Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 744 214
  • 68 442
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Lähes koko ikäni olen ollut töissä lähärinä sosiaalipuolella, joten en ole paljoa fyysistä työtä tehnyt. Tähän kun lisätään se, että olin lähes vuoden juuri työttömänä, joten saanut nukkua niin myöhään kuin huvittaa, niin nyt fyysinen työ ja joka aamuinen kelloon herääminen alkaa hieman tuntua. En valita, mukavaa kun tietää tehneensä työtä, pitää vain tottua tähän. Uutta työtä takana nyt kuusi vuoroa.

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jääkiekkokausi 2018-2019 on nyt siis tullut päätökseen. Se tarjosi aivan huikeita hetkiä. Bluesin nousu viimeiseltä sijalta mestariksi. HPK:n suomenmestaruus. Leijonien ja pikkuleijonien maailmanmestaruus. Naisten kotikisojen finaalipettymys. Kakko. Mörkö. Rantanen. Barkov. Heiskanen. Niin paljon tarinoita, ettei niitä pystyisi käsikirjoittamaan. Siksi seuraakin jääkiekkoa, enkä lohikäärmeiden pelleilyä pohjolassa.

Suosikkijoukkue
in Sami we trust
Jääkiekkokausi 2018-2019 on nyt siis tullut päätökseen. Se tarjosi aivan huikeita hetkiä. Bluesin nousu viimeiseltä sijalta mestariksi. HPK:n suomenmestaruus. Leijonien ja pikkuleijonien maailmanmestaruus. Naisten kotikisojen finaalipettymys. Kakko. Mörkö. Rantanen. Barkov. Heiskanen. Niin paljon tarinoita, ettei niitä pystyisi käsikirjoittamaan. Siksi seuraakin jääkiekkoa, enkä lohikäärmeiden pelleilyä pohjolassa.
Onneksi on vielä kuitenkin NHL:n draft-tilaisuus edessä reilun viikon päästä. Sen ja Copa American takia mun on "pakko" pitää Viaplay-tilaus vielä heinäkuulle saakka voimassa. Sitten voikin laittaa Viaplaynkin parin kuukauden tauolle, kunnes NFL-kausi pyörähtää jälleen syyskuussa käyntiin ja EM-karsinnatkin jatkuu.

Päättynyt lätkäkausi oli kieltämättä monella tapaa ikimuistoinen. Naisten MM-finaali jätti karvaan jälkimaun kun muistelee miten sen jatkoajalla kävi. HPK:n mestaruus oli satumainen mutta Leijonien ja Bluesin mestaruudet lähtökohtiin nähden vielä Kerhon mestaruuttakin uskomattomampia. Noh, seuraavan kerran tiiraillaan jääkiekkoa sitten elokuun alussa Pitsiturnauksen merkeissä, johon Pelicans tänäkin vuonna ilokseni osallistuu!

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onneksi on vielä kuitenkin NHL:n draft-tilaisuus edessä reilun viikon päästä. Sen ja Copa American takia mun on "pakko" pitää Viaplay-tilaus vielä heinäkuulle saakka voimassa. Sitten voikin laittaa Viaplaynkin parin kuukauden tauolle, kunnes NFL-kausi pyörähtää jälleen syyskuussa käyntiin ja EM-karsinnatkin jatkuu.

Päättynyt lätkäkausi oli kieltämättä monella tapaa ikimuistoinen. Naisten MM-finaali jätti karvaan jälkimaun kun muistelee miten sen jatkoajalla kävi. HPK:n mestaruus oli satumainen mutta Leijonien ja Bluesin mestaruudet lähtökohtiin nähden vielä Kerhon mestaruuttakin uskomattomampia. Noh, seuraavan kerran tiiraillaan jääkiekkoa sitten elokuun alussa Pitsiturnauksen merkeissä, johon Pelicans tänäkin vuonna ilokseni osallistuu!
Joo kyllähän mullakin on vielä drafrissa jännitettävää ja sitten on nämä naisten mm-kisat. Innolla silti odotan sitä hetkeä, kun taas näkee suosikkijoukkueeni viilettävän jäällä.

Suosikkijoukkue
in Sami we trust
Joo kyllähän mullakin on vielä drafrissa jännitettävää ja sitten on nämä naisten mm-kisat. Innolla silti odotan sitä hetkeä, kun taas näkee suosikkijoukkueeni viilettävän jäällä.
Mä en itse oikein osaa noille naisten futiskisoille syttyä. Siellä on toi meininki jotenki niin sähellyksen näköstä miesten futikseen verrattuna. Copa Americassa sen sijaan pääsee ihastelemaan sellaisia superstaroja kuin Messi, Aguero, Cavani, Suarez, Gabriel Jesus jne.. Olen aina pitänyt tuosta Amerikan mestaruusturnauksesta vaikka yleinen tasonsa ei ylläkään aivan EM-mittelöiden tasolle ehkä turnauksen ihan kärkimaita lukuunottamatta.

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä en itse oikein osaa noille naisten futiskisoille syttyä. Siellä on toi meininki jotenki niin sähellyksen näköstä miesten futikseen verrattuna. Copa Americassa sen sijaan pääsee ihastelemaan sellaisia superstaroja kuin Messi, Aguero, Cavani, Suarez, Gabriel Jesus jne.. Olen aina pitänyt tuosta Amerikan mestaruusturnauksesta vaikka yleinen tasonsa ei ylläkään aivan EM-mittelöiden tasolle ehkä turnauksen ihan kärkimaita lukuunottamatta.
Taso ei kyllä päätä huimaa noissa peleissä, mutta tiistsinakin kipeenä oli mukava laittaa peli taustalle pyörimään. Ei siihen hirveästi tullut keskityttyä, mutta kyllä maalit ja muut tilanteen katselin.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yle olis kyllä voinu satsata ennemmin Copa Americaan kuin naisten futikseen. Lähetysajat tietty vähän huonompia, mutta aika paljon tasokkaampaa peliä olis saanu kattella. Mutta näinä "tasa-arvon" päivinä kaikkien kuuluu ihastella naisfutista. Tasa-arvosta vielä; joidenkin mielestä uusi hallitus on tasa-arvoisempi kuin koskaan ennen, kun ministereistä 11 on naisia ja 8 miehiä.. Surullista kun lähes kaikki asiat arvioidaan nykyään sukupuolen eikä pätevyyden perusteella.

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tasa-arvosta vielä; joidenkin mielestä uusi hallitus on tasa-arvoisempi kuin koskaan ennen, kun ministereistä 11 on naisia ja 8 miehiä.. Surullista kun lähes kaikki asiat arvioidaan nykyään sukupuolen eikä pätevyyden perusteella.
Onkohan se sanottu tälläkin palstalla kymmenen vai kaksikymmentä kertaa, että tässä tapauksessa tasa-arvolla nimenomaan ei viitata pelkästään sukupuoleen vaan esimerkiksi koulutustaustaan ja ikäjakaumaan. Sukupuolijako on tottakai yksi iso tekijä ja senkin osalta tasa-arvo, eli vähintään 40% kumpaakin sukupuolta toteutuu.

Tällä kertaa valkoiset lihaasyövät heteromiehet tekivät tästä ihan itse sukupuolikysymyksen. Meno on välillä melkoista mielensäpahoittamista kun kaikki feminismiin etäisesti viittaava aiheuttaa aina näitä väärinymmärryksen aaltoja ja pöyristymistä ympäri internettiä ja kesoilin pystykaffella.

Yle olis kyllä voinu satsata ennemmin Copa Americaan kuin naisten futikseen. Lähetysajat tietty vähän huonompia, mutta aika paljon tasokkaampaa peliä olis saanu kattella.

Copa American lähetysoikeudet ovat olleet jo pitkään Viasatilla, joten Yle ei hirveästi voi asialle tässä kohtaa tehdä. Mutta näin katsojana meillä on mahdollista tehdä valintoja oman ajankäytön ja esim. jalkapallon katselun suhteen.

Kassu Kapanen on kyllä pelimies naisasioissakin. Uusi mallityttö kainalossa.

Eiköhän se edellinen muru palaa taas Kassun kainaloon kun uusi sopimus on tehty. Sama nainen lähti heti kun alkoi näyttää siltä, ettei Kasperin NHL-urasta tule mitään ja palasi kun Kasperi löi NHL:ssä läpi. Nyt on sopimus ja miljoonat katkolla, joten oli aika heittäytyä syrjään vain, jotta voi taas palata.

Luitte sen täältä ensin.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Yle olis kyllä voinu satsata ennemmin Copa Americaan kuin naisten futikseen. Lähetysajat tietty vähän huonompia, mutta aika paljon tasokkaampaa peliä olis saanu kattella.
Mun mielestä nimenomaan naisten MM-futiksen yms. näyttäminen on sitä, mitä Ylen tulee tehdä. Kaikella kunnioituksella naisten jalkapalloa kohtaan, ei se ole Suomessa kuin kiva kuriositeetti. Joku saattaa muistaa edelleen Laura Österberg-Kalmarin ja muutamat setämiehet ovat seksuaalisesti kiinnostuneita Hope Solosta, mutta siihenpä se jää.

Tällaisille lajeille runsas näkyvyys ilmaiskanavilla on elintärkeää, toisinkuin miesten jalkapallolle.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Nyt kun Stanley Cup on jaettu. on minun aika lopettaa lätkän seuraaminen tämän kauden osalta.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mulle toi on niin muovinen viritellä, että en jaksa innostua.

Kieltämättä. Onhan siellä tänä vuonna esim. Toni Wirtanen All Stars pelaamassa ja Vellu Ketola Best Friends. Silti. Eiköhän Tamikin FB:ssä asiasta mainitse. Ja viime vuonna oli Jatkoajassa artikkeli ja pitkin talvea on viittailtu Jatkoajan toimituksen puolelta jääkiekkokauden huipennukseen.

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kieltämättä. Onhan siellä tänä vuonna esim. Toni Wirtanen All Stars pelaamassa ja Vellu Ketola Best Friends. Silti. Eiköhän Tamikin FB:ssä asiasta mainitse. Ja viime vuonna oli Jatkoajassa artikkeli ja pitkin talvea on viittailtu Jatkoajan toimituksen puolelta jääkiekkokauden huipennukseen.
Siis jos Tami ei ole pelaamassa, niin minua ei katsomossa nähdä. Haluaisin nähdä, kun Tami iskee kapteenin roolissa hättrikin ja katsomo, joka on tietysti täysi hurraa.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Siis jos Tami ei ole pelaamassa, niin minua ei katsomossa nähdä. Haluaisin nähdä, kun Tami iskee kapteenin roolissa hättrikin ja katsomo, joka on tietysti täysi hurraa.

Tamilla on "korneri"! Kävin tsekkaamassa nettisivuilta ja heti paukahti Tamin pärstä eteen. Inka Korhonen jututtaa Tamia ja Tamilla tyylikkäät kledjut päällä. Illalla on LOUNDGE.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jaaha, mies on sitä mieltä että saisin unohtaa nuo puuntaimien istutushommat. Miksi hemmetissä? Ne on kivoja hommia. Mies oli viikonloppuna vaan kovin huolissaan kun olin iltaisin niin kovin väsynyt enkä jaksanut muuta kuin sohvalla lueskella. Ja tulin kotiinkin kovin myöhään, kymmenen maissa. Lauantaina ei saunakaan huvittanut minua. No sattui vaan kovin kuumat ja aurinkoiset päivät tehdä hommia. Olen vielä "nuori" ja hyväkuntoinen eli ei se nyt ole vakavaa jos muutaman päivän tekee hommia vähän epäinhimillisissä oloissa ja on vähän iltaisin väsyksissä.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä nuo kasvisruoatkin yllättävän hyviä on. Ei pidä olla vain ennakkoluuloinen vaan pitää antaa reilu mahdollisuus niillekin ruoille.

Eilen oli kasvispäivä ruokajaossa. Sain paljon kasviksia sieltä. Päätin sitten tänään tehdä parit kasvispitsat niistä antimista, kaapissa kun sattui vielä olemaan parit vanhat punasipulit ja kaupasta ostin pari tölkkiä ananasta.

Tuli erittäin hyvät pitsat vaikka lihaa en laittanut pitsoihin ollenkaan. Nyt sitten maha täysi, lepään hetken ja sen jälkeen ryhdyn siivoamaan.

Nick Neim

Jäsen
Kyllä nuo kasvisruoatkin yllättävän hyviä on. Ei pidä olla vain ennakkoluuloinen vaan pitää antaa reilu mahdollisuus niillekin ruoille.
Äitini aina sanoo, että kaikki ruoka maistuu hyvältä, kun ihmisellä oikeasti on nälkä. Ja näin vanhemmiten olen alkanut huomaamaan, että oikeassahan hän kieltämättä on. Lapsena ehkä jopa yksipuolisehkoon ravintoon tottuneena on näin aikuisiällä alkanut löytämään uusia makuja, joista on ollut niin kovin ennakkoluuloinen pienenä koettujen makujen vuoksi. Tietysti makuaistikin kehittyy vuosien saatossa, eipä sillä. Ja en nyt mikään mahdoton nirso ole, jos moneen muuhun vertaa.

Joskus kun on tahattomastikin painanut sen reippaat 14 tuntia syömättä yhtään mitään, niin alkaa ne "inhokitkin" yhtäkkiä maistumaan siedettäviltä. Ravinnon tarpeen vuoksi makuaisti muokkautuu tai "unohtaa", kenties. Ero on kuitenkin ihan merkittävä, kyllä sen huomaa.

Niin nälkä tosin ei ole ollut, että silakka tai oliivit menisivät vieläkään alas. Silakasta jäi lapsuudentraumat laatikon muodossa, ja ne ovat edelleenkin olemassa. Hienot oksennukset heitin keittiön lattialle alakouluikäisenä, meillä kun aina piti vähintään maistaa kaikkea pienenä. Sen jälkeen ei tosin silakkaa tarvinnut enää maistaakaan, ja voi olla, että en sitä koskaan enää syö. Ehkä. Voihan sekin päivä koittaa vielä joskus.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy