Mainos

Keskustelua lentomatkailusta

  • 701 637
  • 3 487

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Taitavat lentää Timtshenkon yksityiskoneilla, joten en näkisi ongelmaa. Tai ainakin ihmettelen jos eivät lentäisi.

Ensi viikolla muuten on mahdollista bongata A350 Helsingin kentällä. Airbus suorittaa reittiskouttausta ensi vuoden syksyä varten. Taisi olla 12. ja 13.pvä.

Eiks Gentsun koneisiin juuri kohdistettu jotain pakotteita, joiden johdosta uusia palikoita ei tule koneisiin?

Edit. Kauppalehti nököjään osaa myös kertoa, että Timtsenko ei enään omista osuuta ainakaan Airfix Aviationista.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit

Kiitos vastauksesta. Netistä tosiaan tuosta firmasta löytyy aika heikosti mitään infoa. Nettisivuillakin saa valittua englannin kielen, mutta mitä nyt yritin jonkinlaista tietoa löytää firmasta niin jokaisen englanninkielisen linkin takana on vain turkinkielistä tekstiä. Mutta hieno homma että pitäisi kaiken sujua ihan mallikkaasti.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Täysin samantekevää Euroopan sisäisten lentojen pituuksilla, onko siellä mitään tarjoilua, maksulla tai ilman. En minä ainakaan lentokoneeseen syömään mene, tai ratko sillä minkä yhtiön tuollaiselle välille otan. Toimivuus matkustamisessa ratkaisee - jos tuolla jotain saavutetaan, siitä vaan kahvikin maksulliseksi.
 

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
Täälläkään ei purtavat ja juotavat ratkaise yhteyksiä. Periaatteessa ainoa kriteeri on aikataulu. Virma jolla ajallisesti lyhin setti tulee yleensä valituksi. Toki hintakin voi periaatteessa ratkaista, mutta sellaista keissiä ei ole vielä tullut vastaan.
 

OutlawPuppet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers, Ice Tigers
Omalla kohdalla tuo välipalan tarjoaminen on bonus, joka saattaa keikauttaa ratkaisun kahden lentoyhtiön välillä Finnairia vastaan. Esim. loka-marraskuussa lennetään Lontooseen. Jos olisi lippuja ostaessa ollut tämä tiedossa, oltaisiin varmaan maksettu se n. 20e enemmän BA:n lennoista, ihan vaan periaatteen vuoksi. Muistaakseni BA:n Hel-Lon -lennoilla oli mm. olut ilmaista.
 

Karpalovodka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kabinetti KooKoo
Uskaltaakohan tätä Malaysian Airlinesia vielä käyttää? Pitäisi päästä uudeksivuodeksi Bangkokiin ja heiltä irtoaa reiluun 350e suunta. Turvallisuudesta en ole huolissani vaan taitaa yhtiö lennellä konet tyhjillään ja suurin pelkoni on, että menee konkkaan ennen vuodenvaihdetta.

Yksi vaihtoehto on Finskin nuorisohinnalla alle 500e. Tietääkö kukaan lentävätkö tätä väliä talvella tällä samalla ranskan raudalla joka sahasi kesällä tolla reitillä. Kyllä sai huonon kuvan Finnairin laivastosta tolla reitillä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Yksi vaihtoehto on Finskin nuorisohinnalla alle 500e. Tietääkö kukaan lentävätkö tätä väliä talvella tällä samalla ranskan raudalla joka sahasi kesällä tolla reitillä. Kyllä sai huonon kuvan Finnairin laivastosta tolla reitillä.

Näyttäisi että AY89 ja AY90 ovat A330, kun taas AY95 ja AY96 A340. Muutoksiahan noihin voi tulla, mutta itse ottaisin nuo aikaisemmat lennot A330-koneilla, vaikka tuo 9:15 lähtöaika Bangkokista ei suuria hurraa huutoja aiheuta.
 
Viimeksi muokattu:

Rossifumi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Uskaltaakohan tätä Malaysian Airlinesia vielä käyttää? Pitäisi päästä uudeksivuodeksi Bangkokiin ja heiltä irtoaa reiluun 350e suunta. Turvallisuudesta en ole huolissani vaan taitaa yhtiö lennellä konet tyhjillään ja suurin pelkoni on, että menee konkkaan ennen vuodenvaihdetta.
Eikös lipuista saa rahat takaisin mikäli on maksanut luottokortilla? Toki jos konkkaan menee juuri ennen lähtöä, niin uudet liput on silloin melkolailla kalliimpia.
Huomionarvoinen asia noissa Malaysian Airlinesin lennoissa on mielestäni lentoaika >20h. (Oletan siis kyseessä olevan Malaysianin pomppulento euroopan ja Kuala Lumpurin kautta Bangkokiin, joka on ollut jo usean kuukauden halvimpia vaihtoehtoja).

Näyttäisi että AY89 ja AY90 ovat A330, kun taas AY95 ja AY96 A340. Muutoksiahan noihin voi tulla, mutta itse ottaisin nuo aikaisemmat lennot A330-koneilla, vaikka tuo 9:15 lähtöaika Bangkokista ei suuria hurraa huutoja aiheuta.
Mielestäni on tainnut jo usean vuoden olla konetyypit noin, että AY89/AY90 on A330 ja AY95/AY96 A340. Tämä siis talvikaudella.
Mulle tuo aikasempi lähtöaika sopii Bangkokista, koska taksilla pääsee nopeasti kentälle ilman ruuhkia ja on sopivan väsynyt nukkuakseen koneessa paluumatkan. Lisäksi kun lennon jälkeen tarvii ajella 250km niin ei mene kovin myöhäiseksi kotiutuminen.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Finnairin kustannusten karsiminen on aloitettu ulkoistamisilla. Koska matkustamohenkilökunnan kanssa ei päästy kunnon sopimukseen aiheesta, voi ensi vuonna Aasian reiteillä olla norjalaisen alihankkijan palveluksessa olevaa väkeä. Halvempaa porukkaa ja heidän asemapaikkansa on OSM Aviationin Aasian toimipisteissä.

Näin saadaan lisää lomautuksia Suomeen ja Finnair koittaa saada kulurakennettaan alas. Ans kattoo kuinka käy....

Aiheesta lisää: Finnair
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Snowbird on aloittanut vahvasti. Tänään on kolmas lento Malagaan ja taas myöhässä. Eka lento 2 tuntia ja toinen lähes viisi tuntia myöhässä.
Tänään tällä hetkellä 1 h 40 min myöhässä.
Saisivat jo ne operointiluvat, jotta saisivat oman koneen ja kaiken hyvän lisäksi ajoissa ilmaan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
AirAsian lento on kadoksissa.

http://yle.fi/uutiset/matkustajakone_katosi_kesken_lennon_indonesiassa/7708809

"AirAsia-lentoyhtiön kone on menettänyt yhteyden lennonvalvontaan, kertovat uutistoimistot. Kone lähti matkaan Indonesian Surabayan kaupungista määränpäänään Singapore.

Indonesian liikenneministeriön virkamiehen Hadi Mustofan mukaan lentokone pyysi lupaa siirtyä toisenlaiselle reitille, ennen kuin yhteydet menivät poikki.

Lentokone on tyypiltään Airbus 320-200, ja sen kyydissä on Reutersin mukaan 155 matkustajaa. Miehistö mukaan lukien koneessa on 162 ihmistä, kertoo uutistoimisto AP."
 
AirAsian lento on kadoksissa.

http://yle.fi/uutiset/matkustajakone_katosi_kesken_lennon_indonesiassa/7708809

"AirAsia-lentoyhtiön kone on menettänyt yhteyden lennonvalvontaan, kertovat uutistoimistot. Kone lähti matkaan Indonesian Surabayan kaupungista määränpäänään Singapore.

Indonesian liikenneministeriön virkamiehen Hadi Mustofan mukaan lentokone pyysi lupaa siirtyä toisenlaiselle reitille, ennen kuin yhteydet menivät poikki.

Lentokone on tyypiltään Airbus 320-200, ja sen kyydissä on Reutersin mukaan 155 matkustajaa. Miehistö mukaan lukien koneessa on 162 ihmistä, kertoo uutistoimisto AP."

Surullista luettavaa. Alkaa näitä koneiden tippumisia tulla jo vähän turhan usein, vaikka pienestä määrärstä edelleen puhutaankin lentoihin verrattuna.
 

Tuamas

Jäsen
Paitsi että lento-onnettomuuksien lukumäärä on pysynyt suunnilleen samana koko 2010-luvun (21-30 onnettomuutta/vuosi, tällä vuodella taitaa olla 29) ja siihen asti trendi oli lukumäärällisesti selvästi laskeva, vaikka lentoliikenteen määrä kasvaa ja on kasvanut eksponentiaalisesti.

Toki tälle vuodelle osuu kaksi täysin poikkeuksellista casea, jolloin vuotuinen uhrimäärä tulee olemaan ruma.

Tässä on sama kuin perhesurmissa ja lapsiin kohdistuvassa väkivallassa. Määrät ovat laskeneet selvästi, mutta uutisointi lisääntynyt merkittävästi.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Surullista luettavaa. Alkaa näitä koneiden tippumisia tulla jo vähän turhan usein, vaikka pienestä määrärstä edelleen puhutaankin lentoihin verrattuna.

Jossain taisi olla että yksi lento miljoonasta tapahtuu vakava onnettomuus. Eli eipä se vielä onneksi kovin yleistä ole ja vaikka sattuisi sille miljoonalle lennolle niin silti välttämättä kaikki lennolla olijat kuole. Taitaa olla aika paljon todennäköisempää kuolla auto-onnettomuudessa matkalla lentokentälle kuin sitten itse koneessa.
 
Jossain taisi olla että yksi lento miljoonasta tapahtuu vakava onnettomuus. Eli eipä se vielä onneksi kovin yleistä ole ja vaikka sattuisi sille miljoonalle lennolle niin silti välttämättä kaikki lennolla olijat kuole. Taitaa olla aika paljon todennäköisempää kuolla auto-onnettomuudessa matkalla lentokentälle kuin sitten itse koneessa.

Totta, oikeastihan näitä lento-onnettomuuksia tapahtuu ihan liian harvoin. Toivottavasti edes joku autollaan lentokentälle ajeleva ajaisi kolarin.
 
Ja tästä uutinen joka käytännössä kumoaa voivottelusi.

HS- Viime vuosi ennätyksellisen turvallinen lentoliikenteessä http://www.hs.fi/m/kotimaa/a1420258481326

Ja itseasiassa minullakin oli liian suuri luku, kun 2014 sattui vain 21 lentoturmaa.

Kiva, että kuolemaan johtaneita turmia sattui ennätysvähän. Ihmishenkiä ei tietenkään kannata tällaisissa tilastoissa laskea. Jokainen porilainen hitsari valitsee ennemmin 29 lento-onnettomuutta, joissa kuolee 265 henkeä(2013) kuin 21 lento-onnettomuutta, joissa kuolee 990 henkeä(2014).

Mutta tämä tästä. Ilmoitin surullisuuteni lentoturmissa menehtyneiden takia väärässä ketjussa. Jatkakaa lentokoneiden ja lentojen tilastointeja.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kokeillaan täältä, kun aihetta kuitenkin sivuaa; matkalaukut, ruumaan menevät. Rimowa Topas, minkälaisia kokemuksia? Onko liian raskas (5,4-6,3 kg)? Onko oikeasti kestävä? Entä Rimowan ja Samsoniten vetoketjuilla suljettavat laukut; toimivatko vetoketjut ja voiko niihin luottaa, ettei tavarat ole kirpputorityyliin esillä hihnalla? Kiitos mahdollisista vinkeistä asian suhteen.

Edit: itsellä ollut reissuilla käytössä pääasiassa vanhat lukoilla suljettavat Samsonitet. Nyt pitäisi päivittää.
 
Viimeksi muokattu:

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Entä Rimowan ja Samsoniten vetoketjuilla suljettavat laukut; toimivatko vetoketjut ja voiko niihin luottaa, ettei tavarat ole kirpputorityyliin esillä hihnalla?

Oma vetoketjullinen Samsonite täyttää tänä vuonna 10 vuotta. Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia vetoketjujen tai muunkaan suhteen.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kokeillaan täältä, kun aihetta kuitenkin sivuaa; matkalaukut, ruumaan menevät. Rimowa Topas, minkälaisia kokemuksia? Onko liian raskas (5,4-6,3 kg)? Onko oikeasti kestävä? Entä Rimowan ja Samsoniten vetoketjuilla suljettavat laukut; toimivatko vetoketjut ja voiko niihin luottaa, ettei tavarat ole kirpputorityyliin esillä hihnalla? Kiitos mahdollisista vinkeistä asian suhteen.

Edit: itsellä ollut reissuilla käytössä pääasiassa vanhat lukoilla suljettavat Samsonitet. Nyt pitäisi päivittää.

Aika raskaalta kuulostaa. Mulla on ollut pari vuotta käytössä Samsoniten vetoketjullinen, olisiko joku tämmöinen. Painaa n. 3kg, vanha oli varmaan tuplat tuohon ja vaihdon jälkeen ei ole tarvinnut kiloja jännittää. Vetoketju on pelannut hyvin, hihnakin on yleensä varmuuden vuoksi. Plussaa neljästä renkaasta, helpottaa kentillä.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Sairaskohtaus.

Ja sitten sellainen "mitä vittua nyt taas"-kommentti tähän perään.

"IS sai yöllä yhteydenoton Finnairin lennolta AY35 Thaimaan Krabiin, joka oli laskeutunut Intian Kalkuttaan. Koneessa oli tapahtunut lennon aikana sairauskohtaus.

Haukiputaalainen Reima Mettovaara soitti koneesta Ilta-Sanomien toimitukseen kello 3.30 Suomen aikaa.

– Olemme istuneet jo kuusi tuntia koneessa. Lentokapteeni ja lentoemännät eivät sano mitään, Mettovaara totesi tuohtuneena.

– Kaikki tarjottavat ovat loppu. Ilmastointi toimii, sillä moottorit ovat olleet koko ajan käynnissä. Joku hässäkkä tässä on."

Mitä vittua tässä maailmassa tapahtuu? Soitanpa IS:n toimitukseen kun kone ei liiku. Ei saatana
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä vittua tässä maailmassa tapahtuu? Soitanpa IS:n toimitukseen kun kone ei liiku. Ei saatana
Puolenyön aikaan IS julkaisi jutun joka perustui FlightRadarin tietoon ylimääräisestä laskusta. Jutussa pyydettiin kertomaan lisätietoja, varmaan kyseinen henkilö näki sen ja soitti kertoakseen lisää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös