Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 325 915
  • 66 839

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Joskus voisi opetella tekemään itse sitä tomaattikastikettakin ja korvata tomaattipyre sillä.
Kuorittuja tomaatteja purkki ja näytät niille sauvaseikoitinta. Valkosipulia, sokeria, basillikaa tuoretta, punaviinietikkaa ja suolat/pippurit sekasin. Mausta/maista ja omanmaun mukkaan chilit jne. mukaan. Kaappiin kylmään tekeytymään vähintään siks aikaa kun taikina kohoo ja muuten valmista. Suattaapi jäähä sittemmin pyreet pitsoista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kuorittuja tomaatteja purkki ja näytät niille sauvaseikoitinta. Valkosipulia, sokeria, basillikaa tuoretta, punaviinietikkaa ja suolat/pippurit sekasin. Mausta/maista ja omanmaun mukkaan chilit jne. mukaan. Kaappiin kylmään tekeytymään vähintään siks aikaa kun taikina kohoo ja muuten valmista. Suattaapi jäähä sittemmin pyreet pitsoista.
Kiitos. Tiesin että kalpafaneihin voi aina luottaa.

Olen tavallaan ihan innokas tekemään kaikkea uutta ruuanlaitoon liittyen, mutta joskus tulee oltua turhan laiska... vaikka tavattoman helppoahan tuo ruuanlaitto kyllä on ja jos ei osaa niin kaikkeen löytyy ohjeet.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Kiitos. Tiesin että kalpafaneihin voi aina luottaa.

Olen tavallaan ihan innokas tekemään kaikkea uutta ruuanlaitoon liittyen, mutta joskus tulee oltua turhan laiska... vaikka tavattoman helppoahan tuo ruuanlaitto kyllä on ja jos ei osaa niin kaikkeen löytyy ohjeet.
Kiitos. Tiesin että kalpafaneihin voi aina luottaa.

Olen tavallaan ihan innokas tekemään kaikkea uutta ruuanlaitoon liittyen, mutta joskus tulee oltua turhan laiska... vaikka tavattoman helppoahan tuo ruuanlaitto kyllä on ja jos ei osaa niin kaikkeen löytyy ohjeet.
Toi on aina piirre hieno nuoressa miehessä toi innokkuus. Pian se laiskuuskin antaa tilaa entistä enempi onnistumisten kautta ja sisäinen Cheffisi on susta vallan vallan ottanut. Esm. teet pizzas pohjia myöten valmiiks päivänä edellisenä ja rapula aamuna vaan pyörittelet ja kasailet niistä mieluisia, eikä mieleenkään tule soitella jollekkin, joka sulle on niitä toimitellut aiemmassa elämässäsi.

Se, että kykeneekö ylempään aina on toki miehestä kiinni. Mutta jos edes joskus.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joo voi olla kova hinta, mutta pieni vaiva. Liput on hankittu etukäteen eikä tarvinnut kahta kertaa neljän nousuhumalaisen taksissa miettiä että lähdetäänkö krapulassa kävelemään bussiasemalle vai maksetaanko suuntaansa tunnin taksimatkasta 25e per nuppi.

No se on kyllä ihan totta. Helppoudesta on mukava maksaa. Eikä tuo nyt edes oikeesti mikään kova hinta ole, aattelin vaan että jos laitoit sillä ajatuksella että halvalla saatiin niin halvemmallakin kyllä ois päässy.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No se on kyllä ihan totta. Helppoudesta on mukava maksaa. Eikä tuo nyt edes oikeesti mikään kova hinta ole, aattelin vaan että jos laitoit sillä ajatuksella että halvalla saatiin niin halvemmallakin kyllä ois päässy.
Itsellä on käynyt aika usein viikonloppuisin niin että olen missannut bussin kotiin ja seuraavaa saa odotella tunnin. Yleensä tulee valittua se helppo reitti ja otettua taksi siitä bussipysäkin vierestä. Bussi kotiin maksaa 3,30 tai 5e, riippuu siitä onko liikkeellä ennen vai jälkeen klo 23 (vai oliko 00). Taksi on sen 15 euroa. Kyllä sitä yleensä mielellään vähän maksaa kun pääsee ihan kotio asti ilman odottelua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lähdin jo Jumalan selän taakse ajelemaan. Kyllä siellä Loimaalla jotain liikkui. Paikallinen mopopoika siinä taisi Shellin pihassa harjoitella kytkinpommmia laiskalla mankilla.

Kerroit myyneesi moposi, mutta et koskaan kenelle ja minne.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ylen urheilutoimittaja Maija Kautolla näyttäisi olevan aika hyvät tissit.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jokseenkin helpottunut olo nyt. Kaksi päivää tämän kuntoutuskeskuksen petankkiturnausta takana ja melkein kaikki välieriin pääsevät kilpailijat selvillä. Yksi välierä jäi pelattavaksi vielä huomisaamuun.

Ja onhan niiden välieriin yltäneiden kilpailijoiden joukossa jälleen kerran myös Vilperi. Täällä kuntoutuskeskuksessa on sinä aikana kun minä olen täällä asunut niin järjestetty kolme isompaa turnausta ja minä olen aina selvinnyt joka turnauksessa vähintään välieriin eli neljän parhaan sakkiin. Se on jo ihan hyvä suoritus. Olen ainoa täällä joka on jokaisessa turnauksessa yltänyt välieriin.

Jes! Hyvä minä! Olin alkulohkossa toinen, voitin viisi ottelua ja hävisin kolme sekä sitten voitin puolivälieräottelun alkulohkon kuudetta vastaan. Minullekaan tämä petanque ei ihan niin vahva laji ole ja tasoerot turnauksessa on loppupeleissä aika pieniä, joten paikkaani neljän sakissa voi jo pitää hyvänä suorituksena.

Turnaus on muutenkin edennyt tähän mennessä ihan hienosti. Tänään ei jääty enää edes aikataulusta jälkeen niin pahasti vaan pysyimme siinä ihan hyvin.

Nämä isommat turnaukset ovat oikeastaan olleet tämän täällä kuntoutuskeskuksessa viettämäni ajan kohokohtia. Kun varsinkin tykkään paljon muutenkin seurata urheilua ja tykkään tilastojen tekemisestä niin onhan näiden turnausten järjestäminen aina sangen mielenkiintoista puuhaa. Tykkään todella paljon.

Nyt vaan yksi pelaajista valitettavasti jätti turnauksen ja leikin kesken kun ei enempää jaksanut pelejä pelata. No, onneksi luovuttajia ei ole kuitenkaan vielä yhtä enempää.

Tosiaan, nämä turnaukset ovat aina kyllä olleet hauskoja, yhteisöllisiä ja mielekkäitä tapahtumia ja koko päivänhän näihin saa kulumaan. Mutta aika kuluu näitä turnauksia pyörittäessä niin nopeasti

Vielä on turnausta jäljellä huomenna, jolloin kohtaavat yksi puolivälieräpari ja sitten pelataan välierät sekä mitalipelit. Minä olen siis taas vähintään neljän joukossa, jes! Se oli se vähimmäistavoitteeni sen lisäksi että turnauksen järjestäminen sujuu hienosti. Nyt jää toki hieman petrattavaa mahdolliseen seuraavaan petanqueturnaukseen. Kuten se että pelikuorma yhtenä päivänä voisi olla pienempi.

Ja saadaan uusi turnausmestarikin nyt sitten joka tapauksessa. Kummatkin biljarditurnaukset voittanut kilpailija ei ollut haka tässä turneessa vaan jäi alkulohkoon. Kivaa saada uutta väriä myös ykköspaikalle.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Täytyy kyllä arvostaa näitä, jotka pitävät samaa hiustyyliä vuodesta toiseen, vaikka se on aina ollut kammottava. Esimerkkeinä vaikka Pepe Wilberg ja Jukka Rautakorpi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Täytyy kyllä arvostaa näitä, jotka pitävät samaa hiustyyliä vuodesta toiseen, vaikka se on aina ollut kammottava. Esimerkkeinä vaikka Pepe Wilberg ja Jukka Rautakorpi.
Dannyn varmaan voi lukea tähän samaan sarjaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ylen urheilutoimittaja Maija Kautolla näyttäisi olevan aika hyvät tissit.

Onkohan bännini jo ohi, katsoin juuri samaa lähetystä ja ihmettelin onkohan hänellä paino hieman noussut.

Urheilutoimittajan ei tarvitse olla mallinmitoissa, mutta hieman tukevalta hän vaikutti. Toisaalta naisellinen nainen eikä joku laiha yleisurheilija.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hiton venäläiset. Pitävät bileitä tuolla järven toisella rannalla. Ääni kun kuuluu näin varsinkin peilityynenä iltana. Saunasta kun pääsin ja ajattelin rentoutua terassilla. Ei tuota jaksa kuunnella. No, ei tää ole yhtä paha kuin 2011, silloin HIFKn porukka oli juhlistamassa mestaruuttaan kyseisellä fasiliteetilla. Ja broidin mukulat seisoivat mökkimme laturilla huutamassa TPS-TPS vastapalloon.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuolla toinen maailmasota ketjussa muutama nimimerkki keskusteli siitä, että tykkäävät nukahtaa äänikirjoja kuunnellen. Mulla taas toimi aikoinaan radio tuohon tarkoitukseen. Hyvä kombo oli kun sunnuntaisin tuli yleltä teppo turkin joku ohjelma, minkä nimeä en nyt muista, mutta sinne sai ihmiset soittaa ongelmistaan. Ja maanantaisin tuli cityltä pekka saurin yölinjalla, missä oli sama formaatti. Noita kun alkoi kuuntelemaan, niin tiesi, että sunnuntaisin ja maanantaisin saa helposti unen päästä kiinni.

Kun muutin silloisen tyttöystäväni ja nykyisen vaimoni kanssa yhteen niin loppui radion kuuntelu, koska se häiritsi häntä. Äkkiä sitä sitten oppi nukahtamaan muutenkin.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuolla toinen maailmasota ketjussa muutama nimimerkki keskusteli siitä, että tykkäävät nukahtaa äänikirjoja kuunnellen. Mulla taas toimi aikoinaan radio tuohon tarkoitukseen. Hyvä kombo oli kun sunnuntaisin tuli yleltä teppo turkin joku ohjelma, minkä nimeä en nyt muista, mutta sinne sai ihmiset soittaa ongelmistaan. Ja maanantaisin tuli cityltä pekka saurin yölinjalla, missä oli sama formaatti. Noita kun alkoi kuuntelemaan, niin tiesi, että sunnuntaisin ja maanantaisin saa helposti unen päästä kiinni.

Kun muutin silloisen tyttöystäväni ja nykyisen vaimoni kanssa yhteen niin loppui radion kuuntelu, koska se häiritsi häntä. Äkkiä sitä sitten oppi nukahtamaan muutenkin.
Mä oon kuullut kans, että jotkut katselevat erinäisiä videoita internetistä ja samalla tekevät jonkinnäköistä käsiliikettä. Ja tämän toimituksen jälkeen nukahtaisi melkein heti. Mutta nää on varmaan, joten isojen poikien juttuja.
 

redpecka

Jäsen
Tuolla toinen maailmasota ketjussa muutama nimimerkki keskusteli siitä, että tykkäävät nukahtaa äänikirjoja kuunnellen.
Mä tykkään tästä formaatista näin keskittymiskyvyttömänä ihmisenä. Mutta huono idea kuunneella näitä nukahtamaan mennessä youtubesta, kun aamulla herää ja edelleen joku vesavierikko siinä höpisee vieressä ja konekaan ei ole päässyt torkkumaan koko yönä. Ja eihän sitä sitten keskellä päivää voi kulkee tuolla ulkona läppäri korvalla.

Arvio: Hyvä. Mutta huono. Loppujen lopuksi kumminkin hyvien puolella tämä innovaatio. 4,9/5
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä oon kuullut kans, että jotkut katselevat erinäisiä videoita internetistä ja samalla tekevät jonkinnäköistä käsiliikettä. Ja tämän toimituksen jälkeen nukahtaisi melkein heti. Mutta nää on varmaan, joten isojen poikien juttuja.

Toi ei voi pitää paikkaansa, sillä on lukemattomia ja luettuja tutkimuksia siitä, että jos on netissä ennen nukkumaanmenoa, niin se haittaa nukahtamista.
 

redpecka

Jäsen
Mä oon kuullut kans, että jotkut katselevat erinäisiä videoita internetistä ja samalla tekevät jonkinnäköistä käsiliikettä. Ja tämän toimituksen jälkeen nukahtaisi melkein heti. Mutta nää on varmaan, joten isojen poikien juttuja.
Tarkoitatko jotain äänivideoita? Ei voi ymmärtää. Vasta seuraavalla vuosisadalla nämä.

Itte tykkään näistä makasiinilehdistä joissa on tuoksut mukana.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toi ei voi pitää paikkaansa, sillä on lukemattomia ja luettuja tutkimuksia siitä, että jos on netissä ennen nukkumaanmenoa, niin se haittaa nukahtamista.
Tarkoitatko jotain äänivideoita? Ei voi ymmärtää. Vasta seuraavalla vuosisadalla nämä.

Itte tykkään näistä makasiinilehdistä joissa on tuoksut mukana.
Teille molemmille:

The future is now old man.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Toi ei voi pitää paikkaansa, sillä on lukemattomia ja luettuja tutkimuksia siitä, että jos on netissä ennen nukkumaanmenoa, niin se haittaa nukahtamista.

Kääk, ai samperi soikoon, nyt iski arveelle mietintämyssy silmille.
Muuten olen sitä mieltä, että radiolle piti ajastaa oma nukkumaanmeno aikansa, kun taas telefooni lopettaa tiedostonsa jälkeen ihan itse, sammuu se.
Paitsi lataa akkuaan, mutta sehän ei kuulu minulle mitenkään. Ja oih, ihmisen ja laitteen yhteys: minäkin tavallaan lataan jotain säyhkökytkentöjä samaan aikaan, nollaan palikoita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös