Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 333 759
  • 66 850
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jaaha jaaha... Se on taas keskiviikko eli pikkulauantai ja saunapäivä eli toinen viikon virallisista peseytymispäivistä. Alkaisi olla aika suoria saunaan kun viimeisessä lämpötilatarkastuksessa (n. 10 minuuttia sitten) mittari näytti 70 astetta. Että eiköhän siellä jo tarkene...
Ei paha. Ny rupes tekeen itteenikin mieli mennä pistään Narvi tulille. Mutta kun tulee kiakkoo eikä oo ees kalijaa. Eikä saunaan voi mennä ilman kalijaa, halvattu. Ei vaan, oon päättänyt (ja luvannut vaimolle ja omalle ittelleni) että viikolla mennään vissyllä vaikka joku kasipäkki saunassa ja jälkihöyryillä terassilla nyt tunnukkaan missään. Itte oon muuten vissiin härmäläisittäin ihan paska saunoja. Toi 70 astetta on jo hyvä alotuslämpö, sitten kun rupee viisari huitelee lähellä kolmee numeroo niin tämä lähtee suihkun puolelle. Eikä pienennä mun kulliani yhtään vaikka "kovemmat" äjjät polttas nahkansa kilpaa viälä lautehilla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään kun myyjä Salessa antoi vaihtorahana hiukan kolikoita niin kyllä teki kovasti mieli mennä laittamaan nuo kolikot kassan lähietäisyydellä oleviin pelikoneisiin. Senhän nyt olisi sanomattakin arvannut mihin tuo olisi johtanut, olisin hävinnyt nuo kolikot ensin pelikoneeseen ja sitten olisin syytänyt lisää rahaa koneeseen jo pankkikortillani.

No enpä nyt näin sitten toiminut. En laittanut rahaa pelikoneeseen vaan pystyin kuin pystyinkin vastustamaan kiusaustani ja otin ostokseni hihnalta ja lähdin pois kaupasta. Todennäköisesti suurempana voittajana kuin mitä olisin ollut pelaamisen jälkeen. Tämä oli varmaan ensimmäinen kerta aikoihin kun pystyin vastustamaan kiusauksiani ja sanomaan ei pelihimoilleni. Toivottavasti iso askel tervehtymiseen.

Itse asiassa en ole pelannut lainkaan sen keskusteluillan jälkeen mistä täällä puhuin. Siellä vähän tosiaan kuulin ja näin mihin sellainen pelaaminen voi pahimmillaan johtaa että se laimensi aika paljon pelihimojani.

Niitä maanantaina tilaamiani housuja tässä kuumeisesti odottelen. Toivon hartaasti että housut sopivat jalkaani ja ovat viimeistään minulla lauantaina kun Hämeenlinnassa pelataan ensimmäinen täällä pelattava välieräpeli. Monia kertoja olen jo käynyt seuraamassa lähetyksen tilannetta netpostissa mutta aina perhana tuo sama viesti vastassa, posti ei ole vielä saanut pakettia käsittelyynsä tms. Tiedot Postilla tosin on jo paketista, että paljonko paketti painaa ja minkä kokoinen paketti on että kai se pakettikin kohta siellä postissa on.

Lisäys: Tekisi kovasti mieli taas pelata noita eri manageripelejäkin, kuten Liigapörssiä mutta senkin taas tietää jo etukäteen mihin se johtaa. Tulee tehtyä kuitenkin ainakin kymmenen eri kenttää sinne ja ostettua lisävaihtojakin, rahaa palaa. Kun se pelaaminen ei jäisi taas siihen yhteen-kahteen kenttään. Parempi olla niitäkin kokonaan minun pelaamatta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Toi 70 astetta on jo hyvä alotuslämpö, sitten kun rupee viisari huitelee lähellä kolmee numeroo niin tämä lähtee suihkun puolelle.
Siinä kahdeksankympin paikkeilla yritän pitää saunan lämpötilan. Se on niin että ensin poltetaan kokonainen pesällinen puuta. Sillä pääsee siihen 50-60 asteeseen. Siitä sitten kevennetään lämmitystä laittamalla vain muutama puu pesään kunnes saavutetaan tavoitelämpötila. Sitten lämmön ylläpitämiseksi heitetään pari pulikkaa kun edelliset puut on hiilloksella. Sauna tulee yleensä saunomiskuntoon reilussa puolessa tunnissa. Ja saunomiseen menee yleensä se toinen reilu puoli tuntia.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sitten lämmön ylläpitämiseksi heitetään pari pulikkaa
Ei ei ja ei! Pulikka on se kassahihnalle laitettava härpäke. Kiukaan pesään pistetään pölli. Tai pöllejä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lisäys: Tekisi kovasti mieli taas pelata noita eri manageripelejäkin, kuten Liigapörssiä mutta senkin taas tietää jo etukäteen mihin se johtaa. Tulee tehtyä kuitenkin ainakin kymmenen eri kenttää sinne ja ostettua lisävaihtojakin, rahaa palaa. Kun se pelaaminen ei jäisi taas siihen yhteen-kahteen kenttään. Parempi olla niitäkin kokonaan minun pelaamatta.
Suosittelen Football Manager sarjaa. Ei maksa mitään pelaaminen. Tosi koukuttavaa niin ettei käy terveyden tai lompuukin päälle. Tosin itsellä käy välillä mielenterveyden päälle kun 0-3 johto menee 10 minuutissa vituiksi kun luottotoppari ottaa punaisen ja idiootit eivät usko mitään mitä kentän laidalta huutelen. Syvä viha-rakkaussuhde täällä tähän pelisarjaan. Tosin ei tolla mitään voitakaan ainakaan rahallisesti. Hyvän mielen toki saa kun ikuisuuden ajan sorvatut taktiikat saa toimimaan ja tulosta tulee. Siis jos saa ja jos tulee...
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ei ei ja ei! Pulikka on se kassahihnalle laitettava härpäke. Kiukaan pesään pistetään pölli. Tai pöllejä.
No höpö höpö. Pölli on niin iso, ettei se sovi uuniin tai kiukaaseen tai ylipäänsä mihinkään kodin tulipesään. Se on halko tai siitä pienennetty versio on klapi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
No höpö höpö. Pölli on niin iso, ettei se sovi uuniin tai kiukaaseen tai ylipäänsä mihinkään kodin tulipesään. Se on halko tai siitä pienennetty versio on klapi.
Ha, ny mä hokasin miks muija sanoo mun tingentangelia pölliks... Ei kato mää oon kaupunkilainen, niin me voidaan käyttää ihan vikatermejä ja kuulostaa silti coolilta.
 

Nick Neim

Jäsen
No höpö höpö. Pölli on niin iso, ettei se sovi uuniin tai kiukaaseen tai ylipäänsä mihinkään kodin tulipesään. Se on halko tai siitä pienennetty versio on klapi.
Höpsistä. Pöllejä lapataan mm. pannuhuoneessa pesään, kun lämmitetään taloa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ei helevetti. Kävin Ylen vaalikoneella ja ykkösehdokas oli joku demari. Ei oo todellista. Mulla on raiskattu olo. Tosin se oli Ylen vaalikone, joten epäilen korruptiota. Muut ehdokkaat olikin sitten jo enemmän sitä mitä odotinkin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei ei ja ei! Pulikka on se kassahihnalle laitettava härpäke.
Jos et kellekään kerro niin voin kertoa että laitan aina sellaiset puisilta vaikuttavat "ostosten erottimet" taskuun että voin sitten kotona käyttää niitä saunan lämmittämiseen. On kyllä pitänyt jo siirtyä kauemmaksi Lahden ympäristöstä ostosten tekoon kun pulikat alkaa olla jo täältä loppu ja kassahenkilökunta on alkanut mulkoilemaan minua ilkeästi... Mutta mitä sitä ihminen ei tekisi hyvien löylyjen eteen...
 

redpecka

Jäsen
Kyllä nuo näin vanhemmiten ja perheellistyneenä yölliseen aikaan useimmiten sijoittuu (rouvan kanssa tahi yksin). Teiniaikana saattoi ihan päivänvalossakin...
Nyt kun panet tämän näin valot päälle räpsäyttäen, muistan itsekin saaneeni monesti yöaikaan. Joskus tosin alkoi jo aamu sarastaa mutta lopettaa ei voinut ennen kuin homma tuli omalta osalta hoidettua loppuun. Voi niitä aikoja.
 

Bacon

Jäsen
Näin viime yönä ihan kamalaa painajaista. SaiPa oli tehnyt jatkosopimukset Markus Kojon, Jere Sneckin ja Veeti Vainion kanssa. Ikinä en ole ollut yhtä huojentunut kuin tänä aamuna herätessäni ja tajunneeni sen olleen vain pahaa unta.
 

Nick Neim

Jäsen
Jokin siellä oli tulehtunut. En edes vieläkään oikein tiedä tarkkaan mikä ja miten, mutta persvaon tulehduksesta puhe oli. Sinus pilonidalis nimisestä vaivasta siis kyse.
Koska persvaosta on niin kiva puhua, niin jatketaan.

Kaksi elämäni varmaan kamalinta päivää takana, n. pari tuntia oli eilisestä kivutonta. Ei tainnut kyseessä edes olla tuo aluksi epäilty vaivakaan, kun ei kuulemma vaikuta tavalliselta paiseelta, ja ulottuu kuulemma ihmeellisen ylös asti. Kaksi eri lääkäriä katsonut, mutta kumpikaan sitä ei puhkaissut. Seuraavaksi matka jatkuu kirurgille...

Hohvitunhoijaa.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Onpa mukava istuskella partsilla kun on t-paidallakin lämmin. Leppäkerttu tuli just tähän kans moikkaamaan mua. Kevät on vitun jepa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä vittua just näin. Kävelin kaupungilla ja joku jonne kävelee vastaan. Sillä roikkuu semmonen kannettava kaiutin kaulasta ja se huuatti täysillä siitä jotain piriräppiä. Ei tää nykymaailma oo mua varten. Lähin kotiin. En mene enää ulos.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitä vittua just näin. Kävelin kaupungilla ja joku jonne kävelee vastaan. Sillä roikkuu semmonen kannettava kaiutin kaulasta ja se huuatti täysillä siitä jotain piriräppiä. Ei tää nykymaailma oo mua varten. Lähin kotiin. En mene enää ulos.
Tuntomerkit viittaisi siihen, että piritorin Pekko olisi saanut jälkikasvua.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Verotuspäätöksessäni lukee että veronpalautukset maksetaan tililleni 6.8.2019. Vähennysten tekemisen jälkeen Omaveron etusivu kuitenkin väittää että palautukset tulevat vasta joulukuussa. Onko se nyt todellakin näin sitten?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mahtaakohan naisjellonia vituttaa, kun enintään ronssia tarjolla. Finaaliin on pyritty 20 vuotta ja yli. Milloin tulee onnistuminen!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Repeettekö tekin välillä nauruun kun näette alastoman itsenne peilistä. Siis koskaan ei tiedä mitä löytyy. Joku petoeläin varmaan raadellut mun olkapään. Liikkuuko se susi vielä täällä. Ketutkin on kiltimpiä kuin koirat. Takissa ei tossa näy mitään. Yhteen toiseen kohtaan kyllä tullut reikä. Yks vaihtoehto tietty että tyttöystävän isä on tullut pimeällä kujalla vastaan. Buahhahhaa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös