Turha Kaukalo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Juu. Eräs hyvin toimeentuleva lähisukulaisenikin käy näissä "koska ne vitun luuserityöttömät saa kaiken". Ja eräs toinenkin henkilö jonka tunnen kurvaa ovelasti kalliin autonsa nurkan taakse ja patsastelee muina miehinä jonottamaan ruoka-apua jota ei todellakaan tarvitse. Mun mielestä tämä on jotenkin ihan uskomatonta ja mitä sellaisen ihmisen päässä voi liikkua?
Tätä ei varmaan saisi sanoa ääneen, mutta noissa ruokajonoissa on myös paljon sitä sakkia, jotka käyvät siellä sen jälkeen, kun ovat tuhlanneet rahansa alkoholiin ja muihin päihteisiin. Ruoka-avun turvin voi taas juoda muutaman päivän huoletta tai saada energiaa siihen asti, kunnes voi taas vetää viinaa kaksin käsin. Mielestäni tuollaiset rahansa ryyppääjät ansaitsevat ruoka-apua vähemmän kuin joku, jolla jää ehkä muutama euro säästöön sen takia, että käy jonossa.
Tästä oli uutisia ainakin joitain vuosia sitten kuinka jonottajilla saattaa helposti olla joku uusi Applen luuri kourassa. Köyhälläkin saa ja pitää olla puhelin, mutta joku tuossa ei täsmännyt.
Tämä mun tietämäni tyyppi onnistuu juomaan ja sähläämään suuren palkkansa, ja ehkä siksikin kaveri käy ruokajonossa. Toisaalta hän käy myös siksi, että häntä hävettää suuri palkkansa ja hän toivoisi olevansa köyhä, mikä hän ehkä sitten lopuksi onkin kun on taas juonut itsensä tärviölle. Ja kyllä, @Vanha Len , hän on sairas, mutta hän ei itse tiedä sitä eikä asiasta voi hänelle puhua. Kuvaan kuuluu myös teini-ikäinen tytär, jonka elämän hän on saanut jo pilattua sillä, että "en mä voi sille mitään jos se ei halua mennä kouluun." Kaiken kaikkiaan tämä on tragedia eikä asialle näyttäisi voivan mitään. Selvänä kaveri toki moittii jos kertoo härskin tarinan. Jos hänen seurassaan silloin käyttäytyy sekunninkin siten kun hän käyttäytyy kännissä, niin voi sitä hermostumista. Taannoin jätkä veti aivan pleksit keskellä viikkoa pienessä illanvietossa, haukkui kaikki, kehuskeli että on oikein pilveä polttanut (se hävetti eniten) ja ajeli aamulla töihin. Hän on opettaja. Peruskoulussa.