Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 342 734
  • 66 863

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pikkusisko siirtyy yläasteelle, pikkuveli aloittaa syksyllä lukion ja lukuisat lukiolaiset viettävät tänään juhlia. Joo, sitten jäljelle jää minä. Valvoin koko yön, nousin ylös alle tunti sitten ja nyt menen syömään pari porilaista.

En ole varmaan ikinä syönyt porilaista. Ihan varma en jokaisesta nuoruusaikojen öisistä grillikäynneistä kyllä ole.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kauan kestää päästä yli siitä, että (miesten) pelissä on naisselostaja. Tämä on aivan todella hyvä, mutta jotenkin se vain muuttaa pelin seuraamisen luonnetta. Esimerkiksi uutisten lukijoina miehet pitäisi kieltää puhumattakaan jostain asiakaspalvelutehtävistä.

Kuvaa en ole vielä uskaltanut googlettaa. Sitähän voisi vaikka rakastua.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
En ole varmaan ikinä syönyt porilaista. Ihan varma en jokaisesta nuoruusaikojen öisistä grillikäynneistä kyllä ole.
Ite teen melkeempä aina porilaisia, kun katson kotisohvasta käsin Kalpan ja Ässien vääntöjä. Saipaa vastaan valmistuu vedyt taikka atomit. Tamperelaisia taasen useimmiten siivet tai ihan vaan höyrymakkaraa niinkun vähintään joka pelissä jollei lihistä tai hodaria vuorossa. Hallieväillä tai paikallisuuksilla pääsee etänäkin kuvittelemaan olevansa ikäänkuin hallilla.
Porissahan ei ihme kyllä harmikseni hallilta saa porilaista, Kivikylä kylläkin maistunut, mutta silti hei, kuka jättäis porilaisen vetämättä erätauolla?No pelin jälkeen tai mielummin ennen Grilli-Poriin. Lappeen tarjonnasta ei tietoa kun siellä vielä käymättä.
Tänään sitten Fish&Shipsiä CL-Finaaliin.
On tää vaan yhtä herkuttelua tää urheilun seuranta, kun siitä tekee sellaista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei jumalauta.

Olin saunassa, hiki valuu silmään. Onnistun jotenkin hieromaan silmiäni niin että sain oikean silmän mukavasti mustaksi ja turvoksiin. Miten helkkarissa tämä on mahdollista edes.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Menen vielä tänäänkin Mestaruussaunaan. Katselen tässä alkuillasta seiskafinaalia ja illalla sitten potkupallofinaalia. Niin ja musakin kuuntelen.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kävipä paska mäihä. Sain ilmaiseksi permantolipun Lenny Kravitzin tämän iltaiselle keikalle. Pitää käydä vain pikaisesti saunassa, kun en koko vuoroa kerkeä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Pikkusisko siirtyy yläasteelle, pikkuveli aloittaa syksyllä lukion ja lukuisat lukiolaiset viettävät tänään juhlia. Joo, sitten jäljelle jää minä. Valvoin koko yön, nousin ylös alle tunti sitten ja nyt menen syömään pari porilaista.
Oletan, että olet porilainen sinäkin, kun Ässiä kannatat. Onko teillä pitkätkin perinteet kannibalismin suhteen siäl päin?

En ole varmaan ikinä syönyt porilaista. Ihan varma en jokaisesta nuoruusaikojen öisistä grillikäynneistä kyllä ole.
Minä olen syönyt, siis sellaista ruoaksi tarkoitettua. Ihan on hyvä pöperö kolmessa promillessa.

Joskus oli muuten Iltiksessä otsikko ”Porilaista ammuttiin grillijonossa”. Aika kärkevä kannanotto safkan laatuun.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Vastahan nuo lapset olivat vauvoja, ja äsken molemmat hävisivät illanviettoon jonnekin. Schools out partyt kaupungintalon aukiolla, ja kuulemma viellä valleillakin käyvät sen jälkeen. Poika päätti peruskoulun, ja kaksi kukkoa ostettiin hänelle sen kunniaksi, ja nuo hävisvät jääkaapista, varmaan lisää jostakin hommaa. Saapihan nähdä missä kunnossa kotia tulee.

Eipähän tuosta jaksa hirveästi ressata, kun muistaa mitä se meno itsellään oli tuossa iässä. Tuntuu vain että vastahan sitä itsekin oli tuossa iässä. Niin ne vuodet vai vierii.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Katselen tässä ranskan avoimia ennen illan futispläjäystä ja on tullut opittua ranskaa muutama sana. Kirjoitan ne nyt niinkuin ne lausutaan ja perään mitä se on suomeksi. Garant to cerant = 40-30, Egalite = Tasan, Jeu = Peli, Silence silvu plee = Turpa kiinni runkkarit. Siinä vähän maistiaisia. Ihan eri meno näissä grand slameissa kuin tavallisissa turnauksissa. Nää on jotenkin pystyyn kuolleita ja niin virallisia. Tavallisissa ATP tai WTA turnauksissa soi silloin kun pelaajat huilaa musiikki ja on karnevaalitunnelma katsomossa. Kiss camia ja kaikkea. Grand Slameissa on sitten vedetty kravaatti ja korsetti niin tiukalle, että kaikki on ku tikkupaskoja tuolla katsomossa. No se tenniksestä. Junnuna muuten pelasin paljonkin ja osallistuin joko -82 tai -83 sm-kisoihin, kutsuttiin aku ankka-cupiksi ja aku ankaksi se osaltani myös jäi. Jännitti ihan vitusti ja peli meni sen mukaan.

Vittu Suomi se vaan on edelleen maailmanmestari!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tavallisissa ATP tai WTA turnauksissa soi silloin kun pelaajat huilaa musiikki ja on karnevaalitunnelma katsomossa.

Juuri nyt on toinen ottelu, mutta parissa WTA-turneessa olen käynyt. Ja jotain tuollaista se on. Grand Slamissa en ole ikinä ollut ja mitä vilkuilin, niin aika tyhjiä katsomoita oli. Aina on sekin mahdollista, että liput on myyty ja kaikki ei vain vaivaudu paikalle, mutta silti tuo näyttää siltä, että lippuja on pakko olla helposti saatavilla.

Pitäisikö lähteä laittamaan rasti ruutuun, käyty.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitäisikö lähteä laittamaan rasti ruutuun, käyty.

Jos se ruutu mihin laitat rastin on muualla ku jatkoajassa, ni sitten kyllä, mutta jos se on täällä, ni älä mene. Täällä on sen verran kateellista porukkaa, että siitä alkaa vaan älämölö.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaahas. Sade loppui. Kai se on vääntäydyttävä ulos lenkille koiran kaa ja sitten voikin alkaa keskittymään illan finaaliin. Ja yöllä tulee vielä änäriä. Sanoisinko näin ja kyllähän mä sanon, että aika mukavaa aikaa on taas edessä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No nää on sellaset missä ei syödä, mutta juodaan.
Se on turmion tie. Ei kannata! Ennenkun huomaatkaan, olet juonut asuntosi, työpaikkasi, koulusi ja terveytesi. Seisot sillalla kaiken menettäneenä valmiina hyppäämään kuolemaan, vain siksi, koska joit sillon nuorena niissä bileissä, etkä syönyt! Älä tee sitä! Rukoilen puolestasi.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se on turmion tie. Ei kannata! Ennenkun huomaatkaan, olet juonut asuntosi, työpaikkasi, koulusi ja terveytesi. Seisot sillalla kaiken menettäneenä valmiina hyppäämään kuolemaan, vain siksi, koska joit sillon nuorena niissä bileissä, etkä syönyt! Älä tee sitä! Rukoilen puolestasi.
Asun vanhemmillani, koulua ei ole, terveys työpaikka on mennyt jo aikoja sitten. Lähin silta on 10 km päässä, joten menen juomaan. Jää sinä tänne jeesustelemaan.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Muistan kyllä ajat kun koulun päättymisen jälkeen piti mennä kiskomaan pää täyteen johonkin. Myös ne ajat kun juhannukset ja vaput piti juoda. Ne kuuluu siihen elämän tiettyyn vaiheeseen.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Minäkin olin kyllä eilen juomassa kavereideni kanssa, mutta ei se että mennään baariin ole ikinä itselleni tarkoittanut automaattisesti sitä, että mennään juomaan pää täyteen. Se on enemmänkin hauskanpitoa ja yhteisoloa ystävieni seurassa.

Mua itseäni ärsyttää suuresti tää Suomen älyttömän tiukka alkoholilaki, etenkin se että alkoholijuomia ei voi ostaa marketeista kello yhdeksän jälkeen illalla. Mulle kun alkoholi ei ole ikinä ollut ongelma enkä ole ikinä joutunut peittelemään juomistani. Osaan useimmiten nauttia kohtuudella ja olen elämäni aikana pari-kolme kertaa kokenut kunnon krapulan seuraavana päivänä.

Ja join ensimmäistä kertaa kunnolla alkoholia muistaakseni 20 tai 21v eli todellakaan kaikilla juhannus/vappukännit eivät kuulu mihinkään tiettyyn elämänvaiheeseen. Kaikki me kasvetaan eri tavalla ja kehitytään eri tahtiin.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja join ensimmäistä kertaa kunnolla alkoholia muistaakseni 20 tai 21v eli todellakaan kaikilla juhannus/vappukännit eivät kuulu mihinkään tiettyyn elämänvaiheeseen. Kaikki me kasvetaan eri tavalla ja kehitytään eri tahtiin.

No en mä kyllä puhunutkaan mistään ikävaiheista. Elämänvaiheista kyllä, mutta ei ne ikään mitenkään ole sidottu.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
No en mä kyllä puhunutkaan mistään ikävaiheista. Elämänvaiheista kyllä, mutta ei ne ikään mitenkään ole sidottu.
Niin ja mä tarkoitin, että kaikille ei tällaista elämänvaihetta koskaan tule. Oon kerran juonut tarkoituksenmukaisesti itseni tuiteriin ja totesin saman tien että en yritä toiste koska olo seuraavana aamuna ei ollut sen hetkellisen huban arvonen. Sen sijaan se lienee totta, että vähintään lähes jokainen meistä tulee kokeilemaan jossain vaiheessa rajojaan, mutta se että kutsuako sitten jotain yksittäistä kokeilua elämänvaiheeksi niin mä en sanoisi ihan niin.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin ja mä tarkoitin, että kaikille ei tällaista elämänvaihetta koskaan tule. Oon kerran juonut tarkoituksenmukaisesti itseni tuiteriin ja totesin saman tien että en yritä toiste koska olo seuraavana aamuna ei ollut sen hetkellisen huban arvonen. Sen sijaan se lienee totta, että vähintään lähes jokainen meistä tulee kokeilemaan jossain vaiheessa rajojaan, mutta se että kutsuako sitten jotain yksittäistä kokeilua elämänvaiheeksi niin mä en sanoisi ihan niin.

Joo ei kaikille. En ymmärtänyt tuohon yleistykseen laittanut kaikkia tarkentavia seikkoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös