Remy Martin
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Lukko
Onko täällä kellään tietoa että pitääkö Berliinin Tegelissä mennä uudestaan turvatarkastuksen läpi konetta vaihtaessa? Kumpikin lento on Air Berlinin joten jatkolennon luulisi lähtevän samasta terminaalista.
Saattaa olla silti eri terminaali ja siinä tapauksessa pitää mennä turvatarkastuksen läpi. Kaikki terminaalit ovat omia rakennuksiaan ja terminaalista toiseen siirrytään ulkokautta kävellen.Onko täällä kellään tietoa että pitääkö Berliinin Tegelissä mennä uudestaan turvatarkastuksen läpi konetta vaihtaessa? Kumpikin lento on Air Berlinin joten jatkolennon luulisi lähtevän samasta terminaalista.
Saattaa olla silti eri terminaali ja siinä tapauksessa pitää mennä turvatarkastuksen läpi. Kaikki terminaalit ovat omia rakennuksiaan ja terminaalista toiseen siirrytään ulkokautta kävellen.
Elokuun ensimmäiseksi viikoksi pitäisi päästä, ja klassisesti majoitus varattu ja maksettu ennenkuin lennoista tietoa. Nyt hinnat pyörivät halvimmillaan noin 400 eurossa. Elänkö perkele sekopäisesti reunalla ja odottelen vielä? Ainahan sinne jollain hinnalla pääsee.
Elokuu on Euroopassa "the month" eli kovimman kysynnän kuukausi kalenterivuodessa. En ainakaan usko, että hinta tulee tippumaan, kun elokuu lähestyy.Onko palstan hc-lentelijöillä tatsia mihin hintaan kannattaa napata lennot Madeiralle? Elokuun ensimmäiseksi viikoksi pitäisi päästä, ja klassisesti majoitus varattu ja maksettu ennenkuin lennoista tietoa. Nyt hinnat pyörivät halvimmillaan noin 400 eurossa. Elänkö perkele sekopäisesti reunalla ja odottelen vielä? Ainahan sinne jollain hinnalla pääsee.
SAS vai joku muu?Arlandassa 40 minuuttia aikaa vaihtaa SASin koneesta toiseen samanmoiseen. Riittänee? Oletan, että ovat samassa terminaalissa, mutta faktaa en löytänyt.
SAS vai joku muu?
Ei tarvi koneen paljon olla myöhässä että tulee kiire ja vaikka laskeutuisi ajoissa, ottaa se koneesta pääsy sen 5 min extraa.
Alla linkkiä:
Transfer times at our hubs in Copenhagen, Stockholm and Oslo - SAS
SAS on myös se seuraava lento. Näyttäisi olevan just eikä melkein minimiaika tuo meidän vaihtoaika. Täytyy toivoa, että ainakaan eka lento ei ole myöhässä.
Siis lennot on kirjoitettu samalle lipulle ettekä ostaneet niitä erikseen? Jos ensimmäinen lento on (tarpeeksi) myöhässä, SAS on velvollinen hoitamaan määränpäähän. Toki siinä matka-aika pitenee ja saattaa tulla lisävaihto. Mutta tuolla vaihtoajalla en olisi kovin huolissani, edellyttäen toki ettei mitään katastrofia tule vastaan.
Saat istumapaikan kun teet check-in:in ennen lennolle lähtöä. En muista Norskin tarkkaa aikaa mutta n. 24 tuntia ennen se on mahdollista tehdä...Norwegianilla jos ottaa lowfare - lipun ilman plussaa, ei ole varattua istumapaikkaa. Mitä helvettiä se tarkoittaa? Että saa venaa niin kauan, että muut ovat asettuneet paikoilleen ja sitten ottaa sen paikan, mikä arvonnassa jäi jäljelle?
Norwegianilla jos ottaa lowfare - lipun ilman plussaa, ei ole varattua istumapaikkaa. Mitä helvettiä se tarkoittaa? Että saa venaa niin kauan, että muut ovat asettuneet paikoilleen ja sitten ottaa sen paikan, mikä arvonnassa jäi jäljelle?
Olis vaan nimittäin tarvetta sellaisille lipuille, joissa ei tarvitsisi edes matkatavaroita ruumaan, joten vähän typerältä tuntuisi maksaa 50 egeä ylimääräistä, kun lennot jo ylipäätään maksavat alle 200...
Voit myös yrittää lähtöselvitysautomaatilla muuttaa istumapaikan. Edellytyksenä on siis, että vapaana on vielä muita paikkoja kuin se sinulle arvottu. Istumapaikan valintaan pääset muistaakseni koskettamalla istumapaikkanumeroa.
Eri yhtiöt varmaankin saattavat toimia eri tavoin, mutta yritin vaihtaa eräällä yhtiöllä automaatilla käytäväpaikkaan ja sitten alkoi puskea erroria jollain kolmannella tai neljännellä kerralla. Automaatti aina arpoi paikan ja painoin cancelia ja aloitin alusta. Paikka vaihtui, mutta sinnikkäästi vain tunki ikkunaan ja sitten ehdoton vaatimus jutella ihmistytön kanssa.
Finnair on harrastanut tuota voucher/pienempää euromäärän tarjoamista jo kauan ennen A350-koneiden ongelmia. Sinänsä perseestä, mutta mikäs siinä jos joku tarttuu täkyyn niin se on aina kotiin päin Finnairin kannalta.Nyt on alkanut tippua tietoja, että Finnair kieltäytyy maksamasta vakiokorvauksia myöhästymisistä, jotka ovat aiheutuneet A350-koneiden vioista, koska "kyseessä on uusi kone, joten kaikki viat ovat odottamattomia". Kuluttajariitalautakuntaan odotettavissa entistä kovempaa ruuhkaa.
Finnair sai koneet halvalla beta-testiin ja yrittää kaikin keinoin olla maksamatta EU:n määrittelemiä korvauksia, vaikka tiesi jo etukäteen että vikoja tulee olemaan, kun koneilla operoidaan talviolosuhteissa ja Bangkokin reitillä, joissa kääntöajat kentillä ovat lyhyet.
Sama tyyli oli Norwegianillakin Dreamlinereiden kohdalla. Finnair on ehdottanut hyvitykseksi 150€ voucheria/hlö. Kehottaisin menemään pitkän kaavan mukaan.
Mitä tarkoitat sillä, että "vaikka tiesi jo etukäteen että vikoja tulee olemaan, kun koneilla operoidaan talviolosuhteissa"? Meinaatko ettei koneita ole testattu talviolosuhteissa tms.? Lentokorkeudessakin taitaa kohtalaiset talviolosuhteet vallita..
Näinpä, mutta ei ne talviolosuhteet niitä ongelmia aiheuta.Lentokoneessa on paljon komponentteja, joita käytetään vain maanpinnalla ja joihin tuo matkalentokorkeus ei vaikuta. En tiedä lentokoneen valmistajien testiohjelmista riittävästi, mutta uusissa koneissa kuten muissakin teknisissä laitteissa on uutena aina vikoja, joiden korjaamiseen kuluu n määrä aikaa.
Samaa sontaa. Minulle Finski kieltäytyi maksamasta 600€ korvausta, yli vuorokauden myöhästymisestä Bkk reittilennolla. Sain selvityksen "äkkillinen odottamaton tekninen vika, johon ei voitu varautua" ja vaikka tuokin kuuluisi EUn mukaan korvausten piiriin.Nyt on alkanut tippua tietoja, että Finnair kieltäytyy maksamasta vakiokorvauksia myöhästymisistä, jotka ovat aiheutuneet A350-koneiden vioista, koska "kyseessä on uusi kone, joten kaikki viat ovat odottamattomia". Kuluttajariitalautakuntaan odotettavissa entistä kovempaa ruuhkaa.
Finnair sai koneet halvalla beta-testiin ja yrittää kaikin keinoin olla maksamatta EU:n määrittelemiä korvauksia, vaikka tiesi jo etukäteen että vikoja tulee olemaan, kun koneilla operoidaan talviolosuhteissa ja Bangkokin reitillä, joissa kääntöajat kentillä ovat lyhyet.
Sama tyyli oli Norwegianillakin Dreamlinereiden kohdalla. Finnair on ehdottanut hyvitykseksi 150€ voucheria/hlö. Kehottaisin menemään pitkän kaavan mukaan.