Minulla on ollut koko työkokeilun ajan varsinkin vasemman jalan jalkapohja melko kipeä. Joskus se on todella kipeä ja siinä on sellaista pistävää kipua. Olenkin kirjoittanut asiasta jo tänne ketjuunkin aikoja sitten ensimmäisen kerran. Olisihan se kivaa jos olisi edes joskus sellainen päivä ettei tarvitsisi kivusta kärsiä. No vapaapäivinä kipu onneksi lievenee.
No silloin kun asiasta ensimmäisen kerran tänne ketjuun kirjoitin niin silloin kipu oli oikeastaan vielä pahempaa että kyllä se kipu on sillä lailla lieventynyt tässä ajan saatossa. Ja sekin on parantunut kivun kanssa, että nyt kipua ei onneksi tarvitse tuntea töissä. Töissä jalkaa ei särje ainakaan kovin paljoa jolloin kipu ei onneksi häiritse työn tekoa.
En tiedä sitten mistä kipu jalkapohjassa johtuu. Ehkä se johtuu työkengistä? Mutta ei työkengät ainakaan pieniltä tunnu mutta ehkä ne ovat muuten epäsopivat. No työkokeilua on minulla enää jäljellä yksi viikko joten sitkuttelen vielä sen viikon noilla työkengillä ja jos satun joskus jatkossa saamaan töitä keittiöalalta niin silloin kokeilun vuoksi ostan toiset kengät. Yhden viikon takia en rahojani toisiin kenkiin törsää. Tai siis mitä rahoja edes kun ei edes ole nyt varaa uusiin kenkiin ja jos olisikin niin en nyt tämän viimeisen viikon takia osta uusia kenkiä kun ei ole edes varmaa että se toisi asiaan ja kipuun avun.
Mietin tässä voisiko huomenna tehdä iltapalaksi jotain hyvää. Ilta menee kyllä taas urheilun seuraamisessa mutta tällä kertaa siinä olisi aamupäivä aikaa kokata jotain illaksi. Aamupäivällä kun ei taida tulla muuta kuin mäkihyppyä minun seuraamiltani kanavilta ja se nyt minua ei kovin paljoa kiinnosta.
Mitä tällainen hyvä sitten voisi olla? Pitsaa, tortilloja, pannukakkua kermavaahdolla ja mansikkahillolla, ehkä jotain erikoisempaa?
Tortillat ovat kyllä hyviä mutta niiden tekemiseen ainakin minulla menee loppuen lopuksi melko paljon rahaa. Yksi kaverini sanoi että he kokkaavat tortilloja paljon kun ne on niin halpojakin mutta minä en kyllä osaa nähdä tortilloja kovinkaan halpoina. Riippuu tietenkin siitäkin mitä niihin täytteeksi pistää, mutta minullakin on usein niin paljon eri särvintä täytteenä että kyllä tortilloille äkkiä hintaa kertyy.
Minä kun seuraan vielä tarkkaan paljonko sitä rahaa menee siihen ruokaan kuukaudessa. Minulla yksin asuvalla ihmisillä kuukausibudjetti ruokaan on maksimissaan 200 euroa mutta työkokeilun aikana ruokaan on mennyt kuukaudessa rahaa vain korkeintaan noin 130 euroa. Kerään kaikki ruan ostosta kertyvät kauppakuitit tyhjään suklaakonvehtirasiaan ja kuukauden varrella sekä kuukauden vaihtuessa lasken sitten paljonko siihen ruokaan sitä rahaa on kulunut.
Niin ja tortilloja tein ainakin keväällä kerran, silloin kun jääkiekon MM-kisat vuosimallia 2018 alkoivat. Silloin muistaakseni ostin hyvin vähän yhtenä päivänä muuta tortilla-ainesten lisäksi kaupasta ja rahaa meni silloin kauppaan muistaakseni vähän yli 30 euroa, olisiko ollut 34 euroa?
No aika vähän olen tässä työkokeilun aikana kokannut kotona. Töistä saa ostaa ylijäämäruokaa kotiin siten että litran rasia ruokaa maksaa euron. Sitä sitten olen ostanut kovin usein ettei tarvitse kotona kokata ja kai tuossa säästää muutenkin kuin vain työn teon määrässä? Nytkin on viikonlopun ruoat ostettuna töistä.