sori @vetti ). Tuli tossa äsken imuroitua ja pyyhittyä pölyt. Onneksi tässä mun kartanossa ei ole kuin 58 neliötä niin tuon ehkä nippanappa jaksaa aina joskus tehdä. Paljonkohan maksaisi jos siivooja kävisi vaikka kerran kuussa?
Hommaat homon siivoon niin ei maksa mitään. Imuroit vaan näädsit tyhjäks kun on kämppä siisti. Halpa hinta tosta hommasta. Kullin maun saa konjakilla pois suusta. Siis kuulemma.

Saipamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kai sitä joku tulis 20-30eurolla jo siivoomaan noin pienen kartanon. Tuo pölyjen pyyhkiminen on varmasti vittumoisin kotityö.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Kai sitä joku tulis 20-30eurolla jo siivoomaan noin pienen kartanon. Tuo pölyjen pyyhkiminen on varmasti vittumoisin kotityö.
Joo, mä en jaksa yleensä edes kovin tarkkaan pyyhkiä. TV-tason ja pleikkarin ja sitten tietokonepöydän. Vähän sieltä täältä enimmät. Ai vittu nousee verenpaine pelkästä ajatuksesta.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mä en vissiin ole kunnon homo, kun ei tuo kuulu repertuaariin. Ja @Johnny B. Goode puhdas kulli on aina paremman makuinen kuin vastaava vittu. Ei konjakkia tarvita.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tässä ruotsin opettelussa voisi olla kätevää hyödyntää nettikaveriani, joka on ruotsalainen. Kappas, tunti päättyy pian. Mukavaa näitä on kerrata, palautella mieleen.
Mun täytyy hyödyntää systeriä ja sen mukuloita. Sys kun muutti 70-luvulla Stogikseen ja lapsensa ovat täysin ruotsalaisia. Kieli tulee taas tarpeeseen uuden duunin myötä, emo kun on Ruotsissa. Konsernikieli on toki englanti, mutta oishan tuo hyvä pomolle puhua hänen äidinkieltään. Edes yrittää.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jeessöör. Aika monella oppilaalla, toisin sanoen suurimmalla osalla, taitaa olla perusteluna vähäinen into ruotsia kohtaan se, että sitä ei ajatella tarvitsevan mihinkään tulevaisuudessa. Minulle nyt on yksi hailee, tarvitsenko aikuisena ollenkaan ruotsia, saksaa tai muutakaan kieltä. Niiden oppiminen on kivaa ja minusta se on vain siistiä, että osaa puhua jotain muuta kieltä. Ruotsin kieli kaipaisi enemmän arvostusta kouluissa. Näin meikä ajattelee. Jag tror att det är ganska roligt språk.
Toki näin. Tähän mennessä kun tuolla ei tosiaan ole pahemmin ollut tarvetta, kielioppi on takaraivossa, mutta sanavarasto on unohtunut. Kyllä mä ruotsilla toimeen tulen, mutta...

Kielipankista kun on tarvinnut englantia, saksaa ja espanjaa, pikkaisen ranskaa ja venäjää, niin tuo naapuri on jäänyt.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jeessöör. Aika monella oppilaalla, toisin sanoen suurimmalla osalla, taitaa olla perusteluna vähäinen into ruotsia kohtaan se, että sitä ei ajatella tarvitsevan mihinkään tulevaisuudessa. Minulle nyt on yksi hailee, tarvitsenko aikuisena ollenkaan ruotsia, saksaa tai muutakaan kieltä. Niiden oppiminen on kivaa ja minusta se on vain siistiä, että osaa puhua jotain muuta kieltä. Ruotsin kieli kaipaisi enemmän arvostusta kouluissa. Näin meikä ajattelee. Jag tror att det är ganska roligt språk.
Itse olen kanssa tätä jengiä jota ihan suoranaisesti vitutti opiskella jotain ruåtsia koulussa. Juu, senkin takia että se on täysin turha taito osata mutta eniten sen takia että oli PAKKO. Pakkoruotsi termi ei ole ihan tyhjästä repäisty. Ja vielä kun vedellään vähän mutkia suoriksi ja yleistetään niin tota pakkoruotsia tuskin olisi ilman muutamaa niidenkielistä sikarikasta sukua joiden persettä tämän maan valtaapitävät tykkäävät kielellään pitää kosteana.

Saksaa muuten kannattaa osata jo senkin takia että pääsee juonesta kiinni niissä kinkyissä jynkkyleffoissa mitä sieltä tulee. Se lisää valtavasti eksperienssiä kun ymmärtää mitä Horst sanoo siinä kun se levittää Hildegardin kinkut leväälleen ja tunkee koko nenänsä asian ytimeen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy