Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 334 600
  • 66 850

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
En todellakaan tiedä mikä sinun ongelmasi on. Köyhä vasuripaska voi olla vaikkapa lakimies tai lääkäri yhtälailla.

Ehkä ongelmani on joskus muinoin kuvittelemani kokoomuksen isänmaallisen, säästäväisen maltillisuuden, koulutusta arvostavan mutta hosumista kaihtavan konservatiivisuuden häviäminen. Ajan henkien aallonharjojen nuoleskelu, surffaus eli ollaan niin nuoria ja viriilejä.
En ole ollut kokoomuksenkaan jäsen ikinä, en edes nuorisojäsen mutta silti usein äänestänyt. Jokin on minussa, maailmassa tai puolueessa muuttunut, luultavasti paljon kaikissa.
En jaksa vääntää kokoomuksen nykytilaketjuun tätä, menköön tajunnanvirtaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tein jo eilisen puolella jouluksi herttoniemen kakun. Sekin on varmasti sellainen kakku mitä kovin moni ei tiedä. Taitaa olla etenkin meidän suvun keskuudessa pyörinyt resepti kun en oikein muualta löydä merkintää tai tietoa tästä kakusta. Herttoniemen kakku on siis kuivakakku.

Ohjeessa luki vain että mausteeksi vaniljasokeria mutta ei lukenut ollenkaan määrää. Ja minähän olen sellainen kokkailija ja leipuri että noudatan tunnollisesti reseptejä, siksi minulla olikin hiukan ongelmia tuon kanssa kun reseptissä ei lukenut lainkaan paljon kakkutaikinaan tulee tuota vaniljasokeria. Menin lisäämään vain yhden teelusikallisen vaniljasokeria taikinaan, en kai rohjennut enempääkään laittaa. Kun täti sitten sanoi Facebookissa että hän laittaa yleensä kaksi teelusikallista vaniljasokeria taikinaan.

Paljonkohan tuo yhden teelusikallisen vajaus vaniljasokerin määrässä tuntuu kakun maussa? Pitääkö se nyt sitten tehdä toinenkin Herttoniemen kakku jouluksi ja laittaa siihen vaniljasokeria tuon kahden teelusikallisen verran?

Tai se olisi itse asiassa jo kolmas Herttoniemen kakku minkä olen tässä nyt leiponut. Sillä ensimmäisen tein kokeilukakuksi ja syön sen jo ennen joulua. Onneksi sen oli tarkoitus ollakin kokeilukakku sillä tämä kakku jäi kakkuvuoan reunoihin kiinni ja ei siksi onnistunut ulkonäöllisesti parhaimmalla mahdollisella tavalla. Kaadoin kaiketi tämän kakun liian äkkiä uunista pois ottamisen jälkeen pois vuoasta ja siksi hiukan epäonnistui. Tämä seuraava kakku on kyllä sitten taas komea, vaikka itse sanonkin.

Tämän kokeilukakun kohdalla en ole edes varma laitoinko koko vaniljasokeria sen taikinaan vai unohdinko laittaa. No tämän kuntoutuskeskuksen yksi hoitaja kehui jo tätäkin kakkua maultaan erinomaiseksi.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Suut kiinni ja kuunnelkaa!

En ole koskaan aiemmin kirjoittanut Jatkoaikaan lentokoneesta. Nyt olen. En myöskään ole koskaan aiemmin kirjoittanut ketjuun, johon kaikkien pitää kirjoittaa. Nyt olen tehnyt senkin. Kaikki tämä autuus yhdellä sisällöttömällä viestillä.

Mun mielestä te kaikki olette suhteellisen hyviä tyyppejä. Ette parhaita, parhaat ovat muualla, nauttimassa elämästä, vailla tarvetta julistaa omaa tai arvostella muiden agendaa.

Puseja ja haleja, mutta etenkin rauhaa kaikille!
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Suut kiinni ja kuunnelkaa!

En ole koskaan aiemmin kirjoittanut Jatkoaikaan lentokoneesta. Nyt olen. En myöskään ole koskaan aiemmin kirjoittanut ketjuun, johon kaikkien pitää kirjoittaa. Nyt olen tehnyt senkin. Kaikki tämä autuus yhdellä sisällöttömällä viestillä.

Mun mielestä te kaikki olette suhteellisen hyviä tyyppejä. Ette parhaita, parhaat ovat muualla, nauttimassa elämästä, vailla tarvetta julistaa omaa tai arvostella muiden agendaa.

Puseja ja haleja, mutta etenkin rauhaa kaikille!
Älä tipahda, olisi melkoisen korkea pudotus!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joo ja vessassa ei @N.Vidic istua. Ilmaisee sut vielä taivaalle.

Nyt on kyllä vanhentunutta tietoa. Eihän junissakaan enää radalle kakat mene vaan sinne säiliöön.

Se imaisu on tosin pelottava sinänsä.

Vielä, kun laivat saataisiin ruotuun eikä kaikki paska menisi Itämereen, mutta se on niin helppoa tehdä se salaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hienoa, että olet siellä puolella maata.

En kiitä ollenkaan todella hyvää Bostoniin sijoittuvaa 20-luvun gangsterileffaa.

Ai miksi. No vittu miksi piti tehdä tuollainen aivan naurettava takaa-ajo autoilla räjähdyksineen. Tuon ajan autot eivät kulkeneet noin kovaa eivätkä muutenkaan menneet tuolla tavalla.

Ravintolakohtaukset sen sijaan ovat hyvinkin realistisia mitä on muista lähteistä kuullut ja nähnyt.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Joo ja vessassa ei @N.Vidic istua. Ilmaisee sut vielä taivaalle.

Sen pienen hetken olisin vapaa kuin taivaan lintu, eikä hädätkään haittaisi.

Ainiin. Melkein sata kesää nähnyt mummini kertoo toistuvasti tarinaa (ilmeisesti) virolaisesta hammaslääkäristään, ulkomaalaissyntyinen yhtä kaikki. Sovittaessaan uudenkarheita tekareita mummini suuhun, hän oli vastaanotolla kumartunut mummini lähelle ja tokaissut ujosti: ”Pusu.” Mummini oli hetken yhtä otettu kuin hämmästynyt, kunnes sitten oli tajunnut, että tokaisu oli kysymys. Lekuri oli vaan halunnut tietää, pysyykö uusi keraaminen purukalusto mummini suussa.

Tarinan opetus lienee, että hammaslääkärissä käydään korjaamassa hampaat, eikä käydä treffeillä. Mummini on yksi aiemmin mainitsemistani parhaista tyypeistä.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kait kuitenkin siellä taivaalla pysyit ennen kuin tulit kunnialla alas? Netissä riekkuminen/roikkuminen siellä ylhäällä on taas to edessä. @N.Vidic

Miksikö olen jo hereillä? En tiedä. Ei tässä aamupaskalla ole muutakaan tekemistä kun suoltaa tähän ketjuun ihan merkitsettömää juttua. Kohta suihkuun ja yksikätisenä toimistolle. Kait sitä matsiinkin tänään pääsee.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Kait kuitenkin siellä taivaalla pysyit ennen kuin tulit kunnialla alas? Netissä riekkuminen/roikkuminen siellä ylhäällä on taas to edessä. @N.Vidic

Miksikö olen jo hereillä? En tiedä. Ei tässä aamupaskalla ole muutakaan tekemistä kun suoltaa tähän ketjuun ihan merkitsettömää juttua. Kohta suihkuun ja yksikätisenä toimistolle. Kait sitä matsiinkin tänään pääsee.

Vieläkin taivaalla, kai tästä joutaisi pian jo laskeutumaankin. En ole myöskään tullut koneessa.

Sulla UFA, mulla USA. Enjoy brotha from anotha motha.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Paljonkohan tuo yhden teelusikallisen vajaus vaniljasokerin määrässä tuntuu kakun maussa? Pitääkö se nyt sitten tehdä toinenkin Herttoniemen kakku jouluksi ja laittaa siihen vaniljasokeria tuon kahden teelusikallisen verran?

Joku minut nyt sai tekemään toisenkin herttoniemen kakun. Tähän toiseen kakkuun tuli se kaksi teelusikallista vaniljasokeria. Nyt ainakin uskoisi olevan maun kohdallaan.

Tänään olimme täältä mielenterveyskuntoutujien asuin-ja toimintakeskuksesta viemässä joulutervehdyksen naapuritaloon eli vanhainkotiin. Pidin aluksi lyhyen visailun ja sitten lauloimme joululaulut Koska meillä on joulu, hyvän joulun toivotus ja maa on niin kaunis.

Tuokio ei paljoa kestänyt, reilun kymmenen minuuttia mutta se oli ihan kaunis ja joulumieltä toivottavasti tarttui puolin ja toisin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Illalla kun pääsen hallilta kotiin keitän teetä ja syön kanelikorppuja. Ne on hyviä kun kastaa siihen teehen, muuten pikkaisen kuivia ja siitä kait se nimi korppu tuleekin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mummoni antoi aina mökillä välipalaksi teetä ja kanelikorp

Hetkinen!

Rakas mummo! Mitä sinulle kuuluu ja sinäkö se todella olet? Yhä yhtä kaunis punapää kuin nuorenakin!

Minä taas alan aivan kohta syödä bratwursti-tortilloja, jumalauta!!!! Mitä herkkua! Hajotkaa avokadopastoihinne!!

Rakas abianos en ole mummosi enkä edes tiedä mitä sille punapäälle kuuluu. Olen sen sijaan ritari, joka taluttaa mummot tien yli ja jakaa lapsille heijastimia. Sellainen minä olen, hyväntahdonlähettiläs. Kohta alkaa kolmas erä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Illalla kun pääsen hallilta kotiin keitän teetä ja syön kanelikorppuja. Ne on hyviä kun kastaa siihen teehen, muuten pikkaisen kuivia ja siitä kait se nimi korppu tuleekin.

Mä juon nyt teetä ja söin juuri kaksi karjalanpiirakkaa.

Kävikkönää kahtomassa ottelua vallan Jahvalassa?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olen sen sijaan ritari, joka taluttaa mummot tien yli ja jakaa lapsille heijastimia.
Olisit kertonut rehellisesti myös että mumma ei näe käsilaukkuaan enää ikinä ja lapsukaiset kävelevät lahjottuina helpommin sun Reinikais-Transitin koppiin...
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Aina kun oon pidempään elänyt terveellisesti, niin alan tuoksua todella homon hyvälle. Kuukausi riittää. 100 % ihon lähellä olleista naisoletetuista on vuosien varrella kehunut tuoksua ja nuuskinut mua. Itsekin haistan sen. Pakko varmaan vetää pe kännit ja kännitupakoida kaupan päälle, että haisen taas paskalle, kuten normaali suomalainen heteromies.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joku homo pyysi mua äsken mukaan vessaan. En mennyt. Tällä kertaa.

Harrastaaks pojatkin sitä.
Vessassa käyntiä? Joo kyllä mä ainakin käyn vessassa. Fiksumpaa se on vessaan mennä kuselle tai paskalle kuin tehdä housuun. Kokeilisit joskus.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös