Mainos

Keskustelua lentomatkailusta

  • 697 635
  • 3 484

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tällä palstalla, jos jossain, lienee kokemusta lätkäkamojen kanssa reissaamisesta. Parin viikon päästä pitäisi päästä turnausmatkalle pohjoiseen Finnarin siivillä , ja mailat pitäisi saada mukaan. Nopsasti katsottuna saattavat veloittaa peräti 55€ tuollaisesta pitkästä tavarasta. Hinta on ihan mielipuolisen kova - joutuuko hiihtolomaväki suksistakin pulitamaan samat? En ole vielä päättänyt että jätänkö stagat suosiolla kotiin ja ostan kohteesta halvan, vai mikä neuvoksi.

Bulky baggagen hintahan riippuu ihan yhtiöstä ja lippuluokasta. Finnairin lipulla suksipussit (maksimi 220 eli kaikki muut paitsi mäkihyppysukset) ovat yksi matkalaukku, eivätkä maksa ekstraa.
 

karhjoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers
Bulky baggagen hintahan riippuu ihan yhtiöstä ja lippuluokasta. Finnairin lipulla suksipussit (maksimi 220 eli kaikki muut paitsi mäkihyppysukset) ovat yksi matkalaukku, eivätkä maksa ekstraa.
Allright, mä otan tikuille sitten ihan vaan extra luggagen. Kaveri yritti tätä jo Finskin aspasta selvitellä, mutta sai vastaukseksi vain epämääräisen "ehkä 55€ tai sitten tapauskohtaisesti lähtöselvityksessä".
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Finskin sivuilla https://www.finnair.com/fi/fi/information-services/baggage/sports-equipment/other-sports-equipment kerrotaan jääkiekkovarusteista mm näin:
JÄÄKIEKKOVARUSTEET
  • Jääkiekkovarusteiden kuljetuksesta perittävä maksu riippuu lippusi matkatavarakiintiöstä ja muusta matkatavarastasi. Jos lipussasi on 1 PC, voit kuljettaa veloituksetta joko yhdet jääkiekkovarusteet tai matkalaukun. Jos haluat ottaa mukaasi kummatkin, veloitetaan toisesta lisämaksu.
  • Jos mailat kuljetetaan erikseen, ne lasketaan yhdeksi matkatavaraksi.
  • Jääkiekkovarusteet saavat painaa enintään 23 kg ja niiden yhteenlaskettu mitta (pituus + leveys + korkeus) saa olla korkeintaan 158 cm.
  • Jos lennät Finnairin reittilennolla, voit maksaa ylimääräisen matkatavan lisämaksun etukäteen verkkosivuillamme Varaukseni-sivulla.
  • Jos olet ostanut lentosi matkanvälittäjältä, voit maksaa ylimääräisen matkatavaran täällä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jääkiekkovarusteet saavat painaa enintään 23 kg ja niiden yhteenlaskettu mitta (pituus + leveys + korkeus) saa olla korkeintaan 158 cm.

Jääkiekko ei ole minun lajini, mutta minkä pituisia tai korkuisia ne mailat nyt ovatkaan.

Eikö tuo mene jo aika hilkulle. Olen luistimet jalassa parimetrinen ja en kyllä millään sählytikulla ole höntsännyt.

Paitsi tuo tarkoittaakin ehkä sitä varustepakettia eli tikku saa olla pidempi ilmeisesti. Kuinka pitkähän se mahtaa olla.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tästä tuli mieleeni tapaus Kittilästä parin vuoden takaa. Matkustin Norwegianilla ja ilman matkalaukkua vaikka se oli maksettu. Mukana oli silti suksipussi, ja se meni mittojensa puolesta matkalaukusta, mutta virkailija otti maksun suksipussista koska näin kuulemma kuului tehdä. Ei mennyt läpi että olisi ollut minun muodikas laukku.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Ostin tuossa ensi syksyksi liput Helsinki-San Francisco hintaan 487 €. Hintaan kuuluu ruumalaukku. Meno suora 11 h kestävä Finski, paluu vaihdolla Lontoon kautta, lätäkön yli British Airways. Eikös tuo nyt pitäisi olla aika halpa? Olen katsellut myös Norwegianin vastaavan matkan lippuja ja aina ruumalaukulla tuppaavat olemaan kalliimpia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kuten yllä sanottiin, niin tuo on halpa hinta Jenkkien itärannikollekin, puhumattakaan länsirannikosta. Ja menolento vielä suora. Eli bargain sanoisin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko Jet Time -lentoyhtiöstä mitään hajua? Olisi hyvänhintaiset lennot Balkanille sitä kautta, enkä nyt hyperventiloi sen kummemmin, mutta hiukan nämä tuntemattomammat lafkat aiheuttavat mietiskelyä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko Jet Time -lentoyhtiöstä mitään hajua? Olisi hyvänhintaiset lennot Balkanille sitä kautta, enkä nyt hyperventiloi sen kummemmin, mutta hiukan nämä tuntemattomammat lafkat aiheuttavat mietiskelyä.

Ei kai tanskalaisten kanssa nyt kovin kummoisia ongelmia voi tulla. Eipä asiakaspalvelu isoissakaan puljuissa ongelmatilanteissa sen paremmin välttämättä toimi.

Eikä EU-koneet juurikaan putoile, koska aika samoilla säännöillä pelataan mitä vaikka se Finnair.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Jet Time lentää Suomesta säännöllisesti seuramatkojen lentoja ja yhdessä vaiheessa se lensi myös SAS:n alihankkijana. Heillä on yksi kone myös Suomen rekisterissä. Ihan OK yhtiö, pari kertaa olen itse lentänyt ko yhtiön koneella SAS:n lentoja.
 

Jande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Arsenal
Finnair lisäksi vuokrasi kevääksi ja kesäksi Jet Timen kalustoa muutamalle reitille, ainakin tuossa näytti Berliiniin ajelevan Finnairin lentoja (ilmeisesti AirBerliinin jättämää kalustopulaa paikkaa siis mistä Finnair aikaisemmin hankki tätä lyhyen välin kalustoa kun omat huollossa/ei riitä). Oletettavasti ihan ok yhtiö. Itsellä ei kokemusta mutta tuskinpa tuossa ihmeempää eroa on.
 

M10

Jäsen
Ensimmäistä kertaa matkustamassa Etelä-Afrikkaan Johannesburgiin ja tässä valitsen lentoja. Pari vaihtoehtoa, joko Pariisin tai Dohan kautta. Lentoaikataulut melko samat, joten niillä ei niin väliä, mutta millainen tuo Qatar Airlines on lentoyhtiönä? Tekisi mieli kokeilla pomppua Dohan kautta.

Kokemuksia?
 

Tuamas

Jäsen
Ensimmäistä kertaa matkustamassa Etelä-Afrikkaan Johannesburgiin ja tässä valitsen lentoja. Pari vaihtoehtoa, joko Pariisin tai Dohan kautta. Lentoaikataulut melko samat, joten niillä ei niin väliä, mutta millainen tuo Qatar Airlines on lentoyhtiönä? Tekisi mieli kokeilla pomppua Dohan kautta.

Kokemuksia?

Vain hyviä kokemuksia.

Taidettiin valita taas maailman parhaaksi lentoyhtiöksi, palvelu pelaa, koneet ovat siistejä ja hinnatkin kohtuullisia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vain hyviä kokemuksia.

Taidettiin valita taas maailman parhaaksi lentoyhtiöksi, palvelu pelaa, koneet ovat siistejä ja hinnatkin kohtuullisia.

Älä unohda mainita hyvännäköisiä nuoria lentoemoja. Joka vuosihan yhtiö keikkuu noissa listojen kärkipaikoilla.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vieläkö tuo Pariisi on samanlainen matkalaukkujen musta-aukko kuin ennenkin? Itsellä matkalaukkujen mukaantulon tilasto CDG:llä vaihdettaessa 0/2. Siinä suhteessa ottaisin vaihdon missä tahansa muualla kuin Pariisissa.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Ensimmäistä kertaa matkustamassa Etelä-Afrikkaan Johannesburgiin ja tässä valitsen lentoja. Pari vaihtoehtoa, joko Pariisin tai Dohan kautta. Lentoaikataulut melko samat, joten niillä ei niin väliä, mutta millainen tuo Qatar Airlines on lentoyhtiönä? Tekisi mieli kokeilla pomppua Dohan kautta.

Kokemuksia?

Erittäin hyvä yhtiö. Kaikki on aina toiminut niin kuin pitääkin ja voin varauksetta suositella.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikös nuo öljylentoyhtiöt ole järjestään parhaiden joukossa vertailuissa? Lisäksi kuvittelisin, että niiden kentillä pennosia tienaavat bangladeshilaiset hoitavat vaihdon sutjakammin kuin toistuvasti lakkoilevat ja suurpiirteiset ranskikset. Olkoonkin, että niitä pari siinä vaihdon aikana myydään elinkauppiaille tai parittajille.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Eikös nuo öljylentoyhtiöt ole järjestään parhaiden joukossa vertailuissa? Lisäksi kuvittelisin, että niiden kentillä pennosia tienaavat bangladeshilaiset hoitavat vaihdon sutjakammin kuin toistuvasti lakkoilevat ja suurpiirteiset ranskikset. Olkoonkin, että niitä pari siinä vaihdon aikana myydään elinkauppiaille tai parittajille.

Korkean etiikan omaava ei luonnollisestikaan lennä. Polkupyörällä pääsee ekologisesti eteenpäin.

Mutta näin moraalittomana matkustajana voin sanoa, että Qatar, Emirates ja Etihad ovat varsin hyviä lentoyhtiötä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eikös nuo öljylentoyhtiöt ole järjestään parhaiden joukossa vertailuissa? Lisäksi kuvittelisin, että niiden kentillä pennosia tienaavat bangladeshilaiset hoitavat vaihdon sutjakammin kuin toistuvasti lakkoilevat ja suurpiirteiset ranskikset. Olkoonkin, että niitä pari siinä vaihdon aikana myydään elinkauppiaille tai parittajille.

Niinhän tämä on, kuinkahan monta kuoli vaikka Dohan uudehkon lentokentän rakennustöissä. Samalla lailla kuin 2022 kisastadioneiden hommissa on jo kuollut. Asia vain kiistetään ja lakaistaan maton alle, vaikka ihan muuta faktaa on.

Oma elämä on liian lyhyt miettimään näitä moraalisia ongelmia. Joku tiimin jäsen kuolee, niin pomo soittaa jonnekin tämä kuoli, tuotko uuden ukon.

Jos pitää jossain käydä, niin polkupyörä ei aina ole paras vaihtoehto.
 
K

kiwipilot

Ensimmäistä kertaa matkustamassa Etelä-Afrikkaan Johannesburgiin ja tässä valitsen lentoja. Pari vaihtoehtoa, joko Pariisin tai Dohan kautta. Lentoaikataulut melko samat, joten niillä ei niin väliä, mutta millainen tuo Qatar Airlines on lentoyhtiönä? Tekisi mieli kokeilla pomppua Dohan kautta.

Kokemuksia?

Ihan peruskauraa turistissa vrt. suuret eurooppalaiset sekä aasialaiset firmat. Qatarin parhaus tullee esille bisneksessä sekä förstissä.

Talvikaudella käyttivät laajarunkoina HEL-DOH -välillä vanhoja ja kulahtaneita Airbusin A333:ä. Personal Ife oli aivan hanurista, palvelu jäykkää ja välillä jopa töykeää. Ruoka ihan ok. Nyt reitillä lienee taas uudempi 787 Dreamliner ja kapearunkona A320. Dohan kenttä on uusi, iso ja kohtuullisen mukava. Tax free ei ole mitenkään erityisen edullinen. Sheikeille löytyy ostetettava.

Mennessä Bangkokin lento oli 5h myöhässä josta hyvityksenä ruokavoucherit tasoltaan työmaaruokalaa vastaavaan "ravintolaan" joka selkeästi oli laitettu pystyyn näitä myöhästymisiä varten. Mitään korvauksia a'la EU siis turha odotella.

Bangkokiin lennettiin uudehkolla A380:llä, siitä viiden tunnin siivusta ei valittamista: ife oli timanttia ja palvelu ystävällistä. Kannattaa muuten ottaa huomioon se, että Qatarin sekä Saudien, Egyptin ja UAE:n välinen kiista aiheutti ylilentokiellon Qatar Airwaysille em. maiden ilmatilaan mikä taas aiheuttaa pahimmoilleen tuhansien kilometrien koukkuja em. firman lentoihin. Aika rapsakka kiertomatka tulee juuri J'burgin lennolle.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

julle-jr

Jäsen
Ensimmäistä kertaa matkustamassa Etelä-Afrikkaan Johannesburgiin ja tässä valitsen lentoja. Pari vaihtoehtoa, joko Pariisin tai Dohan kautta. Lentoaikataulut melko samat, joten niillä ei niin väliä, mutta millainen tuo Qatar Airlines on lentoyhtiönä? Tekisi mieli kokeilla pomppua Dohan kautta.

Kokemuksia?
Harkitsin muutama viikko sitten tuota samaa yhteyttä Helsingistä Johannesburgiin. Qatarilla ei kuitenkaan ollut economy comfort -luokkaa, joten menin Lontoon kautta BA:lla, jota reittiä olin aiemmin käyttänyt samaan kohteeseen mennessäni.

Mutta positiivisia kokemuksia olen minäkin kuullut Qatarista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Korkean etiikan omaava ei luonnollisestikaan lennä.
Tai lentää, mutta maksaa niitä joitain vapaaehtoisia lentoveroja. Ihan hyvä idea, tosin en ole maksanut. Joo, enpä kyllä hirveästi jaksa ajatella näitä eettisiä juttuja enää - valitettavasti. Jos kympeillä pääsee Eurooppaan ja takaisin, niin kyllähän mä sen mahkun käytän mielelläni, jos kohta hintoihin tuupataan oikeasti veroa. Mikä sinänsä on hyvä asia.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Lensin joskus aikanaan menopaluun Johannesburgiin South Africanilla (mennessä Heathrow'lta ja paluu Zurichiin) ja ainakin silloin palvelu oli hyvää ja lentokoneruoka jopa huippuhyvää sellaiseksi. En tiedä, onko yhtiö säilyttänyt tasonsa näihin päiviin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös