Mikä ihimeen hannatäti???? Onko se jotain syötävää. Vai joku henkilö? En oo ikinä kuullu.
Syötävää. Pikkuleipiä eli rahvaan kielellä (=ammattikoulupohja) keksejä
Mikä ihimeen hannatäti???? Onko se jotain syötävää. Vai joku henkilö? En oo ikinä kuullu.
Syötävää ne on, pipareita eli Hanna-tädin kakkuja.Mikä ihimeen hannatäti???? Onko se jotain syötävää. Vai joku henkilö? En oo ikinä kuullu.
Jos tarkoitat sitä että pinta ns. halkeilee paistettaessa niin sehän kuuluu asiaan. Sehän kertoo siitä että taikina on mukavasti noussut uunissa eli taikina on onnistunut. Niin minä näen asian...Harmittaa kun en osaa tehdä hannatädeistä sileitä ja näyttäviä. Nytkin niistä tuli tuollaisia ryppysiä.
Aaaaa, oon ghettolapsi nii en tajuu noitaSyötävää. Pikkuleipiä eli rahvaan kielellä (=ammattikoulupohja) keksejä
Aaaaa, oon ghettolapsi nii en tajuu noita
Eikö pipari ole sama kuin piparkakku eikä mikään "hanna-tädin kakku"?Syötävää ne on, pipareita eli Hanna-tädin kakkuja.
Nii, en mä oo noita nimii keksiny. Mutta näillä mennään mitä on mukaan tarttunut. Meillä puhutaan pipareina myös muistakin "kekseistä" kuin niistä jouluisesta piparkakuista. Vanhanaikaisiahan tuollaiset "tädin kakut" on, en kyllä tiedä mikä on trendipipari nykyään (enkä nyt mieti mitään posliinia tai kiitotietä yms...).Eikö pipari ole sama kuin piparkakku eikä mikään "hanna-tädin kakku"?
Hannatädin posliinipipari kuulostaa hyvälleen kyllä tiedä mikä on trendipipari nykyään (enkä nyt mieti mitään posliinia tai kiitotietä yms...).
Hannatädin posliinipipari kuulostaa hyvälle
Minä tein piparkakkutaikinan tänään ja huomenna pääsee sitten työstämään siitä sydämiä, sakarapipareita, possuja, akkoja, kuusia ja enkeleitä yms. Kyllä minä niin tykkään siitä mausteiden ja siirapin tuoksusta mikä nousee kattilasta kun tekee taikinaa.Piparkakkutaikinaa sen sijaan leivoin eilen, kuten joka joulukuu. Tuli hyvää.
Setäni taisi tehdä väitöskirjan 30 vuoden työuran jälkeen (töiden ohessa muistaakseni), mutta toki yleisempää reilusti että tohtorikoulutukseen hakeudutaan suunnilleen ensimmäisenä alan työpaikkana maisterin paperit saatuaan. Saako udella miltä alalta meinaat tohtoriksi kirjoittaa? Auttaa kyllä roimasti asiaa jos tohtorityön pystyy tekemään täysipalkkaisena työnantajalleen yksityisellä, aika harvalla toki mahdollisuus tehdä tiedettä työkseen.Onko Jatkoajassa väikkäriketjua? En löytänyt ainakaan haulla. Toki graduketju löytyy ja sen tekeminen oli ihan hanurista, mutta viikko sitten tuli mieleen tehdä väitöskirja. Juttelin asiasta pari päivää sitten "oman" yliopistoni eli Lappeenrannan rehtorin kanssa puhelimitse (kun sattuu olemaan opiskelukaverini) ja hän sanoi että todella harvinaista, että joku pitkään työelämässä ollut haluaisi väitöskirjan tehdä, mutta mitään ongelmaahan siinä ei ole kun homma tehdään työn ohessa eikä valtion rahoja tarvita (kun niitä ei ole).
Ikinä kyllä kuullutkaan mistään hannatädeistä, ryppyisistä tai vähemmän ryppyisistä.
Itse olen väitellyt filosofian tohtoriksi, mutta siltikkään hennatädin pipari ei ole tullut tutuksi.Joo, ei kannata mennä maanantaina tehtaalle vaan kouluun oppimaan asioita.
Oot aika nynny jos sulla on joku työpaikka.Ootteks te kans jo henkisesti alistunut sille ajatukselle ettette pääse maanantaina duuniin?
Itse olen väitellyt filosofian tohtoriksi, mutta siltikkään hennatädin pipari ei ole tullut tutuksi.