Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 319 499
  • 66 806
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jos ostaa leipäkaappiin Tosi Tumma-Reissumiestä, niin raiskaako se kaikki vaaleat leivät?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ainakin tuoreella päiväyksellä olevat.
Voiko muuten noiden Tosi Tummien päiväyksiin luottaa...? "Kyllä, olen eilen tullut uunista. Tiedän että näytän vanhemmalta mutta ihan oikeasti". Ja on kummiskin homeessa jo kun kotiin pääsee.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tuli vähän semmoinen rasistinen juttu mieleen, että kun muutama vuosi sitten tuli tuolta etelämpää nuoria miehiä Suomeen tarkistamaan, että perheensäkin voivat tänne tulla, niin milloinka ne perheet tänne tulevat. Tuli mieleen, kun kävelin kotikaupunginosani kaduilla. Ehkä Suomi on niin rasistinen maa, ettei tänne voi tuoda vaimoa, lapsia, äitiä, isovanhempia ja muita kärsiviä vaan heidän on parasta jäädä sinne jonnekin kotiinsa tykkituleen ja miinakentille. Hävettää olla suomalainen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tuli vähän semmoinen rasistinen juttu mieleen, että kun muutama vuosi sitten tuli tuolta etelämpää nuoria miehiä Suomeen tarkistamaan, että perheensäkin voivat tänne tulla, niin milloinka ne perheet tänne tulevat. Tuli mieleen, kun kävelin kotikaupunginosani kaduilla. Ehkä Suomi on niin rasistinen maa, ettei tänne voi tuoda vaimoa, lapsia, äitiä, isovanhempia ja muita kärsiviä vaan heidän on parasta jäädä sinne jonnekin kotiinsa tykkituleen ja miinakentille. Hävettää olla suomalainen.
No älä. Oulussakin raukat alkaneet pelkäämään koska razzizzmi.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tässä kun vasta jokunen päivä sitten tuli viimeeksi palstallekin kirottua Suomen idioottimaista kaivannaislainsäädäntöä (ja pohdiskeltua että mitenkähän paksuja kirjekuoria on lainsäätäjälle laitettu kuka on viisaudessaan pitänyt voimassa käytännön että mikä tahansa dragonmining saa tulla ja ilmoittaa nyt pistävänsä halutessaan vaikka jonkun maakunnan matalaksi "kun siinä on malmia alla" ja luonnollisesti kaivoksen tyhjennyttyä dragonminingfinland ltd konkkaan ja korjauskulut yhteiskunnalle), niin näköjään tuota on joku muukin pohdiskellut ja jopa kansalaisaloitteen aiheesta pystyyn polkaissut. Taisi olla ensimmäinen aloite mihin on tullut nimi laitettua alle, toivon kyllä todella että johtaisi toimenpiteisiin. Ilmeisesti 1.1. on aloite tehty ja tuhannen kannattajan päivävauhtia näin alkuun puksuttanut.

Ohessa linkki jos ketä muutakin palstalaista sattuu sama epäkohta vituttamaan:
Kansalaisaloitepalvelu - Maanpinnan alapuoliset luonnonvarat kansalliseen omistukseen

Kuvio on kyllä niin ihmeellinen etten malta olla vielä vähän ihmettelemättä, ei taida ihan hirveän montaa maata olla joissa valtio on katsonut kaivannaiset arvottomiksi sinällään ja ainoa arvo tulee mm. työn tai lopputuotteiden verotuksen kautta. Tavallaan voisi ymmärtää sellaisista maista missä ei ihmeempiä malmivarantoja ole ja näin ollen koko asia toisarvoinen, mutta Suomessa piisaa kyllä reilusti varastettavaa nykyisenkaltaisella systeemillä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lisäksi itse muistan nähneeni jossain murreversion jossa mies oli korvattu miäs- sanalla. En kyllä muista missä sen muka näin eli se on yhtä varmaa kuin että joulupukki on olemassa.
Sen oli pakko olla Panomiäs ja Hervannan S-Market...?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olen nähnyt netissä kuvia tyypeistä prätkämies, työmies ja tee-se-itse-mies. Ehkä he ovat jotain taruolentoja. Lisäksi itse muistan nähneeni jossain murreversion jossa mies oli korvattu miäs- sanalla. En kyllä muista missä sen muka näin eli se on yhtä varmaa kuin että joulupukki on olemassa.

Ei ole tarua, Reissumiähen lisäksi on Reissukundi ja Reissuman (jättetumma).

Kyllä näistä väkisin tulevat Village Peoplen miehet mieleen. Intiaani, poliisi ja sotamies vielä puuttuvat, mutta Reissuman (jättetumma) kompensoi kyllä niitäkin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sen oli pakko olla Panomiäs
Meillä oli yksissä naamiaisissa panomies (kummeli-sketsi?) kun kuulemma batman-puku repesi sovittaessa (piti ottaa vaihtoehtopuku käyttöön). Ja kyllähän panomies sai pesää....

Kyllä näistä väkisin tulevat Village Peoplen miehet mieleen.
Ai mulle tulee mieleen hyvä leipä. Ja eihän sitä inkkarimiestä voi ottaa valikoimaan kun se on sitä kulttuurista omimista.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ai mulle tulee mieleen hyvä leipä. Ja eihän sitä inkkarimiestä voi ottaa valikoimaan kun se on sitä kulttuurista omimista.

Sitten voisi ottaa aina kaikkeen tyytyväisten saamelaisten iloksi vaikka Lapinmiehen tai Nunnuka-miehen. Samalla voisi printata leivän tekstit saameksi, niin saisivat saamelaisetkin omankielistään leipää, ettei tarvitsisi tyytyä rasistis-fasistis-sadististen suomalaisvalloittajien kieleen ja kulttuuriin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tarkempi tarkastelu paljasti kyseisen lippiksen ehdaksi ja aidoksi Karjala-lippikseksi!!!

Ei sentään grilliä oltu jätetty?

Minä löysin vintiltä puolikkaan viinapullon. Veikkaan, että niitä saattaa olla jemmassa enemmänkin. Parasta ennen päiväys lienee kuitenkin mennyttä, sillä oletettavasti jemmaaja on menehtynyt jo 80-luvun alussa. Tai sitten leskirouvan luonto ei antanut myöden juoda tahi säilyttää omia juomiaan asuinkerroksessa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Täytyypä jossain kohtaa laitella Armenian vieraskarsinta pakettiin, mutta minkä takia Helsingin (ja Espoon) metrolle naureskellaan, kun Jerevanissa on aivan samanlainen yhden linjan systeemi.

Helppo huudella ottamatta asioista selvää.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sitten voisi ottaa aina kaikkeen tyytyväisten saamelaisten iloksi vaikka Lapinmiehen tai Nunnuka-miehen.
Matkidievdu se ehkä olisi. Saamelaiset ei kyllä nykyään tyydy vähään ja uskon että sinun versiot jopa loukkaa heitä...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Liitteet

  • panomies.jpg
    panomies.jpg
    126,5 KB · kertaa luettu: 326

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Yhtäkkiä vaan tajuaa miten tyhjä tämä talo on ilman sitä pientä juttelijaa (miehen lasta). Toisaalta tajuaa miten paljon se yksi ihminen sitoo kaikkea ja määrää tahdin. Kyllä minä jollain tavalla ymmärrän sen toiveen joka miehellä oli että saisi toisen lapsen. Toisaalta aika ajoi meidän ohi kun kumpikaan ei ollut enää nuori. Kyllä minä sanoin hänelle että etsii jonkun toisen, jonkun nuoremman ja ehjemmän. Ei halunnut kun halusi minut.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ja on se mukavaa, kun en asu yksin. Tuolla se makuuhuoneessa tuhertaa. 10 päivää on nyt asuttu samassa osoitteessa. Joskus kauan sitten oli kiva asua omassa rauhassa, yksin. Nykyään semmoinen yksin eläminen on minulle ihan evvk.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Minä löysin vintiltä puolikkaan viinapullon. Veikkaan, että niitä saattaa olla jemmassa enemmänkin. Parasta ennen päiväys lienee kuitenkin mennyttä, sillä oletettavasti jemmaaja on menehtynyt jo 80-luvun alussa. Tai sitten leskirouvan luonto ei antanut myöden juoda tahi säilyttää omia juomiaan asuinkerroksessa.
Ei se kirkas viina voi oikein pilalle mennä, että ei kun hyötykäyttöön. Oliko mitenkin eksoottista vuosikertapöytäviinaa?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei se kirkas viina voi oikein pilalle mennä, että ei kun hyötykäyttöön. Oliko mitenkin eksoottista vuosikertapöytäviinaa?

Avattu Koskenkorvahan tuo taisi olla. Muistelen lukeneeni, että tuohon olisi jotenkin koodattuna valmistusaika. Tai tositietäjät vissiin tunnistaisi jo pelkän etiketin perusteella. Saattaapi olla, että jätin sen löytäessäni 11 vuotta niille sijoilleen. Jos näin on, niin odotelkoon siellä edelleen pahan päivän varalle...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös