Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 328 954
  • 66 848

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kävin kattoo lauantaina Leijonakuningas 2019.

Siitä asti on soinu CÄÄÄÄN JUUU FIIIIIL THÖ LOOOOOOOOV TUNAIT!
Mitä sä tykkäsit siitä leffasta? Mun mielestä ihan ok mutta alkuperäinen hakkaa jos nyt ei ihan 100-0 niin ainakin 90-10. En tiedä miksi mun odotukset oli niin korkealla, ehkä odotin että leffa voisi olla jopa alkuperäistä parempi ja päräyttävämpi mutta ei. Eniten petyin siihen Mufasa puhuu Simballe pilvenä (ei pilvessä) -kohtaukseen, se oli alkuperäisessä paljon säväyttämäpi. Toisaalta dialogi oli uudessa ehkä aavistuksen parempaa siinä kohti, tai ainakin se lopetus. Vanhassa se vaan horisee "Remember..." kun tuossa oli vähän syvällisempi.

Mutta ihan ok leffa kuitenkin. IMDB noudattaa minun linjaani tässä ja antaa uudelle arvosanaksi 7,2. Se on aika linjassa omaankin näkemykseeni, ehkä 7,5 voisi olla oma arvio. Hieno ja etenkin visuaalisesti erinomainen elokuva mutta ei nouse kuitenkaan samalla tavalla klassikoksi kuin mitä alkuperäinen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tästä päätellen sir Elton John on korvattu tunnarin laulajana jollakin halpiksella.
Tokihan Sir Elton ei sitä varsinaisesti leffan aikana laula muutenkaan, lopputeksteissä vasta. Eli ihan samalta CÄÄÄÄN JUUU FIIIIIL THÖ LOOOOOOOOV TUNAIT:lta se kuulostaa alkuperäisessäkin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tokihan Sir Elton ei sitä varsinaisesti leffan aikana laula muutenkaan, lopputeksteissä vasta. Eli ihan samalta CÄÄÄÄN JUUU FIIIIIL THÖ LOOOOOOOOV TUNAIT:lta se kuulostaa alkuperäisessäkin.

Okei, tämä oli minulle uutta tietoa ja kiitos siitä. Ja samalla opetit myös sen, että etuliite Sir kirjoitetaan isolla (itse moukkamaisesti luulin, että se kirjoitetaan pienellä).
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Okei, tämä oli minulle uutta tietoa ja kiitos siitä. Ja samalla opetit myös sen, että etuliite Sir kirjoitetaan isolla (itse moukkamaisesti luulin, että se kirjoitetaan pienellä).
Tuli minulta itse asiassa ihan vahingossa tuo isolla kirjoitettu Sir, mutta siis tosiaan tässä tapauksessa kun puhutaan erisnimellä esim. juurikin Sir Eltonista niin silloin se on isolla. Mutta jos sanon vaikka ihan sulle että "Yes sir!" eli suomeksi jessöör niin se voi olla käsittääkseni myös pienellä. Tästä en tosin ole ihan varma.

Tuossa uudessa leffassa ei itse asiassa ole Sir Eltonin laulamaa Can you feel the love tonightia edes lopputeksteissä, siinä on uusi kappale samalta kaverilta eli Never too late. Sitten on artistilta nimeltä Lebo M. pari biisiä. Lebo M. on se jätkä joka huutaa sen NAAAAAANTS INGONYAMAAAAAAAAAAAAAAA! siinä leffan alussa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli minulta itse asiassa ihan vahingossa tuo isolla kirjoitettu Sir, mutta siis tosiaan tässä tapauksessa kun puhutaan erisnimellä esim. juurikin Sir Eltonista niin silloin se on isolla. Mutta jos sanon vaikka ihan sulle että "Yes sir!" eli suomeksi jessöör niin se voi olla käsittääkseni myös pienellä. Tästä en tosin ole ihan varma.

Tuossa uudessa leffassa ei itse asiassa ole Sir Eltonin laulamaa Can you feel the love tonightia edes lopputeksteissä, siinä on uusi kappale samalta kaverilta eli Never too late. Sitten on artistilta nimeltä Lebo M. pari biisiä. Lebo M. on se jätkä joka huutaa sen NAAAAAANTS INGONYAMAAAAAAAAAAAAAAA! siinä leffan alussa.

On varmaan noi yes sir:it pienellä, mutta kyllä se erisnimenä on iso. Ja eikös se ole joku aatelisnimi? Elton John on käsittääkseni aateloitu ja siksi saa tai kuuluu käyttää etuliitettä Sir. Nyt liikun taas heikoilla jäillä, mutta jotenkin noin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
On varmaan noi yes sir:it pienellä, mutta kyllä se erisnimenä on iso. Ja eikös se ole joku aatelisnimi? Elton John on käsittääkseni aateloitu ja siksi saa tai kuuluu käyttää etuliitettä Sir. Nyt liikun taas heikoilla jäillä, mutta jotenkin noin.
Joo jos on Kansainyhteisön ritari tai baronetti niin saa käyttää Siriä. Mutta silloin pitää olla kotoisin myös Kansainyhteisön alueelta, esimerkiksi Harri Holkeri oli Kansainyhteisön ritari mutta koska hän on suomalainen niin hän ei ollut Sir Harri Holkeri vaan tuo titteli oli muodossa Harri Holkeri, KBE.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän tuo komian päivän tästä teki. Auringossa oli ihan lämmintä kun tänään ei tuullut kuten eilen. Laitoin tuossa tonnikalalasagnen uuniin että on jotain sapuskaa kun mies tulee töistä. Mehumaija on taas hellalla töhisemässä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei se välttämättä väärin ole, mutta ei suositeltavaa.
No en mennyt. Kanaa ja riisiä. Toki salaatin kera. Lisäkilot olisi kuitenkin ihan hyväksi, toki muualle kuin keskivartaloon.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Mitä sä tykkäsit siitä leffasta? Mun mielestä ihan ok mutta alkuperäinen hakkaa jos nyt ei ihan 100-0 niin ainakin 90-10. En tiedä miksi mun odotukset oli niin korkealla, ehkä odotin että leffa voisi olla jopa alkuperäistä parempi ja päräyttävämpi mutta ei. Eniten petyin siihen Mufasa puhuu Simballe pilvenä (ei pilvessä) -kohtaukseen, se oli alkuperäisessä paljon säväyttämäpi. Toisaalta dialogi oli uudessa ehkä aavistuksen parempaa siinä kohti, tai ainakin se lopetus. Vanhassa se vaan horisee "Remember..." kun tuossa oli vähän syvällisempi.

Mutta ihan ok leffa kuitenkin. IMDB noudattaa minun linjaani tässä ja antaa uudelle arvosanaksi 7,2. Se on aika linjassa omaankin näkemykseeni, ehkä 7,5 voisi olla oma arvio. Hieno ja etenkin visuaalisesti erinomainen elokuva mutta ei nouse kuitenkaan samalla tavalla klassikoksi kuin mitä alkuperäinen.

Noh ysärin alun lapsena The Lion King 1994 on tietysti se THE Disney -leffa, johon kaikkia piirettyjä/animaatioita verrataan, joten olen ehkä vääjä arvostelemaan tätä.Kun Rafiki nosti Simban alussa, tuli melkein tippa linssiin. Niin lähellä sydäntä se alun scene on . Eniten odotin leffalta, kuinka eeppisen version "Be Prepared" saa, ja tulos oli saatananmoinen pettymys. Mutta kokonaisuutena Leijonakuninkaan soundtrack on timanttinen. Ääninäyttelijöistä eniten korvaan särähti Seth Rogenin Bumba ja Beyoncen Nala.

7/10.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eniten odotin leffalta, kuinka eeppisen version "Be Prepared" saa, ja tulos oli saatananmoinen pettymys.
Joo no tuohan jäi aika laimeaksi tässä, tuo Be Prepared on varmasti Disneyn leffoissa yksi parhaita tällaisia pahisten lauluja. Tässä uudessa versiossa se ei varsinaisesti ollut edes mikään kunnon laulu vaan Scar vaan höpötteli siinä. Alkuperäisessähän oli kaikenmaailman natsi-hyeenoja sun muita. No ne ehkä oli jätetty tarkoituksella pois.

Jos jätetään plussat ja puolikkaat pois niin kyllä tuo oma 7,5 -arvosana kääntyy kuitenkin ehkä enemmän tuonne seiskan kuin kasin puolelle. Heikko seiskapuokki eli seiska.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Niin hieno päivä ollut ja on tänään, että tekisi mieli korkata vaikka! Alkoholia en juo tosiaan enää, mutta voisihan sitä korkata vaikka alkoholittoman kuoharipullon tahi kokistölkinkin. Kokiksesta on tullut minulle viime vuosina sellainen oluttölkin korvike. Mutta en tiedä jaksaako sitä käydä kaupasta hakemassa kokista tai alkoholitonta kuoharia.

Löysin siis minulle sen vuokra-asunnon tänään ja vuokrasopimuskin tehtiin sitten samantien siinä asuntonäytössä. Se oli nopeaa toimintaa mutta kyllä asuntokin oli ihan hyvässä kunnossa, siisti ja ihan tilavan oloinenkin loppupeleissä vaikka ei siinä ole kuin tosiaan se 28 neliötä.

Olen samaan aikaan sekä huojentunut että iloinen. Melko nopeasti sain sitten kuitenkin tämän asuntoasian järjestymään ja löysin minulle uuden kodin. Aktiivisesti olen kuitenkin hakenut vasta tämän kesän ajan asuntoa ja nyt tärppäsi. En olisi uskonut että ihan näin nopeasti se asunto löytyy. Mutta nyt taisin olla oikeassa paikassa oikeaan aikaankin tms.

Hieno fiilis tosiaan ja kyllähän tämän päivän mahtavuutta lisää se että HPK aloittaa harjoituspelinsä tänään. Iloinen olen myös.

Tuossa kerroin tilanteestani myös tämän kuntoutuskeskuksen muutamalla asukkaalle ja ne oli vähän tai aika paljonkin sitä mieltä että tulee lähtöni myötä kuulemma iso aukko tänne kuntoutuskeskukseen. Kaikkien pois muuttoa ei välttämättä aina edes huomaa, mutta sinun huomaa. Ja taisivat kai sanoa että ikäväkin tulee.

Jotain osaan kai tehdä aina oikeinkin, kun muistetaan millaista palautetta sieltä työkokeilupaikastani sain silloin keväällä ja nyt täällä väki on tuota mieltä. Hieno fiilis! Kerta kaikkisesti.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kyllä joka leffassa pitäisi olla natseja. Tai kommunisteja. Tai molempia. Vaikea on muuten leffapahiksiin saada kunnon ytyä.
Ja yksi kiilusilmäinen musulmaani pommia asettamassa. As always.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jaahas. Käyn aamulla laittamassa kahteen paikkaan allekirjoituksen. Ensin työsopimukseen, sitten irtisanoutumiseen. Ei varmaan torstaina tarvitse mennä töihin.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Saatan olla hyvin ennakkoluuloinen, mutta en missään tilanteessa ikinä haluaisi joutua viettämään aikaa tuolla Allsång på Skansen tapahtumassa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saatan olla hyvin ennakkoluuloinen, mutta en missään tilanteessa ikinä haluaisi joutua viettämään aikaa tuolla Allsång på Skansen tapahtumassa.

No voi perkele, mulla se on kuulunut kesäsuunnitelmiin viimeiset viisi vuotta. Olemme veljeni erilaisia, mutta samanarvoisia.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ekaa kertaa sitten kesäkuun selvänä. Oikeastaan eilen illalla jo olin. Tietty kaks kertaa on ollut lähellä enkä voi olla varma onko promillet käynyt nollassa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Alkaakohan sade kohta? Ennusteet on lupailleet sadetta iltapäiväksi. Nyt on taas astiat viritetty räystäskourujen päähän että saa vettä kastelemista varten talteen.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Alkaakohan sade kohta? Ennusteet on lupailleet sadetta iltapäiväksi. Nyt on taas astiat viritetty räystäskourujen päähän että saa vettä kastelemista varten talteen.

Keski-Uudellamaalla tuli vettä jo aamupäivällä ja toistamiseen puolenpäivän aikaan, silloin ihan reilusti. Teki kyllä hyvää nurmikolle ja istutuksille.

Nyt aurinko paistaa ja on ihan lämmintä. Ei hellettä mutta tähän on nyt viimeisinä lomapäivinä tyydyttävä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Katselin areenasta dokumenttia strippareista ja täytyy sanoa, että kovassa kunnossa ovat. Tai ainakin ne tytöt, joiden tankotanssia näytettiin. Ei noihin liikkeisiin pysty ilman kunnossa olevaa keskivartaloa. Iso respect. Pitävät kunnostaan huolta raskaan työn ohessa, siinä ohjenuoraa monelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös