Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 308 137
  • 66 747

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
@Punamusta särjen maailmasi, tulet olemaan n. 10 vuotta vielä "poika". Pitäisköhän munkin alkaa repiä pelihousuja keltaiselle lehdistölle pojittelusta työpaikalla? Annan firman mammoille silti aina suoran palautteen (huumorilla), että kyllä tässä alkaa olla maailmaa nähty raihainen työukko.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Kaikkiaan 17:ssa James Bond -elokuvassa Q:ta näytellyt walesilaisnäyttelijä Desmond Llewelyn oli suuri Jean Sibeliuksen musiikin ystävä. Hän oli pitkään halunnut vierailla Suomessa ja Ainolassa, ja reissu lopulta toteutui vain muutama viikko ennen näyttelijän tapaturmaista kuolemaa hänen tultua promoamaan viimeisekseen jäänyttä Kun maailma ei riitä -elokuvaa tänne pohjoiseen.

Kirjoitin tämän asian tänne siksi, koska en koko internetistä löytänyt asiasta mainintaa, ja pitäähän näin tärkeä fakta tallentaa jälkipolville. Asiasta kertoi Llewelyn itse Henkka Hyppöselle Ensi-ilta -ohjelmassa joskus silloin loppuvuonna 1999.
Joskus aikoinaan alkoi ilmestymään Bond lehteä, jossa oli aina yhden numeron mukana joku leffoista. Muistaakseni ärrältä nassikkana hain juuri tuon Kun maailma ei riitä- numeron ja siinä taidettiin mainita tuo Llewelyn vierailu Suomessa. Voi toki olla, että harmaat aivosolut eivät enää toimi täällä...
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Mistä tietää että edellisenä iltana mennyt lujaa? Kun heräät aamulla ja telkkari on auki YLE Femillä. Ei tolle kanavalle tulisi ikinä käännettyä selvinpäin.
 

Glove

Jäsen
Kahta edellistä viestiä yhdistellen olin itse 18 vuonna 1991.
Mistä tietää että edellisenä iltana mennyt lujaa? Kun heräät aamulla ja telkkari on auki YLE Femillä. Ei tolle kanavalle tulisi ikinä käännettyä selvinpäin.
Mulla ei sitten mennyt lujaa kun telkkari oli aamulla kiinni. Yleisurheilua ja terminaattoria katselin illalla.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Menen kohta syömään Raxiin parin kaverin kanssa. Parikymmentä minuuttia odottelen vielä, että kello lyö puoli kolme. Ehdin ajoissa paikalle ennen kolmea.

Koskakohan sitä viimeksi on tullut käytyä Raxissa. Useampi vuosi varmaa on. Sehän perustuu siihen ruuan mättämisen määrään, mutta itse huomasin, että ei siellä nyt kauheasti enempää tule syötyä kuitenkaan ja sillä noin kympillä saa jo ihan hyvänmakuistakin ruokaa monesta paikasta.
 
K

Kiekkokatsoja

Kävi niin, että mun vieraat perui tulonsa. Se tietty harmittaa, kun olisi ollut mukava tavata, muutaman vuoden tauon jälkeen. Siitä asiasta en avaudu enempää.
Nyt olen ulkosalla. Siinä tuo lämpö tuntuu hyvältä. Mukavaa kun ei tarvitse pukeutua koko vartaloa koteloituneeksi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Onpa vesi matalalla. Mökin rannassa näkyi kiviä jotka on yleensä veden peitossa. Rannassa oli myös hitosteen näkinkenkiä. Mistä lie ryömineet...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävi niin, että mun vieraat perui tulonsa. Se tietty harmittaa, kun olisi ollut mukava tavata, muutaman vuoden tauon jälkeen. Siitä asiasta en avaudu enempää.
Timo Rautiaisen sanoin,

"Olisi hauskaa mennä kotiin
Pitkästä aikaa
Kolmentoista vuoden jälkeen
Nähdä omat lapset
Ja vaimon uusi mies"
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Timo Rautiaisen sanoin,

"Olisi hauskaa mennä kotiin
Pitkästä aikaa
Kolmentoista vuoden jälkeen
Nähdä omat lapset
Ja vaimon uusi mies"
Upea nosto. Rautiaisen & Niskalaukauksen kaksi ensimmäistä albumia (Lopunajan merkit ja Itku pitkästä ilosta), Tomi Tuomaalan ilmiömäisillä sanoituksilla, olivat jotain ainutlaatuista Suomessa. Kappaleiden aiheet käsittelevät pelottavan tarkkanäköisesti mm. ekokatastrofia, ihmiskunnan tuhoa, ydinsotaa, joukkotuhontaa, itsemurhia ynnä muita raskaita aiheita. Mukana on myös yksi kauneimmista ja koskettavimmista suomalaista kappaleista, Marja Mattlarin runoon perustuva "Lintu".

Sitten tuli Jarkko Martikaisen tuottama "läpimurtolevy" Rajaportti, joka ensimmäisestä biisistä alkaen (edes muista sen nimeä, mutta biisi alkaa "Kuljen öisiä katuja, susta voimaa saan / Tanssimaan") on mielestäni korni, YUP-tason läppäpastissi bändin alkuperäisestä tuotannosta. Toki levyllä on mm. A. P. Sarjannon sanoittama hieno "Elegia", mutta muuten se tai seuraajansa eivät pääse lähellekään kahden ensimmäisen albumin syvyyttä ja sanomaa.

Samalla tavalla kuin Jenni Vartiaisen ja Mariskan välillä on täysin poikkeuksellinen Match made in Heaven -muusikko-sanoittaja-suhde, niin oli myös Rautiaisella ja Tuomaalla. Suunnattoman upeita, ajatuksella kirjoitettuja ja esitettyjä kappaleita. Aivan kuten hyvin monet Rammsteinin biisit.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Nähdä omat lapset
Nuorinta lasta en ole yli kahteen vuoteen nähnyt. Vanhin asuu minun kanssa ja keskimmäinen käy täällä noin joka toinen viikonloppu.Ja saatana, nivelreumakin päätti aktivoitua usean vuoden tauon jälkeen. Onneksi edes alkoholi auttaa kipuun.
 
K

Kiekkokatsoja

Jos joskus oot kusessa, ja mietit miten selviytyä, niin mulla on siihen kenties paras ohje.
Sinä itse hoidat sen selviytymisen! Turha on huutaa apua mihinkään, sillä se ei toimi, kuin ehkä vähän.
Jos sua onnistaa, niin saat pientä ja toivottavasti merkittävää tukea tielläsi. Mutta sinä itse teet sen yli 90%
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Sitten tuli Jarkko Martikaisen tuottama "läpimurtolevy" Rajaportti, joka ensimmäisestä biisistä alkaen (edes muista sen nimeä, mutta biisi alkaa "Kuljen öisiä katuja, susta voimaa saan / Tanssimaan") on mielestäni korni, YUP-tason läppäpastissi bändin alkuperäisestä tuotannosta. Toki levyllä on mm. A. P. Sarjannon sanoittama hieno "Elegia", mutta muuten se tai seuraajansa eivät pääse lähellekään kahden ensimmäisen albumin syvyyttä ja sanomaa.
Minulla on sanottavaa! on tuo kyseinen kappale, siihenhän on ladottu suomalaisen ranteet auki- iskelmän kliseet mukaan, kuten Ace of Spades biisissä on litania uhkapelin termistöä. Levyn löllöimmästä sanoituksesta vastaa ehdottomasti Vexi Salmen sanoittama Älä enää lyö.

Upea Elegia on tuottaja Martikaisen sanoitus.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ilves on menestynyt. Jotenkin tuli hyvä mieli kaikkien niiden Ilves-fanien puolesta, jotka eivät juuri ole menestyksestä päässeet nauttimaan, kun taas Tappara se porskuttaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Juon tässä bisoshooffenia ja mietin että meniskö lähibaariin laulamaan karaokea. Åke Kara.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ikinä ole kuullutkaan mistään bisoshoffeenista, mutta kuulostaa siltä, että aamulla voisi laatta lentää. Todennäköisesti myös illalla.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ikinä ole kuullutkaan mistään bisoshoffeenista, mutta kuulostaa siltä, että aamulla voisi laatta lentää. Todennäköisesti myös illalla.

Etkö ymmärrä nuorisokieltä? Bisoshooffen on tosi reteiden kaiffareiden ja kliffojen gimmuleiden kieltä ja tarkoittaa olutta. Eiks jee hei tsödärit! Hifgilläki alkaa taas koht siisoni jebulis vaan tsubut koht geimataan!
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Etkö ymmärrä nuorisokieltä? Bisoshooffen on tosi reteiden kaiffareiden ja kliffojen gimmuleiden kieltä ja tarkoittaa olutta. Eiks jee hei tsödärit! Hifgilläki alkaa taas koht siisoni jebulis vaan tsubut koht geimataan!
Nyt menee taas yli hilseen niin, että heilahtaa. Etkö voisi puhua suomea?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Etkö ymmärrä nuorisokieltä? Bisoshooffen on tosi reteiden kaiffareiden ja kliffojen gimmuleiden kieltä ja tarkoittaa olutta. Eiks jee hei tsödärit! Hifgilläki alkaa taas koht siisoni jebulis vaan tsubut koht geimataan!
Today oltiin futisgeimissä frendien kanssa ja vedettiin kovasti bisoshooffenii! Veikkausleaguen seasoni on jännä!
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt menee taas yli hilseen niin, että heilahtaa. Etkö voisi puhua suomea?

Senkin rybäri, et sä voi mua tollee snebuttaa, meitsi on kleddis bägyli. Fjungaa sperdussoni batistiiniin hei skruderi-Hejssan!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyä näin on. Ja jos sitä ottaa yliannostuksen eli Oberit, niin seuraavana aamuna on kauhea Garmisch-Partenkirchen.

Joo snaijaan mitä bamlaat! Voi käydä viel niinkin ettei pääse ees omaan himaan Innsbruckiin jos kädet tarpeeks sheikkaa ja kiissit tippuilee striitille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös