No nyt minulla on legojoulukalenteri ja se on ihan kiva... Ihan oikeasti.
Varmasti on. Kyllähän joulukalenterit ovat aina mukavia ja kuuluvat siihen joulun odotukseen. Mitä joulunalusaika olisikaan ilman joulukalentereita? Aivan, ei yhtikäs mitään.
Minäkin ostin tällä viikolla itselleni joulukalenterin. Tosin mitään noin isompi hintaista en raaskinut ostaa mutta ostin Lidlistä suklaakalenterin ja sen hinta oli 1,19 euroa. Ihan kaunis ja jouluinen kuva siinä on ja toivottavasti sisältää hyvää suklaata. Yleensä nuo Lidlin halpistuotteet on ihan hyviä.
Tulee sellainen muisto mieleeni kun äiti osti minulle ja veljelleni joulukalenterit R-kioskilta yksi vuosi. On tästä jo aikaa. Äiti osti sekä Hugo-kalenterin että Muumi-kalenterin. Minä sain sitten ensimmäisenä nuorimmaisena valita kumman kalentereista otan. No Hugo oli tuohon aikaan hitti ja päätin ottaa sen Hugo-kalenterin. Jouduin sitten jälkeenpäin olemaan veljelleni kateellinen, kun tämä Hugo-kalenteri oli tylsä adventtikalenteri joka sisälsi vain tylsiä kuvia, ei edes suklaata.
Veljen saamassa Muumi-kalenterissa oli muistaakseni ensinnäkin jopa 31 luukkua. Tai ihan varmasti en muista montako luukkua kalenterissa oli mutta niitä oli selvästi enemmän kuin tavallisessa 24-luukkuisessa kalenterissa. Se oli sillä tavalla erikoinen kalenteri, sen muistan. Ja tuon kalenterin luukut sisälsi kivoja tarroja joita sai liimailla kalenterissa olevaan kuvapohjaan. Paljon siis siistimpi kalenteri kuin tuo Hugo-kalenteri.
Joulukalentereihin liittyen... Olen unohtanut mikä sen ruotsinkielisen tv:ssä esitetyn joulukalenterin nimi oli joka tuli joskus 1990-luvulla? Se oli aivan ihana kalenteri ja tuli FST:ltä. Siinä taidettiin käydä jotain tonttukoulua ja tontut muuttuivat tarpeen vaatiessa pieniksi jolloin pystyivät vakoilemaan ihmisiä? Muistaakohan joku tuollaista kalenteria?