Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 327 284
  • 66 843

Saipamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siivoaminen on kyllä ihan homojen hommaa (sori @vetti ). Tuli tossa äsken imuroitua ja pyyhittyä pölyt. Onneksi tässä mun kartanossa ei ole kuin 58 neliötä niin tuon ehkä nippanappa jaksaa aina joskus tehdä. Paljonkohan maksaisi jos siivooja kävisi vaikka kerran kuussa?
Kai sitä joku tulis 20-30eurolla jo siivoomaan noin pienen kartanon. Tuo pölyjen pyyhkiminen on varmasti vittumoisin kotityö.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kai sitä joku tulis 20-30eurolla jo siivoomaan noin pienen kartanon. Tuo pölyjen pyyhkiminen on varmasti vittumoisin kotityö.
Joo, mä en jaksa yleensä edes kovin tarkkaan pyyhkiä. TV-tason ja pleikkarin ja sitten tietokonepöydän. Vähän sieltä täältä enimmät. Ai vittu nousee verenpaine pelkästä ajatuksesta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Siivoaminen on kyllä ihan homojen hommaa (sori @vetti ). Tuli tossa äsken imuroitua ja pyyhittyä pölyt. Onneksi tässä mun kartanossa ei ole kuin 58 neliötä niin tuon ehkä nippanappa jaksaa aina joskus tehdä. Paljonkohan maksaisi jos siivooja kävisi vaikka kerran kuussa?
Mä en vissiin ole kunnon homo, kun ei tuo kuulu repertuaariin. Ja @Johnny B. Goode puhdas kulli on aina paremman makuinen kuin vastaava vittu. Ei konjakkia tarvita.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tässä ruotsin opettelussa voisi olla kätevää hyödyntää nettikaveriani, joka on ruotsalainen. Kappas, tunti päättyy pian. Mukavaa näitä on kerrata, palautella mieleen.
Mun täytyy hyödyntää systeriä ja sen mukuloita. Sys kun muutti 70-luvulla Stogikseen ja lapsensa ovat täysin ruotsalaisia. Kieli tulee taas tarpeeseen uuden duunin myötä, emo kun on Ruotsissa. Konsernikieli on toki englanti, mutta oishan tuo hyvä pomolle puhua hänen äidinkieltään. Edes yrittää.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jeessöör. Aika monella oppilaalla, toisin sanoen suurimmalla osalla, taitaa olla perusteluna vähäinen into ruotsia kohtaan se, että sitä ei ajatella tarvitsevan mihinkään tulevaisuudessa. Minulle nyt on yksi hailee, tarvitsenko aikuisena ollenkaan ruotsia, saksaa tai muutakaan kieltä. Niiden oppiminen on kivaa ja minusta se on vain siistiä, että osaa puhua jotain muuta kieltä. Ruotsin kieli kaipaisi enemmän arvostusta kouluissa. Näin meikä ajattelee. Jag tror att det är ganska roligt språk.
Toki näin. Tähän mennessä kun tuolla ei tosiaan ole pahemmin ollut tarvetta, kielioppi on takaraivossa, mutta sanavarasto on unohtunut. Kyllä mä ruotsilla toimeen tulen, mutta...

Kielipankista kun on tarvinnut englantia, saksaa ja espanjaa, pikkaisen ranskaa ja venäjää, niin tuo naapuri on jäänyt.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jeessöör. Aika monella oppilaalla, toisin sanoen suurimmalla osalla, taitaa olla perusteluna vähäinen into ruotsia kohtaan se, että sitä ei ajatella tarvitsevan mihinkään tulevaisuudessa. Minulle nyt on yksi hailee, tarvitsenko aikuisena ollenkaan ruotsia, saksaa tai muutakaan kieltä. Niiden oppiminen on kivaa ja minusta se on vain siistiä, että osaa puhua jotain muuta kieltä. Ruotsin kieli kaipaisi enemmän arvostusta kouluissa. Näin meikä ajattelee. Jag tror att det är ganska roligt språk.
Itse olen kanssa tätä jengiä jota ihan suoranaisesti vitutti opiskella jotain ruåtsia koulussa. Juu, senkin takia että se on täysin turha taito osata mutta eniten sen takia että oli PAKKO. Pakkoruotsi termi ei ole ihan tyhjästä repäisty. Ja vielä kun vedellään vähän mutkia suoriksi ja yleistetään niin tota pakkoruotsia tuskin olisi ilman muutamaa niidenkielistä sikarikasta sukua joiden persettä tämän maan valtaapitävät tykkäävät kielellään pitää kosteana.

Saksaa muuten kannattaa osata jo senkin takia että pääsee juonesta kiinni niissä kinkyissä jynkkyleffoissa mitä sieltä tulee. Se lisää valtavasti eksperienssiä kun ymmärtää mitä Horst sanoo siinä kun se levittää Hildegardin kinkut leväälleen ja tunkee koko nenänsä asian ytimeen.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täällä ollaan laivan hytissä. Kohta syömään ja ostoksille. Hyvin matka mennyt ja toivottavasti menee jatkossakin. Suosittelen kaikille tukholman risteilyä. Näkee vähän maailmaa ja pääsee buffetissa maistelemaan vieraita makuja/ruokia.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Saksaa muuten kannattaa osata jo senkin takia että pääsee juonesta kiinni niissä kinkyissä jynkkyleffoissa mitä sieltä tulee. Se lisää valtavasti eksperienssiä kun ymmärtää mitä Horst sanoo siinä kun se levittää Hildegardin kinkut leväälleen ja tunkee koko nenänsä asian ytimeen.
Siihen ei laajaa saksankielen osaamista tarvita, Horst sanoo "scheisse!"
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä olen nyt pari viikkoa ollu iltavuorossa ja olen tullut siihen tulokseen, että Saarioisten kinkku-pekoniruukku on paras valmisruoka.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ootteks te muuten kuulleet sellaisesta legendasta että, jos suomentaa nämä kolme englanninkielistä sanaa: Black, Fire, Gay kovaan ääneen niin saa taikavoimat lol XD

Okei vanha juttu, meen pois...
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Valmisruokia ei tule juurikaan syötyä, paitsi jonkun kerran kuukaudessa lihapiirakan. Aikoinaan vedin vähän myös mikropitsoja, mutta niistä meni maku. Miten viihdyt muuten iltavuoroissa?
No on täällä ihan mukavaa, ainakin saa nukkua niin pitkään, kuin haluaa. Usein vaan on vähemmän tekemistä illalla.
Olen niin heikkohuumorinen kaveri, että kikatin tällekin. Häpeäisin, jos vain osaisin. Mistä ihmeestä sä olet kuullut tämän, jätkä? Meikälle ihan uus tuttavuus. En tosin aio levittää sitä eteenpäin, heh.
En mä oikein edes tiedä, missä olen tuon kuullut. Varmaan jossain yläasteella. Tuli vaan ihan yhtäkkiä mieleen.
 

Glove

Jäsen
Mukavaa kuunnella musiikkia ja ottaa vähän lonkeroa. Päivällä sain taas yhden asian tehtyä kun vein sykemittarini huoltoon. Ranneke meni keväällä rikki ja tuolla se on laatikon pohjalla ollut. Veikkaan, että tuossa Polarin V800:ssa on joku suunnitteluvirhe kun tuo ranneke ei kestä. Tämä on nyt kolmas kerta kun se korjataan. Kyllä sitä toivoisi, että melkein neljän sadan euron laite kestäisi vähän paremmin.

Mutta joo, lähen hakemaan jääkaapista uuden lonkeropullon kun edellinen on tyhjä. Olis kyllä kamalaa jos jääkaapissa oliskin punkerolollo.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Yllättävänkin paljon kirpaisi tuo tuttavapariskunnan miehen kuolema myös minua. En ollut tosiaan nähnyt tuttaviani moniin vuosiin ja sen takia hiukan yllätti kun sitten monien vuosien jälkeen tuli tällainen tieto ja se myös minua aidosti kosketti. Ei mitään säälin hakua vaan aitoa huolta, myötätunnon kokemista ja surua.

Mutta kyllähän tuo tuttavapariskunta oli aikoinaan vuosia läheisesti läsnä minun elämässäni, välit olivat hyvät ja kai ne oli sitten niin hyvät että tuli lähtemätön jälki sydämeeni. Ja aina lämmöllä olen muistellut noita aikoja työssä ja tuttujeni kanssa. Vaikka ei kovin paljoa olla yhteyttä viime vuosina pidettykään. Ja kyllähän välit ainakin olivat hyvät ja lämpimät molemmin puolin, ja ovat varmaan vieläkin.

Ei kai tuollaisten tunteiden läpikäymistä kannata sen enempää ihmetellä. Olen herkkä ja tunteva ihminen. Minäkin. Ja onhan kuolema itsessäänkin jo aina vakava asia.

Mutta nyt alkaa olo ja fiilis olemaan parempi, iloisempi. Tuntuu että olen valmis taas päästämään irti menneiden muistelusta ja menemään eteenpäin elämässäni. Ja onneksi tässä oma elämä hymyilee vaihteeksi, lokakuussa muutan uuteen asuntoon ja työt toivottavasti alkavat.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Punamusta
Kävikkö muuten fiilistelemässä Janos Valmusen bussipysäkillä jo...?
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
puhdas kulli on aina paremman makuinen kuin vastaava vittu. Ei konjakkia tarvita.
Taas me ollaan erimieltä. Rohkenen väittää, että kyllä se kunnon pillu paremmalle maistuu kuin kulli, jota tosin en ole päässyt maistamaan. Silti rohkenen väittää näin. Muttet selkeestikkään ole palstan ainoa kullin lutkuttaja. Makuasioitahan nämäkin toki ovat.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Jeesus kuulemma käveli vetten päällä, siis kai Galilean eli Genesaretinjärvellä veden päällä.
Ei uskaltanut juosta? Jonkun pitäisi tuo tehdä, Therese Johaugin vaikka.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Rohkenen väittää, että kyllä se kunnon pillu paremmalle maistuu kuin kulli, jota tosin en ole päässyt maistamaan.
Minun kokemukseni pillun nuolemisesta on niin vähäiset ja niin kaukaa menneisyydestä etten oikein osaa ottaa kantaa tähän polttavaan kysymykseen... Ei se vittu pahalle muistaakseni maistunut... Enkä usko että mielipidettäni kaivataankaan mutta pakko oli kirjottaa kun tuossa ketjun otsikossa lukee pakko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös