Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

  • 159 891
  • 1 345

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
On siis huudettu uhkaavasti ja vihamielisesti pride-osallistujille. Samat henkilöt ovat varastaneet pride-lippuja ja käyttäytyneet uhkaavasti muulloinkin. Kuin sattumalta pommi sattui juuri tapahtuman aikaan.

Mutta pommipojat ovat pommipoikia.

Eikö tällaisen voisi nyt välittömästi siirtää jonkun paikallispoliisin tutkinnasta KRP:lle.
Resurssien tuhlausta kuten rapelin osmo sanoi. Ei poliisia pidä tällaisilla vaivata ja tuhlata resursseja.

No todellisuudessa tuo on tutkinnassa ja hyvä niin. Menee syyttäjälle joka vie takuulla homman oikeuteen rikosvastuussa olevien osalta. Alle 15-vuotiaiden osalta asiat käsitellään lastensuojelussa. Aivan älyvapaata toimintaa tuo on, oli motiivit mitkä tahansa. Niin häiriköinti kuin ennen muuta tuon putkireiskan räjäytys.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Helsingin Sanomissa ihan hyvä juttu ja avaa sitä mitä suuresti loukkaantuneet eivät tunnu tajuavan. Sanna Ukkolan "Sanna Marinin päiväkäskyt" voi jättää omaan arvoonsa.

Jutussa on haastateltu mm. Helsinki Priden toiminnanjohtajaa Annu Kemppaista ja hallituksen puheenjohtajaa Senni Moilasta:

”Meille oli pettymys, että ihmisoikeuksia voidaan käsitellä omantunnon kysymyksenä”, sanoo Helsinki Priden toiminnanjohtaja Annu Kemppainen."

"Lisäksi Helsinki Priden hallitus arvioi, miten puolueen jäsenet aiheesta julkisuudessa puhuivat. Osa politiikoista puhui julkisuudessa transfobisesti ja jopa väkivaltaisesti, Moilanen kuvailee. Tämä on tehnyt ilmapiiristä turvattoman ja sateenkaariyhteisölle vahingollisen.

”Meidän tehtävämme ensisijaisesti on turvata jäsentemme turvallisuus”, hän perustelee päätöstä."

 

Byvajet

Jäsen
”Meille oli pettymys, että ihmisoikeuksia voidaan käsitellä omantunnon kysymyksenä”, sanoo Helsinki Priden toiminnanjohtaja Annu Kemppainen."

Vaikka erilaisten mielipiteiden kirjo on suotavaa ja sitä täytyy voida tuoda asiallisesti esiin, niin jossain asioissa on kuitenkin raja, jota ei etenkään julkisessa toiminnassa sovi ylittää.

Tilannetta voi verrata esimerkiksi Ukrainan sotaan. Sen syitä ja perusteita voi pohtia, mutta jos joku poliittinen toimija esittää, että Venäjän hyökkäys on oikeutettu, silloin ollaan astuttu niin suurella askeleella länsimaisen (ihmis)oikeuskäsityksen yli, että vaikka mielipiteen esittäminen tulee hyväksyä, niin sitä ei tarvitse tukea.

Puolueilla on arvonsa, mutta niin on myös yhteiskunnallisilla toimijoilla. Joskus on perusteltua nostaa arvoristiriidat esiin ja hyväksyä, että kaikkien kanssa ei voi leikkiä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vaikka erilaisten mielipiteiden kirjo on suotavaa ja sitä täytyy voida tuoda asiallisesti esiin, niin jossain asioissa on kuitenkin raja, jota ei etenkään julkisessa toiminnassa sovi ylittää.

Tilannetta voi verrata esimerkiksi Ukrainan sotaan. Sen syitä ja perusteita voi pohtia, mutta jos joku poliittinen toimija esittää, että Venäjän hyökkäys on oikeutettu, silloin ollaan astuttu niin suurella askeleella länsimaisen (ihmis)oikeuskäsityksen yli, että vaikka mielipiteen esittäminen tulee hyväksyä, niin sitä ei tarvitse tukea.

Puolueilla on arvonsa, mutta niin on myös yhteiskunnallisilla toimijoilla. Joskus on perusteltua nostaa arvoristiriidat esiin ja hyväksyä, että kaikkien kanssa ei voi leikkiä.
Kyllä. Minulla on muutamia homoseksuaalisia kavereita - ehkä ystäviksi voisi kutsua - mutta en koe sen takia tarvetta marssia tai osoittaa mieltä seksuaalivähemmistöjen puolesta tai htä vastaan.
Arvostan myös suuresti useita vähemmistöihin kuuluvia poliitikkoja, kirjailijoita, muusikoita jne. mutta en tunne tarvetta osallistua tukitoimintaan heidän edustamiensa vähemmistöjen puolesta tai niitä vastaan.

Olen tuntenut useita venäläisiä, ja tehnyt yhteistyötä heidän kanssaan ja poiminut rusinoita pullasta, mutta ikinä en ole heihin luottanut enkä luota.
Jotkut asiat eivät muutu, vaikka kuinka maukkaassa liemessä hauduttaisi. Pitäkööt tunkkinsa.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Viimeksi muokattu:

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat

Helsinki Pride on saanut äärimmäisen arvovaltaisen suojelijan tämän vuoden tapahtumalle, kun presidentti Tarja Halonen toimii suojelijana. Tästä maasta ei hevillä löydy ihmistä, joka olisi Tarjaa vahvemmin ollut edistämässä seksuaalivähemmistöjen asemaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Lieksassa on myös noustu pride-liputusta vastustamaan, siellä on myös asianmukaisesti joku persu-Keijo rinnastanut priden kannattamisen pedofiliaan ja eläimiin sekaantumiseen.

 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Lieksassa on myös noustu pride-liputusta vastustamaan, siellä on myös asianmukaisesti joku persu-Keijo rinnastanut priden kannattamisen pedofiliaan ja eläimiin sekaantumiseen.

Onneksi persu-Keijo määritti, että hyväksyn eläimiinsekaantumisen sekä pedofilian.
Tsiisus!!
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Linkkarissa tuli vastaan loistava kirjoitus tämän päivän Pride-liikkeestä. En nyt linkkaa sitä tähän, kun en tiedä onko yksittäisten ihmisten kirjoituksia ok tänne linkkailla, mutta tässä se nyt on copy/pastettuna. Enkä suoraan sanottuna tiedä, onko tämä copy/pasteaminenkaan ok, mutta kirjoitus oli mielestänin niin hyvä, että otan riskin.

Tiivistelmänä, Pride-liike on radikalisoitunut puhtaasti vasemmistolainen järjestö.

"Pridekuukausi tuo mulle tänä vuonna enemmän häpeää kuin ylpeyttä

Ei ole ikinä postaaminen pelottanut näin. Cancelointia odotellessa. Edustan nyt vain itseäni. En mun työnantajaa, ammattikuntaa tai kaikkia maailman homoja.

Tarkoitus ei ole heittää ketään bussin alle - jos vain kukaan ei heittäisi lesboa junan alle.

Vuosi sitten tulin työelämässä kaapista. Projekti onnistui 90% - leuat ei loksahtaneet, kukaan ei alkanut länkyttää tyhmästi. Heterot ei saa mun oloa enää vaivautuneeksi. Ootte tulleet valovuosia siitä, mitä teidän kanssa oli 10v sitten! Nöyrä kiitos ❤️

Mikä saa mut varomaan 10%… En halua tulla niputetuksi nykyhetken äänekkäimpiin sateenkaariaktivisteihin

LGBTQ+ ja prideliike on muuttunut. Ensin oli vain homojärjestö, me lesbotkin oltiin (ollaan usein edelleen) sivujuonne. Myös mikrovähemmistöt jätettiin ulos. Tuulettamista siis tarvittiin - tosin viimeaikoina on tapahtunut lähinnä typistymistä ja kärjistymistä.

Jokainen on vapaa identifioitumaan kuten kokee. Kaikkien oikeuksia tulee kunnioittaa ja hyvä kohtelu kuuluu jokaiselle, poikkeuksetta. Näin mä uskon. Ja alan olla liikkeen sisällä yksin uskomukseni kanssa.

Kun vähemmistön sisäisten vähemmistöjen hyvinvointia yritetään kohentaa yhteiskunnassa (ja parannettavaa on!) jalkoihin uhkaa jo talloutua muiden ihmisryhmien oikeuksia, identiteettejä ja tieteellisiä faktoja.

Pian on sosiaalisesti kosher, että sukupuolidysforiasta kärsivälle LAPSELLE voitaisiin tulevaisuudessa antaa hormoniblokkereita

Tai että biologinen mies voisi fyysisissä lajeissa kilpailla biologisten naisten sarjassa

Hgin kaupunki käyttää pinkkipousaillessaan verorahojamme dokumentteihin, joissa 9-vuotiaat levittelevät haaroja aikuisille yökerhossa - ikään kuin tällä olisi mitään tekemistä terveen gay- tai dragkulttuurin kanssa

Prideliike on radikalisoitunut pisteeseen, jossa se ihan tosissaan hyväksyy enää vain tietyn poliittisen näkemyksen: vasemmistolaisen

Mulle syntymähomppelille väitetään, että suuntautumisellani ”syrjin” mieskehoisia

Jos näihin kehityskulkuihin vastaa, että nyt riittää, niin olet änkyrä.

Suurin osa meistä haluaa sallivamman, ihmisystävällisemmän ja syrjinnästä vapaan yhteiskunnan. Voitaisiinko vaan pitää edes puolet aivoista mukana sitä tavoitellessamme?

Tätä kaikkea mietin, kun tulen kaapista uudessa tilanteessa joka hiton päivä. Mietin, että älkää pliis pitäkö mua yhtenä noista ääriliikkeen hölmöilijöistä, vaikka sateenkaarilippua heilutankin.

Tyrmistyneenä katson, kun puritanismissaan sabotoivat meidän 15v sitten vaikuttaneiden ex-aktivistien työtä yhdenvertaisuuden eteen ja luovat vastakkainasettelua. Heidän touhu on syöttö meidän yhteisen vastustajan, homo- ja transfobikon lapaan. Surullista ja lyhytnäköistä.

Pridekuukauteen 2023 toivon aitoa priden henkeä: puolustetaan ja juhlistetaan kaikkia seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä TASAPUOLISESTI. Kunnioitetaan myös niitä, jotka on erilaisia kuin sieltä peilistä katsova tyyppi. #pride #helsinkipride"
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pian on sosiaalisesti kosher, että sukupuolidysforiasta kärsivälle LAPSELLE voitaisiin tulevaisuudessa antaa hormoniblokkereita

----
Hgin kaupunki käyttää pinkkipousaillessaan verorahojamme dokumentteihin, joissa 9-vuotiaat levittelevät haaroja aikuisille yökerhossa - ikään kuin tällä olisi mitään tekemistä terveen gay- tai dragkulttuurin kanssa
Onko se niin, että lapselle ei saa missään nimessä antaa hoitoa joka voi estää itsensä vahingoittamisen, masentumisen, ahdistumisen tai muun? Asioita joita sitten aikuisiällä pitää korjata leikkauksilla, joka ei kaikkien mielestä varmaan ole kivaa.

Mikä tuo dokumentti on jossa 9-vuotiaat levittelevät haaroja aikuisille yökerhossa? Tähän on varmaan jokin sitaatti tai lähde jossakin.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Onko se niin, että lapselle ei saa missään nimessä antaa hoitoa joka voi estää itsensä vahingoittamisen, masentumisen, ahdistumisen tai muun? Asioita joita sitten aikuisiällä pitää korjata leikkauksilla, joka ei kaikkien mielestä varmaan ole kivaa.

Mikä tuo dokumentti on jossa 9-vuotiaat levittelevät haaroja aikuisille yökerhossa? Tähän on varmaan jokin sitaatti tai lähde jossakin.
Näitä sun täytynee kysellä kirjoittajalta. Voin linkata tuon postauksen vaikka yksityisviestillä, jos haluat mennä sinne kommenttikenttään esittämään näkemyksiäsi.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikä tuo dokumentti on jossa 9-vuotiaat levittelevät haaroja aikuisille yökerhossa? Tähän on varmaan jokin sitaatti tai lähde jossakin.
Tuolla oletettavasti viitataan dokumenttiin, joka oli tarkoitus näyttää keväällä Helsingissä festivaalien yhteydessä, mutta jonka esitys peruttiin.

 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Näitä sun täytynee kysellä kirjoittajalta. Voin linkata tuon postauksen vaikka yksityisviestillä, jos haluat mennä sinne kommenttikenttään esittämään näkemyksiäsi.
Jos se kirjoitus on sinusta niin hyvä että haluat sen välttämättä jakaa tänne niin kai sinulla on edes jotain mielipiteitä siinä esitetyistä näkemyksistä?
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Jos se kirjoitus on sinusta niin hyvä että haluat sen välttämättä jakaa tänne niin kai sinulla on edes jotain mielipiteitä siinä esitetyistä näkemyksistä?
No mulle tuo lainaamasi kohta ei ollut se oleellisin asia tuossa kirjoituksessa, vaan enemmänkin tuo Pride-liikkeen radikalisoituminen ja yhä selkeämpi poliittisuus. En ole tähän jankkaamaasi asiaan perehtynyt, mutta nyt kun jostain syystä välttämättä haluat mun mielipiteen, niin en mä nyt ainakaan eri mieltä kirjoittajan kanssa ole. En tuosta hormoniasiasta, enkä tästä drag-casesta. Ainakaan näillä tiedoilla, mitä minulla tällä hetkellä on. Ja kuten sanoin, jos sä haluat asiasta enemmän haastaa niin sinne Linkkariin vaan kommentoimaan. Autan asiassa mielelläni, kun sua selkeästi aihe kiinnostaa.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
No mulle tuo lainaamasi kohta ei ollut se oleellisin asia tuossa kirjoituksessa, vaan enemmänkin tuo Pride-liikkeen radikalisoituminen ja yhä selkeämpi poliittisuus. En ole tähän jankkaamaasi asiaan perehtynyt, mutta nyt kun jostain syystä välttämättä haluat mun mielipiteen, niin en mä nyt ainakaan eri mieltä kirjoittajan kanssa ole. En tuosta hormoniasiasta, enkä tästä drag-casesta. Ainakaan näillä tiedoilla, mitä minulla tällä hetkellä on. Ja kuten sanoin, jos sä haluat asiasta enemmän haastaa niin sinne Linkkariin vaan kommentoimaan. Autan asiassa mielelläni, kun sua selkeästi aihe kiinnostaa.
Minulle tuosta välittyi lähinnä mielipaha siitä, että Pride ei ole enää pelkästään homoseksuaalien paraati, vaan mukana on myös muita vähemmistöjä joista kirjoittaja ei erityisemmin pidä. Vuosia sitten naapurissani asui jonkinlainen kommuuni sateenkaariväkeä ja toisinaan paikallisesa olohuoneessa saattoimme istua toistemme pöytiin. Silloin he tekivät minulle selväksi, että homoseksuaalien joukossa on ihan yhtä paljon ahdasmielisiä ihmisä kuin heteroiden joukossa, ja tämä ilmenee mm. transvihana sekä rasismina. Ja sanoitko, että LinkedInissä, no se kyllä alleviivaa, että tässä oli harvinaisen kehnosti laadittu "pick me" tyyyppinen itsensä ylös nosto.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Minulle tuosta välittyi lähinnä mielipaha siitä, että Pride ei ole enää pelkästään homoseksuaalien paraati, vaan mukana on myös muita vähemmistöjä joista kirjoittaja ei erityisemmin pidä. Vuosia sitten naapurissani asui jonkinlainen kommuuni sateenkaariväkeä ja toisinaan paikallisesa olohuoneessa saattoimme istua toistemme pöytiin. Silloin he tekivät minulle selväksi, että homoseksuaalien joukossa on ihan yhtä paljon ahdasmielisiä ihmisä kuin heteroiden joukossa, ja tämä ilmenee mm. transvihana sekä rasismina. Ja sanoitko, että LinkedInissä, no se kyllä alleviivaa, että tässä oli harvinaisen kehnosti laadittu "pick me" tyyyppinen itsensä ylös nosto.
Juuri tämän kaltaisia mustavalkoisia kommentteja hän varmasti tämän julkaistessaan osasi pelätäkin. Mä en kyllä millään tuosta kirjoituksesta saa samanlaista kuvaa kuin sinä, enkä löydä tuosta viestistä transvihaa.

"Ei ole ikinä postaaminen pelottanut näin. Cancelointia odotellessa. Edustan nyt vain itseäni. En mun työnantajaa, ammattikuntaa tai kaikkia maailman homoja."
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Juuri tämän kaltaisia mustavalkoisia kommentteja hän varmasti tämän julkaistessaan osasi pelätäkin. Mä en kyllä millään tuosta kirjoituksesta saa samanlaista kuvaa kuin sinä, enkä löydä tuosta viestistä transvihaa.

"Ei ole ikinä postaaminen pelottanut näin. Cancelointia odotellessa. Edustan nyt vain itseäni. En mun työnantajaa, ammattikuntaa tai kaikkia maailman homoja."
En minä sanonut, että viestissä olisi transvihaa. Mutta tuo etukäteen canceloinnista uhriutuminen on säälittävää touhua. Tuskin ketään kiinnostaa hän, tai hänen mielipiteensä niin paljon, että se synnyttäisi jotain cancelöintiä. No kuka kissan hännän nostaisi ellei kissa itse. Mutta varmasti tietyissä piireissä hän nosti osakkeitaan, homoudestaan huolimatta.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
En minä sanonut, että viestissä olisi transvihaa.
Totta, et sanonut. Sen sijaan sanoit "Minulle tuosta välittyi lähinnä mielipaha siitä, että Pride ei ole enää pelkästään homoseksuaalien paraati, vaan mukana on myös muita vähemmistöjä joista kirjoittaja ei erityisemmin pidä." ja "he tekivät minulle selväksi, että homoseksuaalien joukossa on ihan yhtä paljon ahdasmielisiä ihmisä kuin heteroiden joukossa, ja tämä ilmenee mm. transvihana sekä rasismina."

Mutta tuo etukäteen canceloinnista uhriutuminen on säälittävää touhua.
Sanoisin, että hänellä oli ihan hyvät perusteet kirjoittaa tämä ""Ei ole ikinä postaaminen pelottanut näin. Cancelointia odotellessa. Edustan nyt vain itseäni. En mun työnantajaa, ammattikuntaa tai kaikkia maailman homoja." Sinäkin olet sen kommenteillasi nyt vahvistanut ja kun katsoo kommentointia Linkkarissa, niin oikeassahan hän oli.

Tuskin ketään kiinnostaa hän, tai hänen mielipiteensä niin paljon, että se synnyttäisi jotain cancelöintiä. No kuka kissan hännän nostaisi ellei kissa itse. Mutta varmasti tietyissä piireissä hän nosti osakkeitaan, homoudestaan huolimatta.
Hänellä on yli 10 000 seuraajaa Linkkarissa ja tuo hänen postauksensa oli tältä aamulta, ja oli tuossa muutama tunti sitten kerännyt muistaakseni noin 50 kommenttia eli kyllä kiinnostaa.

EDIT: Ja nämä kommenttisi osakkeiden nostoista ja kissan hännistä ovat jo niin ala-arvoisia etten niitä lähde kommentoimaan ollenkaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta tuo @Malmi n kopioima kirjoitus oli lähinnä typerä ja siinä oli hyvin vähän sellaista, minkä minä millään tavalla tunnistan. En tosin ole sateenkaari-ihminen enkä tekemisissä aiheeseen liittyvien järjestöjen kanssa, mutta en tunnista radikalismia enkä oikein mitään, mistä liikettä tuossa oksennuksessa syytetään.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Totta, et sanonut. Sen sijaan sanoit "Minulle tuosta välittyi lähinnä mielipaha siitä, että Pride ei ole enää pelkästään homoseksuaalien paraati, vaan mukana on myös muita vähemmistöjä joista kirjoittaja ei erityisemmin pidä." ja "he tekivät minulle selväksi, että homoseksuaalien joukossa on ihan yhtä paljon ahdasmielisiä ihmisä kuin heteroiden joukossa, ja tämä ilmenee mm. transvihana sekä rasismina
Jep, ihmettelin tosiaan joskus joidenkin heteroiden ahdasta ihmiskuvaa johon he vastasivat, että ei seksuaalisuus ole määrittävä tekijä ihmisten ahdasmielisyyteen. Se tuntuu minun mielestäni hieman hassulta, mutta toisaalta moni koulukiusaaja on itse tullut kiusatuksi, vaikka kuvittelisi että viimeiseksi he sellaiseen syyllistyisi.

Sanoisin, että hänellä oli ihan hyvät perusteet kirjoittaa tämä ""Ei ole ikinä postaaminen pelottanut näin. Cancelointia odotellessa. Edustan nyt vain itseäni. En mun työnantajaa, ammattikuntaa tai kaikkia maailman homoja." Sinäkin olet sen kommenteillasi nyt vahvistanut ja kun katsoo kommentointia Linkkarissa, niin oikeassahan hän oli.
Eli hän on nyt saanut potkut ja ura on pilattu? Jos näin kävi niin todella valitettavaa ja ikävää, mutta kävikö näin?
Hänellä on yli 10 000 seuraajaa Linkkarissa ja tuo hänen postauksensa oli tältä aamulta, ja oli tuossa muutama tunti sitten kerännyt muistaakseni noin 50 kommenttia eli kyllä kiinnostaa.
Jos siitä lasket sitten suhdelukua, niin selviää missä määrin kiinnosti.
Ja nämä kommenttisi osakkeiden nostoista ja kissan hännistä ovat jo niin ala-arvoisia etten niitä lähde kommentoimaan ollenkaan.
Yhyy
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Jep, ihmettelin tosiaan joskus joidenkin heteroiden ahdasta ihmiskuvaa johon he vastasivat, että ei seksuaalisuus ole määrittävä tekijä ihmisten ahdasmielisyyteen.
Tästä olen kanssasi täysin samaa mieltä.

Eli hän on nyt saanut potkut ja ura on pilattu? Jos näin kävi niin todella valitettavaa ja ikävää, mutta kävikö näin?
No tuskin se ihan vielä muutamassa tunnissa tapahtuu, mutta eipä sitä transvihaa yms. huutavien kommenttien jälkeen voi täysin poissulkeakaan.

Jos siitä lasket sitten suhdelukua, niin selviää missä määrin kiinnosti.
Suhdeluku on ihan kohdillaan, eli kyllä se näyttää kovasti kiinnostavan.

Argumenttilaatikko taisikin tässä kohtaa jo ammottaa tyhjyyttään...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mielestäni, jos ei kissa itse, niin kukapa se kissan hännän nostaisi ellei sodomisti. Jatkakaa kreikkalais-roomalaisella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös