Kylläpä kuulostaa hyvältä, kun sunnuntaina pitäisi lentää Lufthansalla Münchenin kautta Lissaboniin. Tuon lisäksi kun vielä varoiteltiin, että Helsinki-Vantaallakin saattaa tuon ahtaajien lakon ja sen tukilakkojen seurauksena olla vaikeuksia polttoainetoimituksissa ja sitä myötä myöhästymisiin pitää varautua.Melko reipas soppa ollut Saksassa tänään. Raksaäijät laittoivat lasikuitukaapelit katkolle.
Lufthansan lentoliikenne kaaoksessa
Ja, jotta tässä ei olisi tarpeeksi, niin ylihuomenna Munchenin lentoasemalla lakkoillaan ja yli 700 lentoa perutaan.
SAS taas oli eilen joutunut jonkinlaisen kyberhyökkäyksen kohteeksi
Linkit: IL
Kylläpä kuulostaa hyvältä, kun sunnuntaina pitäisi lentää Lufthansalla Münchenin kautta Lissaboniin. Tuon lisäksi kun vielä varoiteltiin, että Helsinki-Vantaallakin saattaa tuon ahtaajien lakon ja sen tukilakkojen seurauksena olla vaikeuksia polttoainetoimituksissa ja sitä myötä myöhästymisiin pitää varautua.
Hyvä kuulla. Joskus aika kukonlaulun aikaan tuo lento oli lähdössä, en muista ihan tarkkaa aikaa.Eilen ainakin tankattiin ihan normaalisti. Esimiesvoimin siellä vedetään. Kentällä on Swissportin (Shell) ja Air BP:n lisäksi kuitenkin Neste, joka tankkaa ja jonka työntekijät eivät käsittääkseni lakkoon osallistu. Lufthansan tankkaa Swissport (Shell).
Varsinkin, jos aamulennolla menet, niin en usko Helsingin päässä sen suurempia ongelmia olevan.
Eilen ainakin tankattiin ihan normaalisti. Esimiesvoimin siellä vedetään. Kentällä on Swissportin (Shell) ja Air BP:n lisäksi kuitenkin Neste, joka tankkaa ja jonka työntekijät eivät käsittääkseni lakkoon osallistu. Lufthansan tankkaa Swissport (Shell).
Varsinkin, jos aamulennolla menet, niin en usko Helsingin päässä sen suurempia ongelmia olevan.
Poikkeustilanteissa (esim lakot) lentoyhtiöt (ainakin Suomessa) peruvat viimeisenä, jos ollenkaan, chartelennot. Charterlennolla olevat ovat lähes poikkeuksetta ostaneet jonkun pakettimatkan ja heitä koskee valmismatkalaki, jossa sitten kuluttajansuoja on paljon tiukempi/parempi kuin pelkän lentolipun ostaneella. Tämän lisäksi nuo chartelennot ovat monesti kohteisiin, jonne lennetään vain kerran viikossa vs joku reittilento jota saatetaan suhata samaan kohteseen monta kertaa päivässä. Ei ole vaikea arvata kummasta lentoyhtiö alkaa perumaan lentoja, jos niitä on pakko perua. Eli peruvat sieltä mistä se on helpointa ja "halvinta".Onkos charterit jotenkin eri asemassa reittilentoihin kun niihin ei ole koskaan vaikuttanut?
Ei ole vaikea arvata kummasta lentoyhtiö alkaa perumaan lentoja, jos niitä on pakko perua. Eli peruvat sieltä mistä se on helpointa ja "halvinta".
Näinhän tuo on mennyt edellisissäkin lakoissa ettei lentojen kanssa ole juuri ongelmia ollut. Aamulennot aikataulussa, ainoita viivästyksiä voi tulla päivällä/iltapäivällä ruuhkahuippuihin kun on nopeasti paljon koneita tankattavana.
Onkos charterit jotenkin eri asemassa reittilentoihin kun niihin ei ole koskaan vaikuttanut?
Kaveri lensi poikiensa kanssa tänään aamulla Frankfurtiin Luffella. Vähän oli ollut kai myöhässä, kun heidän piti juosta jatkolennolle, mutta ehtivät.Kylläpä kuulostaa hyvältä, kun sunnuntaina pitäisi lentää Lufthansalla Münchenin kautta Lissaboniin. Tuon lisäksi kun vielä varoiteltiin, että Helsinki-Vantaallakin saattaa tuon ahtaajien lakon ja sen tukilakkojen seurauksena olla vaikeuksia polttoainetoimituksissa ja sitä myötä myöhästymisiin pitää varautua.
Ja, jotta tässä ei olisi tarpeeksi, niin ylihuomenna Munchenin lentoasemalla lakkoillaan ja yli 700 lentoa perutaan.
Mennen tullen ja juuri palanneena, toimii. Kannatti upgreidata, kun oli valtameren ylitys kyseessä.Onko Finnairin premium economyn testanneita vielä? Kovasti on kehuttu YouTubessa ainakin, osa jopa sitä mieltä, että nousee joidenkin yhtiöiden businessluokan tasolle.
Lensin viime marraskuussa New Yorkiin ja takaisin. Ihan OK tuote, ei nyt ihan businesluokan tasoa. Ainakaan jos vertaa Atlantin ylitystä muilla yhtiöillä. Joka tapauksessa hyvät penkit, tilaa leveyssuunnassa hyvin, selkänoja kallistuu selvästi enemmän kuin turistissa mutta silti takana istuvalla ei tule ahdas olo.Onko Finnairin premium economyn testanneita vielä? Kovasti on kehuttu YouTubessa ainakin, osa jopa sitä mieltä, että nousee joidenkin yhtiöiden businessluokan tasolle.
Jees, tää jäi matkaväsymyksen takia mainitsematta. Oikeastaan harmitti, ettei ollut isompi nälkä kumpaankaan suuntaan. Lentoruuaksi poikkeuksellisen maukasta sapuskaa. Juomiakaan ei tarvinnut kovin monta minuuttia odotella. Pari jantteria vetikin menomatkalla itsensä kohtalaiseen tilttiin. Hiukan teneriffa-meininki äijillä.Ruoka oli hyvää, olen sen verran paljon lentänyt että voi sanoa ruuan olleen maukasta. Juomatarjoilu toimi hyvin, ainoastaan samppanja ei kuulu hintaan. Muuten eri juomien tarjoilu toimi paremmin kuin hyvin.
Tai hallille, kuten omat suunnitelmani.Toivottavasti Finnair pitää Dallasin jatkossakin reittisuunnitelmassaan. DWF:n kenttä on selkeä ja sieltä on hyvä jatkaa eteläisiin USA:n kohteisiin, Väli-Amerikkaan, Etelä-Amerikkaan, Karibialle...
Ei ole mahdollista. Koko lippu mitätöityy sillä hetkellä kun ensimmäinen lento jää käyttämättä.Onko mahdollista ostaa meno-paluuta koko reitille x-y, mutta menomatkalla hyppääkin kyytiin puolesta välistä z, jossa vaihtuu koko reitin lentoyhtiö? Tämä siksi, että tuo pitkä reitti on reilusti halvempi edestakaisin kuin kohteesta z erikseen matkattuna.
Näinpä jotenkin sen ajattelin menevän. No, täytyy alkaa funtsia uudelleen tai kehittää jostain lisää budjettia.Ei ole mahdollista. Koko lippu mitätöityy sillä hetkellä kun ensimmäinen lento jää käyttämättä.
Oliko kyseessä A330 vai A350 PE?Lensin viime marraskuussa New Yorkiin ja takaisin. Ihan OK tuote, ei nyt ihan businesluokan tasoa. Ainakaan jos vertaa Atlantin ylitystä muilla yhtiöillä. Joka tapauksessa hyvät penkit, tilaa leveyssuunnassa hyvin, selkänoja kallistuu selvästi enemmän kuin turistissa mutta silti takana istuvalla ei tule ahdas olo.
Viihdejärjestelmän näyttö selvästi isompi kuin turistissa, tosin uusitussa busineksessa on jo pieni telkkari...
Ruoka oli hyvää, olen sen verran paljon lentänyt että voi sanoa ruuan olleen maukasta. Juomatarjoilu toimi hyvin, ainoastaan samppanja ei kuulu hintaan. Muuten eri juomien tarjoilu toimi paremmin kuin hyvin. Plussaa Finnairille siitä, että premium economyn matkustajana saa käyttää busineksen takaosan tilavaa ja todella siistiä vessaa.
Ekaa riviä ei kannata buukata, jos oon pitkät kintut. Itsellä mittaa 192 cm ja en viihtyisi siinä. Muilla riveillä ei mitään ongelmaa.
Istuin ekan rivin takana, näytti olevan ruhtinaallisesti jalkatilaa A350 PE:n ekalla rivillä. Viihdekeskustakin ohjailivat kakella, kun ei kädellä yletä. Ja menomatkalla oli vauvakaukalokin vielä seinän ja penkin välissä.NYC lennot on normaalisti A330, niin meilläkin. Tuosta A350 en osaa sanoa, kuinka tuo PE:n ensimmäinen rivi sopii pitkille.
Ekaan näköjään vastaukseksi ei, mutta toisaalta Helsingistä lennettäessä voi mukana viedä helposti aamupalaa.Kaksi pikaista:
- Tarjoillaanko Norskilla mitään ilmaiseksi? Edes vettä/kahvia? Lento Garwickiin.
- Onko Gatwick millainen paluuta ajatellen? Eli lähinnä kuinka kauan kannattaa varata ruumalaukun kanssa aikaa aamulla?
Joo ekaan tosiaan ei, mutta ihan hyvä niin koska kaikki on melkoista kuraa anyway - joskus oon kahvin tilannut, mutta hirveetä sekin oli.Kaksi pikaista:
- Tarjoillaanko Norskilla mitään ilmaiseksi? Edes vettä/kahvia? Lento Garwickiin.
- Onko Gatwick millainen paluuta ajatellen? Eli lähinnä kuinka kauan kannattaa varata ruumalaukun kanssa aikaa aamulla?