Mainos

Keskustelua lentomatkailusta

  • 701 249
  • 3 487

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Ostinpa eilen Supersaverin kautta toukokuulle omalle ja kaveriperheelle lennot Helsingistä Orlandoon, yht. 7 hlöä. Lennot sisälti vain käsimatkatavarat, joten ostin samalla jokaiselle matkalaukun hintaan 54€/hlö. Yhteishinta laukunkin kanssa jäi sen verran alhaiseksi (334€/hlö), että päätettiin tehdä pikapäätös ostosta. Rahat lähti ja tuli varausvahvistus, jossa oli kaikilla ruumaan menevät matkalaukut. No tänä aamuna tuli Supersaverilta viesti, että on tapahtunut tekninen virhe ja matkalaukkujen varaaminen ei onnistunut. Palauttavat ruumalaukkujen hinnan, mutta pitää itse ostaa matkalaukut lentoyhtiöltä. Mitä katselin lentoyhtiön varausosiosta, niin ruumalaukku maksaisi mennen-tullen n. 140€/hlö eli lähes 90€/hlö enemmän mitä Supersaverin kautta olimme ostaneet!

Onko jollain kokemuksia, että onko tässä nyt mahdollisuutta perua koko varaus Supersaverille? Ostimme kuitenkin matkatoimistolta palvelun lennot + laukut hintaan x, jota he eivät pysty meille toimittamaan? Vastasin jo heille, että perumme varauksen, jos lentoyhtiöltä emme saa laukkuja kohtuullisella hinnalla.
 

nevins

Jäsen
Mielenkiintoinen asia, kun joka puolella sanotaan jotta eiliset viiveet johtui säästä. Miten laukkujen purkamiset koneista voi johtua säästä? Näenkin tässä selkeän taktikoinnin lentoyhtiön puolelta, jottei jouduta maksamaan korvauksia matkustajille.
 
Hyvä, että tänä talvenakin on kerrottu, kuinka Helsinki-Vantaalle tullaan ulkomailta katsomaan, miten kenttä pidetään auki kelissä kuin kelissä ja sitten joku pieni 15 cm lumisade saa kaaoksen aikaiseksi. Vähän eri määriä voi sadella esim. Buffalossa, jossa metrikin on ihan normaali lumisademäärä parille päivälle. Täällä on vissiin liikaa tuudittauduttu viime talvina siihen, että kelillä kuin kelillä kulkee, kun talvet ovat olleet etelässä vähälumisia.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyvä, että tänä talvenakin on kerrottu, kuinka Helsinki-Vantaalle tullaan ulkomailta katsomaan, miten kenttä pidetään auki kelissä kuin kelissä ja sitten joku pieni 15 cm lumisade saa kaaoksen aikaiseksi. Vähän eri määriä voi sadella esim. Buffalossa, jossa metrikin on ihan normaali lumisademäärä parille päivälle. Täällä on vissiin liikaa tuudittauduttu viime talvina siihen, että kelillä kuin kelillä kulkee, kun talvet ovat olleet etelässä vähälumisia.

Jos vähän perehtyisit asiaan, niin kyllä siellä eilenkin oli jotkut kiinalaiset katsomassa kuinka hyvin se kiitorata saadaan 12 minuutissa putsattua. Helsinki-Vantaa meni eilen jumiin sivutuulesta johtuen, koska pystyivät tuulen takia pitämään vain yhden kiitoradan turvallisesti käytössä. Tuulta ei taideta edes Buffalossa osata kontrolloida.
 
I

Ice-Cold

Jos vähän perehtyisit asiaan, niin kyllä siellä eilenkin oli jotkut kiinalaiset katsomassa kuinka hyvin se kiitorata saadaan 12 minuutissa putsattua. Helsinki-Vantaa meni eilen jumiin sivutuulesta johtuen, koska pystyivät tuulen takia pitämään vain yhden kiitoradan turvallisesti käytössä. Tuulta ei taideta edes Buffalossa osata kontrolloida.

lumen/tuulen eli sään lisäksi myös työntekijöiden ylityökiellosta johtuen. Tässä ketjussa ei tiedetä asioista mitään, lauotaan vaan jotain omasta hanurista vedettyjä oletuksia totuuksina
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
lumen/tuulen eli sään lisäksi myös työntekijöiden ylityökiellosta johtuen. Tässä ketjussa ei tiedetä asioista mitään, lauotaan vaan jotain omasta hanurista vedettyjä oletuksia totuuksina

Plus vielä se, että vaikka kiitotiet pidettiin kunnossa, niin Finavia "unohti" aurata nuo standit. Tämä johti siihen, ettei kuormausta voitu suorittaa, kun välineet jäivät jumiin lumeen...

Muutenkin huvittavaa, että Helsinki-Vantaa on ollut kerran lumen takia kiinni puoli tuntia vuonna 2003, eli kyllä snowhow toimii niinkuin oikeastikin, mutta nyt kun yksi päivä meni vähän vihkoon niin johan se saa suomalaiset taas naureskelemaan kuinka suomalaiset ei oikeasti mitään osaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muutenkin huvittavaa, että Helsinki-Vantaa on ollut kerran lumen takia kiinni puoli tuntia vuonna 2003, eli kyllä snowhow toimii niinkuin oikeastikin, mutta nyt kun yksi päivä meni vähän vihkoon niin johan se saa suomalaiset taas naureskelemaan kuinka suomalaiset ei oikeasti mitään osaa.

Finavia kuitenkin ilmoitteli aika näyttävästikin kuinka tuleva myrsky ei tule vaikuttamaan yhtään mihinkään ja sekin kerrottiin etukäteen kuinka "maailman jokaiselta merkittävältä lentokentältä" on käyty katsomassa miten hommat hoidetaan.

Olisihan tuon kaiken ehkä voinut jälkikäteenkin sanoa.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Finavia kuitenkin ilmoitteli aika näyttävästikin kuinka tuleva myrsky ei tule vaikuttamaan yhtään mihinkään ja sekin kerrottiin etukäteen kuinka "maailman jokaiselta merkittävältä lentokentältä" on käyty katsomassa miten hommat hoidetaan.

Olisihan tuon kaiken ehkä voinut jälkikäteenkin sanoa.

Niin hävetkää perkele! Kerrankin suomalaiset yrittivät olla ylpeitä itsestään, niin ehkä nyt oppivat ettei jatkossa kannata mitään sanoa vaan olla perinteiseen suomalaiseen tapaan hiljaa.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Finavia kuitenkin ilmoitteli aika näyttävästikin kuinka tuleva myrsky ei tule vaikuttamaan yhtään mihinkään ja sekin kerrottiin etukäteen kuinka "maailman jokaiselta merkittävältä lentokentältä" on käyty katsomassa miten hommat hoidetaan.

Olisihan tuon kaiken ehkä voinut jälkikäteenkin sanoa.

Niin, BBC teki jutun HeVan snowhowsta vuonna 2010, jossa kehuttiin tuota järjestelmää maasta taivaisiin. Nyt taisi olla toinen myrsky tuon 2003 vuoden jälkeen kun sää(lue: lumi) vaikutti jollain tavalla kentän toimintaan, niin onhan tää ihan täys farssi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@pernaveikko Onhan tuo aivan käsittämätöntä. Nythän on peruttu toistaiseksi molempien toiminnassa olevien kenttien alasajo, joiden molempien toiminta piti ajaa alas kun BER lähtee toimintaan. Nyt sitten näyttää siltä että sekä Schönfield että Tegel jatkaa toimintaansa uudenkin valmistuttua. Jos se valmistuu. No, ei noin kallista systeemiä voi olla tekemättä loppuun.

Jää Länsimetro kyllä tässä ihan harrastelijoiden puuhaksi, tehokkaat ja täsmälliset saksalaiset putsasivat pöydän. On espanjalaiset rakentaneet toki kentän jolle ei ole laskeutunut kovinkaan montaa aikataulun mukaista lentoa, suunniteltu toki kaikkia Suomen lentokenttiä isommalle määrälle (Helsinkiä lukuunottamatta) - Ciudad Real Central Airport - Wikipedia . Ja jenkit rakensivat yhtä jo konkurssiin (yhdistettiin muuhun) mennyttä firmaa varten kentän, jolla nyt ei ole käytänössä mitään käyttöä, hub meni muualle.

Miten päästä miljonääriksi? Sijoita miljardi, päädyt miljonääriksi.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko totta, ettei Turun kenttä hyväksy kännysovelluksen kautta tapahtuvaa check iniä? Tai ilmeisesti on, kun sovellus ei mun anna sitä tehdä. No, yritin sitten koneella, mutta sieltä ei avaudu kuin varaustiedot ja lukee teksti "online check in", mutta minkäänlaista linkkiä minnekään ei ole. Mitähän vittua, Wizzair? Tulkaa nyt joku kertomaan, että miksi mobiilisovellusten aikakaudella pitää jotain vitun papereita tulostella ja sekin on tehty mahdollisimman vaikeaksi.

Edit: Nyt statuksena lukee "confirmed", vaikka en ole siis mitään muuta tehnyt kuin kirjautunut Wizzairin sivuille. Mitä ihmettä nyt oikeasti?
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei vitun vittu, mitä paskaa. Wizzair ei ota vastuuta siitä, etten pääse kirjautumaan sisälle, Supersaver heittää pallon Wizzairille. Uskomatonta. Eipä tartte tällä paskalla matkustaa enää ikinä. Ampukaa ittenne, saatana.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tulkaa nyt joku kertomaan, että miksi mobiilisovellusten aikakaudella pitää jotain vitun papereita tulostella ja sekin on tehty mahdollisimman vaikeaksi.

Tulostan aika paljon turhia papereita työnantajan piikkiin, koska mitä pidemmälle tekniikka kehittyy sitä paremmin ne vempeleet lakkaavat toimimasta. Eipä tulisi mieleenkään lähteä mannertenväliselle lennolle ilman paperia. Ja toisessa ketjussa puhuttu älyluurien näytön rikkoontuminen on syy pitää paperia mukana. Jotain lyhyitä juttuja voikin, jos ei muista printata. Samalla lailla, kun sitä tajuaa olevansa jossain ilman matkavakuutusta, kun ei vain käynyt edes mielessä.

En ihan saa kiinni mitä on menossa, mutta eihän tuo mitenkään Supersaveriin voi liittyä. Wizz on ihan tavallinen hyvä halpis, mutta jotain tietskarihäikkää ilmeisesti on.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vittuperseen saatana, sain kolmella puhelulla asian selväksi. Oma moka, mikä kertaantui huomaamattoman matka-aikamuutoksen myötä ja matkanvälittäjän ollessa mukana. Mutta Wizzair on perseestä silti!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä tulisi mieleenkään lähteä mannertenväliselle lennolle ilman paperia.
Kyllähän sitä paperia saa vielä kentällä jos puhelin sammuu/katoaa/rikkoutuu/whatever.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Yritin saada British Airwaysin lennon pisteet ja täytin tiedot Finnairin sivulle. Tässä vastaus:

"Kiitos viestistäsi.
Tarvitsemme kopiot alkuperäisistä (BA798) tarkastuskorteista sekä lentolipusta pisteiden kirjaamista varten. Voit lähettää ne meille sähköpostiosoitteeseen finnair.fppoints@finnair.fi tai faksilla +358 (0)800 121 200.
Ystävällisin terveisin
Finnair Oyj
Finnair Customer Car"

Ihan uskomattoman kätevää näin digiaikana. Pitäkää tunkkinne.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
K

kiwipilot

Yritin saada British Airwaysin lennon pisteet ja täytin tiedot Finnairin sivulle. Tässä vastaus:

"Kiitos viestistäsi.
Tarvitsemme kopiot alkuperäisistä (BA798) tarkastuskorteista sekä lentolipusta pisteiden kirjaamista varten. Voit lähettää ne meille sähköpostiosoitteeseen finnair.fppoints@finnair.fi tai faksilla +358 (0)800 121 200.
Ystävällisin terveisin
Finnair Oyj
Finnair Customer Car"

Ihan uskomattoman kätevää näin digiaikana. Pitäkää tunkkinne.

Tää on hyvä, varsinkin kun itse en edes saanut samasta lennosta mitään paperista boardaria. Ja samoin pitäisi hakea pisteet nyt jälkikäteen Finnarilta.
 

Grafix

Jäsen
Yritin saada British Airwaysin lennon pisteet ja täytin tiedot Finnairin sivulle. Tässä vastaus:

"Kiitos viestistäsi.
Tarvitsemme kopiot alkuperäisistä (BA798) tarkastuskorteista sekä lentolipusta pisteiden kirjaamista varten. Voit lähettää ne meille sähköpostiosoitteeseen finnair.fppoints@finnair.fi tai faksilla +358 (0)800 121 200.
Ystävällisin terveisin
Finnair Oyj
Finnair Customer Car"

Ihan uskomattoman kätevää näin digiaikana. Pitäkää tunkkinne.

Jos sulla on ollu digiboardari appiksessa tai meilissä, niin eikös se ole aika helppo forwardoida tai meilata screenshotti tonne Finskille? Tai jos on ollut paperinen läpyskä niin kuva siitä ja meiliin?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllähän sitä paperia saa vielä kentällä jos puhelin sammuu/katoaa/rikkoutuu/whatever.

Ai mistä? Final call, kenties nimellä jo kutsutaan viimeisiä matkustajia. Menetkö jostain pubista kysymään missä on johtajan huone, teillä on varmaan printteri? Hostelleissa olen usein printannut pääsylippujakin ja mitä nyt tarvitsee.

Onneksi nykyään on tehokas powerbank, mutta sitäkin tarvitsee ladata. Ja kaikilla lentokentillä ei ole jonossa pistorasioita. Sitten, kun semmoisen löytää, niin joku hippi saattaa olla varannut sen.

Kaikille olisi helpompaa, jos vain pääsisi siihen koneeseen ilman typeriä ylimääräisiä tarkastuksia. Sitäkin tapahtuu, että boardingissa lentoemäntä ihan etusormen avustuksella passin voimassaolopäivää tutkii.

Mitenköhän voisi olla siellä asti, jos se läpyskä ei olisi voimassa. Tulee sentään turvallinen olo, kun varmistetaan.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Mitenköhän voisi olla siellä asti, jos se läpyskä ei olisi voimassa.
Eikös jotkut retalemaat vaadi että maahan saapuessa passin pidä olla voimassa vähintään 90 vuorokautta? Ja lentoyhtiöllä on jonkinmoinen velvollisuus asia tarkastaa? Tai tulee penalttia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eikös jotkut retalemaat vaadi että maahan saapuessa passin pidä olla voimassa vähintään 90 vuorokautta? Ja lentoyhtiöllä on jonkinmoinen velvollisuus asia tarkastaa? Tai tulee penalttia.

Hyvin monissa maissa on myös 180 vuorokautta. Lentoyhtiö joutuu lennättämään omalla kustannuksella maasta käännytetyn, jos ovat sellaisen retaleen sisään ottaneet.

Tarvitseeko sitä silti ihan joka paikassa moneen kertaan kysyä. Ja mitä kustannuksia siitä edes tulee, kun aika harvoin mikään kone on ihan täysin täynnä ilman yhtään tyhjää paikkaa. Sen voi tarkistaa vaikka sillä, jos hakukoneelta koitat ostaa lennon samalle päivälle muutaman tunnin päähän, niin joku hinta sieltä pamahtaa.

Kallista joo, mutta raha on sitä varten.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei ole. Halpalentoyhtiöksi erittäinkin hyvä. Sinä et vaan osaa.
Osasin lopulta, vaikka itse eivät osanneet. Ihan vajakkia menoa, mutta toisaalta ihmekös tuo, kun lentää Turkuun. Perkele.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös