Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 334 600
  • 66 850
K

Kiekkokatsoja

Ennusteena kesäisiä lämpötiloja, koko viikoksi, ei paha.
"Päivän mietelause" on vaikkapa se, että joissakin ihmisissä ja joissakin linnuissa on samankaltaisuutta loppukesällä. Heti kun vanhat munankuorien rippeet on poistettu, niin uutta munaa pesään, ollaan ottamassa.
No vielä on kesää jäljellä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Haluatteko kuulla mitä tylsää Iisoppi aikoo tänään tehdä? Ei ette halua... No kerron silti. Marjoja ajattelin keräillä ja keitellä niistä mehua. Merimiespataa olisi tarkoitus laittaa uuniin niin on ruokaa valmiina kun mies tulee kotiin. Sitä odotellessa nyt aluksi katselen aamu-tv:tä. Sitten kun tuosta aurinko ja lämpötila (nyt 8,8 °C) nousee niin voi lähteä puskaan viinimarjan keruuseen.
 

ace

Jäsen
3kk kesäloma takana ja tunnin päästä paluu duuniin. Kyllä sitä jo joutaakin, liika vapaa-aika on pahasta ja vie helposti turmioon. Tietysti kuitenkin vanha selkävaiva alkoi ilmoitella itsestään herättyäni ja kävely on kuin olisi paskat housussa. Toivottavasti selkä tästä vertyy, eikä ensimmäinen työpäivä ole onneksi kovin pitkä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
uusimman runon aihe runoketjussa on otettu juurikin näistä yöllisistä keskusteluista, joihin ovat liittyneet alkoholi ja sen seuraukset. Muokkasin vain vähän aihetta erilaisemmaksi, niin että se liittyy omiin tuntemuksiini juhlimisesta, siihen miten olen siitä epävarma luultavasti kesken juhlimisenkin. Oli hauskaa kirjoittaa sitä.
Siinä oli ihan kelpoa laulusanojen aihiota, pientä viilausta vaan, niin paranee. Kotiteollisuuden Minä olen -kappale on sanoiltaan paikoin samantyyppinen.
 
K

Kiekkokatsoja

Haluatteko kuulla mitä tylsää Iisoppi aikoo tänään tehdä? Ei ette halua... No kerron silti. Marjoja ajattelin keräillä ja keitellä niistä mehua. Merimiespataa olisi tarkoitus laittaa uuniin niin on ruokaa valmiina kun mies tulee kotiin. Sitä odotellessa nyt aluksi katselen aamu-tv:tä. Sitten kun tuosta aurinko ja lämpötila (nyt 8,8 °C) nousee niin voi lähteä puskaan viinimarjan keruuseen.
Teillä siis pensaat heiluu. Päivällä marjanpoimintaa, ja illalla luontohetkiä miehen kanssa. Ja tää nyt oli muka vitsi..
 

Glove

Jäsen
Mitähän tästä. Illalla kun ei saa unta niin sitä luonnollisesti herää myöhemmin jos saa nukuttua. Ei se muuten haittaa kun en työelämässä. Ole, mutta huomenna pitäisi olla aamuyhdeksältä verikokeissa. Olen kyllä pari päivää yrittäny herätä kahdeksalta, että illalla tulisi uni helpommin. Ei ole vielä onnistunut. Toivottavasti huomenna onnistuu ettei tarvi varata uutta aikaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ja tää nyt oli muka vitsi..
Missä kohti piti nauraa? Marjojen kerääminen on vakavaa puuhaa.
Jos se olisi vitsi niin se menisi "kaksi mummoa meni mustikkaan, toinen ei mahtunut".
Peiton heiluttelu onkin sitten vähemmän vakavaa puuhaa... Tietenkin siihenkin pitää suhtautua asian vaatimalla vakavuudella.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Luulen että tutkimuksesta on puuttunut kokonaan se kaikista yleisin vaihtoehto. Oma käsi.
Luulen myös, että mun juttujen taso, laskee viesti kerrallaan heikommaksi.

Jos et ole varovainen niin kohta sinun pääsi alkaa muuttaa muotoaan. Olen nimittäin pannut [en lähetyssaarnaaja-asennossa, mutta en missään pastori ja kuoripoika -meiningeissäkään] merkille että kirjoitat lyhyitä lauseita.

Niin.
 
K

Kiekkokatsoja

Jos et ole varovainen niin kohta sinun pääsi alkaa muuttaa muotoaan. Olen nimittäin pannut [en lähetyssaarnaaja-asennossa, mutta en missään pastori ja kuoripoika -meiningeissäkään] merkille että kirjoitat lyhyitä lauseita.

Niin.
Niin.
Minut tunnistaa vastaantullessa siitä, että oikea, eli käyttökäteni, on puolta vahvempi kuin vasen. Toisaalta kyllä lähes jokaisella suomalaisella miehellä, on se käyttökäsi paksumpi. Oli sitten sinkku, taikka avo/avioliitossa. Ehkäpä ainoastaan, aina varakas, pitkä, komea ja fiksu mies, saa pysymään kätensä jonkinaikaa samankokoisina.
Tietysti voisi myös pohtia naisista, että miten tuo "maailman yleisin asento" vaikuttaa heidän muutoksiinsa, mutta jätän sen kirjoituksen muille.

Ja jotta ei menisi ihan yhtä heikolla tasolla kirjoitus, niin lisään tähän jotain muutakin.
Päivän kysymys. Mitä olette mieltä kirjoituksista, jotka ovat "kaksimielisiä, taikka alta navan"?
 
K

Kiekkokatsoja

Sorrun monesti nauramaan kaksimielisille jutuille, koska nauran muutenkin paljon ja helposti. Pyrin olemaan kuitenkin jotenkuten vakava oikeasti surkeaa läppää lukiessa.
Tuollaisissa jutuissa olisi tärkeää, että ei jotakuta sanallisesti loukkaisi, tai häiritsisi. Tuo raja voi olla hiuksenhieno, että kummalle puolelle kirjoitus osuu. Itse haen kirjoituksissani, toisinaan tuota rajaa, ja yritän jäädä sen paremmalle puolelle. Mutta toisinaan valitettavasti ylitän tuon rajan. Siitä pahoittelut niille, joita se asia koskee.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään on ollut normi päivä. Salilla treenaamassa. kaupasta ruuat ja koirien kanssa happihyppelyt. Päivälliseksi tein spagettia jauhelihakastikkeessa, se on helppoa kun osaa. Jos olisin nuorempi ja sinkku ja asuisin englannissa, niin hakisin siihen "sinkkuillallinen" ohjelmaan. Tykkään sen verran ruuanlaitosta. Tosin mun jakso ei ikinä päätyisi telkkariin asti, kun en kuitenkaan malttaisi olla yrittämättä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tuollaisissa jutuissa olisi tärkeää, että ei jotakuta sanallisesti loukkaisi, tai häiritsisi. Tuo raja voi olla hiuksenhieno, että kummalle puolelle kirjoitus osuu. Itse haen kirjoituksissani, toisinaan tuota rajaa, ja yritän jäädä sen paremmalle puolelle. Mutta toisinaan valitettavasti ylitän tuon rajan. Siitä pahoittelut niille, joita se asia koskee.

On tämä nykyään hankalaa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Torstaina on kuopiossa taidetori. Tai oikeammin alkaa, kun se on 8-10.8 On teatteria, sirkusta, kesäkeittiötä, kädentaitopajoja, jne. Jokaiselle jotain. Miten on @Roger Moore menetkö piipahtamaan? Muistaakseni joku aika sitten, not so long ago, kyselit että mitä tekis jäljellä olevilla lomapäivillä. No, tuossa vinkki oiva, sinne kannattaa patikoida.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hyvää päivää tytöt, pojat ja männynkävyt... Näin sanoi eräs opettaja tunnin aluksi. Ehkä hän herätteli meidän uteliaisuutta oudolla sanavalinnalla. Kurssin aiheena oli lainsäädäntö. Sen taisin oppia että tarkemmat vastaukset kysymyksiin löytyi aina asetuksista, lait oli ylimalkaisempia.

Niin mutta asiaan jos sellaista on. No ei taida olla... Mehua tuli keräämistäni punaherukoista 11 pullollista (á 0,75 l) kun höyrystin niitä mehuksi mehumaijalla. Mies tuli kotiin reissultaan ja kivaa oli ollut. Ihan kaikki ei ollut mennyt niin kuin oli suunniteltu mutta mitä sitten. Yksi karannut lammas löytyi hotellista ihan vieraiden seurasta mutta onneks löytyi. Mies on miettivinään jaksaako ensi vuonna enää lähteä... No miettiköön kyllä hän sinne Jyväskylän ralliin kuitenkin kaipaa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tuli itsekin eilen kerättyä viinimarjat pihalta. Itse kun en ole nössö, niin marjoista ei tehty mehumaijassa mehua, vaan ovat nyt harsopussissa käymispöntössä.

Parikymmentä vuotta siintä, kun olen kotiviiniä viimeeksi tehnyt. Silloin satsit tehtiin appelsiinimehusta vessan nurkassa, ja tottakai turbohiivalla. Niitä sitten valleilla nautiskeltiin mehukatti törpäköistä.

Hieman eri meiningillä meinasin nytten. Pitkät tovit meni nettikirjoituksia lueskellessa, ja yrittäen oppia jonkinlaisia perusasioita tästä touhusta.

Eilen laitoin satsin astiaan, ja ihan kivasti jo pulputtelee vesilukko. Melko matalassa lämpötilassa käytän tuota, uskoen, että siten saa parhaan lopputuloksen.

Useampi viikko mennee, ennen pullotusta, ja joulun tuntumaan saa varmaan kypsyä ennenkuin aletaan naattimaan.
 
K

Kiekkokatsoja

Aikuiset keräävät marjoja sekä tekevät niistä kotonaan mehua. Meikäläinen istuu koneensa ääressä 3/4 päivästä ja kirjoittelee runoja sekä chattailee kavereiden kanssa. No ehkä minäkin nostan joskus ahterini ylös tuolilta ja teen jotain muuta.
Niinpä. Tähän "tekemättömyyteen syyllistyy" nuoriso, mutta lisääntyvässä määrin myös vanhentuvat pierut. Niin ne ajat muuttuu, ja ihmiset siinä mukana.. no osittain ja osa.
Monelle nuorelle se internet on liian tärkeää. Pitäisi olla rajoite siihen. Maksimi puoli tuntia päivä, ja vkl tunti. Voisin itsekin ryhtyä moiseen hölmöön rajoitteeseen, hyväksi se vain olisi.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tuntuu kummalta, kun veronpalautulset tuli jo ny
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös