Keskustelua lentomatkailusta

  • 666 185
  • 3 353

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattaa, ne tulee samantien. Kovin suomalaista olla uskaltamatta ottaa palvelua vastaan.
Eipä mulla yleensä lennoila ole mitään isompia tarpeita olla palveltavana olevana, nukun tai käytän tablettia. Joskus jos yllättäen haluaa lisää juotavaa niin sen ihan mielellään käy sieltä "keittiöstä" hakemassa, saa samalla tarpeellista liikuntaa jaloille.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Norskilla näytti olevan ihan kelpo hintoja juuri. Kävin syyslomalle ottamassa lennot Tukholmaan 25 euron kappalehintaan/suunta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joskus jos yllättäen haluaa lisää juotavaa niin sen ihan mielellään käy sieltä "keittiöstä" hakemassa, saa samalla tarpeellista liikuntaa jaloille.

Totta tuokin. Eipä se oikeastaan hävetä yhtään vähempää mennä sinne ujosti kysymään saisiko hieman lisää juomaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
BA on hakkeroitu. Laittakaapa raporttia, jos on ajankohtainen. En ole tuota tarvinnut johonkin aikaan, niin ei kaiketi pitäisi koskettaa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
No niin, Turkishilla tulin Bangkokiin ja Bangkok Airwysilla Tratiin. Nyt löhöän Koh Changilla resortissa. Uni ei tule helposti, kun on ollut "taistelumoodi" päällä liki vuorokauden. Katselen sumoa ja juon kolaa.
Mutta niistä lennoista, luonnollisesti ranskalaisin viiruin:

Turkish A
-Lento oli halpa, siihen nähden ok suoritus. Hel-Ist ja Ist-Bkk olivat molemmat myöhässä, mutta syy ei ollut yhtiön. Nyt kuitenkin lennettiin ensin viisi ympyrää Istanbulin lähellä ja vielä koukkaus merelle. Ei siinä mitään, mutta jengi alkoi huolestua kun ei kuulutettu oikein mitään. Kaappauskin alkoi olla matkustajien huulilla. Ei hyvä.
-Ruoka ok, ei häikäissyt. Alkoholittomat juomat olivat lasten makuun.
-Koneessa oli paljon stuertteja, joista kukaan ei tehnyt mitään. Kotkan näköiset friidut ahkeroi.
-Kuulutuksista ei saanut mitään selvää. Ei niin mitään. Tuli ikävä Finskin rallienglantia, sitä mä sentään ymmärrän.

Bangkok Airways
-Loistavaa palvelua, ei veloitusta vaikka myöhästyin koneesta ja lensin myöhemmin. Meni tosin Turkishin piikkiin lasku.
-Lento kesti 40 minuuttia, mutta tarjosivat hyvät safkat.
 

Fordél

Jäsen
On kyllä hurjia määriä, mitä jengi täällä lentelee. Ei ihme, että lentomatkustus on jatkanut kovaa kasvuaan. Ja ymmärtäähän sen, kun hinnat ovat paikoin käsittämättömän halpoja. Toivottavasti tulevaisuudessa lentojen hinnat saataisiin nousuun ja edes sitä kautta rajoitettua lentämistä.

Itse palasin juuri yhdeltä Keski-Eurooppaan suuntautuneelta reissulta, mutta se jäänee viimeiseksi lennokseni.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse palasin juuri yhdeltä Keski-Eurooppaan suuntautuneelta reissulta, mutta se jäänee viimeiseksi lennokseni.

Mitä sen jälkeen tapahtuu. Niin se vain menee, että jos on mahdollisuus, niin sitten lähtee tutkimaan miltähän tuolla päin maailmaa näyttää. Yritykset sentään käyttävät Skypea. Luulin maanantaina tapaavani jonkun, mutta se onkin ruotsalaisen kanssa puhelimessa.

Seuraan tarkasti maailman muoviroskatilannetta, mutta en ole vielä keksinyt miten voisin auttaa. Kotiin jäämällä ei maailma pelastu. Mietin kulutustottumuksiani, mutta kädet vain on sidotut.
 

Fordél

Jäsen
Mitä sen jälkeen tapahtuu. Niin se vain menee, että jos on mahdollisuus, niin sitten lähtee tutkimaan miltähän tuolla päin maailmaa näyttää.

Tottakai jos haluat käyttää sen mahdollisuuden. Mikään pakkohan ei ole ja tutkittavaa löytyy hyvin läheltäkin. Ja mitä kalliimpaa sen mahdollisuuden hyödyntäminen on, sitä useammin se mahdollisuus jäisi hyödyntämättä.

Seuraan tarkasti maailman muoviroskatilannetta, mutta en ole vielä keksinyt miten voisin auttaa. Kotiin jäämällä ei maailma pelastu. Mietin kulutustottumuksiani, mutta kädet vain on sidotut.

Esimerkiksi keräämällä muovijätettä vaikka rannoilta tai rahoittamalla toimintaa, joka hakee ratkaisua asiaan. Kätesi eivät ole sidotut. Maailman kulutus rakentuu yksilöiden ratkaisuista. Esim. yhtään aurinkopaneelia tai lentomatkaa ei myytäisi ilman yksilöiden ostopäätöstä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen huono ihminen, mutta käytän kyllä erittäin mielelläni halpojen lentojen suomat mahdollisuudet nähdä paikkoja. 35 vuotta meni aikalailla kotisohvalla erinäisten syiden vuoksi, mutta nyt viimeisen muutaman vuoden aikana on tullut lennettyä senkin edestä, tosin Euroopan sisällä. Seuraavaksi Oktoberfesteille ja takaisin kuun vaihteessa, sen jälkeen pari viikkoa ja syyslomalla Tukholmaan, tosin laivalla takaisin. Tammikuussa Berliiniin ja huhtikuussa Roomaan ehkä, kesällä sitten Alpeille. Sitten olisikin nelikymppismatka edessä, kohde on täysin auki. P-Amerikka olisi kova, toivottavasti siis nyt reilun vuoden pysyisi halpuutus päällä, ainakin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikään pakkohan ei ole ja tutkittavaa löytyy hyvin läheltäkin.

Tämä olisi kieltämättä yksi tärkeimmistä asioista saada kuntoon. Ihmisillä on jonkinlainen kaukokaipuu, vaikka se lähin paikka on näkemättä. Kuka voi käsi sydämellä vannoa, että on nähnyt kaikki Vantaan kiinnostavat paikat. Lentokenttä ei siihen riitä.
 

Fordél

Jäsen
Tämä olisi kieltämättä yksi tärkeimmistä asioista saada kuntoon. Ihmisillä on jonkinlainen kaukokaipuu, vaikka se lähin paikka on näkemättä. Kuka voi käsi sydämellä vannoa, että on nähnyt kaikki Vantaan kiinnostavat paikat. Lentokenttä ei siihen riitä.

Kyllä, mutta ehkä tähänkin on alkanut tulla pientä muutosta. Osa jengistä on jo käynyt monissa kaukomatkakohteissa, joten nyt kotimaan matkailu on alkanut kiinnostamaan. Aletaan osata arvostaa taas kotimaasta löytyviä hienoja kohteita.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä, mutta ehkä tähänkin on alkanut tulla pientä muutosta. Osa jengistä on jo käynyt monissa kaukomatkakohteissa, joten nyt kotimaan matkailu on alkanut kiinnostamaan. Aletaan osata arvostaa taas kotimaasta löytyviä hienoja kohteita.

Hinnoittelu on vain edelleen se yksi ongelma. Vaikka ei jokaista kolikkoa tarvitsisi laskea, niin Suomessa on melko kallista pyöriä.
 

Fordél

Jäsen
Hinnoittelu on vain edelleen se yksi ongelma. Vaikka ei jokaista kolikkoa tarvitsisi laskea, niin Suomessa on melko kallista pyöriä.

Toki, mutta vaikka lentäminen on halpaa niin kyllä niillä 200-400 egen lentolipuilla per nokka liikkuu jo aika mukavasti vaikka minne päin Suomea. Ja säästöä voi hakea vaikka tekemällä reissussa ruokia itse, jolloin on ruokahuollon osalta käytännössä samat kulut kuin olisi kotona.

Kyllä mulle esim. kesän reissu Lapissa oli fiiliksiltään ja anniltaan vähintään samaa antia kuin viikko vaikka Alpeilla.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
10h aikaa lennon lähtöön Frankfurtista Seutulaan, kuljetus kentälle lähtee 7h:n päästä (matka-aika n.2-3h). Ongelma on vaan se että pöytään tulee gt:tä sellaiseen tahtiin ettei nukkumaan menoa enää uskalla suunnitella...
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
10h aikaa lennon lähtöön Frankfurtista Seutulaan, kuljetus kentälle lähtee 7h:n päästä (matka-aika n.2-3h). Ongelma on vaan se että pöytään tulee gt:tä sellaiseen tahtiin ettei nukkumaan menoa enää uskalla suunnitella...
Plus pitäis kentällä olla se tunti-kaksi ennen lentoa. Sun tilanteessa ehkä kaksi, osaat vyönkin ottaa pois ettei tule sanomista.

No, raportoi kuin kävi, mielenkiinnolla odottelen.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Minä en jaksa murehtia matkustamisesta tai muistakaan aiheuttamistani päästöistä niin kauan kuin Kiinassa yksi terästehdas saastuttaa päivässä enemmän kuin minä koko elinaikanani.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mä ainakin odotan vielä niiden ~seitsemän miljardin muun yksilön ratkaisua ennen toimenpiteisiin ryhtymistä.

Minä en jaksa murehtia matkustamisesta tai muistakaan aiheuttamistani päästöistä niin kauan kuin Kiinassa yksi terästehdas saastuttaa päivässä enemmän kuin minä koko elinaikanani.

Vein taas juuri ison kasan tölkkejä sekajätteeseen, kun näiden maassa ei oikein vaihtoehtoja ole. Kurkistin silti taas kerran kierrätyslaitokseen ja se oli täynnä sekavaa jätettä.

Onhan se jossain määrin väärin, mutta en voi käyttää omaa aikaani koko ajan jostain sellaisesta stressaamiseen mikä olisi aivan muiden homma tehdä kuntoon. Vaikka kielestä on perustaidot, niin en osaisi edes osallistua johonkin taloyhtiön kokoukseen.

No, en kyllä Suomessakaan asuessa osallistunut kertaakaan, kun ei se kiinnosta, mutta kierrätys kiinnostaisi noin muuten.

Onhan noita lentolippuja osteltu, vaikka mitä missä olisi mahdollisuus klikata jotain päästömaksua. Missä on tulokset mitä niilläkin rahoilla muka tehdään vai kenen taskussa ovat. En maksa tuollaisia, jos siinä ei ole mitään järkeä.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Plus pitäis kentällä olla se tunti-kaksi ennen lentoa. Sun tilanteessa ehkä kaksi, osaat vyönkin ottaa pois ettei tule sanomista.

No, raportoi kuin kävi, mielenkiinnolla odottelen.

Offenburgin yö ei sinällään tarjoilut mitään yllätyksiä, yksi avoin kapakka vain kun kylän yökerho oli varattuna hääbileille. Käytiin tosin kollegan kanssa kuokkimassa. Sieltä Shellin kautta hotellille, kätevää kun ”hirvilimua” ja olutta sai ostaa 5:15 am.

Bussissa ja koneessa sai onneksi nukkua, mutta hirvittää jo etukäteen tulevan yön liskodisko...
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
10h aikaa lennon lähtöön Frankfurtista Seutulaan, kuljetus kentälle lähtee 7h:n päästä (matka-aika n.2-3h). Ongelma on vaan se että pöytään tulee gt:tä sellaiseen tahtiin ettei nukkumaan menoa enää uskalla suunnitella...

Nää on vaarallisia. Joskus oli aamulento ja lähdin blues-baarista hotellille kolmen aikaan aamuyöstä. Pistin kyllä herätyksen mutta silti seuraava muistikuva oli aamuyhdeksältä kun kone oli jo ilmassa. Jonkinlainen hämärä muistikuva oli puhelimen herätyksestä mutta sängystä en ollut päässyt ylös. Onneksi silloin oli täysihintainen lippu ja yhdellä soitolla sai siirrettyä lennon iltapäiväksi ilman kuluja.
 

Fordél

Jäsen
Minä en jaksa murehtia matkustamisesta tai muistakaan aiheuttamistani päästöistä niin kauan kuin Kiinassa yksi terästehdas saastuttaa päivässä enemmän kuin minä koko elinaikanani.

Ensinnäkin sun päästöillä on merkitystä myös siellä missä elät. Toiseksi Kiina tekee valtavia panostuksia mm. uusiutuviin energialähteisiin ja cleantechiin, joten sun perusteet olla välittämättä päästöistäsi ovat aikalailla typerät.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Ensinnäkin sun päästöillä on merkitystä myös siellä missä elät. Toiseksi Kiina tekee valtavia panostuksia mm. uusiutuviin energialähteisiin ja cleantechiin, joten sun perusteet olla välittämättä päästöistäsi ovat aikalailla typerät.
Sinä olet naiivi puunhalaaja. Kotona kyllä kierrätän jätteet, koska se on meidän taloyhtiössä organisoitu hyvin, vaikka oivallankin tuonkin toiminnan hyödyttömyyden suuressa mittakaavassa.
Kiinan panostukset cleantechiin ovat kylläkin vain julkisuuskuvan kiillotusta, joka näköjään uppoaa tiettyyn kohderyhmään.
 

Fordél

Jäsen
Kotona kyllä kierrätän jätteet, koska se on meidän taloyhtiössä organisoitu hyvin, vaikka oivallankin tuonkin toiminnan hyödyttömyyden suuressa mittakaavassa.

Öö...Siis kun oikea mittakaava on tuossa alueesi jätehuolto niin siinä mittakaavassa se on todella hyödyllistä toimintaa. Ja kun kaikki tekisivät samoin, myös globaalisti todella hyödyllistä.

Samoin jos jengi ostaisi vähemmän lentoja, lentoliikenne vähenisi. Yksilöt tekevät ratkaisut.

Kiinan panostukset cleantechiin ovat kylläkin vain julkisuuskuvan kiillotusta, joka näköjään uppoaa tiettyyn kohderyhmään.

Ei vaan ne ovat valtavia satsauksia mm. päästöjen vähentämiseksi, tulevaisuuteen varautumiseen ja nousemiseksi yhä suuremmaksi taloudelliseksi suurvallaksi.

Ei kukaan luulekaan, että Kiina haluaisi pelastaa koko maailman tai tekisi näitä panostuksia hyvää hyvyyttään, mutta itsekkäätkin syyt ovat ihan ok, kun toimenpiteet ovat oikeansuuntaisia.
 
Viimeksi muokattu:

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pitkästä aikaa tuli Finskin kyydissä käytyä Euroopassa, ja mieleen heräsi kymysys. Itselle pitkänä ihmisoletettuna ainakin nämä Euroopan lennoilla käytetyt koneet oli jalkatiloiltaan lievästi sanottuna maltillisia. Tammikuussa olisi lento Finnairilla Aasiaan, niin onko noille mannertenvälisillä lennoilla erilainen kalusto käytössä? Vai täytyykö suosiolla ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja kysyä onko mahdollista saada paikkaa isommalla jalkatilalla.

Muuten Finnairin meno yli kymmenen vuoden tauon jälkeen miellytti. Eihän se palvelu juuri Norwegianista eronnut kumpaankaan suuntaan, mutta aivan riittävä taso itselleni. Hiukan houkutti Aasiaan varata lento kehutulta Qatar Airwaysilta, mutta suora lento on aina suora lento.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Pitkästä aikaa tuli Finskin kyydissä käytyä Euroopassa, ja mieleen heräsi kymysys. Itselle pitkänä ihmisoletettuna ainakin nämä Euroopan lennoilla käytetyt koneet oli jalkatiloiltaan lievästi sanottuna maltillisia. Tammikuussa olisi lento Finnairilla Aasiaan, niin onko noille mannertenvälisillä lennoilla erilainen kalusto käytössä? Vai täytyykö suosiolla ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja kysyä onko mahdollista saada paikkaa isommalla jalkatilalla.

Muuten Finnairin meno yli kymmenen vuoden tauon jälkeen miellytti. Eihän se palvelu juuri Norwegianista eronnut kumpaankaan suuntaan, mutta aivan riittävä taso itselleni. Hiukan houkutti Aasiaan varata lento kehutulta Qatar Airwaysilta, mutta suora lento on aina suora lento.
Aasian lennot lennetään yleensä A350-koneilla.
Finnair Flight Information
Tuolta voit käydä tutkimassa Finnairin koneiden jalkatiloja. Maksaa muistaakseni 60€/suunta, jos haluaa paremman jalkatilan paikan, kuten exit-paikan.
Itsekin reilusti yli 190-senttisenä olen usein maksanut suosiolla tuon kunnon jalkatilasta. Tosin olen myös kärsinyt sen kymmenen tuntia tavallisilla paikoilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös