Keskustelua lentomatkailusta

  • 665 129
  • 3 352

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ihmiset evakuoitu Airbusista . Sattuu ja tapahtuu. Jonkinlaista sähkökärtsää havaittu ja jengi otettu takaisin terminaaliin odottamaan. Paikalle hälytetty ainakin 15 pelastuslaitoksen yksikköä, mikä on ymmärrettävää kun hälytys on saatu nimikkeellä "suuri ilmaliikenneonnettomuus".
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ihmiset evakuoitu Airbusista . Sattuu ja tapahtuu. Jonkinlaista sähkökärtsää havaittu ja jengi otettu takaisin terminaaliin odottamaan. Paikalle hälytetty ainakin 15 pelastuslaitoksen yksikköä, mikä on ymmärrettävää kun hälytys on saatu nimikkeellä "suuri ilmaliikenneonnettomuus".
Lainattu Hesarista:
”Finnairin viestintäjohtaja Päivyt Tallqvist vahvistaa Helsingin Sanomille, että kyseessä on yhtiön lentokone.

Tallqvist kertoo, että kone oli juuri palannut Budapestista ja oli lentämässä seuraavaksi Milanoon. Tallqvistin mukaan savuhavainto tehtiin silloin, kun itse koneessa ei ollut vielä matkustajia. Hän kertoo miehistön tehneen savuhavainnon ohjaamon alta löytyvästä avioniikkatilasta.

”Koneesta otettiin tuolloin virrat pois ja palokunta kutsuttiin paikalle. Kone on nyt teknisessä tarkistuksessa savuhavainnon vuoksi”, Tallqvist sanoo ja lisää, että savun tulo oli jo loppunut palokunnan saavuttua tapahtumapaikalle.

Tallqvistin mukaan matka kohti Milanoa jatkui toisella lentokoneella, ja matkustajat myöhästyivät alkuperäisestä aikataulusta noin puoli tuntia.”
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ilmeisesti konetta ei, vastoin Iltasanomien uutisointia, oltu vielä boardattu ja ketään ei evakuoitu? A320 (OH-LXB) kyseessä.
Hyvä asia, ettei alkanut kärytä jo ilmassa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ilmeisesti konetta ei, vastoin Iltasanomien uutisointia, oltu vielä boardattu ja ketään ei evakuoitu? A320 (OH-LXB) kyseessä.
Hyvä asia, ettei alkanut kärytä jo ilmassa.
Ei ollut ei. Siellä ”toimituksessa” on taas tehty ihan omia johtopäätöksiä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ei ollut ei. Siellä ”toimituksessa” on taas tehty ihan omia johtopäätöksiä.

Niinpä tietysti. Sehän ei taas yllätä pätkän vertaa. Aina varsinkin ilmailuun liittyvissä uutisissa vedetään mutkia suoriksi ja lisätään draamankaarta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tyhmä kysymys varmaan, mutta mitä noiden hakukoneiden käytöllä voi voittaa? Sen verran harvoin on tullut lenneltyä, että lentoyhtiöiden omia sivustoja vain olen käyttänyt.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tyhmä kysymys varmaan, mutta mitä noiden hakukoneiden käytöllä voi voittaa? Sen verran harvoin on tullut lenneltyä, että lentoyhtiöiden omia sivustoja vain olen käyttänyt.
Säästää usein rahaa. Ja antaa yhdellä kertaa useampia vaihtoehtoja miten päästä a:sta b:hen.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tyhmä kysymys varmaan, mutta mitä noiden hakukoneiden käytöllä voi voittaa? Sen verran harvoin on tullut lenneltyä, että lentoyhtiöiden omia sivustoja vain olen käyttänyt.
Usein ei mitään. Jos lento on hieman halvempi hakukonesivustolla, vaikeudet alkavat kun kakka osuu tuulettimeen, eli kun tarvitsee tehdä muutoksia matkaan jne.. Nykyään ostan lennot aina lentoyhtiön sivustolta käyttäen luottokorttia. Koskaan ei voi olla liian varovainen. Näitä valtion omistamia yhtiöitäkin on mennyt tits up mm. Malev ja Sabena.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Usein ei mitään. Jos lento on hieman halvempi hakukonesivustolla, vaikeudet alkavat kun kakka osuu tuulettimeen, eli kun tarvitsee tehdä muutoksia matkaan jne.. Nykyään ostan lennot aina lentoyhtiön sivustolta käyttäen luottokorttia. Koskaan ei voi olla liian varovainen. Näitä valtion omistamia yhtiöitäkin on mennyt tits up mm. Malev ja Sabena.
No juu, tosin ei hlökohtaisesti ole ollut ongelmia muutoksissa ikinä, vaikka on tullut mutkia matkaan milloin minkäkin syyn vuoksi. Luottokortilla tietenkin kannattaa poikkeuksetta hankkia.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tyhmä kysymys varmaan, mutta mitä noiden hakukoneiden käytöllä voi voittaa? Sen verran harvoin on tullut lenneltyä, että lentoyhtiöiden omia sivustoja vain olen käyttänyt.

3 henkilöä joista yksi koululainen, eli ajat lomalle lähdössä on rajattu aika tiukalle. No aikanaan kesällä tehtiin päätös, että hiihtolomalla Thaikkulaan ja Krabin alueelle 2 viikoksi. Sain sitten päähäni, että olisko mahdollisuutta varailla edullisemmin lennot ja hotla kuin ottaa matkatoimistolta koko paskan. Lentoja sitten aloitin tsekkaamaan kaikilta mahdollisilta sivuilta ja käytin tähän hommaan 8 päivää, koska olin kuulut, että viikon aikana saattaa hinnoissa olla suuriakin eroja. Juu piti paikkansa ja olisko ollut tiistai jolloin lähti lennoista yli 200 euroa pois. Fiksuja lentoa ei löytynyt, koska en halunnut 2-3 pompulla lentää yli 20 tuntia Thaimaaseen ja takas olisi ollut 22 tuntia. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Sitten katsoin huvikseen hotelleja ja niistä olisi saanut ihan hyvään hintaa pariksi viikoksi leposijan. No sitten kun ynnäsin suorat lennot ja hotlan ja vertasin Tuin hintaan, niin totuus selvisi. Tuin hinta viikoksi 7 ja 8 suorilla lennoilla, isommilla jalkatiloilla, aterioilla koneessa ja Klong muang sofitel Krabi viiden tähden hotlalla aamiaisella oli 5200 euroa kolmelta. Sama setti erikseen varattuna olisi mennyt reippaasti yli 7000 euron.

Sen jälkeen en ole perhelomia katsellut "vapailta" markkinoilta. Mikäli aikataululla ei ole väliä ja kohdekkin se ja sama, niin takuulla hakusivuilta löytyy halvalla.

Ainiin, pari viikkoa ennen lähtöä olis saanut koko porukan etuosaan premiumpaikoille 600 euron hintaan. Tyhmänä säästin ja lentojen aikana otti pattiin.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Jos haluaa tietää miten lentojen hinnat oikeasti määräytyvät, niin kannattaa katsoa tämä video.

Saman lennon hinnat vaihtelevat todella paljon sen mukaan minä päivänä ja minä kellonaikana käyt lentoja katsomassa, ja minä päivinä olet itse lentämässä. Lisäksi paljon muuta on takana noissa nettisivuissa, mistä lentoja varataan.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Helsinki-Vantaan uudistus palkittu kansainvälisesti. Vaikka kentällä kehittämistä riittää edelleenkin, ei uutta terminaalia tarvitse hävetä, miljoonille kun kyseessä tulee olemaan ensikosketus Suomeen.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Helsinki-Vantaan uudistus palkittu kansainvälisesti. Vaikka kentällä kehittämistä riittää edelleenkin, ei uutta terminaalia tarvitse hävetä, miljoonille kun kyseessä tulee olemaan ensikosketus Suomeen.

Hieno juttu, seuraavaksi voidaan ehkä keskittyä vaikkapa kunnossapitoon. Ei siihen snowhow-höpötykseen (kiito- ja rullaustiet siellä onkin hyvin hoidettu) vaan asematason kondikseen muilta osin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Wizz Airista kokemuksia?

Odotusarvona tietty "kunhan perille pääsee ehjänä", kun menopaluu maksoi sen 25e.
Ilmeisesti käsimatkatavaran kanssa ollaan hyvinkin tarkkoja?
Tarkan markan miehenä otin sen ilmaisen vaihtoehdon, eli 40x30x20.

Joku pieni reppu taitaa juuri riittää noille mitoille.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Wizz Airista kokemuksia?

Odotusarvona tietty "kunhan perille pääsee ehjänä", kun menopaluu maksoi sen 25e.
Ilmeisesti käsimatkatavaran kanssa ollaan hyvinkin tarkkoja?
Tarkan markan miehenä otin sen ilmaisen vaihtoehdon, eli 40x30x20.

Joku pieni reppu taitaa juuri riittää noille mitoille.

Aika reipas määrä alkaa olla lentoja takana ko firmalla eikä vielä pahaa sanottavaa. Lähes aina ajallaan tai ainakin niin vähän myöhässä ettei mitn väliä. Käsimatkatavaroita ei ole syynätty oikeastaan koskaan jos nyt ei ala hölmöillä. Repulla itsekin lähes aina liikkeellä.

Muunkinlaisia kokemuksia saa lukea, niistähän se suurin meteli aina pidetään ja ilmeisesti reklamaatioiden hoitaminen ei ole Wizzin vahvuuksia. Mutta kuten sanottu, tähän asti mennyt kaikki oikeinkin hyvin. Paikasta a paikkaan b naurettavan halvalla. 30€ liput varattuna maaliskuulle. Edestakaisin.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ylen uutinen Sunclass Airlinesin lennosta Kuopiosta Gran Canarialle, joka laskeutui Tukholmaan tankkaamaan. Kaikenlaista sitä uutisoidaankin nykyään.
Viime viikolla uutisoitiin siitä karmivasta tuskasta, kun vessat olivat pois käytöstä Finnairin lennolla Teneriffalle.

Ramp-työntekijä imeytyi Embraer 175-lentokoneen moottoriin ja kuoli. Aikamoista tunarointia imeytyä moottoriin, koska ei konetta saa lähestyä, kun moottorit ovat käynnissä ja majakat päällä.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ylen uutinen Sunclass Airlinesin lennosta Kuopiosta Gran Canarialle, joka laskeutui Tukholmaan tankkaamaan. Kaikenlaista sitä uutisoidaankin nykyään.
Viime viikolla uutisoitiin siitä karmivasta tuskasta, kun vessat olivat pois käytöstä Finnairin lennolla Teneriffalle.

Ramp-työntekijä imeytyi Embraer 175-lentokoneen moottoriin ja kuoli. Aikamoista tunarointia imeytyä moottoriin, koska ei konetta saa lähestyä, kun moottorit ovat käynnissä ja majakat päällä.

Ilmeisesti sattuu liian vähän oikeasti vaaratilanteita että täytyy uutisoida tilanteista joissa on toimittu juuri niinkuin pitääkin kuten tuossa Sunclass Airlinesin tapauksessa. Vähän kuin että Onnibus joutui tankille ettei olisi loppunut löpö ennen määränpäätä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ilmeisesti sattuu liian vähän oikeasti vaaratilanteita että täytyy uutisoida tilanteista joissa on toimittu juuri niinkuin pitääkin kuten tuossa Sunclass Airlinesin tapauksessa. Vähän kuin että Onnibus joutui tankille ettei olisi loppunut löpö ennen määränpäätä.

Sehän on toki aina hyvä asia, ettei vaaratilanteita satu, mutta uutisointikynnys on tippunut aiempaa alemmas.
Vaikka ainahan ilmailuun liittyvät asiat uutisoidaan tavallista herkemmin.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool

Tässä tapauksessa ihmetyttää, ettei myllyttäjiä poistettu koneesta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viime viikolla uutisoitiin siitä karmivasta tuskasta, kun vessat olivat pois käytöstä Finnairin lennolla Teneriffalle.
Uutisoinnin aihetta ehkei ole, mutta tuska on ollut varmasti ihan aito, siis kirjaimellisesti.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kun tuossa vessaepisodista on ollut puhetta, niin tulee mieleeni yksi lento olikohan Canarialta Helsinkiin. Olin siis toiseksi takimmaisessa rivissä ja vessa oli näin ollen kohtuu lähellä. Juomakärryt olivat jo menneet ja lentoemäntä kuulutti seuraavaksi aterioiden jaon. No itse ajattelin käydä vessassa ennen ruokailua, koska yleensä ruokailun jälkeen alkavat nämä jonotukset vessoihin. No näinhän siinä sitten kävi, että ruokailun jälkeen jonoa alkoi kertyä puolen koneellisen verran kohti wc-tiloja. Taidettiin tulla manner Espanjaan ja alkoi turbulenssi. Ei mikään paha, mutta kapteeni sytytti turvavyövalon ja henkilökunta kehoitti porukkaa palaamaan takaisin paikoilleen. No porukka palaa takaisin omille paikoilleen ja noin 10 minuutin päästä kapteeni sammuttaa turvavyövalon. Sama porukka kiireesti vessajonoon ja parin minuutin päästä sama homma. Turvavyövalo päälle ja porukka takaisin paikoilleen. Tämä taisi toistua noin neljä kertaa ja kyllä siinä monen naamasta näki, että nyt olisi tarve päästä vessaan ja pian.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös