Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 608 859
  • 68 386

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ilpo Larha – Wikipedia

Larha taisi olla yksi oman aikansa suomen gangstereita ja pelätyimpiä rikollisia. Köyhän miehen John Dillinger.
No onneksi sentään tappoi itsensä ettei ole rahastamassa nykyisin sillä että on ollut paskasakkien aatelia. Tästä muuten avautui että Larharyhmä -bändin nimi juontunee lie ko. sankarista. Halvalla pääsivät kyllä nuo kanssamurhaajat kun 12 vuotta istumista riitti palkkamurhaan osallistumisesta ja sen tilaamisesta. Miten muuten käy perintöosan jos (kuten tuossa tapauksessa) miljonäärin murhaa oma jälkeläinen perintörahojen toivossa? Ei kai murhaajan perintöosuutta valtiollekaan voi tuomita joten tämän Fred Högstenin osaltahan rikos sinänsä onnistui, vaikka ukko toki joutuikin hetkeksi odottelemaan että pääsee vapaasti rikoshyödystä nauttimaan?

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
No onneksi sentään tappoi itsensä ettei ole rahastamassa nykyisin sillä että on ollut paskasakkien aatelia. Tästä muuten avautui että Larharyhmä -bändin nimi juontunee lie ko. sankarista. Halvalla pääsivät kyllä nuo kanssamurhaajat kun 12 vuotta istumista riitti palkkamurhaan osallistumisesta ja sen tilaamisesta. Miten muuten käy perintöosan jos (kuten tuossa tapauksessa) miljonäärin murhaa oma jälkeläinen perintörahojen toivossa? Ei kai murhaajan perintöosuutta valtiollekaan voi tuomita joten tämän Fred Högstenin osaltahan rikos sinänsä onnistui, vaikka ukko toki joutuikin hetkeksi odottelemaan että pääsee vapaasti rikoshyödystä nauttimaan?

Ei varmasti saanut pennin jeniä. Onkai siellä muitakin sukulaisia ollut. Tuo puoli miljoonaa mitä on tarjottu markoissa Larhalle oli suht kova raha vuonna 92-93. Yle areenassa muuan poliisi sanoin että Larha totesi hänelle elinkautistuomion jälkeen että "Tiedätkö että minä en istu tätä elinkautista loppuun ja sinä olet samanlainen poliisi kuin muutkin kun seuraavan kerran tavataan."

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat

"Älköön kukaan saako perintöä tai testamenttia sen jälkeen, jonka kuoleman hän on tahallisesti aiheuttanut rikollisella teolla."

Lähde: Perintökaari 40/1965 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Syntymäpäivä tuli ja meni. Ei siinä mitään, tuli vuosi enemmän tauluun. Veli oli kysynyt lapsiltaan mitä Iisoppi-tädille ostettaisiin lahjaksi. Vanhin oli sanonut että ostetaan lego-joulukalenteri. Veli oli kysynyt että tarviikohan täti välttämättä legokalenteria. Lapsi oli todennut että olihan sillä sellainen viime vuonna ja se oli tosi kiva. No nyt minulla on legojoulukalenteri ja se on ihan kiva... Ihan oikeasti.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Kertokaa mulle miten vitussa nämä Baltian maat voivat viettää 100v juhliaan, vaikka taisivat kuitenkin melkoisen pätkän olla Neuvostoliiton alaisuudessa? Vai eivätkö olleet virallisesti.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kertokaa mulle miten vitussa nämä Baltian maat voivat viettää 100v juhliaan, vaikka taisivat kuitenkin melkoisen pätkän olla Neuvostoliiton alaisuudessa? Vai eivätkö olleet virallisesti.

Menepä sanomaan että valehistoriaa. Tosin vittuilua tulee takaisin, että tehän olitte Breznevin orjia, suomettuneita sontia.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sata vuotta ensimmäisestä itsenäistymisestä on eri asia kuin sata vuotta itsenäisenä. Tietty pysähtyneisyyden aikana aika ei kulunut niin miten se lasketaan.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No nyt minulla on legojoulukalenteri ja se on ihan kiva... Ihan oikeasti.

Varmasti on. Kyllähän joulukalenterit ovat aina mukavia ja kuuluvat siihen joulun odotukseen. Mitä joulunalusaika olisikaan ilman joulukalentereita? Aivan, ei yhtikäs mitään.

Minäkin ostin tällä viikolla itselleni joulukalenterin. Tosin mitään noin isompi hintaista en raaskinut ostaa mutta ostin Lidlistä suklaakalenterin ja sen hinta oli 1,19 euroa. Ihan kaunis ja jouluinen kuva siinä on ja toivottavasti sisältää hyvää suklaata. Yleensä nuo Lidlin halpistuotteet on ihan hyviä.

Tulee sellainen muisto mieleeni kun äiti osti minulle ja veljelleni joulukalenterit R-kioskilta yksi vuosi. On tästä jo aikaa. Äiti osti sekä Hugo-kalenterin että Muumi-kalenterin. Minä sain sitten ensimmäisenä nuorimmaisena valita kumman kalentereista otan. No Hugo oli tuohon aikaan hitti ja päätin ottaa sen Hugo-kalenterin. Jouduin sitten jälkeenpäin olemaan veljelleni kateellinen, kun tämä Hugo-kalenteri oli tylsä adventtikalenteri joka sisälsi vain tylsiä kuvia, ei edes suklaata.

Veljen saamassa Muumi-kalenterissa oli muistaakseni ensinnäkin jopa 31 luukkua. Tai ihan varmasti en muista montako luukkua kalenterissa oli mutta niitä oli selvästi enemmän kuin tavallisessa 24-luukkuisessa kalenterissa. Se oli sillä tavalla erikoinen kalenteri, sen muistan. Ja tuon kalenterin luukut sisälsi kivoja tarroja joita sai liimailla kalenterissa olevaan kuvapohjaan. Paljon siis siistimpi kalenteri kuin tuo Hugo-kalenteri.

Joulukalentereihin liittyen... Olen unohtanut mikä sen ruotsinkielisen tv:ssä esitetyn joulukalenterin nimi oli joka tuli joskus 1990-luvulla? Se oli aivan ihana kalenteri ja tuli FST:ltä. Siinä taidettiin käydä jotain tonttukoulua ja tontut muuttuivat tarpeen vaatiessa pieniksi jolloin pystyivät vakoilemaan ihmisiä? Muistaakohan joku tuollaista kalenteria?

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Luinko nyt oikein ja joku pitää Larhaa gangsterina. Hullu mies ja surullinen ja väärä teko.

Miten siis liittyy gangsterismiin missä on tyyliä, vaikka jotkut teot niilläkin ehkä on joskus hieman arvelluttavia. Silti on aivan typerää laittaa samaan kategoriaan ellei hänestä ilmene jotain mistä en tiedä.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onks teillä mitään omaa logoa? Mä oon jo varmaan 20 vuotta käyttänyt sitä perus X:n muodossa olevia miehen ja naisen jalkoja, missä välissä vehkeet, mutta oon miettinyt että vaihtaisin. Yks vaihtoehto on Rollareiden kielilogo, missä suusta ei tulisi kieli ulos vaan menisi muna sisään. Kirkkovenekin, missä osa karvoista tekee hakaristin, on kyllä vähän ankea.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja Maisa on kamalan ylpeä miehestään. Jos se vaikka riittää...

Aika moni maisa on ylpeä miehestään ja siitä, että pääsi oikein naimisiin. Tämä ei tietenkään ole piikki sinua kohtaan vaan ihan yleinen havainto.

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Toisesta ketjusta poimittua:

Uskotko muuten jälleensyntymiseen? Jos tässä elämässä olet ilves niin oletkohan seuraavassa elämässä esim. peura? Tai ihminen?

Nyt on paha mutta en mä kyllä usko. Jos joku elukka pitäisi valita mikä olisi seuraavassa elämässä niin kyllähän se olisi miekkavalas. Hieno elukka.

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Avocadon nimi juontaa Nahuatl -intiaanien kivespussia tarkoittavasta sanasta. Googlatkaa jos ette usko. Nyt ymmärrän, miksi akat kaupassa aina puristelee avocadoja.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tonttuja on oikeasti olemassa ja ne kurkkii ikkunasta. Mistä pukki muuten tietäisi mitä mä toivon lahjaksi.

Ho ho ho.

Niin? Kyllähän tämän nyt ovat kaikki tienneet jo pikkunaperosta lähtien. Ja uskon että tonttuja on ollut koko vuoden liikkeellä. Tietävät sitten olemmeko olleet kilttejä.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Empä olis ikuna uskonu että tämmöstä viestiä kirjottelisin. Mutta ny kirjotan. Mitä ostaa vaimolle joululahjaks? Mää on oon melkein joka vuasi ostanu jonkun tuoksuputelin ja korun, ja se on kyllä tykänny. No ny sillä rupee oleen arvometallia nurkissa enemmän kuin mitä riistokapitalistit ovat kerenneet neekereiltä ryöväämään Ahrikasta. Mimmi on gilf-iässä, mutta menis kolmekymppisestä. Sillä on visiin kaikkee mitä se tarvii, mutta mitä se vois haluta? Emmää tiä. Seksilelut ja orjapojat ei uskoakseni ole hyvä idea.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Empä olis ikuna uskonu että tämmöstä viestiä kirjottelisin. Mutta ny kirjotan. Mitä ostaa vaimolle joululahjaks? Mää on oon melkein joka vuasi ostanu jonkun tuoksuputelin ja korun, ja se on kyllä tykänny. No ny sillä rupee oleen arvometallia nurkissa enemmän kuin mitä riistokapitalistit ovat kerenneet neekereiltä ryöväämään Ahrikasta. Mimmi on gilf-iässä, mutta menis kolmekymppisestä. Sillä on visiin kaikkee mitä se tarvii, mutta mitä se vois haluta? Emmää tiä. Seksilelut ja orjapojat ei uskoakseni ole hyvä idea.

Yllätä puolisosi, ja aja se lumihankeen kirveen kanssa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy