No niin, petanqueturnaus on nyt saatu pidettyä ja allekirjoittaneen sijoitus oli lopulta kakkonen. Petanqueturnauksen voittanut kilpailija oli sittenkin liian kova vastus ja eikä minulla ollut mitään jakoa finaaleissa vaan hävisin finaalit voitoin 2-0. Pelit päättyivät kummatkin tuloksilla 13-6.
Lämmitti ja lämmittää taas mieltä ainakin se että osasin jälleen kerran hävitä ihan tyylillä. En alkanut kiukuttelemaan ja heittelemään voittanutta pelaajaa kuulilla vaan onnittelin rehdisti mestaria ja kiittelin osallistumisesta turnaukseen. Ennen olisi voinut itkukin tulla, mutta kai se on henkistäkin kasvua se että osaa myös hävitä.
Vaikka näitä finaalihäviöitä näissä isommissa täällä järjestetyissä turnauksissa on nyt sitten jo kaksin kappalein minulla, ensimmäisessä biljarditurnauksessa jäin myös kakkoseksi ja nyt oli kakkossija kohtaloni jälleen.
Mutta en osaa olla kovin pettynytkään. Tiesin odottaa kovaa vastusta finaaleihin ja sen myös sain, eikä minulla ollutkaan finaaleissa oikein mitään mahdollisuuksia. Sitten ennakko-odotukset olivat tähän turnaukseen lähtiessä se että mikä tahansa voi olla sijoitukseni turnausmestaruudesta aina jumbosijaan asti. En etenkään viime vuosina kuitenkaan ole pelannut petanqueta kovinkaan paljoa joten odotukset eivät korkealla olleet.
Ja hopeasija ei ole huono sijoitus sekään. Tässä turnauksessa tasoerot olivat suht pienet ja oli kovan työn takana yltää turnauksessa edes toiseksi. Ja minähän olen nyt ainut joka on ollut mitalisijoilla jokaisessa täällä järjestetyssä turnauksessa.
Sitten myös sekin asia että tärkeintä ei ollut edes se kova kilpaileminen tässä turnauksessa vaan yhteisöllisyyden kasvattaminen, hauskan pitäminen ja viikonlopun viettäminen mielenkiintoisen ohjelman parissa. Mielestäni näissä tavotteissa onnistuttiin ihan kohtalaisesti.
Minun onnistumista turnauksessa ei mitata pelkästään edes loppusijoituksilla vaan myös sillä miten turnauksen järjestäminen ja turnausjärjestelyt onnistuvat koska olin jälleen kerran turnauksen pääjärjestäjä ja mielestäni tämä turnaus sujui ihan hyvin.
Voi pojat, kuinka paljon tykkäänkään näiden turnauksien järjestämisestä. Se kun tykkään muutenkin seurata paljon urheilua niin sitten on mielekästä päästä itsekin järjestämään pientä urheilu- ja kilpailutapahtumaa.
Ja ehkä vielä jonain päivänä, jossain turnauksessa on minunkin vuoro voittaa!