Mainos

Keskustelua lentomatkailusta

  • 698 192
  • 3 484

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomenna lähtee lento ja yhtiöksi valikoitui halvin vaihtoehto eli Air Berlin. Nyt alkoi hieman kuumottelemaan, että saanko laukun ruumaan ilman älyttömiä lisämaksuja. Ilmeisesti yhtiön JustFly-liput eivät sisällä kuin käsimatkatavaran, muut lipputyypit sisältävät ainakin 23kg asti. Mikä tässä hämmentää on se, että en löydä tuota lipputyyppiä mistään. Varasin lennot ja majoituksen Ebookersin kautta. Noiden nettisivuilla taikka sähköpostiin tulleessa varausvahvistuksessa ei lue mitään muuta kuin turistiluokka. Pienen googletuksen myötä ymmärsin, että noita halvimpia JustFly-lippuja ei olisi juuri edes käytössä, vaan käytännössä kaikkiin lippuihin kuuluu myös matkatavarat. Toisaalta jossain vauvapalstalla joku höpisi 70€ lisämaksusta matkalaukun kohdalla, jos matkatavarat eivät kuulu hintaan ja ne lisää mukaan vasta lentokentällä. 140€ lisämaksua ei kyllä köyhän perse kestä, joten osaisiko joku antaa varmistusta Air Berlinin käytännöistä?
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Ilmeisesti yhtiön JustFly-liput eivät sisällä kuin käsimatkatavaran, muut lipputyypit sisältävät ainakin 23kg asti. Mikä tässä hämmentää on se, että en löydä tuota lipputyyppiä mistään.

Tuo JustFly-luokan lippu sisältää tosiaan pelkän käsimatkatavaran. AirBerlinin nettisivuilla löytyy infoa noista lisämaksuista, tuosta taulukosta päätellen 15/30 euron lisämaksu tulee, jos ruumalaukun lisää 30 tuntia ennen lähtöä. Saat lisättyä tuon laukun matkalippuusi myös tuolta nettisivujen kautta.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo JustFly-luokan lippu sisältää tosiaan pelkän käsimatkatavaran. AirBerlinin nettisivuilla löytyy infoa noista lisämaksuista, tuosta taulukosta päätellen 15/30 euron lisämaksu tulee, jos ruumalaukun lisää 30 tuntia ennen lähtöä. Saat lisättyä tuon laukun matkalippuusi myös tuolta nettisivujen kautta.
Tuota katselinkin, mutta jäi tajuamatta että tuolla sivuilla saa myös tarkistettua oman varauksen tiedot. 1 PC lukee baggage-kohdassa mennen tullen, joten homma on mitä ilmeisemmin kunnossa ja nuokin rahat voi käyttää saksalaisiin mallasjuomiin. Kiitos avusta!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Indonesiassa on aika reipas meno tuhkapilven takia. Aussifirmat Virgin Australia ja Jetstar ei lennä ja ihmiset on jo pitkään olleet jumissa. Eli nyt tulee näitä, että alkaa ainakin lääkkeet loppumaan joiltain ja rahat varmaan moneltakin ainakin teinituristilta sun muulta.

Hassuksi asian tekee, että samaan aikaan valtionyhtiö Garuda Indonesia ja Air Asia lentää, koska ovat tehneet oman riskiarvionsa. Joitain se vituttaa. Turvallisuus ennen kaikkea, mutta henkilökohtaisesti ei ainakaan aina haittaa, vaikka ei ihan tiukimpien länsimaalaisten sääntöjen mukaan mennä joka asiassa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Yli vuosi sitten kadonneen malesialaiskoneen siivestä löytyi ehkä pala - Lento-onnettomuudet - Ulkomaat - Helsingin Sanomat

"Intian valtamereltä on löydetty mystinen pala lentokoneen hylkyä. Löytö herätti arvailut siitä, voisiko pala olla peräisin Malaysia Airlinesin viime vuoden maaliskuussa täysin kadonneesta matkustajakoneesta.

Kuala Lumpurista Pekingiin matkalla ollut lento MH370 katosi jälkeäkään jättämättä. Koneessa oli 239 matkustajaa ja miehistön jäsentä.

Ranskalle kuuluvalta Réunionin saarelta löydettiin keskiviikkona noin kaksi metriä pitkä pala, jonka arvellaan olevan osa lentokoneen siipeä. Osa löydettiin, kun työntekijät olivat siivoamassa rantaa. Osa oli ollut vedessä pidemmän aikaa, sillä se oli silminnäkijän mukaan simpukoiden peitossa."
-hs.fi
 
Viimeksi muokattu:

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Siis tuo Reunionin saarihan on Madagascarin itäpuolella! Eikös tuosta ollutkin aikoinaan spekulaatiota, jotta olisiko Afrikkaan ollut menossa. :D

Mikäs se sotilassaari oli, josta spekuloitiin liian lyhyestä kiitoradasta. Nythän tässä on tarjolla ihan uusi hypoteesi, tuonnehan mahtuu hyvinkin laskeutumaan eikös. Ehkä kone on myöhemmin hävitetty ja kiireessä jätetty tuo yksi palanen lillumaan. Luultavasti laivalla menty Madagascariin, jossa onkin varsinaiset kekkerit alkaneet. Onko muka sattumaa, että Eli Rothin tuleva leffa on uusversio Cannibal Holocaustista... siinähän ihmisjoukko joutuu kannibaalien kynsiin. Olisikohan kuvattu Madagascarilla?

EDIT. Mutka matkaan. Tuo leffa tehty 2013. Youtubetrailerista luulin uudeksi, no can do.
 
Viimeksi muokattu:

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ryanair keskeyttää talvikaudeksi kaikki lennot Suomesta. Aiemminhan oli tiedossa jo Tampereen lentojen keskeytys, mutta nyt myös se ainoa Lappeenrannasta lennettävä reitti eli Lappeeranta-Milano Bergamo on joutunut vasaran alle.
Aiemmin oli käsittääkseni tarkoitus lisätä lentoja ja Helsinki-Vantaalle tulostakin neuvoteltiin ja nyt kaikki on toistaiseksi ohitse.
Ikävää, kun Suomessa ei Helsinkiä lukuunottamatta juuri ulkomaille pääse. Tampereelta ja Turusta Tukholmaan ja Köpikseen ja that´s it.

Ylen uutinen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ilmaisia lounaita ei ilmeisesti olekaan. Kyllähän noiden siivillä tuli lennettyä halvalla karjavaunussa ja joskus mietti voiko tämä jatkua tai olla muutenkaan totta.

Indonesiassa on taas uusi tuhkakriisi ja kaikki lennot peruttu sieltä vuoren juurelta.
 

Noma

Jäsen
Ilmaisia lounaita ei ilmeisesti olekaan. Kyllähän noiden siivillä tuli lennettyä halvalla karjavaunussa ja joskus mietti voiko tämä jatkua tai olla muutenkaan totta.

Eipä tuo niistä hinnoista ole johtunut tai taloudellisista syistä muutenkaan. Ryanairhän teki jälleen viime tilikaudella uuden liikevaihto-, liikevoitto- ja täyttöaste-ennätyksensä. Ongelmaksihan Suomen kanssa muodostui lähinnä se, että kun heidän uudet tilaamansa lentokoneet eivät vielä ole saapuneet ja muualla Euroopassa on firman kannalta mielenkiintoisempia reittejä, niin Suomen kohtaloksi jää odotella kun kapsiteettia uusien koneiden muodossa on jälleen palata tänne reiteille.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tai sitten ongelma on se, että alkuun saivat huojennetut kenttämaksut ja kun enää eivät saa, ei Suomi kiinnosta. Kukin voi miettiä, miten todellinen syy se "konepula" on.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tai sitten ongelma on se, että alkuun saivat huojennetut kenttämaksut ja kun enää eivät saa, ei Suomi kiinnosta. Kukin voi miettiä, miten todellinen syy se "konepula" on.

En laita päätä pantiksi tai lyö vetoa, mutta olen ymmärtänyt, että Rynkyllä on vähemmän reittejä talvisin kuin kesällä eli konepula on vain ns. huono tekosyy.
En tosin ole töissä Ryanairilla tai muuta vastaavaa, joten en tosiaan ihan takuuseen tuosta mene.

Ps. Pääseehän Turusta vielä Puolan Gdanskiin ja on olemassa näköjään vanukkaan mainitsema reitti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En laita päätä pantiksi tai lyö vetoa, mutta olen ymmärtänyt, että Rynkyllä on vähemmän reittejä talvisin kuin kesällä eli konepula on vain ns. huono tekosyy.

Paljon liikkuu huhuja noista kenttämaksuista ja ei ole syytä uskoa, että jos ei halvalla päästä niin sitten ei tulla ollenkaan. Sillehän taitaa olla joku suomenkielinen sanakin mikä on kiristys. Konepulaan ei usko kukaan ihan siitä syystä, että sitä ei ole.
 
K

kiwipilot

Paljon liikkuu huhuja noista kenttämaksuista ja ei ole syytä uskoa, että jos ei halvalla päästä niin sitten ei tulla ollenkaan. Sillehän taitaa olla joku suomenkielinen sanakin mikä on kiristys. Konepulaan ei usko kukaan ihan siitä syystä, että sitä ei ole.

Jep. Kenttämaksuista parkuminen on osa O'learyn puljun mediastrategiaa missä Ryanairista tehdään uhri ja viranomaisista syyllinen Eurolla Eurooppaan -janarien silmissä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Indonesiassa rysähti Trigana Airin kone ja kun on vain 54 paikallista kyydissä, niin ei ole niin ihmeellinen uutinen.

Tai ei sitä vielä ole kerrottu keitä siellä oli, mutta yleensä varmaan vähemmän valkoihoisia.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Maailman pisin reitti on ensi helmikuusta alkaen sitten Emiratesilla, 17,5h. Panamasta jonnekin Dubaihin kai. Niin ja toisinpäin.
Käly lensi juuri jenkkeihin 16h. Onhan nuo pitkiä aikoja kun oma ennätys 12h tuntuu sekin jo istumiselta. Mutta silti huvittaa kun uutisessa luki että alkaa olla jo tekemätön paikka... kauas sinne Marsiin menikään.
About 6kk tosin sitä harjoitellaan etukäteen bunkkerissa. :D
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
kauas sinne Marsiin menikään.

Riippuu planeettojen asennosta eli toisin sanoen vuoden aikana on vain tiettyjä laukaisuikkunoita ja matkan pituus vaihtelee. Puoli vuotta on aika optimistinen, mutta siihen pari kuukautta lisää on vähän normaalimpi.

IFK sai siis mahtavan sponsoridiilin Turkish Airlinesin kanssa ja siitä keskustelemme omalla hiekkalaatikollamme, mutta johan siellä joku toitottaa kuinka kyseessä on ihan paska firma ja kaikki kuolevat. Laittakaapa IFK:sta kiinnostumattomat kommentteja miten asia oikeasti on Turkishin jääkiekosta autuattoman tietämättömänä asiakkaana.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tuo on tosiaan ihan huippuluokan yhtiö, palkittu vuoden parhaana ainakin palvelutasosta. Näköjään ykkösrankattu airline Euroopassa viimeiset 5 vuotta, siinä on Finskilläkin tekemistä. :D
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Parhaiten Turkiksesta on jäänyt mieleen ruoka, joka oli rahvaan puolellakin oikeasti hyvää. MIeleen jäi myös Kayserin kentällä laskeutumisessa tehty yliveto, jonka syy jäi mysteeriksi kun en osaa turkkia, mutta joka sai vieressä istuneen lihavan turkkilaisäijän puristamaan penkkinsä kädensijoja silmät kiinni ja hien juoksemaan pitkin hänen poskiaan.
 

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuo on tosiaan ihan huippuluokan yhtiö, palkittu vuoden parhaana ainakin palvelutasosta. Näköjään ykkösrankattu airline Euroopassa viimeiset 5 vuotta, siinä on Finskilläkin tekemistä. :D
Tää on hieman erikoista kun katsoo esim. Airlinequality.com arvosteluja, niin turkkilainen on saanut melko surkeat arvostelut. Jos vertaa vaikkapa Finnairiin, niin molemmat yhtiöt ovat saaneet arvosanan 6/10. Tämä siis täysin asiakkaiden arvosteluun perustuen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tää on hieman erikoista kun katsoo esim. Airlinequality.com arvosteluja, niin turkkilainen on saanut melko surkeat arvostelut. Jos vertaa vaikkapa Finnairiin, niin molemmat yhtiöt ovat saaneet arvosanan 6/10. Tämä siis täysin asiakkaiden arvosteluun perustuen.

Asiakasarvostelut nettisekoilussa eivät ole kovinkaan hyvä referenssi oikein missään matkailuun liittyvässä. Samaan aikaan samassa paikassa olleet antavat aivan erilaisia tuloksia. On täysin käsittämätöntä miten eri ihmiset voivat kokea saman asian muka niin eri tavalla eli kannattaa mennä itse paikalle ja tehdä omat johtopäätöksensä. Tai sitten ainakin kysyä joltain maanmieheltä mitä siellä oikeasti tapahtuu.
 

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Asiakasarvostelut nettisekoilussa eivät ole kovinkaan hyvä referenssi oikein missään matkailuun liittyvässä. Samaan aikaan samassa paikassa olleet antavat aivan erilaisia tuloksia. On täysin käsittämätöntä miten eri ihmiset voivat kokea saman asian muka niin eri tavalla eli kannattaa mennä itse paikalle ja tehdä omat johtopäätöksensä. Tai sitten ainakin kysyä joltain maanmieheltä mitä siellä oikeasti tapahtuu.
Näinhän se on että ihmiset kokevat asiat eri tavalla. Siltikin väitän että noiden arvostelujen perusteella saa aika hyvän kuvan lentoyhtiöstä. Mikä sitten ikinä onkaan oikea tapa arvostella jos ei omat kokemukset ja tuntemukset? Arvioiko se "virallinen" raati sitten paremmin kuin se maksava asiakas, tiedä sitten.

Itse en ole turkkilaisella matkustanut mutta muutama kaveri on. Jotkut kehuu ja toiset haukkuu. Muutenkin jos lentää jonkun Euroopan legin niin se taitaa olla aika sama millä yhtiöllä lentää. Mannertenväliset on sitten jo eri homma.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikä sitten ikinä onkaan oikea tapa arvostella jos ei omat kokemukset ja tuntemukset? Arvioiko se "virallinen" raati sitten paremmin kuin se maksava asiakas, tiedä sitten.

Oikea tapa arvostella olisi se, että tiedettäisiin ihmisten elämäntilanne ja mielenkiinnon kohteet. Lapsiperhe antaa paikasta tai jutusta arvion millä ei ole mitään arvoa jollekin hipille tai dokailevalle sinkkumiehelle.

Pääsin tai oikeastaan jouduin viime joulukuussa kaverin työmatkoista kertyneiden pisteiden kera ilmaiseksi aasialaiseen Hiltoniin. Minusta se oli ihan paska. Vastaanotossa ja aulabaarissa pokkuroitiin liikaa, huone oli liian pieni ja saunassa oli kylmä. Liikemiehet saattavat olla tyytyväisiä tuohon eivätkä ne varmaankaan kaipaa minun kommentteja asiaan. Vertailukohtaa toiseen Hiltoniin ei ole kuin Lontoosta vajaa 10 vuotta sitten, mutta eiköhän se mennyt niin kuin niiden ketju toimii eikä sinänsä valittamista. En vain viihtynyt siellä vaan olin tyytyväinen seuraavana yönä päästessäni omien pariin kolmen tähden perusmurjuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös