Minua kiinnostaa myös lentoliikenteen toimivuus ja juuri aikavälillä 15-18.11., jolloin Finskin edustajat aikovat lakkoilla. Olen tuolloin menossa syyslomareissulle Amsterdamiin. Onneksi en enää nykyisin Finnairilla lennä kuin äärimmäisestä pakosta ja nytkin olen KLM:n koneella menossa, mutta jos maahenkilökunta yhtyy johonkin solidaarisuuslakkoon, niin voihan tuo viivästyttää tai jopa peruuttaa lentoja muiltakin yhtiöiltä.
Vituttaa tuo Finnairin jatkuva lakkoilu, josta syytän ensisijaisesti paskaa johtoa, jolla ei ole minkäänlaista pelisilmää omien tulo-, lähtö-, paskallakäynti- ja lounaallemeno-optioidensa ja bonuksiensa maksattamiseen samalla kun pitäisi muuten supistaa ja henkilökunnan etuja vähän kiristää.
Eipä siinä paljoa tee mieli rivityöntekijöiden kantaa "korteaan kekoon", kun keon päällä röhnöttää muniaan raapiva isoherra, joka kahmii keosta itselleen yhä lisää ja lisää välittämättä siitä, että firmalla menee muuten heikosti. Silloin tekee mieli sytyttää keko palamaan ja isoherra sen mukana. Valitettavasti vain nämä Katto-Kassisten pahat velipuolet lentävät propelleillaan loisimaan muihin valtio-omisteisiin firmoihin ja jättävät savuavat rauniot.
Itse ketjun asiaan takaisin: minkälaista tuntumaa jatkoaikalaisilla on KLM:n lentoihin ja koneisiin sekä Schipholin lentokenttään? Sehän jossain valittiin Euroopan parhaimmaksikin. Toivottavasti KLM:n lennot ovat sen verran laadukkaita, että koneet perille suht ajoissa menevät ja tavarat kulkevat myötä.