Jokseenkin helpottunut olo nyt. Kaksi päivää tämän kuntoutuskeskuksen petankkiturnausta takana ja melkein kaikki välieriin pääsevät kilpailijat selvillä. Yksi välierä jäi pelattavaksi vielä huomisaamuun.
Ja onhan niiden välieriin yltäneiden kilpailijoiden joukossa jälleen kerran myös Vilperi. Täällä kuntoutuskeskuksessa on sinä aikana kun minä olen täällä asunut niin järjestetty kolme isompaa turnausta ja minä olen aina selvinnyt joka turnauksessa vähintään välieriin eli neljän parhaan sakkiin. Se on jo ihan hyvä suoritus. Olen ainoa täällä joka on jokaisessa turnauksessa yltänyt välieriin.
Jes! Hyvä minä! Olin alkulohkossa toinen, voitin viisi ottelua ja hävisin kolme sekä sitten voitin puolivälieräottelun alkulohkon kuudetta vastaan. Minullekaan tämä petanque ei ihan niin vahva laji ole ja tasoerot turnauksessa on loppupeleissä aika pieniä, joten paikkaani neljän sakissa voi jo pitää hyvänä suorituksena.
Turnaus on muutenkin edennyt tähän mennessä ihan hienosti. Tänään ei jääty enää edes aikataulusta jälkeen niin pahasti vaan pysyimme siinä ihan hyvin.
Nämä isommat turnaukset ovat oikeastaan olleet tämän täällä kuntoutuskeskuksessa viettämäni ajan kohokohtia. Kun varsinkin tykkään paljon muutenkin seurata urheilua ja tykkään tilastojen tekemisestä niin onhan näiden turnausten järjestäminen aina sangen mielenkiintoista puuhaa. Tykkään todella paljon.
Nyt vaan yksi pelaajista valitettavasti jätti turnauksen ja leikin kesken kun ei enempää jaksanut pelejä pelata. No, onneksi luovuttajia ei ole kuitenkaan vielä yhtä enempää.
Tosiaan, nämä turnaukset ovat aina kyllä olleet hauskoja, yhteisöllisiä ja mielekkäitä tapahtumia ja koko päivänhän näihin saa kulumaan. Mutta aika kuluu näitä turnauksia pyörittäessä niin nopeasti
Vielä on turnausta jäljellä huomenna, jolloin kohtaavat yksi puolivälieräpari ja sitten pelataan välierät sekä mitalipelit. Minä olen siis taas vähintään neljän joukossa, jes! Se oli se vähimmäistavoitteeni sen lisäksi että turnauksen järjestäminen sujuu hienosti. Nyt jää toki hieman petrattavaa mahdolliseen seuraavaan petanqueturnaukseen. Kuten se että pelikuorma yhtenä päivänä voisi olla pienempi.
Ja saadaan uusi turnausmestarikin nyt sitten joka tapauksessa. Kummatkin biljarditurnaukset voittanut kilpailija ei ollut haka tässä turneessa vaan jäi alkulohkoon. Kivaa saada uutta väriä myös ykköspaikalle.