Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 334 386
  • 66 850

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mikä helvetti vaivaa ale cog tölkkien viivakoodeja? Ihan täysin ehjiä purkkeja, palautuskone ei vaan hyväksy. Viimeeksi jäi 3, nyt 4 mitä ei hyväksy.

Verkkokaupasta ostetuissa Dr Pepper -tölkeissä ollut samaa vikaa. Palautusautomaatti hyväksyy osan normaalisti, osaa ei. Mitään kaavaa en hylkäyksistä ole löytänyt. Yhden kerran vein tölkit sitten kassalle, toisella kerralla jätin sikseen kun en jaksanut tahkota parin kolmen tölkin kanssa.

Salaliitosta oltava kyse.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nolla minuuttia kuunneltuna Spotifysta tänä vuonna. Minuutilleen sama luku kuin viime vuonna. Lisäksi lukema on sama kuin mitä olen kuunnellut radiota tänä vuonna, kaikki kanavat yhteenlaskettuna. Mikä jännittävä yhteensattuma.

Eniten minuutteja tänä vuonna ovat todennäköisesti saaneet Andrew Lloyd Webberin musikaalikappaleet livenä. Kakkosena eri elokuvamusiikki, siitäkin osa ihan livenä sinfoniaorkesterin toimesta. Turun TFO:n The Horror -teemailta oli vuoden parhaita, iso liuta klassisia kauhuelokuvien tunnareita orkesterin ja kuoron esittämänä. Jerry Goldsmithin Ave Satani oli kylmäävän hyvä isolla pauhulla soidessaan.

Sen lisäksi olen kuunnellut hyllystäni löytyviä vanhempien hevilevyjen yksittäisiä kappaleita, tosin välillä laiskasti YouTuben kautta koska en ole jaksanut etsiä kyseistä fyysistä levyä.

Mitään uutta en saatana enää jaksa, ennen oli paremmin.


Legokalenterista on tullut avaruusalus, ukkeli, koira, auto, kelkka ja lumiukko... Ihan kivaa settiä ja niitä voi asetella siihen kalenterin kannen miljöölle ja vähän leikkiä niillä, vaikka ottaa vähän lähtöjä kiitoradalta avaruusaluksella... Houston, we have a problem... Legot ei pysy kasassa.

Minulla on Fazerin suklaakonvehtijoulukalenteri. Ihan hyviä suklaita tullut, mutta osassa on ollut jotain ihmeellistä mössötäytettä. Tänään tuli sinivalkoinen suklaakonvehti itsenäisyyspäivän kunniaksi.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Verkkokaupasta ostetuissa Dr Pepper -tölkeissä ollut samaa vikaa. Palautusautomaatti hyväksyy osan normaalisti, osaa ei. Mitään kaavaa en hylkäyksistä ole löytänyt. Yhden kerran vein tölkit sitten kassalle, toisella kerralla jätin sikseen kun en jaksanut tahkota parin kolmen tölkin kanssa.

Salaliitosta oltava kyse.
Samaa tapahtuu myös lavoittain ostettavien 0,33 Bonaqua -vissyvesipullojen kanssa. Jättää noin joka toisen hyväksymättä, palautusautomaatista riippumatta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Samaa tapahtuu myös lavoittain ostettavien 0,33 Bonaqua -vissyvesipullojen kanssa. Jättää noin joka toisen hyväksymättä, palautusautomaatista riippumatta.

Olin pienenä projektissa missä tehtiin viivakoodimasiinaa. Ei se vain ole ihan niin helppoa, että se toimisi tuosta vain. Sitä ei tietenkään voi tietää miksi tietokoneet toimivat arvalla. Yksi syy on luonnollisesti se, kun ne on tyhmän ihmisen kehittämiä.

On muuten niin hitaita palautusmaatteja olemassa, että ei voi kuin ihmetellä kuinka ensinnäkin joku on kehdannut valmistaa sellaisen, mutta kuka vittu sen päätöksen teki ostaa. Joo, tämä on hyvä, tehdään kaupat.

Hyviäkin on markkinoilla minne tunkee niin nopeasti kuin vain pystyy.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Vituttaa suunnattomasti tuo firman mikro. Nälissään kömpii lämmittämään roiskeläppää niin tämä paska mikro jättää sen keskeltä kylmäksi joka vitun kerta. Ihan saatanan sama yrität lämmittää vaikka 6 minuuttia sitä siellä. Pidän kyllä ihan vittuilessaan saman verran pitemmän ruokapaussin ja soitan firman piikkiin kännykällä tuonne vitun Huginin asiakaspalveluun. Pomolle kans lähetän terveiset.

Vitutusketjun kamaa mutta lipsahti nyt tänne.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minttu Räikkönen ja Minttu Räikkösen vaatemallisto. Minkähänlaisia ponnistuksia onkaan neiti joutunut tekemään tuon eteen?
Kaukana on Mintulla ne ajat, kun sanoi että ei voisi ikinään olla kenenkään elättinä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Harmittaa kun en osaa tehdä hannatädeistä sileitä ja näyttäviä. Nytkin niistä tuli tuollaisia ryppysiä. Enpä tiedä millä niksillä niistä saisi sellaisia pinnaltaan täysin sileitä?

Pari tuntia sitten tuli tehtyä tosiaan hannatädit jo jouluksi. Niitä tuli yhteensä 140 kappaletta. Melko reilusti, mutta ajattelin osan hannatädeistä viedä tuonne työtoimintaan silloin kun olen siellä viimeistä päivää töissä. Kiitoksena menneistä vuosista.

Aloin vaan pelkäämään etten sittenkin tehnyt niitä liian aikaisin jo? Mutta muistaakseni olen aina tehnyt hannatädit jouluksi tähän aikaan joulukuusta. Kai ne säilyy? Kun ei voinut leipomista oikein myöhäisemmäksikään jättää kun on kaikkea muuta, ohjelmaa ja leivottavaa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harmittaa kun en osaa tehdä hannatädeistä sileitä ja näyttäviä. Nytkin niistä tuli tuollaisia ryppysiä. Enpä tiedä millä niksillä niistä saisi sellaisia pinnaltaan täysin sileitä?

Pari tuntia sitten tuli tehtyä tosiaan hannatädit jo jouluksi. Niitä tuli yhteensä 140 kappaletta. Melko reilusti, mutta ajattelin osan hannatädeistä viedä tuonne työtoimintaan silloin kun olen siellä viimeistä päivää töissä. Kiitoksena menneistä vuosista.

Aloin vaan pelkäämään etten sittenkin tehnyt niitä liian aikaisin jo? Mutta muistaakseni olen aina tehnyt hannatädit jouluksi tähän aikaan joulukuusta. Kai ne säilyy? Kun ei voinut leipomista oikein myöhäisemmäksikään jättää kun on kaikkea muuta, ohjelmaa ja leivottavaa.

Jos niistä hannatädeistä tuli kerran ryppyisiä, niin ei kai niitä kannata kiitokseksi viedä? Viet vaikka glögiä ja suklaakonvehteja.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mikä ihimeen hannatäti???? Onko se jotain syötävää. Vai joku henkilö? En oo ikinä kuullu.
Syötävää ne on, pipareita eli Hanna-tädin kakkuja.

Harmittaa kun en osaa tehdä hannatädeistä sileitä ja näyttäviä. Nytkin niistä tuli tuollaisia ryppysiä.
Jos tarkoitat sitä että pinta ns. halkeilee paistettaessa niin sehän kuuluu asiaan. Sehän kertoo siitä että taikina on mukavasti noussut uunissa eli taikina on onnistunut. Niin minä näen asian...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eikö pipari ole sama kuin piparkakku eikä mikään "hanna-tädin kakku"?
Nii, en mä oo noita nimii keksiny. Mutta näillä mennään mitä on mukaan tarttunut. Meillä puhutaan pipareina myös muistakin "kekseistä" kuin niistä jouluisesta piparkakuista. Vanhanaikaisiahan tuollaiset "tädin kakut" on, en kyllä tiedä mikä on trendipipari nykyään (enkä nyt mieti mitään posliinia tai kiitotietä yms...).
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Hannatädin posliinipipari kuulostaa hyvälle

Posliini ei kuulosta koskaan hyvältä, ei edes Hanna-tädin ryppyinen pipari. Täytyy edes kiitorata olla, tai mielellään kunnon pöheikkö.

Ikinä kyllä kuullutkaan mistään hannatädeistä, ryppyisistä tai vähemmän ryppyisistä.

Piparkakkutaikinaa sen sijaan leivoin eilen, kuten joka joulukuu. Tuli hyvää. Se on ollut yön yli ruumishuoneella... ei kun jääkaapissä jähmettymässä ja viilentymässä. Sitten pääsee työstämään taikinaa ja työntämään tavaraa uuniin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Piparkakkutaikinaa sen sijaan leivoin eilen, kuten joka joulukuu. Tuli hyvää.
Minä tein piparkakkutaikinan tänään ja huomenna pääsee sitten työstämään siitä sydämiä, sakarapipareita, possuja, akkoja, kuusia ja enkeleitä yms. Kyllä minä niin tykkään siitä mausteiden ja siirapin tuoksusta mikä nousee kattilasta kun tekee taikinaa.

Meillä on täällä satanut aikalailla lunta. En tiedä tarviiko huomenna ottaa jo kolat esille. Kävin muutaman mäen pulkalla laskemassa, ihan lapsuuden hurmaa en löytänyt. Tein myös lumilyhdyn (siellä palaa nyt kynttilä). Tänään laitoin "kaamosvaloja" vähän esille, mies neuvoi ansiokkaasti kun ei itse päässyt kiipeämään tikkaille kipsi kädessä. Tikapuilla meinasi vähän huimata eteisen harjalla... mutta ihan hyvin meni.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Onko Jatkoajassa väikkäriketjua? En löytänyt ainakaan haulla. Toki graduketju löytyy ja sen tekeminen oli ihan hanurista, mutta viikko sitten tuli mieleen tehdä väitöskirja. Juttelin asiasta pari päivää sitten "oman" yliopistoni eli Lappeenrannan rehtorin kanssa puhelimitse (kun sattuu olemaan opiskelukaverini) ja hän sanoi että todella harvinaista, että joku pitkään työelämässä ollut haluaisi väitöskirjan tehdä, mutta mitään ongelmaahan siinä ei ole kun homma tehdään työn ohessa eikä valtion rahoja tarvita (kun niitä ei ole).
Setäni taisi tehdä väitöskirjan 30 vuoden työuran jälkeen (töiden ohessa muistaakseni), mutta toki yleisempää reilusti että tohtorikoulutukseen hakeudutaan suunnilleen ensimmäisenä alan työpaikkana maisterin paperit saatuaan. Saako udella miltä alalta meinaat tohtoriksi kirjoittaa? Auttaa kyllä roimasti asiaa jos tohtorityön pystyy tekemään täysipalkkaisena työnantajalleen yksityisellä, aika harvalla toki mahdollisuus tehdä tiedettä työkseen.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Itse lähdin syksyllä päivittämään osaamistani maisteritasolle ja nyt kun muutaman kuukauden on yliopiston touhuja seurannut niin hirveän mielenkiintoista olisi puskea samalla höyryllä tohtoriksi saakka. Toki pienenä hidasteena tuohon saattaa olla että maisteriksikin olen lukemassa parin vuoden opintovapaalla ja jatkokouluttautuminen tarkoittaisi käytännössä irtautumista työsuhteesta, mitä en kyllä tahtoisi tehdä. Varmaan tyydyttävä nauttimaan alan johtavien auktoriteettien opetuksessa olemisesta ilman gradua tiiviimpää tarttumista uraauurtavan tutkimuksen tekemiseen.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Soittakaa "The Sad But True Story of Ray Mingus, the Lumberjack of Bulk Rock City, and His Never Slacking Strive to Exploit the So Far Undiscovered Areas of the Intention to Bodily Intercourse from the Opposite Species of His Kind, During Intake of All the Mental Conditions That Could Be Derived from Fermentation"!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ikinä kyllä kuullutkaan mistään hannatädeistä, ryppyisistä tai vähemmän ryppyisistä.

Meillä on kotona aina ollut jouluna hannatätejä. Ne on siis erinomaisen makuisia pikkuleipiä niin kuin täällä jo on todettukin. Meillä on usein jouluna ollut pipareina niitä tavallisia ruskeita pipareita, sitten hannatätejä, ässiä ja herrasväen leipiä. Noista ehkä parhaimpia on kuitenkin nuo herrasväen leivät. Niihin kun tulee hilloakin väliin. Lusikkaleivätkin olisi perinteinen pikkuleipä mutta niitä en oikein osaa tehdä, korvike noille lusikkaleiville onkin täällä nuo herrasväen leivät jotka on vähän samanlaisia lusikkaleipien kanssa.

No joka tapauksessa, tänään pitäisi sitten leipoa ässiä! Tällä viikolla on ollut melkoiset pipareiden leivontatalkoot, kun maanantaina tein jo ruskeiden pipareiden taikinan ja tiistaina leivoin taikinan pipareiksi. Eilen tein noita hannatätejä ja tänään pitäisi sitten leipoa ässiä. Herrasväen leivät teen sitten hieman myöhemmin kun eivät säily niin hyvin kun niihin tulee sitä hilloakin väliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös