Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 358 308
  • 66 893

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tämmöinen asia olisi ihan kiva kokea. Mä en viihdy kenenkään mun sukulaisen seurassa puolta tuntia kauempaa. Joskus toki on pakko olla. Ehkä se vika voi olla mussakin.

No en nyt varmaksi mene sanomaan, mutta jos sukulaiset on Tapparan miehiä niin voihan sitä viihtymättömyys iskeä. Istuin muuten tänään Jokeir-miehen kanssa samassa pöydässä. En viitti korjata kirjoituksellista erhettä. Tahdoin vain kertoa että olen avarakatseinen ihminen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Adrenaliini voi auttaa. Käy nakkikioskin jonossa haastamassa riitaa niin että joku iso korsto suuttuu, ja pingo sitten karkuun.
Keksin paremman. Lähden jahtaamaan muita. Juoksen kaikkia päin, joka lähtee karkuun nii lähen perään ja sit ku se luovuttaa nii jatkan vaan juoksemista. Sit meen nauramaan nurkan taakse ku idiootti juos turhaa karkuun.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuppi kahvia?
Oon parantuva tupakka narkomaani ja kahvi laukaisee saatanalliset himot, niin ei uskalla juoda. Pitää koittaa jos tee auttas, vaikka onkin vähän hinttimäistä.

Jos löytäs jotain mielenkiintoista katsottavaa, niin pysys hereillä. Taidan alkaa kattomaan noita vanhoja rikostarinoita suomesta jaksoja. Hölmösti ne on joskus kiinni jääny. Turussakin kultaharkko-veljekset kauppas skoudeille itse varastamiaan harkkoja.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Pakko kai nykyäänkin jonkunlainen suoraveloitus on oltava olemassa. Ainakin minulla on.
Kai niitä saisi ja luonnollisesti vaihtuvalla laskulla tulevat jutut menevät e-laskulla. En tosin niitäkään ole laittanut automaattihyväksyntään, vaan tykkään vilkaista laskun ennen hyväksymistä. Asunto on yksityiseltä niin ei tietenkään saisi edes e-laskua joten pitäisi muistaa katkaista suoraveloitus kun vaihtaa kämppää.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kattelen tässä dokumenttia Lauri Johanssonista. Onkohan herra jo vapaalla? Aikamoinen vedätys ois tuo uskoontuleminen, jos siis ois vedätystä. Toisaalta ei se varmaan oo mitään siitä hyötynyt.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kattelen tässä dokumenttia Lauri Johanssonista. Onkohan herra jo vapaalla? Aikamoinen vedätys ois tuo uskoontuleminen, jos siis ois vedätystä. Toisaalta ei se varmaan oo mitään siitä hyötynyt.

Ei Late mitään vapaana ole. Lue Alibia, siihen Late kirjoittaa valitus- ja kiukuttelukolumneja joka numeroon.

Uusimmassa numerossa mies valitti kuinka rankkaa nykyisessä avovankilassa on, kun saunavuoroja on vähennetty neljästä vuorosta kahteen. Muutenkin on kaikki niin kurjaa kun ikävät byrokraatit noudattavat sääntöjä eikä lomillekaan pääse ellei ole sovittu ajoissa. Vaativatpa vittumaiset vartijat myös aamuherätystä säännöllisesti samaan aikaan. On se nyt saatana kun ei saa linnassakaan omaa rytmiä noudattaa.

Kovin paljon Late valittaa ollakseen ns. uskonmies. Tuo saunavuoroista valitus on varsinkin melkoista nillittämistä. Minulla on viikossa yksi saunavuoro taloyhtiön saunassa ja minä maksan siitä maksua omilla rahoillani, Late saunoo minua tuplasti useammin ja valtio maksaa saunomiset.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kattelen tässä dokumenttia Lauri Johanssonista. Onkohan herra jo vapaalla? Aikamoinen vedätys ois tuo uskoontuleminen, jos siis ois vedätystä. Toisaalta ei se varmaan oo mitään siitä hyötynyt.
Mitäs dokkaria kattelet? Kyllä se varmaan vähän hyötyy kun lautakunta käsittelee vapaalle laskemista. Varjopuolena, niin raportit kertovat että ainakin pari kertaa on saanut ilmaset kusipaskacoctailit naamalleen. Ja Sämppä, kaikki EI nauti siitä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitäs dokkaria kattelet? Kyllä se varmaan vähän hyötyy kun lautakunta käsittelee vapaalle laskemista. Varjopuolena, niin raportit kertovat että ainakin pari kertaa on saanut ilmaset kusipaskacoctailit naamalleen. Ja Sämppä, kaikki EI nauti siitä.
Tuota "mies joka murhasi remun veljen" dokkaria.

Vähällähän tuo on selvinny jos kusipaskat on pari kertaa lärviin tullu. Eikös sitä ollu kaikkee puhetta, että laittaavat lapun varpaaseen. Mut puhettahan riittää aina.

Olis se aikamoista jos sama ralli alkas kuhan vapautuu.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mitäs dokkaria kattelet? Kyllä se varmaan vähän hyötyy kun lautakunta käsittelee vapaalle laskemista. Varjopuolena, niin raportit kertovat että ainakin pari kertaa on saanut ilmaset kusipaskacoctailit naamalleen. Ja Sämppä, kaikki EI nauti siitä.

Ei ole ainakaan vielä vapautumassa, tästäkin on Late avautunut Alibin kolumneissaan. Ehkeivät kumminkaan ihan heti vapauta, vaikka Late hurskaasti Jumalan pelastuksen muistaa aina mainita vankilavalittamisensa ohella. Monesta asiasta on ollut valittamista. Milloin on saunavuoroja vähennetty neljästä per viikko, milloin on avovankilan kauppa-autossa korkeammat hinnat kuin siviilissä, milloin joutuu heräämään aamuisin aikaisin ja milloin ovat vartijat vittumaisia sääntöjen kyttääjiä. Ja siitäkin oli huoli, että jatkossa vankilomilta pitää palatessa puhaltaa alkometriin jolloin joku hurskas uskovainen vanki voi joutua poseen juotuaan sunnuntain jumalanpalveluksessa ehtoollisviiniä.

Joskus käy mielessä, että ehkei Latenkaan olisi kannattanut murhata niin monta ihmistä niin hän ei olisi joutunut kärsimään moisista epäkohdista noin kauan.

Alibi on kyllä hyvä lehti, suosittelen lämpimästi lukemaan. Siitä oppii enemmän yhteiskunnasta ja ihmisistä kuin monesta muusta lehdestä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tämmöinen asia olisi ihan kiva kokea. Mä en viihdy kenenkään mun sukulaisen seurassa puolta tuntia kauempaa. Joskus toki on pakko olla. Ehkä se vika voi olla mussakin.
Ottaa vaan rennosti ja antaa aikataulun viedä. Reilun puolen tunnin päästä on päiväkahvi. Päiväruoka on yhdeltätoista ja iltaruoka neljältä, aamulla kahvi keitätään kuuden aikaan (itse kyllä nousen vasta kahdeksan maissa ja keitän silloin kahvit) ja illalla puolen yhdeksän uutisten aikana porukka alkaa rampata hampaiden pesussa ja iltapisulla ja yhdeksältä kaikki on jo sängyssä. Ja pitäähän se ajoissa käydä nukkumaan kun jo kuudelta herännyt.

Itse tulin juuri kävelyltä ja vetäydyin sänkyyn vähän surffailemaan vaikka oikeasti päivälevon aika on (aikataulun mukaan) vasta päiväkahvin jälkeen. Miehet yrittää korjata moottorisahaa kun se ei käynnisty kun vetää narusta. Aikalailla ne on sen koneen osiin laittaneet kun kävin äsken katsomassa. Toivottavasti joku edes osaa laittaa sen sitten kasaan... Tulpat on kuulemma putsattu (katsoivat minua kuin olisin ollut vähä-älyinen kun kysyin). Aurinkohan täällä paistaa ja pakkasta on reilu 15 astetta. Minun ruuanlaitto- ja tiskivuoroa on sitten iltaruualla, ajattelin tehdä kanakeittoa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ottaa vaan rennosti ja antaa aikataulun viedä. Reilun puolen tunnin päästä on päiväkahvi. Päiväruoka on yhdeltätoista ja iltaruoka neljältä, aamulla kahvi keitätään kuuden aikaan (itse kyllä nousen vasta kahdeksan maissa ja keitän silloin kahvit) ja illalla puolen yhdeksän uutisten aikana porukka alkaa rampata hampaiden pesussa ja iltapisulla ja yhdeksältä kaikki on jo sängyssä. Ja pitäähän se ajoissa käydä nukkumaan kun jo kuudelta herännyt.

Tässä muuten yksi ongelma kun olen muutaman kerran ollut siskon perheellä yötä. Siellä mennään kymmenen maissa nukkumaan ja mä sitten lueskelen tai selailen nettiä siinä vielä jokusen tunnin. Herään itse aina arkisin kuudelta, mutta aika tuskaa on ennen puoltayötä unta saada ja usein vielä silloinkaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tarkistitko onko bensaa.
Jos sellaista olisin mennyt kysymään niin pihalle olisivat nauraneet. En ole kyllä varma tarvitaanko yhden sahan korjaamiseen kolmea miestä, johan siellä päät kolisee yhteen. Mutta jokaisella on oma osansa prosessissa. Päiväkahvin jälkeen ei mentykään levolle vaan lähdettiin miehen kanssa kaupungille vähän kaupoille... Piti vaan ehtiä sitten kolmen jälkeen ruokaa laittamaan. Käytiin Prismassa ja Carlssonilla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pitäisi aloittaa se työkokeilu nyt maanantaina. Aloitan sen yhden paikallisen koulun keittiöllä. Aloitan sen nyt siitä huolimatta siellä vaikka heillä ei olekaan tarjota jatkotyöllistymismahdollisuutta. Ei siinäkään tapauksessa vaikka työkokeilu sujuisi hyvin. Tai ei ainakaan todennäköisesti.

No tiedän että tuo tulee aiheuttamaan vastareaktioita. Se on ilmaista työvoimaa, miksi sen työkokeilun siellä suoritat. Mutta koen itse tuon joka tapauksessa ihan hyväksi edistysaskeleeksi kuntoutumisessani. Ja aiemman kokemukseni vuoksi tiedän tuon paikan hyväksi työpaikaksi ja siellä saa ainakin hyvää perehdytystä ja hyvää ohjausta kun ovat sitä varten kouluttautuneetkin. Joutuvat työnsä ohella paljon opastamaan koulun opiskelijoita jotka ovat keittiöllä välillä myös töissä. Työkokeilu kestää kolme kuukautta ja jos kaikki sujuu hyvin, niin miksei sen jälkeen voisi hakeutua palkkahommiinkin. Tuolla työkokeilussahan sen nyt sitten näkee onko minusta jo noihin hommiin.

Tänään oli itse asiassa työvaatteiden sovittamista ohjelmassa. Saan tällä kertaa työpaikan kautta työvaatteet niin kuin varmaan on monessa muussakin paikassa tapana ja tänään sovittelin noita vaatteita. Löytyikin sopivat työvaatteet mutta ne ovat aikaisintaan minulla vasta joskus ensi viikolla, tuskin siis heti maanantaina jolloin työkokeiluni alkaa. Nämä työvaatteet joita nyt kokeilin oli jotain mallikappaleita ja lähettävät varsinaiset työvaatteet sitten toivottavasti mahdollisimman nopeasti.

No näistä asioista tuskin täällä kannattaa kauheasti kirjoitella kun ei näihin voi kauheasti täällä vaikuttaa vaan näiden asioiden tiimoilta pitäisi olla yhteydessä keittiön esimieheen. Yritinkin tänään sitten olla yhteydessä mutta en vielä tavoittanut tätä esimiestä.

No joka tapauksessa minulla ei ole työvaatteita silloin vielä kun työkokeiluni pitäisi alkaa eli maanantaina ja ei minulla ole vielä työkenkiäkään. Hyvät lähtökohdat siis työkokeilulle. No ehkä nämä asiat tästä vielä lutviutuvat ja olen valmis aloittamaan työni tuolloin maanantaina.

Ja sitten pahin tapahtui ennen kuin piti noita työvaatteita kokeilla. En tiedä edes kehtaako tästä kirjoittaa. Mutta minulla oli todella kova pissahätä ja päätinkin sitten virtsata koulun pihalle. Käsittääkseni ketään ei ollut tapahtumaa todistamassa kun koulu oli vielä lomien takia kiinni, mutta kyllähän kaikki varmaankin tallentui valvontakameroihin. No 40 euron sakkoa odotellessa?

Toinen vaihtoehto olisi ollut virtsata housuihin ja sekin olisi ollut melko noloa kun sen jälkeen olisi ollut tuo vaatteiden kokeiluruljanssi. Olen tästä lääkärillekin jo puhunut kun tuntuu että minulla on jotenkin kovin herkästi aina virtsa- ja se toinen hätä. Ja aina en valitettavasti pysty pidättelemään sinne asti kun olen seuraavan kerran paikassa jossa on vessa vaan joudun esimerkiksi kesken reissun hakeutumaan paikkaan jossa on vessa tai sitten on tullut kyllä ilman kiinni jääntiä kuitenkin pissattua myös kaduille.

Lääkäri muuten neuvoi minua juomaan vähemmän vettä. Ennen join vettä noin 2,4 litraa ja nykyään sen 2 litraa. Mutta onhan tuokin kyllä noloa jos jään tuosta virtsaamisestani sellain kiinni että myös tuolla koulun keittiöllä saadaan tietää. Huh, huh isoja asioita tunnustaa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Alibi on kyllä hyvä lehti, suosittelen lämpimästi lukemaan.
Jotenkin tuntuu kyllä siltä et lehti on mennyt "pehmeämpään" suuntaan mitä 10 vuotta sitten. (pätee kyllä aika moneen muuhunkin aikakausilehteen)

Joskus tullut vilkuiltua kys. lehteä ja joissain tapauksissa kyllä on pitänyt skipata suoraan koska iskenyt paha olo raporttia lukiessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös