Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 320 034
  • 66 807
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ai niin joo. Sori!

Joskus vaan oon miettinyt että miten pettttttttttter elämänsä tyyliä rahoittaa.
Asiaa vähän sivuten, niin mulla on (vaimon kautta) yks tuttu jonka kanssa tullaan hyvin juttuun. Jätkällä on vakituinen, ihan kelpopalkkanen duuni. On kova ottaan kuppia mutta silti pystyy jostain käsittämättömästä syystä pitää duuninsa. Tosin viinakauppaan tämä kaveri (on muuten Jokerifani) ei laita latiakaan. Tekee kiljua ja säästää joka asiassa kuin juutalainen. Syö kertakäyttöastioilla jotka sitten pesee niin kauan kunnes ne menevät paskaksi. Ostaa aina halvimman mahdollisen auton (100-500€) jossa on suht tuore leima. Ajaa leiman loppuun tai siihen asti kun jättää tielle. Kaikki vaatteet kirpparilta jne (mikä ei ole mielestäni ole ollenkaan väärin). Mutta aina sillon harvon kun tulee meille viettään viikonloppua, niin ne säästöt ovat kuin taakka vaan ja mikään ei maksa mitään. Erikoinen, mutta hieno mies. Tosin epäilen että se saattaa paneskella muijaani selkäni takana. No, on sitä vakavammastakin hyvällä käytöksellä selvitty.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Nyt kun tarkemmin aattelee, niin eihan toi mun juttu sivua yhtään kirjottamaasi... Mitä täälä mun päässä taas tapahtuu... Ja kyllä, se jannu on tulossa kyläileen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nyt kun tarkemmin aattelee, niin eihan toi mun juttu sivua yhtään kirjottamaasi... Mitä täälä mun päässä taas tapahtuu... Ja kyllä, se jannu on tulossa kyläileen.

älä nynnyyksiä mieti, veli hyvä! meinaatko olla paikalla kun jannu tulee kylään? mietin vaan että missä vaiheessa kaksikko käy kammarin puolella.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
älä nynnyyksiä mieti, veli hyvä! meinaatko olla paikalla kun jannu tulee kylään? mietin vaan että missä vaiheessa kaksikko käy kammarin puolella.
Kyllä kyllä. Toki paikalla. Se on vaan sitä kiljuansa niin kovin innokas tarjoileen mulle niin saattaa väsy tulla äkkiäkin. Vähän ihmettelen kun se täälä ei jua sitä kiljuansa ite vaan tuputtaa mulle vaan. Ite jua Renukonjakkia mun muijan kanssa. Se on kyllä tosi kovaa kiljua. Het kohta lähtee ukko laukalle ja herää tiäs mistä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Täällä kyllä tuuli ihan saakelisti aamupäivillä. Tuntui ihan että joutui tuulta vastaan taistelemaan että selvisi postilaatikolle ja takki vaan lepatteli tuulessa kun on ollut napittanut kuin pari nepparia kiinni. Ja kun tässä on ollut tätä yskää niin olin yskiä vatsan ympäri kun oli niin raskasta tuo vähäinen ulkoliikunta (postilaatikolle ja takaisin). No aurinko on tämän päivän paistellut ja terassilla (omalla) tarkeni viettää aikaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tarmo Reunanen ja Ari Gröndahl -kaksikko kuulostaa sellaiselta parilta, joka olisi voinut vetää joskus v. 1983 Subarulla podiumille Jyväskylän suurajoissa.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla on ollut koko työkokeilun ajan varsinkin vasemman jalan jalkapohja melko kipeä. Joskus se on todella kipeä ja siinä on sellaista pistävää kipua. Olenkin kirjoittanut asiasta jo tänne ketjuunkin aikoja sitten ensimmäisen kerran. Olisihan se kivaa jos olisi edes joskus sellainen päivä ettei tarvitsisi kivusta kärsiä. No vapaapäivinä kipu onneksi lievenee.

No silloin kun asiasta ensimmäisen kerran tänne ketjuun kirjoitin niin silloin kipu oli oikeastaan vielä pahempaa että kyllä se kipu on sillä lailla lieventynyt tässä ajan saatossa. Ja sekin on parantunut kivun kanssa, että nyt kipua ei onneksi tarvitse tuntea töissä. Töissä jalkaa ei särje ainakaan kovin paljoa jolloin kipu ei onneksi häiritse työn tekoa.

En tiedä sitten mistä kipu jalkapohjassa johtuu. Ehkä se johtuu työkengistä? Mutta ei työkengät ainakaan pieniltä tunnu mutta ehkä ne ovat muuten epäsopivat. No työkokeilua on minulla enää jäljellä yksi viikko joten sitkuttelen vielä sen viikon noilla työkengillä ja jos satun joskus jatkossa saamaan töitä keittiöalalta niin silloin kokeilun vuoksi ostan toiset kengät. Yhden viikon takia en rahojani toisiin kenkiin törsää. Tai siis mitä rahoja edes kun ei edes ole nyt varaa uusiin kenkiin ja jos olisikin niin en nyt tämän viimeisen viikon takia osta uusia kenkiä kun ei ole edes varmaa että se toisi asiaan ja kipuun avun.

Mietin tässä voisiko huomenna tehdä iltapalaksi jotain hyvää. Ilta menee kyllä taas urheilun seuraamisessa mutta tällä kertaa siinä olisi aamupäivä aikaa kokata jotain illaksi. Aamupäivällä kun ei taida tulla muuta kuin mäkihyppyä minun seuraamiltani kanavilta ja se nyt minua ei kovin paljoa kiinnosta.

Mitä tällainen hyvä sitten voisi olla? Pitsaa, tortilloja, pannukakkua kermavaahdolla ja mansikkahillolla, ehkä jotain erikoisempaa?

Tortillat ovat kyllä hyviä mutta niiden tekemiseen ainakin minulla menee loppuen lopuksi melko paljon rahaa. Yksi kaverini sanoi että he kokkaavat tortilloja paljon kun ne on niin halpojakin mutta minä en kyllä osaa nähdä tortilloja kovinkaan halpoina. Riippuu tietenkin siitäkin mitä niihin täytteeksi pistää, mutta minullakin on usein niin paljon eri särvintä täytteenä että kyllä tortilloille äkkiä hintaa kertyy.

Minä kun seuraan vielä tarkkaan paljonko sitä rahaa menee siihen ruokaan kuukaudessa. Minulla yksin asuvalla ihmisillä kuukausibudjetti ruokaan on maksimissaan 200 euroa mutta työkokeilun aikana ruokaan on mennyt kuukaudessa rahaa vain korkeintaan noin 130 euroa. Kerään kaikki ruan ostosta kertyvät kauppakuitit tyhjään suklaakonvehtirasiaan ja kuukauden varrella sekä kuukauden vaihtuessa lasken sitten paljonko siihen ruokaan sitä rahaa on kulunut.

Niin ja tortilloja tein ainakin keväällä kerran, silloin kun jääkiekon MM-kisat vuosimallia 2018 alkoivat. Silloin muistaakseni ostin hyvin vähän yhtenä päivänä muuta tortilla-ainesten lisäksi kaupasta ja rahaa meni silloin kauppaan muistaakseni vähän yli 30 euroa, olisiko ollut 34 euroa?

No aika vähän olen tässä työkokeilun aikana kokannut kotona. Töistä saa ostaa ylijäämäruokaa kotiin siten että litran rasia ruokaa maksaa euron. Sitä sitten olen ostanut kovin usein ettei tarvitse kotona kokata ja kai tuossa säästää muutenkin kuin vain työn teon määrässä? Nytkin on viikonlopun ruoat ostettuna töistä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Iltalypsytkin taas katsottavissa. En taida jaksaa nostalgioida. Pitihän sitä aikanaan katsoa, kun Suomessa ei ollut aiemmin ollut poliittista satiiria juurikaan. Mutta kun ei ne useimmiten ollut keksinyt mitään hauskaa tai satiirista, kunhan pöljäilivät ja naljailivat.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viinaa en oo ottanu kuuteen viikkoon, mutta karkit ja sipsit maistuu aivan saatanan tahtiin. Tällä menolla johnny ilmoittaa mut "rakas sinusta on tullut pullukka" ohjelmaan.

Oon muuten myös tuota tupakan vetämistä vähentänyt. Tällä viikolla oon ostanut joka päivä topan, mutta yhden poltettuani aina lopetan kokonaan ja heitän topan roskiin. Sama toistuu seuraavana päivänä
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus vaan oon miettinyt että miten pettttttttttter elämänsä tyyliä rahoittaa.
Ottaa hyllystä kun loppuu.

Rahassa on vaan se ongelma ettei mitään haluaisi ostaa eikä sitä viitsis säästääkään tai työnteko on ollut merkityksetöntä. No kaljaa ja joskus tietty matkalipun plus kausarit tottakai futikseen ja lätkään. Keikkoja ja leffoja näkee muutenkin kuten eilen viimeksi oli joku ennakkonäytös.

Jopoon oon kyllä ajatellut hommaavani jonkinlaiset sivulaukut ja sillä jos lähtisi jonnekin. Etukorin pistin uusimpaan pari päivää sitten. Juomapullon teline on stongan stemmissä eikä missään munien alla niin siitä on hyvä napsia vauhdissa. Yhtä etutelinettäkin voisin joku päivä sovitella johonkin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Musta on jotenkin kammottavaa, kun vapaan puolella on päällekkäin ketjut "Kummittelu" ja "Yö". En ole rohjennut kumpaakaan klikata, mutta jälkimmäinen lienee yhtyeelle omistettu ketju eikä vuorokaudenajalle. Vaikka onhan se silloinkin lievästi pelottavaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mies on mennyt tänään keikalle ja sieltä kaverin kanssa jatkoille ja kaverin luokse yöksi. Olen siis nyt ihan talon herratar. En tiedä mitä sillä tiedolla tekisin... Olen katsellut telkkaria ja syönyt sipsejä, sitä samaa voin tietenkin tehdä kun mies on kotona. Mutta jotenkin on outoa olla täällä parivuoteessa ilman että toinen tuhisee omaa unta... Olen vähän yksin ja oudossa tilanteessa.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mies on mennyt tänään keikalle ja sieltä kaverin kanssa jatkoille ja kaverin luokse yöksi. Olen siis nyt ihan talon herratar. En tiedä mitä sillä tiedolla tekisin... Olen katsellut telkkaria ja syönyt sipsejä, sitä samaa voin tietenkin tehdä kun mies on kotona. Mutta jotenkin on outoa olla täällä parivuoteessa ilman että toinen tuhisee omaa unta... Olen vähän yksin ja oudossa tilanteessa.
Otat hyvän kirjan ja luet yhtäsoittoo loppuun. Ja ennenkuin huomaatkaan, on a) uusi aamu ja kirja lopussa b) ukko vieressä tuhisemassa. C) molemmat edellä. Joka tapauksessa, ilta vietetty. Kaikki hyvin.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/4bbb279a-b4a3-4213-ad0c-fe37e387f5af Tossa on @vilperi hyvä eväs urheilun kattomiseen. Linkki vie toiseen iltapäivän roskalehdistä.

Nachopelti on kyllä hyvää ja tuossa kuukausi-pari sitten teinkin nachopeltiä iltapalaksi. Tässä on vain se huono juttu että ne lastut mitkä peltiin tulee ovat sen verran kovia että minun hampaillani niitä on vaikea syödä. Vaikka kyllähän ne lastut hiukan siinä pehmiävät kun tulee sitä täytettä siihen mutta jäävät silti jonnin verran koviksi.

Siksi en oikein mielelläni osta enää sipsejäkään, niissäkin kun on sama homma. Saan vain hampaani kipeäksi niiden syömisessä.

No onneksi ensi kuun alussa on nyt sitten vihdoin hammaslääkäri. Varmaan voi olla jotain häikkää hampaissani. Minulla on kyllä synnynnäinen vikakin hampaissani, juuret esimerkiksi heikot että voi olla että senkin vuoksi kovan ruoan pureskelu on hankalaa.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nachopelti on kyllä hyvää ja tuossa kuukausi-pari sitten teinkin nachopeltiä iltapalaksi. Tässä on vain se huono juttu että ne lastut mitkä peltiin tulee ovat sen verran kovia että minun hampaillani niitä on vaikea syödä. Vaikka kyllähän ne lastut hiukan siinä pehmiävät kun tulee sitä täytettä siihen mutta jäävät silti jonnin verran koviksi.

Siksi en oikein mielelläni osta enää sipsejäkään, niissäkin kun on sama homma. Saan vain hampaani kipeäksi niiden syömisessä.

No onneksi ensi kuun alussa on nyt sitten vihdoin hammaslääkäri. Varmaan voi olla jotain häikkää hampaissani. Minulla on kyllä synnynnäinen vikakin hampaissani, juuret esimerkiksi heikot että voi olla että senkin vuoksi kovan ruoan pureskelu on hankalaa.
Ei muuta kun nachopelti blenderin läpi ja nauttimaan. Nachopeltipirtelö. Namskista!
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ompas kiva tulla salille polkemaan kuntopyörää ja huomata heti, että näin aamusta on jo paljon herkkupyllyjä liikenteessä.
Saman havainnon tein äsken salilla käydessäni. Ei yleensä lauantaiaamuisisin ole ollut salilla noin paljon porukkaa. Onkohan tämä alkava kevät saanut perseiden treenaajat liikkeelle?
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Perhana. Ajatuksena on pitää vapaapäivä salilta, mutta tosiaan nuo peppuset siellä houkuttaisi lähtemään sinne. No jos lounaan jälkeen vähän vaikka kuntopyörää, ku siinä on aika jees näkymät.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Otat hyvän kirjan ja luet yhtäsoittoo loppuun. Ja ennenkuin huomaatkaan, on a) uusi aamu ja kirja lopussa b) ukko vieressä tuhisemassa. C) molemmat edellä. Joka tapauksessa, ilta vietetty. Kaikki hyvin.
Vain jos kyseessä on Anaïs Ninin kirjallisuutta. Toki se saattaa aiheuttaa naisilla kosteusvaurioita ja miehillä liiallista kovuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös