Minä kun en alkoholia juo niin kaipaan välillä etenkin sitä yöelämää ja hauskanpitoa. Se alkoholi toimi minulla ainakin sellaisena vapauttavana tekijänä, ja tuli suulaammaksi. Usein olikin myös pirun hauskaa humalassa niin yksin kuin porukassakin ja kaipaan tätä hauskanpitoa. Juttu alkoi luistamaan humalassa. Se oli siihen pisteeseen asti pirun hauskaa kun mopo liian usein karkasi käsistä. Tuli otettua liian usein liikaa ja se näkyi ja kuului. Eikä hyvällä tavalla.
Mutta olen paljon miettinyt, viimeksi sinä mestaruusyönä kun HPK voitti mestaruuden, että voisiko sitä mennä selvinpäin baariin ja jopa yksin? Haistelemaan tunnelmaa, mahdollisesti jopa tanssimaan ja sun muuta hauskaa. Vai olisiko sitä liian juro kuitenkin selvänä? No tuo mestaruusyö olisi ollut hyvä paikka kokeilla tätä koska oma fiilis oli silloin kuin humalassa olisi ollut ja väki ei ollut tuolloin niin sisäänlämmennyttä vaan yhteisöllisempää...
Juu, mutta minä välillä kaipaan kyllä alkoholia. Alkoholijuomat olivat hyviä, sillä sai tunnelman hauskaksi ja humaltuminen oli kivaa. No parempi minun silti opetella yhä nauttimaan elämästä muulla tavoin kuten panostamalla ruokaan. Niin kuin tänään.
Ei voi sanoa kuitenkaan että tämä juomattomuus aina niin helppoa ja itsestäänselvääkään kuitenkaan ole. Viimeksi tänään oli vaikeaa kaupassa kun edellä mennyt pariskunta pisti kassahihnalle laatikolliseni lempioluttani Sandelsia, olisi maistunut minullekin.
Alkoholikin on siitä jännä juttu, että toisille se ei vaan sovi. Tiedän itsekin useita tapauksia, joiden on ollut pakko laittaa se korkki pysyvästi kiinni, kun riippuvuus humaltumiseen on mennyt niin pahaksi, että maltillinen juominen ei vain enää yksinkertaisesti onnistu. Eihän alkoholi ole kenellekään välttämätön osa elämää ja omalla tavallaan se onkin maailman petollisin aine. Moni juo sitä aluksi pitääkseen hauskaa, kunnes sitten jossain vaiheessa mopo karkaa käsistä ja lähes päivittäinen kännäily vie lopulta niin rahat kuin terveyden.
Jos olisin absolutisti, niin en mä itse välttämättä yksikseni baariin menisi selvinpäin, kavereiden seuraksi voisi ehkä mennäkin. Ihan omasta lähipiiristänikin löytyy ihmisiä, jotka eivät niinsanotusti pysty pitämään hauskaa ilman alkoholin avustusta. Mulle se on jokseenkin vieras ajatus ja osaan huvitella vaikka yksin kotona itekseni, vaikka en olisi juonut muuta kuin vettä. Mulle se sosiaalinen puoli ei myöskään ole enää moneen vuoteen ollut ongelma sen jälkeen kun tulin ns. ulos kuorestani. Nykyisin en huomaa omassa sosiaalisuudessani juuri mitään eroa kännissä vs. selvinpäin. Olen toki puhelias kännissä mutta toisaalta olen sitä myös ilman alkoholiakin.
Olen kuitenkin iloinen puolestasi
@vilperi , että olet löytänyt elämääsi sisältöä täysin ilman alkoholiakin. Absolutistina eläminen voi olla välillä hankalaa tässä yhteiskunnassamme, jossa alkoholia juhlimisen yhteydessä pidetään usein lähes selviönä.