Aika innoissani alan hiljalleen olemaan ensi viikonloppuna täällä olevasta petanqueturnauksesta. Vielä kun eilen lisäksi selvisi että turnaukseen osallistuu ainakin kymmenen taas tämän kuntoutuskeskuksen asukasta. Se on sinällään ennätysmäärä mitä yhteen turnaukseen on tämän kuntoutuskeskuksen asukkaita osallistunut, siihen yhden kevään biljarditurnaukseenkin osallistui kyllä kymmenen henkilöä, mutta yksi oli työntekijä.
Minähän olen siis taas tämänkin turnauksen järjestäjä. Yksi asukas kyllä kävi eilen illalla sanomassa että hänkin voi osallistua järjestelyihin jos apua tarvitaan. Se oli hienosti tehty. Muutenkin ilahduttaa aina kun ideoita löytyy muualtakin kuin minulta, nyt tällä viikolla on kaksi muutakin asukasta jälleen intoutunut ideoimaan omia tapahtumiaan ja se on tervetullutta!
Harvoin palkintoja ruinaamme eri yrityksiltä, silloin siihen viime kesän futisveikkaukseen keräsimme palkintoja lahjoituksina ja niitä hienosti myös saimme. Sitten viime syksyn bilisturnaukseen saimme lahjoituksena palkinnoksi sellaisen hienon kukkasen ja nyt saimme tähän petanqueturnaukseen jälleen luvan kerätä palkintoja lahjoituksina ja niitä olemme myös saaneet mikä on erittäin hieno juttu. Ja pitää olla taas kiitollinen siitäkin.
Nyt sitten tällaisena innokkaana tilastonikkarinakin alkoi pää kuumeisesti eilen illalla raksuttamaan mikä olisi paras turnausjärjestelmä kun turnaukseen osallistuu kymmenen pelaajaa. Yksittäinen sarja ensin, jossa kaikki pelaajat pelaavat kaikkia vastaan ja päälle pudotuspelit? Pudotuspeleissä paras kolmesta systeemi? Tähän kyllä laskin että tekee tiukkaa että ennähtää tällaisen turnauksen vetämään kolmessa päivässä läpi, kun ainakin sunnuntaina on sellaisia ajankohtia keskellä päivää milloin pelaaminen ei onnistu.
Sitten yksi mahdollisuus olisi tehdä kaksi alkulohkoa jossa kussakin alkulohkossa kukin pelaaja pelaisi kerran kutakin alkulohkon jäsentä vastaan. Mutta tässä tulee taas sitten yllättävän vähän pelejä. Ainakin minä liputtaisin sen puolesta että pelejä olisi runsaastikin. Niin paljon kuin niitä voi meidän aikatauluilla olla.
No sitten olisi mahdollista pelata alkulohkoissa kaksi ottelukierrosta. Eli alkulohkon jäsenet pelaisivat toisiaan vastaan kaksi kertaa ja sitten olisi taas paras kolmesta- systeemillä pudotuspelit. Tämän puolella minä tällä hetkellä vahvasti olen, näin pelejä kertyisi ihan mukavasti jo.
Ja yksi vaihtoehto olisi vielä että olisi kyllä alkulohkot mutta kaikki turnaukseen osallistuvat pelaajat pelaisivat kaikkia turnaukseen osallistuvia pelaajia vastaan kerran, vähän niin kuin NHL:ssä? On kaksi konferenssia, mutta silti joukkueet kohtaavat kaikki joukkueet, yli konferenssirajojen. Jos ymmärrät mitä tarkoitan? Mutta tämäkin tietenkin kaatuisi ajan puutteeseen, koska pelejä tulisi yhtä monta kuin ensimmäisessä vaihtoehdossa.
Tähän saa muuten heittää kommentteja ja ehdotuksia, millä turnausjärjestelmällä sinä vetäisit läpi kymmenen ihmisen petanqueturnauksen? Uskon että tältä palstalta voi hyviä vinkkejä löytyäkin.
Ja sitten olen ajatellut, iso yllätys? leipoa turnaukseen oheksi syötäväksi jotain helppoa, tyyliin voisilmäpullia. Minulla kun tuota kuivahiivaakin on nyt paljon varastossa.