Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 353 201
  • 66 882

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Heräsin sopivasti junnufinaalin toisen erän lopulla ja ehdin pistämään livevedossa veikkauspelitilin jenkeille. Odottelen tässä virallista kutsua kultabileisiin ja hockey hall of fameen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ajattelin mennä torille. Mutta minne torille? Selventäkää tämä minulle!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Ralph

Jäsen
Näin eilen bussissa nätin naisen, jolla oli HIFK:n pipo ja Kärppien tumput.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Huikee biisi tämä Ottawanin Hand's up. Ei niillä U20-jonneilla ihan paska musamaku olekaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Toki vain ironisesti luukuttavat tuota.
Ovatko he H I P S T E R E I T Ä ?
Huikee biisi tämä Ottawanin Hand's up. Ei niillä U20-jonneilla ihan paska musamaku olekaan.
"BWÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄAAAAAAAAAAAA ÄINÄKUMÄLÄMÄÄN BWÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA":n jos saisi vielä vaihdettua maalilauluna esim. "Dirlandaksi", Suomesta voisi tulla jääkiekkomaailman Dynastia. Tai no, miksipä sitä tuloksellisesti toimivaa kipaletta vaihtamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Poliisi on löytänyt tänään kotietsinnöissä yksityisasunnoista räjähteitä ja räjähteiden valmistusaineita Hämeenlinnassa ja Kemissä.

Jokseenkin harvinaista ja huolestuttavaa, että kaksi tapausta osuu samalle päivälle. Hyvä kuitenkin, että viranomaisvalvonta toimii ja että asioista tiedotetaan - riittävässä määrin - avoimesti.

Poliisi ajoi takaa hurjaa vauhtia paennutta moottoripyöräilijää Hämeenlinnan keskustassa – motoristin kotoa löytyi räjähteitä (MTV)
Poliisi epäilee, että kemiläisessä kerrostalossa valmistettiin räjähdettä – takavarikoi aineet, epäilty tiedossa (HS.fi)

E: Ja Kuopiossa viime vuoden lopulla:
Miehen repusta löytyneen pommin kantama olisi kattanut koko Kuopion torin (Savon Sanomat)
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hehkutin kesällä sitä kuinka tänne kuntoutuskeskukseen saatiin hommattua uusi biljardipöytä. No ei mennyt pitkää aikaa kun pöytä on jo hieman hajalla. Yksi talon hoitajista oli sitten mennyt istumaan pöydän päälle ja pöytä ei täysin sitä ollut kestänyt. Nyt pöytä on hieman kallellaan yhteen suuntaan ja sen huomaa siinä että pallot pyörivät ylimääräisen paljon.

Minäkin sanoin ennen kuin sain tietää että kuka siinä oli istunut että täälläkin vähän eri tason porukkaa asuu. Esimerkiksi minulle ei tulisi mieleenikään istua pöydän päälle. Mutta tuli kyllä yllätyksenä että näin olikin sitten toiminut yksi hoitajista.

No korvaako tuon vähän hajonneen pöydän edes mikään vakuutus? Esimerkiksi työntekijät ovat varmaan myös täällä vakuutettuja mutta mitä se korvaa?

Vähän ottaa päähän nyt että vaivoin tänne isolla rahalla hommattu pöytä on nyt sitten hiukan hajonnut. No ehkä tuon jollain konstilla saa vielä korjatuksikin.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Toi viime öinen U20 finaali oli muuten Torino06n jälkeen eka arvokisafinaali, jonka missasin. Siis niistä joissa Suami on ollu mukana.

En vaan jaksanu nousta kattomaan. Eikä kyllä rehellisesti sanottuna kiinnostanukkaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Huomenna pitäisi ponnistaa taas töihin. Johan tässä onkin tullut lähes kolme viikkoa lomailtua. Tänään on tullut tehtyä lumitöitä kun sukulointireissun aikana oli tullut lunta ja aurakin oli tehnyt vallin tienhaaran. Pakkasta vaan pari astetta ja huomenna on vissiin jo menossa nollaan...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitähän tässä maailmassa taas tapahtuu. Luulin ainakin kyseessä olevan jokseenkin tavallinen pohjoisamerikkalainen uutissivusto:


451: Unavailable due to legal reasons
We recognize you are attempting to access this website from a country belonging to the European Economic Area (EEA) including the EU which enforces the General Data Protection Regulation (GDPR) and therefore access cannot be granted at this time.
--

No, mutta tuo GDPR on ilmeisen tärkeä asia. En ole jaksanut kunnolla edes perehtyä mitä se oikeastaan edes tekee, mutta tämän nyt ainakin.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Olen nuori ja komeannäköinen mies, mutta joudun käyttämään kuulolaitetta. Kuulen ihan hyvin ilmankin, mutta toinen korvani tinnittää. Kuulolaite soittaa korvaani kohinaa jota on mukavampi kuunnella, kuin tinnitystä.

Tämä alkoi muutama vuosi sitten. Yllättäen, ja ensimmäistä kertaa neljäänkymmeneen vuoteen korvani rupesi erittämään vaikkua, meni tukkoon, ja tulehtui. Siitä lähtien on tinnittänyt. Yleislääkäri, eikä edes korvalääkäri vaivan ollessa tuore tehneet mitään tinnityksen kroonistumisen ehkäisemiseksi.

Toivottavasti ko korvalääkärin munat putoavat, ja ko yleislääkärin pillu kasvaa umpeen. Olette turhia muutenkin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kohtahan tämäkin päivä on taputeltu. Mies on tulossa lapsen kanssa hakemaan ja käydään Bus burgerissa syömässä. Joidenkin mielestä se on Lahden paras hampurilaispaikka. Ei ole koskaan tullut käytyä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen nuori ja komeannäköinen mies, mutta joudun käyttämään kuulolaitetta. Kuulen ihan hyvin ilmankin, mutta toinen korvani tinnittää. Kuulolaite soittaa korvaani kohinaa jota on mukavampi kuunnella, kuin tinnitystä.

Se on varmasti paha juttu, mikäli toinen korva tinnittää vakituiseen. Muistan kun minullakin oli armeija-aikana aikoinaan parinkin viikon verran tinnitystä korvissa niin hulluksihan siinä meinasin tulla. Ja sitten kun minä en silloin edes päässyt sitä tinnitystä ja korvien soimista mihinkään karkuun vaan sitä joutui kestämään vuorokaudet läpeensä. Kamala sairaus on tuo korvien tinnitys.

Minulla puolestaan on ensimmäinen työpäivä takana tuota työkokeiluani. Teenkin työkokeilun aikana kuusi tuntisia työpäiviä vaikka alkuun oli puhetta että työpäiväni kestävät ensin viisi tuntia. No tunti sinne tai tänne, onko se niin kamala juttu?

Muuten työpäivä meni ihan hyvin. Minulla ei tullut yhtään hyväksikäytetyn makua suuhuni. Eli ei tullut sellaista fiilistä että nyt olisin ilmaista työvoimaa. Tai sitä ilmaista työvoimaa minä nyt olen tässä tapauksessa väkisin kun työkokeilupaikka ei maksa minulle palkkaa vaan saan työkokeilun ajan korotettua kuntoisuustukea mutta ei se näkynyt ainakaan tänään töissäni juuri millään tavalla.

Sain tehdä muutakin kuin vain hanttihommia joita halpatyövoima joutuu tekemään. Ja minua kohdeltiin hyvin, ei otettu vastaan vain halpatyövoimana vaan perehdytettiin ja neuvottiin hyvin niin kuin etukäteen odotinkin ja muutenkin sain ystävällistä kohtelua. Taukoja sain pitää myös hyvin, ja työkokeilupaikka tarjoaa minulle päivittäin lounaan eli säästän siinäkin kun ei tarvitse kotona itselleen ruokaa laittaa.

Tänään olin salaattiosastolla auttelemassa. Hiukan sekavaltahan tuo kaikki tuntui näin ensimmäisenä työpäivänä mutta kaippa se siitä lähtee vähitellen sujumaan? Se missä saan olla töissä niin vaihtuu viikottain. Eli menee kai niin että joku viikko olen salaattipuolella, joku viikko dieettipuolella ja joku viikko vaikka tiskissä ja sitten myös saan olla varmaan pääruokaakin tekemässä. Se olisi justiin toiveideni mukaista työkokeilua silloin, saa tehdä ja kokeilla vaihtelevasti erilaisia keittiöalan hommia.

Minähän olen ennenkin ollut töissä tuolla nykyisessä työkokeilupaikassani mutta siitä on aikaa varmaan kahdeksan vuotta. Ja tuo keittiö on sen jälkeen remontoitu isolla kädellä ja myös henkilökunta on vaihtunut suurimmaksi osaksi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kohtahan tämäkin päivä on taputeltu. Mies on tulossa lapsen kanssa hakemaan ja käydään Bus burgerissa syömässä. Joidenkin mielestä se on Lahden paras hampurilaispaikka. Ei ole koskaan tullut käytyä.

Bus Burgeriin tahdon kun Lahteen tieni vie. En ole käynyt, mutta jos on kehuttu niin on kokeiltava.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Uunilämpimässä leivässä on jotain ikiaikaista, erityistä lohdullisuutta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Bus Burgeriin tahdon kun Lahteen tieni vie. En ole käynyt, mutta jos on kehuttu niin on kokeiltava.
Ei tuo nyt mikään makunystyröitä räjäyttävä kokemus ollut. Hampurilainen (classic) oli aika mitään sanomaton ja ranskalaisista puuttui suola (muuten olivat ihan rapeita ja maukkaita). Ja jälkkäriksi syömäni salmiakkijäätelö oli niin vahvan makuista etten ihan kaikkea saanut ales kun alkoi ölliä. No tulipahan käytyä ja voin käydä uudestaankin (jos joku tarjoaa). Ei paha muttei ihan täysin onnistunutkaan kokemus...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös