Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 319 715
  • 66 807

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Onko täällä jotain nolotusketjua tms. Menin eilenehtoolla kiukkusena laskuhumalassa itkemään vitutusketjuun kuinka Netflixin uudesta Medal of Honor - Sotasankarit sarjassa ei ole esitelty kuin jenkkisotilaita. Kehuin vielä sotahistorian tietämyksellänikin enkä ollut koskaan näistä Maseista kuullutkaan. En sitten ajatellut että Medal of Honor on tosiaan vain amerikkalaissotilaille jaettava kunniamitali ja tuo sarja kertoo vissiin sen saaneista. Enkä ole montaa viestiä tuohon vissiin jatkoajan suurimpaan ketjuun edes kirjoittanut. Onneksi veljet @mikko6000 ja @muaddib antoivat vähän sapiskaa. Olen virtuaaliset piiskaniskut ansainnut. Onneks jäi kaliaa.
Ei tää nynniiv vakavaa oo... kaliaa tarvitaan tänään illalla. Blood flood! Tosin vaisuksi sekin todennäköisesti jää, kun Flood luistelee päin Heljangon juomapulloa ja saa aivotärähdyksen tms.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei tää nynniiv vakavaa oo... kaliaa tarvitaan tänään illalla. Blood flood! Tosin vaisuksi sekin todennäköisesti jää, kun Flood luistelee päin Heljangon juomapulloa ja saa aivotärähdyksen tms.
Osaako Ilveksen pelaajat luistella?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Onko täällä jotain nolotusketjua tms. Menin eilenehtoolla kiukkusena laskuhumalassa itkemään vitutusketjuun kuinka Netflixin uudesta Medal of Honor - Sotasankarit sarjassa ei ole esitelty kuin jenkkisotilaita. Kehuin vielä sotahistorian tietämyksellänikin enkä ollut koskaan näistä Maseista kuullutkaan. En sitten ajatellut että Medal of Honor on tosiaan vain amerikkalaissotilaille jaettava kunniamitali ja tuo sarja kertoo vissiin sen saaneista. Enkä ole montaa viestiä tuohon vissiin jatkoajan suurimpaan ketjuun edes kirjoittanut. Onneksi veljet @mikko6000 ja @muaddib antoivat vähän sapiskaa. Olen virtuaaliset piiskaniskut ansainnut. Onneks jäi kaliaa.

Mä ainakin nauroin vaan hyväntahtoisesti, sattuuhan noita.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Onko täällä jotain nolotusketjua tms. Menin eilenehtoolla kiukkusena laskuhumalassa itkemään vitutusketjuun kuinka Netflixin uudesta Medal of Honor - Sotasankarit sarjassa ei ole esitelty kuin jenkkisotilaita. Kehuin vielä sotahistorian tietämyksellänikin enkä ollut koskaan näistä Maseista kuullutkaan. En sitten ajatellut että Medal of Honor on tosiaan vain amerikkalaissotilaille jaettava kunniamitali ja tuo sarja kertoo vissiin sen saaneista. Enkä ole montaa viestiä tuohon vissiin jatkoajan suurimpaan ketjuun edes kirjoittanut. Onneksi veljet @mikko6000 ja @muaddib antoivat vähän sapiskaa. Olen virtuaaliset piiskaniskut ansainnut. Onneks jäi kaliaa.

Tee tommonen ketju. Ei oo vaarallista moinen avautuminen. Täällä monet selvin päin kirjoittelevat vaikka mitä.

Mä en ketjua voi tehdä koska kateelliset moderaattorit on vienyt ketjunavausoikeudet.

Lohdutusketju tarvittaisiin myös. Ehkä nää voisi yhdistää, Nolotus- ja lohdutusketju. Se olis aika hieno juttu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ootteks te koskaan funtsinut pullonkerääjien reviirejä ja reittejä? Usein ne kiltisti kääntyy jos kollega tulee vastaan, mutta välillä näkee kiiruhtamista, harvemmin sentään tappelua saaliista. Yks tuttu kiertää pitkää lenkkiä ja käy lentoasemallakin aina siihen tiettyyn aikaan, vaikka oon suositellut että menis perjantai- ja lauantai-iltaisin yökerhon eteen. Pitkä jono ja kahdella kolmasosaa jengistä tölkki, mikä jää siihen. Esimerkiksi tossa paikallisen edessä yks vanhempi nainen usein päivystää, mitä nyt välillä heittää rundin lähipubien edessä. Netistä myös löytyis tapahtumia, mitä ei hirveästi mainosteta ja missä voi poimia kuin mustikoita. Alan harrastajilla tietty roskisavain tai talviaikaan lamppu. Jotkut ottaa jos matkan varrelle sattuu. Mitä muut musta ajattelee? Monet menee lenkille kokonaan ilman palkkaa, eikä edes kaupunki puhdistu.

Ens jaksossa mä kerron ruokajakelun aka. leipäjonon filosofiasta. Halleluja sanoi Pappa Saalemissa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Scientologia dokkareiden jälkeen en pysty enään nauttimaan Tom Cruisen leffoista. Nykyään, kun sarjat ovat vallanneet markkinoita, tämä on paha takaisku leffapuolelle, joiden katsominen on muutenkin vähentynyt omalla kohdalla. Jos katson Cruisen leffoja niin mieleen tulee vain kyseisen lahkon järjettömyydet.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Perjantai-ilta, vaimo nukuttamassa lasta, katson televisiosta tyttöjen jalkapalloa eikä ole edes olutta, kun en juurikaan enää alkoholia juo.

No nyt Ghana teki 1-0.

Edit. Ghana teki heti perään 2-0 ja melkein identtinen maali.

Ghanasta tuli mieleen MM-kisat 2010, Gyan, Asamoah, Muntari ja kumppanit. Katsoin puolivälierää irkkupubissa Philadelphiassa ja olin Uruguayn puolella. Aikaisemmin päivällä juoksin Rocky Stepsit ylös.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Scientologia dokkareiden jälkeen en pysty enään nauttimaan Tom Cruisen leffoista. Nykyään, kun sarjat ovat vallanneet markkinoita, tämä on paha takaisku leffapuolelle, joiden katsominen on muutenkin vähentynyt omalla kohdalla. Jos katson Cruisen leffoja niin mieleen tulee vain kyseisen lahkon järjettömyydet.

No eihän ne Cruisen leffoja sillain ole. Se on vain töissä siellä.

Tosin ei minulla ole tunnontuskia Polanskinkaan leffoja katsoa, vaikka se onkin sairas paska ja alaikäisen raiskaaja. Pitää erottaa taideteos tekijästään, vai miten se meni.

Sademies ja Magnolia jäänyt parhaimpina mieleen Cruisen tähdittämistä elokuvista. 20 vuoteen ei ole tainnut olla sellaisissa, jotka olisi jotenkin pakko nähdä.

Sarjat ehkä on hallitsevassa markkina-asemassa, mutta kyllähän ne on etupäässä kevyttä viihdettä vain. Hyvät elokuvat on ihan toisen tason juttu. Monesti sarjan alkaessa ei edes vielä tekijät tiedä, miten se tullaan päättämään. Eihän siitä silloin voi mitään suurta syntyä, teollista kertakäyttöviihdettä vain.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onks teidänkin frendit jo päässyt tutkintavankeudesta? Hitto kun aina pitää olla muualla kun jossain on actionia. Tai no ei aina. Pitäis joku naapurivahtijuttu perustaa. Huomio huomio, kohteessa bertta seitsemän Jartsa löi Pertsaa, kuuntelen. Tänään olin bertta nelosessa.

Tule tänne espoon svenska klubbenille niin kaasu tuoksuu ilman sumutteitakin.
Tavallaan eräänlainen svenska klubben toikin oli.
 

A Siente

Jäsen
Tänään tuli jotain päiväkotilaisia vastaan. Ne oli mua polvenkorkusia. Olisin voinut yhellä potkulla päähän tappaa heistä kenet tahansa. Ei siis ole tarkoitus sellaista tehdä, mutta miettii miten pieni toinen voi olla. Varsinkin miten haavoittuvainen.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Mun luurin näyttö meni särki viime yönä. Edellisen puhelimen näyttö kesto 5 viikkoa. Tämän kesti 11 kuukautta.

En kyllä muista et oisin pudottanu tätä mihinkään.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitäs mieltä.kännykän suojakoteloista ollaan? Itse käytän aina, samoin kun pyöräilykypärää ja turvavyötä. Ei mene lasi rikki.

Uuden 500 € maksaneen, palkintoja muotoilustaan voittaneen huipputeknologian luomuksen kanssa täytyy toki viettää pieni hiljainen hetki, sen paljaita muotoja ihaillen ja hivellen. Sitten se sujahtaa nuorison halveksimaan magneettisen läpän ja luottokorttitaskujen somistamaan koteloon turvaan, eikä sieltä enää ulkoilmaan ilmaannu, ennen kuin on jälleen aika vaihtaa uudempaan malliin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Mitäs mieltä.kännykän suojakoteloista ollaan? Itse käytän aina, samoin kun pyöräilykypärää ja turvavyötä. Ei mene lasi rikki.
Kuulin kerran tällaisen jutun, että Yhdysvaltain markkinoille piti viedä sellaisia matkapuhelimia, joista vielä nostettiin (vedettiin) antenni hienosti esille, kun alettiin puhua. Syynä tähän oli kuulemma se, että kännykkä oli statusesine ja mikä paremmin viestisikään omistajuudesta kuin teatraaliset kädenliikkeet antennin kanssa. Kehitys oli mennyt kuitenkin jo sen verran eteenpäin, että mitään tarvetta näiden antenniluurien kanssa säätämiseen ei ollut, markkinoilla oli muutakin. Voi olla ihan täyttä paskaakin tämä kertomus, mutta pointtina ehkä se, että Suomessa ei kännykällä ole mielestäni mitään statusarvoa. Ei edes niillä hiton kalliilla iPhoneilla, kun todennäköisesti naapuripöydästä löytyy samanlainen. Eli jos käyttömukavuus ja käyttötottumukset sen sallivat, että luurin herkkä elektroniikka on suojassa kotelossa, niin antaa mennä vaan. Kovia pintoja kaikkialla ja ihmiset lopulta aika kömpelöitä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On nämä lauantait vaan kivoja päiviä. Kun ei ole mitään velvollisuuksia niin aikaa jää kivasti käytettäväksi vapaa-ajan puuhiin ja harrastuksiin.

Tänään ohjelmassa muun muassa peräti viiden lätkäpelin katselua. Kolme näistä on jälkilähetyksiä viime yön peleistä. Ne tulee nyt muistaakseni pötkössä aina kahteen asti Viasatin jääkiekkokanavalta. Sitten on pari tuntia vapaata jääkiekosta jonka aikana käyn ainakin fiiliskahvilassa sekä pelaan biljardia ja pleikkaa.

Sitten alkaakin Hpk-Hifk-ottelu jonka menen oikein Rinkelinmäelle katselemaan ja illan huipentaa sitten prime timessa pelattava Nhl-ottelu.

Melko jääkiekkopainotteista tämä minun elämäni, eilen katselin neljää jääkiekkomatsia ja tänään jo viittä. Mutta ei kai tällainen jääkiekkopainotteinen elämä mikään ihme ole kun ollaan kuitenkin jääkiekkopalstallakin.

Tänään joka lauantaiseen tapaan sitten täällä kuntoutuskeskuksessa fiiliskahvilakin. Siinä saa jokainen paikalla olija kertoa omalla vuorollaan viikon kuulumiset ja sitten juodaan kahvit. Kiva että tällä viikolla minunkin elämässäni on riittänyt säpinää ja toimintaa niin on jotain mitä sitten kertoa muillekin.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Tänään tuli jotain päiväkotilaisia vastaan. Ne oli mua polvenkorkusia. Olisin voinut yhellä potkulla päähän tappaa heistä kenet tahansa. Ei siis ole tarkoitus sellaista tehdä, mutta miettii miten pieni toinen voi olla. Varsinkin miten haavoittuvainen.
Tästä havaitsemastasi ilmiöstä muistui mieleeni makaaberi sanonta kuvaamaan tätä kokoluokkaa: ”nyrkillä tapettavat”. Isäni muistan käyttäneeni tuota aikoinaan...
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tästä havaitsemastasi ilmiöstä muistui mieleeni makaaberi sanonta kuvaamaan tätä kokoluokkaa: ”nyrkillä tapettavat”. Isäni muistan käyttäneeni tuota aikoinaan...
Oma isäni on kanssa tuota sanaparia käyttänyt joskus nuoruudessani, onhan se tosiaan makaaberi kun vähän tarkemmin miettii.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Oma isäni on kanssa tuota sanaparia käyttänyt joskus nuoruudessani, onhan se tosiaan makaaberi kun vähän tarkemmin miettii.
Tämä kuului omankin isäukon sanavarastoon hyvinkin säännöllisesti. En muista että juuri mua olis sillä kutsunut. Paljon äjjällä oli/on mielenkiintoisia sanontoja. Jos joku oli vähän saamaton niin pappa Goode tapasi sanoa että "istuu kun paska junttilan tuvan seinässä." Tai jos joku oli hyvin keskittynyt johonkin, niin tämä silloin "kyttää kuin kettu jäärän kullia." Ja vahvat tuoksut saivat aikaan sanonnan "haisee kun pariisilaisessa bordellissa". Tämän sain kuulla monta kertaa kun oli oman teinikiesini kyydissä ja wunderinkatku oli vahvana läsnä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tämä kuului omankin isäukon sanavarastoon hyvinkin säännöllisesti. En muista että juuri mua olis sillä kutsunut. Paljon äjjällä oli/on mielenkiintoisia sanontoja. Jos joku oli vähän saamaton niin pappa Goode tapasi sanoa että "istuu kun paska junttilan tuvan seinässä." Tai jos joku oli hyvin keskittynyt johonkin, niin tämä silloin "kyttää kuin kettu jäärän kullia." Ja vahvat tuoksut saivat aikaan sanonnan "haisee kun pariisilaisessa bordellissa". Tämän sain kuulla monta kertaa kun oli oman teinikiesini kyydissä ja wunderinkatku oli vahvana läsnä.

Kyl kyl. Veljen faija tapasi sanoa, varmaan yhä: "Maailma on tehty normaaleille." Niinhän se on, maailma. Tehty normaaleille.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kyl kyl. Veljen faija tapasi sanoa, varmaan yhä: "Maailma on tehty normaaleille." Niinhän se on, maailma. Tehty normaaleille.
Eskarilaiselta tyttäreltäni saamassani isänpäiväkortissa luki "Isi on normaali niinku mä". Eli maailma on tehty meitä varten.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Nymmää tajuan miks oon koko ikäni tuntenu itteni vähän ulkopualiseks...
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tämä kuului omankin isäukon sanavarastoon hyvinkin säännöllisesti. En muista että juuri mua olis sillä kutsunut. Paljon äjjällä oli/on mielenkiintoisia sanontoja. Jos joku oli vähän saamaton niin pappa Goode tapasi sanoa että "istuu kun paska junttilan tuvan seinässä." Tai jos joku oli hyvin keskittynyt johonkin, niin tämä silloin "kyttää kuin kettu jäärän kullia." Ja vahvat tuoksut saivat aikaan sanonnan "haisee kun pariisilaisessa bordellissa". Tämän sain kuulla monta kertaa kun oli oman teinikiesini kyydissä ja wunderinkatku oli vahvana läsnä.
Yksi nykyisin hieman kontroversiaalihko mitä tuppasi isäukko aikoinaan käyttämään, mutten ole reiluun pariinkymmeneen vuoteen ainakaan kuullut, oli "hävis ku akat tappelussa" (esimerkiksi lähes aina kun Suomi pelasi lätkässä tärkeitä matseja). Pullopersesika oli kanssa jokin termi, en kyllä äkkiseltään muista mihin tarkemmin viittasi.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Episodi-lehdessä oli otsikko "Näyttääpä Harrison Ford jo vanhalta". Onhan se tietysti outoa jos 76-vuotias ihminen näyttää vanhalta. En klikannut, joten en tiedä oliko tässä jotain hassun hauskaa sitten sisältönä.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Pullopersesika oli kanssa jokin termi, en kyllä äkkiseltään muista mihin tarkemmin viittasi.
Omalta faijalta opittuna kyseinen ilmaus koski erittäin huonoa suorittamista, Ässien tekemiseen vahvasti liittyi 80-luvun lopulla ja toki myös nyt. Hyvät asiat palaa aina uudelleen muotiin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös