Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 328 506
  • 66 848

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuossa laskeskelin tilastolukuja työnhaustani. Olen ollut aktiivinen työnhakija toukokuun alusta lähtien ja olen tuona aikana lähettänyt hakemuksia jo 41 kappaletta. Näistä hakemuksista olen myönteisen vastauksen saanut vain viiteen hakemukseen eli se ei ole kuin 12 prosenttia työhakemuksista joihin olen saanut myönteisen vastauksen.

Kielteisen vastauksen olen taas saanut jo yhdeksään hakemukseen. Sitten taas sekin on melkoinen määrä mihin en ole saanut minkäänlaista vastausta vielä, se määrä on 27 hakemusta.

Tässä teille tilastotietoa työnhaustani. Voi vain arvailla minkä vuoksi tuo myönteiseten vastausten määrä on jäänyt niin pieneksi. Ehkä tosiaan syynä on se että hakijoita on tällä hetkellä niin paljon liikkeellä että on vaikeaa saada edes työhaastattelukutsua. Tai sitten työhakemukseni ovat olleet vaan sen verran surkeita. No tänään olen yhteydessä työvalmentajaan, ehkä sitäkin kautta saa apua työnhakuun.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kävin kaupassa ja siellä oli näitä "olen työharjoittelussa" paidallisia tyyppejä. Mun mielestä tuo on helvetin alentavaa laittaa joku käyttämään tommosia paitoja. Näytetään heti kaapin paikka, että asiakkaatkin tietää sun olevan alempana kun muut. Kaikki pitäisi olla samanarvoisia, oli harjoittelussa tai ei.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kävin kaupassa ja siellä oli näitä "olen työharjoittelussa" paidallisia tyyppejä. Mun mielestä tuo on helvetin alentavaa laittaa joku käyttämään tommosia paitoja. Näytetään heti kaapin paikka, että asiakkaatkin tietää sun olevan alempana kun muut. Kaikki pitäisi olla samanarvoisia, oli harjoittelussa tai ei.

Näissä lienee ideana ettei ne kylän mummut mene kyselemään herkkukurkkujen sijaintia tai voivat ainakin vastata olevansa tietämättömiä noiden sijainnista harjoittelijastatukseen vedoten. Sille seniorikansalaiselle kun tuo tieto kuuluisi kaupan tädin tai sedän viipymättä tiedottaa tai mummu suuttuu.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kävin kaupassa ja siellä oli näitä "olen työharjoittelussa" paidallisia tyyppejä. Mun mielestä tuo on helvetin alentavaa laittaa joku käyttämään tommosia paitoja. Näytetään heti kaapin paikka, että asiakkaatkin tietää sun olevan alempana kun muut. Kaikki pitäisi olla samanarvoisia, oli harjoittelussa tai ei.
Muistan, kun olin TET:ssä paikallisessa tokmannissa. Annettiin selvät ohjeet jos joku asiakas tulee kysymään jotain ohjaa hänet vakkarille. Siihen sitten tuli joku pappa ja kyseli jotain. Vastasin muistaakseni "Mä en ole varma kun oon vaan tetissä." Kuuli ilmeisesti tuon tetin työksi ja alkoi vittuilemaan. Ehkä tuollainen paita olisi auttanut.
 

Glove

Jäsen
Äiti antoi mulle sauvakävelysauvat, Pitää varmaankin lähteä testaamaan, koskaan en ole sauvojen kanssa kävellyt. Kellään viime hetken vinkkejä ko. lajiin?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Juu. Eräs hyvin toimeentuleva lähisukulaisenikin käy näissä "koska ne vitun luuserityöttömät saa kaiken". Ja eräs toinenkin henkilö jonka tunnen kurvaa ovelasti kalliin autonsa nurkan taakse ja patsastelee muina miehinä jonottamaan ruoka-apua jota ei todellakaan tarvitse. Mun mielestä tämä on jotenkin ihan uskomatonta ja mitä sellaisen ihmisen päässä voi liikkua?

Tätä ei varmaan saisi sanoa ääneen, mutta noissa ruokajonoissa on myös paljon sitä sakkia, jotka käyvät siellä sen jälkeen, kun ovat tuhlanneet rahansa alkoholiin ja muihin päihteisiin. Ruoka-avun turvin voi taas juoda muutaman päivän huoletta tai saada energiaa siihen asti, kunnes voi taas vetää viinaa kaksin käsin. Mielestäni tuollaiset rahansa ryyppääjät ansaitsevat ruoka-apua vähemmän kuin joku, jolla jää ehkä muutama euro säästöön sen takia, että käy jonossa.


Tästä oli uutisia ainakin joitain vuosia sitten kuinka jonottajilla saattaa helposti olla joku uusi Applen luuri kourassa. Köyhälläkin saa ja pitää olla puhelin, mutta joku tuossa ei täsmännyt.

Tämä mun tietämäni tyyppi onnistuu juomaan ja sähläämään suuren palkkansa, ja ehkä siksikin kaveri käy ruokajonossa. Toisaalta hän käy myös siksi, että häntä hävettää suuri palkkansa ja hän toivoisi olevansa köyhä, mikä hän ehkä sitten lopuksi onkin kun on taas juonut itsensä tärviölle. Ja kyllä, @Vanha Len , hän on sairas, mutta hän ei itse tiedä sitä eikä asiasta voi hänelle puhua. Kuvaan kuuluu myös teini-ikäinen tytär, jonka elämän hän on saanut jo pilattua sillä, että "en mä voi sille mitään jos se ei halua mennä kouluun." Kaiken kaikkiaan tämä on tragedia eikä asialle näyttäisi voivan mitään. Selvänä kaveri toki moittii jos kertoo härskin tarinan. Jos hänen seurassaan silloin käyttäytyy sekunninkin siten kun hän käyttäytyy kännissä, niin voi sitä hermostumista. Taannoin jätkä veti aivan pleksit keskellä viikkoa pienessä illanvietossa, haukkui kaikki, kehuskeli että on oikein pilveä polttanut (se hävetti eniten) ja ajeli aamulla töihin. Hän on opettaja. Peruskoulussa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kylläpä se lykkää lämmintä ilmaa puiden istutukseen. Täytyy ehkä tehdä aikaista aamuvuoroa ja pitkää iltavuoroa. Saa nähdä miten näännyttävää se on tarpoa taimien kanssa avohakkuulla paahtavan auringon alla... että hyydyttääkö se istutustahdin vai koko ihmisen. Sen näkee huomenna. Tänään voisi käydä mökillä uimassa kun on niin lämmintä ja aurinkoista.
 
Näissä tapauksissa ruoka-apu palvelee kuitenkin ihan oikeaa tarvetta. Se raha menisi joka tapauksessa viinaan, ilman ruokajakelua jäisi aika monelta kokonaan syömättä/ruoka varastettaisiin kaupoista. Onhan se aina kurjaa kun nistejä ja juoppoja hyysätään, mutta saattaa tästä koitua jotain hyvääkin, ihan kaikille.
Tiedän tämän aivan hyvin väkivaltaisen alkoholistiveljeni kautta. Hän aina juo kaikki saamansa tuet ensimmäisen viikon aikana ja sitten alkaa kerjätä rahaa koko suvulta ja käy syömässä milloin mistäkin ilmaiseksi ruokaa saa. No ehkä tuo on parempi, että sitä ruokaa kumminkin jostain saa, ettei tarvitse varastella, sillä hänelle ei voi antaa edes viittä euroa, kun silläkin hän hommaa joltain pullon kotipolttoista tms. Läheltä nähtynä alkoholismi on aivan hirveä asia, eikä veljelleni voi asiasta edes sanoa, sillä jos hän on kännissä hän yrittää vain hakata kaikkia tuttuja ja joskus tuntemattomiakin. Selvinpäin hän vain huutaa, jos joku sanoo, että hänen juopottelunsa aiheuttaa ongelmia. Mielestäni väkivaltaisille alkoholisteille katkaisuhoidon ei pitäisi olla vapaaehtoista. Varsinkin, jos on joutunut putkaankin lukemattomia kertoja siitä syystä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Läheltä nähtynä alkoholismi on aivan hirveä asia, eikä veljelleni voi asiasta edes sanoa, sillä jos hän on kännissä hän yrittää vain hakata kaikkia tuttuja ja joskus tuntemattomiakin. Selvinpäin hän vain huutaa, jos joku sanoo, että hänen juopottelunsa aiheuttaa ongelmia. Mielestäni väkivaltaisille alkoholisteille katkaisuhoidon ei pitäisi olla vapaaehtoista. Varsinkin, jos on joutunut putkaankin lukemattomia kertoja siitä syystä.
No ootko itse joku jeesus!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mielestäni tässä arvuutellaan käyttäjän henkilöllisyyttä, mutta en raportoi. Oikeudessa voisi vedota nimen olevan pienellä kirjoitettu vaan enpä tiedä.
Pahus, pitääkö tässä raportoida oma viestini, kun tuolla tavalla menin rötöstelemään. No mutta vetoan tuohon pieneen alkukirjaimeen ja viheltelen Säkkijärven polkkaa muualle katsoen, niin jospa eivät huomaa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mielestäni tässä arvuutellaan käyttäjän henkilöllisyyttä, mutta en raportoi. Oikeudessa voisi vedota nimen olevan pienellä kirjoitettu vaan enpä tiedä.
Maailmassa on sen verran monta Jesusta, että ei tuota edes leikilliseksi arvuutteluksi tosiasiassa voi sanoa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Maailmassa on sen verran monta Jesusta, että ei tuota edes leikilliseksi arvuutteluksi tosiasiassa voi sanoa.

Totta, mutta tuomarilinja on ollut sellainen, että ei voi silti tietää kuka palstalle kirjoittaa. On täysin mahdollista esimerkiksi oppia kirjoittamaan suomea, vaikka ei olisi syntyperäinen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän se mielihalu lähteä reissuun on kasvanut tässä kesän alkaessa. Alun alkaen olin sitä mieltä että ei reissuun tänä kesänä ja kyllähän sitä talous näyttääkin siltä tällä hetkellä että ei paljoa varaa reissuihin ole. Mutta olen tietenkin (etenkin kotimaan) matkailusta paljon tykkäävänä ihmisenä alkanut miettimään sittenkin entä jos?

Entä jos sitä sittenkin olisikin varaa taas edes pieneen reissuun? Yhden-kahden yön reissuun johonkin päin Suomea? Etenkin sellainen reissu kiinnostaisi tänä kesänä tehdä jossa pääsisi uimaan ja saunomaankin eli yöpyminen tapahtuisi tällöin varmaan jossain leirintäalueella.

Mihinkäs sitä tiikeri raidoistaan pääsee? Mutta olisiko tällainen reissu sitten mahdollinen toteuttaa? No helmikuussa minun teki mieli jo hiihtolomalla tehdä reissu ja silloin reissussa olinkin. Tein kulttuurireissun Tampereelle. Ja kevät muutenkin imi valtavasti meikäläisen rahoja. Niin kuin jo todettua, jos kevät oli ikimuistoinen niin kyllä se paljon myös vei minulta rahoja. Mutta tulipahan keväällä jo koettua paljon ainutlaatuisia hetkiä ja vietettyä hienoa aikaa.

No ok, hieman ristiriidassa nämä minun kirjoitukseni ja kokemukseni sen kanssa että kävin eilen siellä ruokajaossa. Olisi pitänyt olla vain hiljaa siitä ruokajaosta. Mutta järjellä ajateltuna minulla ei kyllä pitäisi olla varaa tehdä reissua tänä kesänä. Se järki ei kuitenkaan aina ole mikä vie pidemmän korren vaan joskus ratkaisut tehdään myös tunnepohjalta.

No miten sitä sitten pääsisi ylipäätään edullisesti kesäreissuun? Yksi säästön kohde reissussa olisi ehdottomasti syöminen. Pitäisi yöpyä sellaisella leirintäalueella joka olisi lähellä jotain kauppaa. Sieltä saisi ruokaa ja voisi mökissä valmistaa itse ruokansa niin ei tarvitsisi joka käänteessä olla syömässä ulkona ravinteleissa. Toinen juttu johon minulla menee yllättävän paljon aina reissuissa rahaa on sitten juominen, vaikka en alkoholia juokaan. Reissussa tulee paljon käytyä kahviloissa ja ravintoloissa juomassa kahvia ja limonadia ja tämä maksaa kun riittävän paljon tätä harrastaa.

Yksi hullu ehdotus olisi tehdä reissu paikallismaisemissa. Tehdä reissu vaikka Petäykseen tai Aulangolle. Jos tarkoituksena olisi päästä myös uimaan ja saunomaan niin eiköhän noissa kohteissa tuo tavoite toteutuisi. Sitten hulluin ehdotus olisi nämä erilaiset tuetut lomat? Tällaisiakin on olemassa, mutta parempaa tietoa minulla ei näistä ole? Tajusin vasta äsken edes tällaisia olevan olemassa.

No jos ei reissuun tänä kesänä, niin miten sen reissun voisi sitten korvata? Tehdään täältä kuntoutuskeskuksesta se kesäreissu uimaan ja saunomaan heinäkuussa, sitten isä on luvannut viedä omalle pienelle mökilleen päivää viettämään. Isän mökki on kyllä niin heikosti varusteltu että siellä ei voi yöpyä, mutta sauna siellä muistaakseni myös on. Sitten voisi käydä isän luona saunomassa ja päivää viettämässä muutenkin. Ja isällä kun on asuntoautokin niin voisiko rohjeta ehdottaa isälle että hän lähtisi kanssani pienelle reissulle asuntoautolla?

Kyllähän sitä kaikesta voi unelmoida ja kun ääneen unelmoi niin voi tulla hyviä ideoita muualtakin ja hyviä näkemyksiä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@vilperi Usein ihan läheltä löytyy todella makeita juttuja. Taisi olla joku tutkimuskin, että paikalliset on kaikkein huonoimpia käyttämään oman alueen matkailupalveluita, tai tutustumaan nähtävyyksiin. Varmasti on sielläkin kohteita, joissa mieli virkistyy pienemmälläkin budulla.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitähän vittua sitä tekis. On työntekijä, joka on helvetin mukava ja sympaattinen kaveri, mutta niin perkeleen hidas huonon kuntonsa takia. Työn edellytykset ovat nimenomaan hyvä fyysinen kunto. Nyt hänen fyysinen kuntonsa hidastaa hommia ja tuottaa hallaa yritykselle. Monta kertaa asiasta sanottu, mutta mitään muutosta ei ole asiaan tullut. Irtisanominen olisi perusteltavissa lain edessä, mutta helvetti kun tuntuu jotenkin pahalle tommosen harkitseminen noin mukavan kaverin kohdalla. Varsinkin kun tietää, miten tärkeä säännöllinen palkka on kyseiselle ihmiselle. Mitenköhän sen nyt sais älyämään, että vois nyt ihan aikuisten oikeasti skarpata.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Nyt on myös matkaliput Tampereelle ja takas. Myös majoitus on hoidossa.

My body is ready.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös