Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 333 315
  • 66 849
K

Kiekkokatsoja

Lämmään palloa mielelläni salibandyssa. Yleensä aika ja mahdollisuudet eivät ole suotuisia, joten vedetään rannekuti. Mutta sekin lähtee näistä käsistä ihan kätevästi, luulen ma. Ulkona tuulee paljon. Viilentää turhankin ikävästi muuten niin aurinkoisella säällä.
Ensin tuli mieleen ihan eri rannekuti, mutta onneksi tajusin, mitä kyseessä olikin.
Urheilussa tuon rannekudin etu on se, että se lähtee nopeasti. Siinä ei maalivahti ehdi niin nopeasti peittämään kulmia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Akoilta puuttuu kyllä semmonen oma-aloitteellisuusgeeni.
Minua on taas moitittu liiasta oma-aloitteisuudesta. @Hera80kin moitti minua kun menin leikkaamaan nurmikkoa ennen kuin hän kerkisi neuvoa ettei vielä kannata. Joku viikko sitten käytin auton pesussa oma-aloitteisesti mutta tuli satikutia kun mies oli aikonut itse pestä ja vahata. No mitäpä tuosta...

Auto jätti tielle, soitto mulle.
Mies on loistava autonkorjaaja ja olemme sopineet että auto-ongelmissa soitan hänelle niin hän etäparantaa. Renkaan osaan vaihtaa ihan itse jos sellainen sattuisi hajoamaan. Ja onhan se ihan mukava ilmoittaa toiselle että jäi matkan päälle (auto hajosi) jos toinen odottelee.


Kodinkone ei toimi, soitto mulle.
Jos kodinkone ei toimi niin ei siinä paljon muuta kannata kuin laittaa SERiin kun niitä ei oikeastaan kannata korjata. Mies on kyllä eri mieltä ja haluaa purkaa kaikenmoista ja korjailla niitä. Siksi en välillä edes kerro hänelle jos joku pikkukike hajoaa...

Kaukosäädin ei toimi, soitto mulle.
Jos kaukosäädin ei toimi niin vaihdan siihen patterit. Jos ei se silti toimi niin sen voi heittää vaikka seinään.

Menkat alko, soitto mulle.
Mitäpä noista ilmoittelemaan... Niitä tulee ja menee.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ihan totta, rannelaukaus on yksi parhaimmista laukauksista urheilussa. Itse pidän paljon myös painavista pommeista. Joskus saan lyötyä pallon täydellä voimalla aina yläriman kautta kilahtaen sisään. Nuo hetket ovat yhtä hienoja kerta toisensa jälkeen.
Kyllä siinä "lämmäämisessä" on oma hohtonsa vaikka melkoisia hehtaarikuteja yleensä ovatkin tai saa vähintään telottua kaverin kehen se pallo (sählyssä siis) osuu. Pipolätkässä ei toki semmoisia lämäröintejä edes harrasteta. Rannarilla maalit ja lämäreillä kunnia.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En tiedä mikä mussa kiehtoo sua.

En lukenut enempää mutta kommentoin tämän ensimmäisen lauseen:

Musta tuntuu, että sä oot kiehtoutunut tohon Käyttäjänimettömään ja nyt jankutat viestistä toiseen että Käyttäjänimetön on susta kiinnostunut. Mä ihmettelen, jos joku yli 15-vuotias on noista sun jutuista kiinnostunut ja ottaa ne tosissaan. Hashtag: löin lastani. Mä en usko edes tohon.

Joo, ja sä lähdet nyt ignoreen. Just nyt.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Iltapäivä on mennyt ruotsia lukiessa ja kerratessa. Koitan päivittäin olla yhä enemmän tekemisissä tuon kielen kanssa, jotta saisin 1,5 kuukauden kuluttua YO-kokeesta hyvän tuloksen. Sitä paitsi tykkään puhua ruotsia, kuulostaa hienolta. Heja Sverige! Här jag kommar till test dagen!

Sinä kun tykkäät kuunnella musiikka, niin kuuntelepa ruotsinkielistä musiikkia. Varmasti auttaa tuleviin kokeisiin tai ei ainakaan haittaa.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Huoh,onpas nää sunnuntai illat henkisesti raskaita. Jotenkin tuntuu,että tästä puuttuu tällä hetkellä jotain. Tietynlainen hohto ja kun tietää,että työt alkaa taas huomen aamulla kello 06 niin ei oikein nostata fiilistä. No ehkä näihinkin joskus tottuu tai on tottumatta.
 

Bacon

Jäsen
Tää kierrätyskeskus on kyllä parin viime vuoden aikana muuttunut melko paljon. Paskaa täällä on jauhettu aina. Ennen se oli sentään välillä hyvää paskaa, nykyisin ihan turhaa paskaa. Eikä tämä viesti nosta tasoa yhtään sen enempää.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
@Punamusta Nyt Kent äkkiä pyörimään. Aloita vaikka Isola -albumista. Suositus.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää kierrätyskeskus on kyllä parin viime vuoden aikana muuttunut melko paljon. Paskaa täällä on jauhettu aina. Ennen se oli sentään välillä hyvää paskaa, nykyisin ihan turhaa paskaa. Eikä tämä viesti nosta tasoa yhtään sen enempää.
Tänne riittäisi kaksi ketjua. Tämä ja sitten "Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, vaikkei ole mitään asiaa".
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tää kierrätyskeskus on kyllä parin viime vuoden aikana muuttunut melko paljon. Paskaa täällä on jauhettu aina. Ennen se oli sentään välillä hyvää paskaa, nykyisin ihan turhaa paskaa. Eikä tämä viesti nosta tasoa yhtään sen enempää.
Ota huomioon, että pari vuotta sitten täällä ei ollut nuorisoa spämmimässä jokaista ketjua täyteen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Äsken tein iltalenkin kävellen. Reilut puoli tuntia tuli liikuttua ja sen aikana juoksinkin jonkin matkaa. Siitä heräsi haaveet että olisi kiva jos joskus vielä jaksaisi vähintään hölkätäkin lenkkinsä. Muutama vuosi sitten harrastin hölkkäämistä oikein ja nautin siitä. Oli kiva viedä itsensä "äärirajoille" ja hengästyä oikein kunnolla.

Silloin joskus olinkin jopa muistaakseni parikymmentä kiloa laihempi ja olin paremmassa kunnossa. Mutta kai sitä nytkin olisi mahdollista saada itsensä takaisin hyvään kuntoon. Pitäisi aloittaa varovaisesti ja vähitellen hölkkääminen ja lisätä sitten esimerkiksi hölkättävän matkan pituutta lenkki lenkiltä.

Vaikka olenkin melko tanakassa kunnossa nykyään niin kyllä minä silti liikuntaa harrastan tai ainakin pyrin harrastamaan aktiivisesti. Aktiivinen liikunnan harrastus tarkoittaa minulla sellaista 4-5 kertaa liikuntaa viikossa ja joka kerralla liikkuu vähintään sen puoli tuntia. Tällä viikolla ylsin tuohon 5 liikuntakertaan viikossa ja joukossa oli myös se melkein 20 kilometrin pyörälenkki.

Huomista odottelen tässä jännitykselläkin. Silloin heti aamusta olen siihen työvalmentajaani yhteydessä ja toivon että siitä lähtee ne työkokeiluasiat rullaamaan eteenpäin vauhdilla. Olisihan se hienoa päästä ainakin työkokeiluun taas jonnekin, se oli kuitenkin jo ihan erilaista tietenkin olla työkokeilussa kuin olla kotona. Päivissä oli ihan eri lailla sisältöä ja oli tietty rytmi päivissä. Oli toisaalta henkisesti helpohkoa olla työkokeilussa, kun ei stressannut sitä mitä sitä päivillään tekee.

En tiedä saako tässä ihan heti untakaan. Tekisi mieli pelata tuota NHL19-peliä mutta kello on jo aika paljon. Tuo NHL19-pelikin koukuttaa nyt ihan eri lailla kun tiputin pelitasoni ammattilaistasolle. Kun ei ole liian vaikeaa pelaaminen niin pääsee peliin paremmin sisälle ja tulee mielekkyyttä enemmän pelata kun pärjää edes tuolla tasolla.

Voisihan sitä myös kysellä vinkkejä ja neuvoja tuon pelin pelaamiseen mutta enpä tiedä. Jännä opetella itse kaikki kikat ja temput sekä pelattavaa ja opittavaa on siten paljon. Kun täytyy itse oppia kantapäänkin kautta pelaamaan.

Jostain asioista luonnollisesti olen eritoten kiinnostunut tuossa NHL19-pelissä kuten siitä että paljonko ne pelaajien arvot vaikuttavat siihen pelaamiseen? Vai onko niin että ne joka tapauksessa tehoilisivat paljon jotka pelaa kärkiketjuissa ja kellottaa paljon peliaikaa ja vastuuta? Tai eiköhän niillä arvoilla jonkinlainen merkitys ole mutta olisi kiva tietää minkälaisesta merkityksestä puhutaan?

Tai entä kuinka paljon pelaamiseen vaikuttaa ne eri pelaajien asenteet? Ja keskustelut pelaajien kanssa? Tuntuu että kun valitsin Teuvo Teräväisellekin oikeat sanat yhdessä kohtaa niin jätkä teki viisi maalia kolmeen peliin ja oli muutenkin vähän aikaa ihan liekeissä. Tuo NHL19-peliä käsittelevä ketjukin on tällä palstalla jo sen verran iso että sieltä tietyn tiedon etsiminen voi olla hankalaa.

Kesä se on loppusuorallaan. Usein aina elokuukin on ollut vielä kesää mutta nyt on ollut niin syksyisen koleaa jo. Mutta ei siinä, kyllä minä tykkään varsinkin alkusyksystäkin. Ilmat ovat viileämpiä, luonnossa on kivasti väriä ja eri urheilusarjat palaavat tauoiltaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ota huomioon, että pari vuotta sitten täällä ei ollut nuorisoa spämmimässä jokaista ketjua täyteen.

Totta.

Hyi teitä.

Meillä senioreilla sentään on paremmin, muistelemme menneitä vuosikymmeniä ja kuuntelemme tukkaheviä. Se oli miehistä se!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Onhan tässä ollut taas puuhaa tällä päivällä. Minä keittelin mehua samalla kun katselin urheilua. Siinä se pannu porisi hellalla omassa rauhassaan kunhan muisti käydä välillä tyhjentämässä mehua kattilaan. Kaksitoista pulloa sain kasaan. Lisäksi tein kesäkurpitsahillon. Sitä tuli kuusi purkkia. Olihan siinäkin vähän menoa ja meininkiä kun kävin veljen luona lounaalla kun siellä on nippu niitä vilkkaita lapsia. Ja päiväkin on ollut komean aurinkoinen.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Totta.

Hyi teitä.

Meillä senioreilla sentään on paremmin, muistelemme menneitä vuosikymmeniä ja kuuntelemme tukkaheviä. Se oli miehistä se!
Näinhän se on. Mäkin huomasin muutama päivä sitten, että oon kirjoittanut tuohon missä olet ketjuun eniten viestejä. Miettikää melkein 60 turhaa onelineriä ja sitten ihmetellään suureen ääneen, kuinka kova tahti pojalla on. Mä oon nero.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ota huomioon, että pari vuotta sitten täällä ei ollut nuorisoa spämmimässä jokaista ketjua täyteen.
Tää ois ollu hyvä paikka sillon 50-luvulla. Oltais kaikki laiteltu savumerkkejä ja naureskeltu naapurin paskoille merkeille. Joku öky olisi saattanut tulla puuhevosella keskeyttämään naureskelut.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ässiin on pestattu nämä ulkomaalaiskaksoset. Jaksaakohan kukaan Porin ulkopuolella opetella niiden etunimiä ja sitä kumpi on kumpi.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Niin se neljän viikon loma meni taas silmänräpäyksessä, vaikka en mitään taaskaan tehnyt. Joka vuosi sama juttu.

Kesällä pitäis aina tehä kaikkea, mut kun ei mul oo mitään tekemistä kenenkään kanssa. Silti vituttaa kun kesä on ohi.

Onneksi vasta ylihuomenna töihin. Nyt juon kunnon kännit.
 
K

Kiekkokatsoja

Taas on viikko mennyt. Huomenna jälleen uusi, jos "luoja aamulla herättää". Tai paremminkin herätyskello. Saa nähä miten ensi viikko menee, ja mitä tapahtuukaan. Ennustaja en ole, mutta toisinaan "pöhkönä" hetken mietin faktat ja todennäköisyydet, ja mitä on tuloillaan. Ja fiktiota pikkaisen myös.

Jotenkin tuntuu, että tapahtuu taas jotain, poikkeavaa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Enpä olisi uskonut vielä 12 tuntia sitten, että selviäisin elävänä sieltä paatilta kotiin, mutta täällä ollaan. Kaiken kaikkiaan varsin mukava reissu.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Enpä olisi uskonut vielä 12 tuntia sitten, että selviäisin elävänä sieltä paatilta kotiin, mutta täällä ollaan. Kaiken kaikkiaan varsin mukava reissu.
Joo, lukion toisen luokan luokkaretkellä tultiin laivalla Turkuun takaisin Tukholmasta. Olin pari viikkoa päälle 18-vuotias. Rahat alkoi loppua ja päihtymys oli suuri, mutta hallittu. Laitoin loput kolikot RAY:n pokeripeliin. Tuplasin sen pikkuvoiton päissäni loppuun asti, 5 x peräkkäin siis oikein, otin rahat ja sehän oli sitten menoa. Muistan ekat noin kolme tuoppia. Seuraava muistikuva on, kun olen bussissa, nukkunut vissiin tuntikausia ja maantiellä näkyy kyltti nimeltä Kalajoki. Rapiat 500 km Turustahan se on.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tasan 17 vuotta aikaa siitä kun olin elämäni ensimmäisen kerran kännissä. Tämä tapahtui siskon häissä ja juoma mitä lähinnä join oli siskon miehen valmistama kotiviini.

Melko vanhaksi vartuin ennen kuin ensimmäiset kännini join eli olin 17-vuotias tapahtumahetkellä, paria kuukautta vajaa täysi-ikäisyydestä.
Mä nokitan! Vedin itse ensimmäiset kännit vasta 20-vuotiaana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös