Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 327 209
  • 66 843

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juu, ei ole asiatonta, hemmetin perusteellista pähkäilyä vieläkin meneillään ja luultavasti lopputulos on kissaton. Olen oikeastaan ollut aina aika hyvin vastuuni kantava, onnistunut huolehtimaan joskus kyllä liikaakin. Olen eläinrakas, mutta juuri siksi en pystyisi kissaa ilman hihnaa ulos päästämään, rajoittaisin pedon elämää oikeastaan. Mutta jos kissa minulla olisi, nimeäisin sen Laikaksi, sitä ei ihminen hyväksikäyttäisi vaan symbioosissa yrittäisimme elää.
Tämä on parin tulevan vuoden mietintäprojekti, en kuitenkaan koe kategorisesti olevani kykenemätön huolehtimaan toisesta elollisesta. Kukat eli kasvit ovat kestäneet minua hyvin, jopa minä itse olen kestänyt hoitoani, huolenpitoa, mutta tietysti kissa, kani, marsu jne. ovat toisen tason eliöitä kuin arvee ja saintpauliat. En leiki elämillä, varsinkaan eläimillä ikinä.

Hienoa, että otit asian asiana ja hienoa oli myös se, että avasit hieman herkempää puoltasi. Puolta, jota on arveesta nähty liian vähän. Ja varmasti olet kykenevä huolehtimaan toisesta elollisesta ja myös eläimistä. Sen todistaa jo lauseesi "En leiki eläimillä, varsinkaan eläimillä ikinä". Olet sielultasi kuitenkin taiteellinen, boheemi luonne ja esim. juuri kissa voi elää parhaimmillaan jopa 20-vuotiaaksi. Arvee, se on 7300 päivää. 7300 päivää, joina jokaisena päivänä tulisi puhdistaa hiekkalaatikko. Se on 1040 viikkoa. 1040 viikkoa, joina jokaisena viikkona arveen tulisi vaihtaa siihen hiekkalaatikkoon hiekat ja myös pestä se. Tähän päälle ruokahuolto, turkin harjaamiset, lääkärikäynnit, jne. Kuten itsekin sanoit, puhutaan aivan eri asiasta kuin saintpaulia. Mieti rauhassa asiaa, olen varma, että tulet tekemään oikean ratkaisun ja on se ratkaisu mikä vaan, niin täältä päin ei tukea tule puuttumaan.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Telialle vittuillaan aika raskaasti tuolla sen ketjussa. Varmasti aiheestakin.

Millonkahan siitä ruvetaan jakamaan pelikieltoja?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Telia on uusi UrpoTV eli "gift that keeps on giving". Joka päivä saa nauraa itkunsekaista naurua tuolle puljulle. Samahan se oli Urhon kanssa.

Uskon kyllä, että Telia saa hommat jossain vaiheessa toimimaan, mutta nyt näyttää lähinnä siltä, että operaattorille tuli yllätyksenä urheilumaailman valloitus.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Mä olen käyttänyt Teliaa toistaiseksi yhden liigaottelun verran, eli ei kovin iso otanta, mutta omat kokemukseni olivat pelkästään hyviä. Rekisteröityminen hoitui täysin ongelmitta, kuvanlaatu oli parempi ChromeCastilla katsottuna kuin koskaan Ruudun aikaan eikä toimivuuden kanssa ollut mitään ongelmia. Mutta ehkä mulla oli vain tuuria, ja ongelmia alkaa tulla seuraavissa Kärppien matseissa. Saapa nähdä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Slaavihässäkkään tottuu eikä sitä sillä lailla enää päivittäin mieti. Silti jokainen uusi päivä voi tuoda jonkun kaaoksen mistä ei tajua yhtään mitähän nyt tapahtuu.

Kävin juuri lähikaupassa missä aina käyn (kun ovat maanantaisin auki toisin kuin sunnuntai) ja pihalla räksytti kolme koiraa. Ne olivat erikokoisia ja erirotuisia. Sitten parrakas mies millä oli Batman-paita otti ne ojennukseensa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
@arvee @Hera80 kissa on jalo eläin, suuri luonne ja muutenkin kuninkaallinen. Mihinkähän se muuten meni? Skidinä meillä oli koiria, ne on kans hienoja, mutta vasta aikuisena tulin kunnolla tutustumaan kissoihin. Hieno eläin. Ei mulla muuta.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Hienoa, että tuli maanantai-aamu ja työviikon alku, niin sai taas kuulla kuinka taiteellisia, herkkiä ja erinomaisia Risto-Marjatta, Paita-Ressu ja Liina-Rutto ovat.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Telia on uusi UrpoTV eli "gift that keeps on giving". Joka päivä saa nauraa itkunsekaista naurua tuolle puljulle. Samahan se oli Urhon kanssa.

Uskon kyllä, että Telia saa hommat jossain vaiheessa toimimaan, mutta nyt näyttää lähinnä siltä, että operaattorille tuli yllätyksenä urheilumaailman valloitus.
Omasta mielestä Telia teki palveluksen kiekkoväelle ja seuroille.

Jos haluaa nähdä pelin joka kiinnostaa - mene hallille. Piste.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitäköhän muutes Anna-Kaisa Hermuselle kuuluu?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En tiedä kestääkö kurpitsani halloweeniin saakka että saa lyhdyn, iso se on jo nyt. Kunhan ei tule pakkasia niin kyllä se keltainen mollura selviää. Toinen minulla josta teen sitten keitot, piirakat ja soseet ja raasteet pakasteeseen. Eilen pakastin varsisellerit ja purjot. Kasvimaalla on enää porkkanoita, juurikkaita ja vähän perunaa. Osan juurikkaista jo keitin ja raastin (linströmin)pihvejä varten.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Samoin ja pusikkoon. Uskon ja luotan että hällä sellainen on. Mitä sanoo alan emeritus, näkijä, kokija, puskakuvien luoja @Musta Nuoli ?

Piti googlata kenestä on kyse ja tehdä alustava estimaatio pelkästään olemuksen ja yleiskuvien perusteella, mutta haluan optimistisesti uskoa Savikon pusikon tuuheaan olemassaoloon!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kävin lähikaupassa. Edellä asioinut herrasmies oli duunarin työvaatteet päällä ja ihmettelin kuinka se pelkkää maitoa muka ostaa. Ottihan se sitten pari pientä vodkapulloa siihen. Miksipäs ei olisi ottanut, Suomessa ei vain sitä aina ymmärretä miten se ei ole niin tarkkaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla on suht tuore harrastus, nimittäin tiistaisin käyn sellaisessa liikuntakerhossa. Kahtena edellisenä kertana olemme treenanneet ja pelanneet sählyä. Kummallakin kerralla olen tehnyt peleissä yhteensä kaksi maalia. Ja tosi hauskaa on ollut.

Tänään sain juostakin oikein kunnolla ja aika herkästi kyllä hengästyin. Kunto voisi siis olla parempikin. No kai se siitä paranee koko ajan, mikäli nyt innostuisi liikunnasta muutenkin taas.

Sähly on kyllä sellainen laji jota voisi harrastaa enemmänkin. Tuossa liikuntakerhossa ei vaan aina pelata sählyä vaan laji vaihtuu kahden harrastekerran jälkeen.

Käyn tiistaisin sellaisessa mielenterveyskuntoutujille tarkoitetussa Klubitalossa ja noiden kautta pääsisi pelaamaan aktiivisemminkin säbää. Niillä kun on oma sählykerho.

Minulla vaan hiukan pelkoa sen suhteen että riittääkö tasoni noihin peleihin. Tämä pelko kai iso senkin vuoksi että joskus muinoin kävin hattulalaisen salibandyseuran treeneissä kanssa testaamassa tasoni ja siellä se ei riittänyt.

Sähly on sellainen kiva korvike meille luistelutaidottomillekin jotka pelaisi mielellään lätkääkin harrastuksenaan mutta ei osaa luistella. Tai noh, ainakin sähly on ja olisi hyvä korvike minulle?

En muista liikuinko kuinka aktiivisesti muuten noina aikoina kun kävin testaamassa tasoani tuon hattulalaisen salibandyseuran treeneissä mutta nykyään muutenkin pyrin harrastamaan liikuntaa aktiivisesti että se edesauttaisi sitä pärjäämistä sählyssäkin.

Tavoitteena on liikkua viikottain niiden helkutin suositusten mukaisesti. Vähintään viisi vähintään puolen tunnin liikuntakertaa viikossa.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Käyn tiistaisin sellaisessa mielenterveyskuntoutujille tarkoitetussa Klubitalossa ja noiden kautta pääsisi pelaamaan aktiivisemminkin säbää. Niillä kun on oma sählykerho.

Minulla vaan hiukan pelkoa sen suhteen että riittääkö tasoni noihin peleihin. Tämä pelko kai iso senkin vuoksi että joskus muinoin kävin hattulalaisen salibandyseuran treeneissä kanssa testaamassa tasoni ja siellä se ei riittänyt.
Menet mukaan vaan. Itse olen noilla Klubitalon sählyvuoroilla ollut ohjaajana ja siellä ei tarkoituksena ole kilpailla paremmuuksista vaan nimenomaan se mitä tunnut hakevan, eli hyötyliikunta mukavassa porukassa ja hauskanpito. Tukee kuntoutumistakin hyvin kun saa porukalla harrastaa ja sosialisoitua.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Polvi, jonka satutin reilu viikko sitten, ei ota parantuakseen. Olen sitä yrittänyt hyvin hoitaa pesuilla, putsauksella, voiteilla ja haavataitoksilla. Edelleen se on kipeä ja vuotaa jotain... Tiedän kyllä että se vähitellen paranee mutta alkaa tympiä varoa sitä koko ajan. Menisi kiinni ja jättäisi minut rauhaan.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Itselläni alkaa tänään kiekkokausi (tai no tuli toki muutama harkkamatsi käytyä katsomassa) ja lähes pyhäinhäväistyksellisesti aloituspaikkana on LähiTapiola Areena (eikä edes Mikkelissä sijaitseva vaan Jyväskylän tuonniminen). Toki sinänsä luonnollisestikin tämä on liigakauteni aloituspaikaksi valikoitunut kun kuun alusta olen asustellut parin sadan metrin päässä kyseisestä urheilupyhätöstä. "Oli asia sitten mikä tahansa" -osuutta viestissäni on, että kausi alkaa myös henkisesti itselleni vasta tänään, tiedän toki avauskierrosten lopputulokset ja jonkun maalinkin vilkuilin kannattamaltani porukalta, mutta eipä sitä oikein ole vielä missään vaiheessa kiekkointo päässyt päälle iskemään. Katsoo nyt miten tunnelma lähtee suttautumaan illan lähestyessä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Humppakomppia ja kaljan juontia tässä ennen illan virallista ohjelmaa. Paskemminkin voisi mennä aina.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onko muut palstatoverit saaneet paniikkikohtauksia krapulassa? En siis tarkoita mitään päivien tai viikojen rännejä. Mutta nykyään riittää kun juo humalat parina päivänä putkeen niin on kolme päivää kipee ja ekana kankkuspäivänä ei pysty edes ihmisten ilmoille. Sydänkin tykyttää. Nyt vois olla hyvä valaistua ja ruveta lipittämään jotain yrttilitkuja...
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mandariinit on ihan mielettömän hyviä tällä hetkellä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kuulin juttua kulmilla, että torstaina aukeaa Kalasatamaan jokin kauppakeskus. Jätkät sano, että aikovat mennä tsiigaan. Mua kyllä vähän epäilyttää Kalasatama muutenkin. Tosin Votkinilta oon joskus ostanut lihaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Moi Turhis! Mulla on ollu sua ikävä, vaikka itse olin se, joka oli pois. Kyllästyin vain hetkeksi palstaan.

Mutta, mun parhaan ystävän ex-mies on semmonen kaveri, joka siellä Kalasatamassa on laskenut mihin mikäkin talo asettuu. Juu, semmoinenkin työ on olemassa. Itse en siihen pystyisi, sillä varmaan A-rappu olisikin B-rappu ja viisi senttiä länteen, vaikka pitäisi olla luoteeseen tai jotain sellaista. Itse taas liityn Kalasatamaan siten, että kun metro ihan ensimmäistä kertaa pysähtyi mestoilla, niin oksensin ovensuusta pysäkille. People, dont do alcohol. Just dont. Voiko noin sanoa? En tiedä, mutta juokaa, mutta älkää dokatko.

Kalasatamassa on se korkea talo, se näyttää aika hienolta. Siinä lähellä on myös terveysasema vai mikä hyvinvointi- ja kiitoselämällekeskus lieneekään. Oon käynyt siellä, kahdesti. Täytyy sanoa, että Sörnäisten rantatien maisemat on pikkasen muuttuneet.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuulin juttua kulmilla, että torstaina aukeaa Kalasatamaan jokin kauppakeskus. Jätkät sano, että aikovat mennä tsiigaan. Mua kyllä vähän epäilyttää Kalasatama muutenkin. Tosin Votkinilta oon joskus ostanut lihaa.

Kauppakeskukset aukeavat aina torstaisin eikä se ole sattumaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös