Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 322 097
  • 66 814

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitäisi vissiin kehitellä joku duuni syksyksi. En vaan keksi mikä se voisi olla. Parasta olisi kun saisi tehdä itsekseen omaan tahtiin omissa oloissaan. En jaksa olla kovin sosiaalinen olento pitkiä aikoja. Kirjailijaksi minusta ei ole eikä koulutus riitä siihen, että saisin vetäytyä johonkin tutkijankammioon tekemään nollatutkimusta. Pysäköinninvalvojan duunikaan ei innosta enkä omista rekkakorttia.

Ehdotuksia otetaan vastaan.

Miten ois papparazzin hommat? Itsenäinen duuni ja saisit työskennellä yksin. Toinen ehdotukseni on lomaopas. Myös itsenäinen duuni, mutta toki joutuisit ulkomaankomennukselle, enkä tiedä sopisiko se elämäntilanteeseesi. Kolmatena heitän vielä taksikuski, jälleen itsenäinen homma.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toinen ehdotukseni on lomaopas. Myös itsenäinen duuni, mutta toki joutuisit ulkomaankomennukselle, enkä tiedä sopisiko se elämäntilanteeseesi.

Tuota noin. En ole itse työskennellyt, mutta asiakkaana olen ollut. Hieman luulen, että lomaoppaan homma on sellaista missä aivan koko ajan joku on kysymässä jotain aivan idioottimaista. Siinä voi itsenäisyys jäädä vähille.

Ehdotan pörssiyhtiön softakehitykseen liittymistä. Työmääräarvio jollekin tosi nopealle jutulle saattaa olla vaikka kuusi tuntia. Tai kolme päivää. Sitten saa olla itsenäisesti.

Pääseeks teilläkin joskus tuopin ääressä pikku itku? Hitto se oli mahtava fiilis kun lätkämatsissa tuli ekan kerran itku. Mä olin varmaan joku lähes kolmekymppinen.

Vai tuleeko. 11.4.1998, se eräs peli Torinossa, Vancouverin välierä missä olin paikan päällä jne jne jne.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulla ei ole tullut itkua katsomossa. Kerran on meinannut. Kevät 2018 kolmas välieräpeli Tapparaa vastaan. Tepsi johti 1-0 muistaakseni Pajuniemen maalilla pari erää. Olisko ollut jossain kolmannen erän alussa, kun Tappara tasoitti pelin. Noin 15 sekuntia ennen loppua Repo? iski Tapparan johtoon. Siinä meinasi kyllä silmät kostua. Muistan kun lähettiin sitten pettyneenä kotiin päin ja ensimmäiset sanat taidettiin sanoa, jossain Auran ABC:n kohdalla.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@pernaveikko toki noin ton lomaoppaan kohdalla, mutta lähinnä lähestyin sen kannalta, että itsenäinen duuni. @Glove ei niin välitä olla osana suurta työyhteisöä vaan tykkää enemmän itseohjautuvista duuneista ja siksi lomaopas oli mielestäni vallan mainio ehdotus.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kartingissa näköjään tapahtuu paljon enemmän kuin Formula ykkösissä. Ja näkyy ilmaiselta kanavalta.
Itse katselen juuri kartingia sm-viikon koosteesta. Minkähän ikäisiä nuo on jotka tuolla luukuttaa... Antti Aarnio-Wihuri on muuten luvannut 10 000€ stipendin jos joku suomalainen voittaa kartingin mm-kultaa (tänä vuonna). Kukaan suomalainen ei ole vielä koskaan voittanutta kartingissa maailmanmestaruutta. Kartingin mm-kisat ajetaan tänä vuonna Suomessa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän ihminen halua krapulassa olla yksin vaan porukassa, mutta se kapakan aamuissa on just kivaa kun jengi on kuin bussipysäkeillä. No pari kolme tuntia joku pappa tossa höpötteli mulle taukoamatta ja kohteliaana välillä nyökkäilin, vaikka en kuullut. Ehkä se on sen juttu. Ja onhan se kivempaa kuin että ei olis jutellut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mä tiesin että tuo mies on sekaisin. Mutta että näin sekaisin

– En kannata demokratiaa, tarvitsemme diktaattorin. Diktaattorina voi sanoa, että ”näin aion nyt tehdä”. Demokratiassa homma vesittyy.

Mitäs tyhmää tuossa on. Demokratiaa on kokeiltu ja se ei toimi. Äsken juuri vaikkapa Deutsche Bank ilmoitti vähentävänsä vain 18000 työpaikkaa saadakseen itselleen lisää rahaa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
– En kannata demokratiaa, tarvitsemme diktaattorin. Diktaattorina voi sanoa, että ”näin aion nyt tehdä”. Demokratiassa homma vesittyy.

Mitäs tyhmää tuossa on. Demokratiaa on kokeiltu ja se ei toimi. Äsken juuri vaikkapa Deutsche Bank ilmoitti vähentävänsä vain 18000 työpaikkaa saadakseen itselleen lisää rahaa.
Ei siinä mitään tyhmää ole, kunhan se diktaattori olisin minä.

Deutche Bankin nykyjohto niittää nyt sitä mitä muutama pankin oligarkki aikoinaan niitti. Leirille ei sentään laita.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
– En kannata demokratiaa, tarvitsemme diktaattorin. Diktaattorina voi sanoa, että ”näin aion nyt tehdä”. Demokratiassa homma vesittyy.

Mitäs tyhmää tuossa on. Demokratiaa on kokeiltu ja se ei toimi. Äsken juuri vaikkapa Deutsche Bank ilmoitti vähentävänsä vain 18000 työpaikkaa saadakseen itselleen lisää rahaa.
Deutsche Bank taitaa vähentää henkilökuntaa ihan sen takia, ettei koko roska kaadu.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Deutsche Bank taitaa vähentää henkilökuntaa ihan sen takia, ettei koko roska kaadu.

Turskaahan ne teki aika paljonkin - tosin tuo kirveen heiluttaminen on osa isompaa uudellenorganisointiohjelmaa. Lontoosta ja NY:sta vedetään eniten porukkaa pöntöstä alas.

Kurssihan toki tuohon reagoi positiivisesti.
 

Glove

Jäsen
Miten ois papparazzin hommat? Itsenäinen duuni ja saisit työskennellä yksin. Toinen ehdotukseni on lomaopas. Myös itsenäinen duuni, mutta toki joutuisit ulkomaankomennukselle, enkä tiedä sopisiko se elämäntilanteeseesi. Kolmatena heitän vielä taksikuski, jälleen itsenäinen homma.

Ehkä yksi vähiten arvostamistani ammateista tuo paparazzi. Enkä minä varmaan niitä julkimoita tunnistaisi. Lomaoppaan voisi tietenkin laittaa mietintään, pitäisi vaan löytää semmoinen kohdemaa johon mun englannintaito riittää. Olettaisin, että noissa etelän kohteissa olisi hyvä osata edes vähän paikallista kieltä. Taksia ajoin kymmenen vuotta, joisa viimeiset viisi yrittäjänä. Homma on itsenäistä ja konttorin ikkunasta näkyvä maisemakin vaihtuu jatkuvasti. Tykkäsin kyllä, mutta se on jo nähty.

Tuota noin. En ole itse työskennellyt, mutta asiakkaana olen ollut. Hieman luulen, että lomaoppaan homma on sellaista missä aivan koko ajan joku on kysymässä jotain aivan idioottimaista. Siinä voi itsenäisyys jäädä vähille.

Ehdotan pörssiyhtiön softakehitykseen liittymistä. Työmääräarvio jollekin tosi nopealle jutulle saattaa olla vaikka kuusi tuntia. Tai kolme päivää. Sitten saa olla itsenäisesti.

Tämä vaatisi varmaan koulutusta vai pääseekö noihin hommiin ihan tuosta vaan?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
– En kannata demokratiaa, tarvitsemme diktaattorin. Diktaattorina voi sanoa, että ”näin aion nyt tehdä”. Demokratiassa homma vesittyy.

Mitäs tyhmää tuossa on. Demokratiaa on kokeiltu ja se ei toimi. Äsken juuri vaikkapa Deutsche Bank ilmoitti vähentävänsä vain 18000 työpaikkaa saadakseen itselleen lisää rahaa.
Kuten "Adolf Hitler oli mies joka sai asioita aikaiseksi." Miksi ton sanomista nyt pitäisi pahoitella? Taivahan tosihan tuo on.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä vaatisi varmaan koulutusta vai pääseekö noihin hommiin ihan tuosta vaan?

Ei toki ihan tuosta vain, mutta maailman digitalisoituessa kaikenlaista hommaa on tarjolla. Kaikenlaisia lyhyitäkin kursseja on tarjolla mikä saattaa johtaa työllistymiseen.

Jos pitää vaan mikä tahansa nopea homma saada, niin suosittelen ikkunanpesua tai lattioiden vahaamista. Opiskeluaikoina minusta ehti kasvaa melkoinen alan ammattilainen. Nykyäänhän siihenkin vain kaiketi tarvitsee jonkun laitoshuoltajan koulutuksen.

Rappusiivooja on tietenkin myös hyvä. Tietäisittepä kuinka monta porraskäytävää olen luutunnut henkeni pitimiksi.

Kuten "Adolf Hitler oli mies joka sai asioita aikaiseksi." Miksi ton sanomista nyt pitäisi pahoitella? Taivahan tosihan tuo on.

Uskaltaakohan näiden maassa kommentoida, pitäisi ainakin VPN laittaa päälle ja siirtyä jonnekin. Monet maailman ongelmat johtuvat ylikansoittumisesta.

En todellakaan halua vankilaan enkä hyväksy Adolfin tekoja, mutta jotain tälle tarvitsisi tehdä.
 

Glove

Jäsen
Ei toki ihan tuosta vain, mutta maailman digitalisoituessa kaikenlaista hommaa on tarjolla. Kaikenlaisia lyhyitäkin kursseja on tarjolla mikä saattaa johtaa työllistymiseen.

Jos pitää vaan mikä tahansa nopea homma saada, niin suosittelen ikkunanpesua tai lattioiden vahaamista. Opiskeluaikoina minusta ehti kasvaa melkoinen alan ammattilainen. Nykyäänhän siihenkin vain kaiketi tarvitsee jonkun laitoshuoltajan koulutuksen.

Rappusiivooja on tietenkin myös hyvä. Tietäisittepä kuinka monta porraskäytävää olen luutunnut henkeni pitimiksi.
.

Ei mulla nyt mikään kiire ole. Vuodenvaihteeseen mennessä kun jotain löytäisi. Siivonnutkin olen joskus junnuna. Eikä tuo mun rikkinäinen olkapää taida enää mitään kovin raskaita töitä kestää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei mulla nyt mikään kiire ole. Vuodenvaihteeseen mennessä kun jotain löytäisi. Siivonnutkin olen joskus junnuna. Eikä tuo mun rikkinäinen olkapää taida enää mitään kovin raskaita töitä kestää.

Puhelinhaastattelija. Koko ajan tehdään jotain kyselyitä onko Antti Rinne mielestäsi hyvä jätkä. Noista sai rahaa todella helposti, kun ei tarvinnut mitään myydä.

Joskus tuli luuria korvaan, mutta sen oppi noin toisen puhelun kohdalla kuinka miksi sillä olisi mitään väliä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ketä saadaan syyttää näistä nykypäivän suosituista radiorock-bändien surumielisistä rock-/hevicovereista kuten Sound of Silence tai Gone Away? Mietin että voisikohan näiden esiasteena toimia Seetherin versio Careless Whisperistä, vai mennäänkö vielä kauemmas? Vähän samanlaista jengaa on näissä kaikissa.

Ainahan näitä covereita on toki tehty ei siinä mitään, mutta tuntuu että näitä on tullut aika paljon etenkin viime vuosien aikana.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ketä saadaan syyttää näistä nykypäivän suosituista radiorock-bändien surumielisistä rock-/hevicovereista kuten Sound of Silence tai Gone Away? Mietin että voisikohan näiden esiasteena toimia Seetherin versio Careless Whisperistä, vai mennäänkö vielä kauemmas? Vähän samanlaista jengaa on näissä kaikissa.

Ainahan näitä covereita on toki tehty ei siinä mitään, mutta tuntuu että näitä on tullut aika paljon etenkin viime vuosien aikana.
Muistan hajoilleeni siihen kun Radio Rockilla tuntui soivan noin kerran tunnissa Five Finger Death Punchin Bad Company cover. En ymmärrä miksi sitä soitettiin niin paljon.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lomaoppaan voisi tietenkin laittaa mietintään, pitäisi vaan löytää semmoinen kohdemaa johon mun englannintaito riittää. Olettaisin, että noissa etelän kohteissa olisi hyvä osata edes vähän paikallista kieltä.

Eikä tuo mun rikkinäinen olkapää

Kyllä luulen, että nyt aletaan leipomaan susta lomaopasta vaikka Rhodokselle. Paikalliset osaavat hyvin suomea ja englantia, joten kielitaitosi riittää varmasti. Kerroit myös viihtyneesi taksihommissa, eli olet ihan riittävän sosiaalinen oppaan hommiin. Lisäksi taksihommissa olet jo oppinut auttamaan asiakkaan perille ja sitähän se oppaankin homma aika pitkälti, ei toki kokonaan, on. Ja oppaan homma sopisi hyvin tuohon rikkinäiseen olkapäähän, se kun saisi olla rauhassa. Lisäksi Rhodoksen lämmin ilmanala tekisi gutaa paitsi olkapäälle, niin myös itsellesi. Ja kun noista oppaista tuli aikoinaan se ohjelma, niin ei ne tosiaan mitään ruudinkeksijöitä olleet, eli varmasti pärjäisit oikein hyvin. Suosittelen, mikäli se tosiaan muuten sopii sun pirtaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Paska aamu jatkui paskana päivänä. Huonosti nukutun yön väsymys puski mieltä ja jaksamista alas, vatsa kenkkuili. Mies haluaa pitää lähellään, olla hellä ja läsnä. Minä haluan vain käpertyä itseeni ja olla rauhassa...pitää kaiken sisälläni, analysoida ja pureskella. En minä sieltä mitään ratkaisuja löydä, umpikujia vaan... aina vaan syvimpiä kuiluja ja pimeitä tunneleita. Itkukin haluaa tulla ulos, kyyneleet valuu pitkin poskia mikä on kummaa koska en itke oikeastaan kuin humalassa (ja sitä en nyt ole).

En jaksa olla miettimättä että missä vaiheessa minun olisi pitänyt herätä ja painaa jarrua... Okei kohtia oli varmaan monia ja ohitin ne kaikki tuhahdellen että hallinnassa on, kyllähän ihminen voi vähän ottaa ja pystyn lopettamaan heti kun haluan. Jonkun rajan yli astuin silloin kun aloin juomaan jo aamusta. Vaikka se aluksi tapahtui vain rankkojen bileiden jälkeen niin... Voi sitä autuaallista tunnetta kun grilliruuan haju ei aiheuttanut oksetuksen tunnetta vaan halua syödä. Silloin näin jonkun valon ja ikävä kyllä sitä kohden ei olisi pitänyt lähteä.

No joo, ei tämä tästä pohtimalla mihinkään muutu. Tarina on repaleinen, mutkikas, monitahoinen enkä usko että ollenkaan suoraviivainen... Toinen tie olisi voinut johtaa jonnekin muualle tai jopa aika samaan. Ei sitä voi tietää... Eikä se mitään auta että menneitä murehtii ja sanoo että olisi pitänyt tehdä toisin. Pitää etsiä tietä eteenpäin. Olen pahoillani jos toistan itseäni ja jankkasn samoja teemoja. Olen jonkinmoisessa luupissa ja samat jutut kiertää ympyrää päässä. Alku viikosta tekemäni virhe oli niin suuri ettei sitä voi ohittaa olankohautuksella vaan se palaa uudelleen kummittelemaan. Tekoni sinällään ei ole tuhoamassa avioliittoani vaan se miten asiaa pystytään käsittelemään... Homma haltuun ja silleen, Iisoppi terapiaan ja tunteet tilille...

En tiedä, pakko käydä nukkumaan kun se viime yö oli niin huono. Kun demonitkin kävisivät nukkumaan... Mutta hei, ei mitään hätää, pärjään kyllä. Minulla on aivan ihana oma tuhiseva unilelu. Tänä yönä tarvin sen, tarvin tiedon että hän on siinä. Hyvää yötä!
 

Ralph

Jäsen
"JUURI NYT: Alaikäinen sai yllättäen puukosta Aitoon Kirkastusjuhlien läheisellä leirintäalueella – oliko tarkoitus tappaa?"

Ei olisi helppo elämä, jos joku saisi odotetusti puukosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös