Keskustelua lentomatkailusta

  • 672 696
  • 3 380
Suosikkijoukkue
Ilves
Voihan persilja, nyt kun tsekkasin spostista tuon heinäkuisen lennon niin juurikin noin päin. Eli Malpensaan Finnair lentää....Hiton varhaisdementia...

But anyway, kohtuu matkan sai talsia käytävää ja tunnelia pitkin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lentoyhtiö ei voi myydä samalla lipulla olevaa lentoa mitkä eivät saapuisi ja lähtisi samalta kentältä.

Tai tietenkin voisi ja saisi myydä, eihän sitä kukaan varmaankaan kiellä. Nyt kun näistä vaihdoista on puhetta, niin onhan se jokaiselle selvää mitä se tarkoittaa ovatko lennot samalla lipulla?

Kyllä ne aina ovat, jos olet itse vain yhden lipun ostanut, vaikka vaíhtoja olisi useampikin. Tai sitten sinua on vedätetty.
 
K

kiwipilot

Lentoyhtiö ei voi myydä samalla lipulla olevaa lentoa mitkä eivät saapuisi ja lähtisi samalta kentältä.

Kyllä voi. Esim. BA myy Helsinki - Orlando -lentoa samalle lipulle jolloin Helsingin lento saapuu Heathrow'lle ja jatko Orlandoon lähtee Gatwickilta. Vaihtoaikaa on reilut kolme tuntia mikä normaalioloissa riittää mainiosti. Itse en ole tuota käytännössä testannut mutta äitini lensi tuolla lennolla Orlandoon viime keväänä ja vaihto sujui ilman ongelmia niin mennessä kuin palatessakin. Myös ainakin American kirjoittaa lippuja JFK/LGA -combolle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä voi. Esim. BA myy Helsinki - Orlando -lentoa samalle lipulle jolloin Helsingin lento saapuu Heathrow'lle ja jatko Orlandoon lähtee Gatwickilta. Vaihtoaikaa on reilut kolme tuntia mikä normaalioloissa riittää mainiosti.

Eihän tuo kuulosta ollenkaan pahalta, mutta miten käytännön järjestelyt sitten menevät?

Olen itse aivan riittävästi pyörinyt noiden kenttien väliä ties miten päin, mutta juurikin omalla vastuulla.
 

Kaunoluistin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toiselta päivältä olisi paluulennon vaihto Madridissa ja aikaa jopa 90 minuuttia. Tuo taitaa jo olla ihan ok suhteessa kenttään?

Kyllä toi aika pitäisi riittää Madridiin. Se ei kuitenkaan ole mikään pieni kenttä ja jos joutuu terminaalia vaihtamaan, niin aikaa kuluu yllättävänkin paljon. Terminaalit kaukana toisistaan ja kuljetaan shuttle trainilla terminaalien välillä.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Kyllä voi. Esim. BA myy Helsinki - Orlando -lentoa samalle lipulle jolloin Helsingin lento saapuu Heathrow'lle ja jatko Orlandoon lähtee Gatwickilta. Vaihtoaikaa on reilut kolme tuntia mikä normaalioloissa riittää mainiosti. Itse en ole tuota käytännössä testannut mutta äitini lensi tuolla lennolla Orlandoon viime keväänä ja vaihto sujui ilman ongelmia niin mennessä kuin palatessakin. Myös ainakin American kirjoittaa lippuja JFK/LGA -combolle.

Syksyllä pitäisi testata Istanbulissa vastaava setti, eli vaihto Atatürkiltä Sabiha Gökcenille. Aikaa on sopivasti, mutta jäi mietityttämään, että kun lentoyhtiö ei itse järjestä tuohon väliin kuljetusta, kuinka paljon pitää ensimmäisen lennon olla myöhässä, jotta mahdollinen missattu jatko ei menisi omaan piikkiin. Tuskinpa näin nyt käy mutta kuitenkin. Istanbulin liikenne on kuitenkin, noh, mielenkiintoinen. Ja kyllä, yksi ainoa lippu kyseessä, mutta mistään ei oikein selvinnyt vastausta kysymykseeni...
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitikö itse käydä noukkimassa matkalaukut hihnalta JFK:lla? Koska tämmöistä olen kuullut ja tässä ketjussa asiasta juuri mainittiin. Meinaan vaan, että kuulostaa todella tiukalta paikalta, jos näin on..

Muistaakseni Joo piti käydä siirtämässä laukut hihnalta jonnekin transfer-hihnalle. Lyhyt matka kuitenkin vaan. Joka tapauksessa toi koneen vaihto onnistui ilman mitään ongelmia ja tekisin sen tarvittaessa uudestaan ilman pelkoa kerkeämisestä. Toki jos noita express-passeja ei olisi ollut niin aika hermopeliä olisi ollut ehtiä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Syksyllä pitäisi testata Istanbulissa vastaava setti, eli vaihto Atatürkiltä Sabiha Gökcenille. Aikaa on sopivasti, mutta jäi mietityttämään, että kun lentoyhtiö ei itse järjestä tuohon väliin kuljetusta, kuinka paljon pitää ensimmäisen lennon olla myöhässä, jotta mahdollinen missattu jatko ei menisi omaan piikkiin. Tuskinpa näin nyt käy mutta kuitenkin. Istanbulin liikenne on kuitenkin, noh, mielenkiintoinen. Ja kyllä, yksi ainoa lippu kyseessä, mutta mistään ei oikein selvinnyt vastausta kysymykseeni...

Luulin käyneeni maailman jokaisessa maanosassa (pl. Etelämanner) ja jonkun verran lentäneeni. Näin ei selvästikään ole.

Miten Istanbulin liikenne voisi mennä omaan piikkiin? Sama lippu, mutta lentoyhtiötä ei voisi vähempää kiinnostaa? Omalla kyydillä kentän vaihto? No, tuo tietenkin sopisi aika moneen alaan ja firmaan missä asiakkaiden kanssa ollaan tekemisissä enää maksun jälkeen.

Olisiko jollain ihan laajempaa tietoa lentoliikenteen sekoilusta tässä kohtaa? Väkisin tulee mieleen, että nyt on jonkunlainen vedätys menossa, koska asiakkaat maksavat mukisematta. Se odotettu unelmaloma ja kaikkea.

Mitä sanoo jotkut pykälät? Nyt on aika paljon kysymyksiä, missä vastaukset.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Syksyllä pitäisi testata Istanbulissa vastaava setti, eli vaihto Atatürkiltä Sabiha Gökcenille. Aikaa on sopivasti, mutta jäi mietityttämään, että kun lentoyhtiö ei itse järjestä tuohon väliin kuljetusta, kuinka paljon pitää ensimmäisen lennon olla myöhässä, jotta mahdollinen missattu jatko ei menisi omaan piikkiin. Tuskinpa näin nyt käy mutta kuitenkin. Istanbulin liikenne on kuitenkin, noh, mielenkiintoinen. Ja kyllä, yksi ainoa lippu kyseessä, mutta mistään ei oikein selvinnyt vastausta kysymykseeni...

Mikä on tämä sopiva vaihtoaika? Omat kokemukset Atatürkilta ovat kyllä sellaiset, että pelkkään passintarkastusjonoon saa tuhrautumaan toista tuntia, kentälle voi joutua jonottamaan sisään (turvatarkastus ovella, toinen sisällä) jne. Aivan kaoottista touhua. Kannattanee siis olla tosiaan pitkä aika kun pitää vielä roudaantua 70 kilometrin matka välissä. Keskustaanhan Atatürkilta pääsee metrolla, mutta Sabiha Gökcen on siellä pitkällä toisella puolen Bosporinsalmen. Toivottavasti vaihtoaikaa on siis esim. päivä...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toivottavasti vaihtoaikaa on siis esim. päivä...

Jos panikoi etukäteen ensimmäisen lennon myöhästymisestä, niin eiköhän se lähtökohtaisesti tarkoita jotain tuntia paria, maksimissaan ehkä vaikka neljää...

Onko sellaisia olemassa, että asiakas luulee matkatoimistosta ostaessaan lentojen olevan samalla lipulla, mutta juridisesti näin ei ole edes alusta, mutta saatiinpahan myytyä?
 
K

kiwipilot

Jos panikoi etukäteen ensimmäisen lennon myöhästymisestä, niin eiköhän se lähtökohtaisesti tarkoita jotain tuntia paria, maksimissaan ehkä vaikka neljää...

Onko sellaisia olemassa, että asiakas luulee matkatoimistosta ostaessaan lentojen olevan samalla lipulla, mutta juridisesti näin ei ole edes alusta, mutta saatiinpahan myytyä?

Ainakin nettimatkatoimistosta tai suoraan lentoyhtiöltä ostettaessa kyllä ilmoitetaan aina selvästi jos jatko lähtee toiselta kentältä tai lennot ovat eri lipuilla. Jäänee sitten asiakkaan päätettäväksi onko hinta/yhteys riskin arvoinen. Itse tulee puljattua ja varailtua lentoja keskimääräistä enemmän ja todella harvoin em. tilanteita on eteen tullut. Lähinnä tulee mieleen nuo pari aikaisemmin mainittua kenttäparia sekä joku Air France ja CDG/Orly. Myös Japan Airlines reitittää monesti saapumisen Naritaan ja jatkon Hanedasta eteenpäin. Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää kuinka lentoyhtiöt hoitavat jatkolennolta myöhästymiset jos syynä on vaikkapa liikenneruuhka kenttää vaihdettaessa. Uudelleenreititys ensimmäisen lennon myöhästyessä onnistuu melko varmasti mutta kuinka todistat jollekin Turkishin virkailijalle että bussista puhkesi rengas etkä istunut tuntia bissellä jossain Ataturkilla? Itse en lähtisi kenttää vaihtelemaan vaikka lennot olisivat samalla lipulla.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suosikkijoukkue
Ilves
Pakko kompata kiwipilot:ia. Ainakin tuossa Itanbulin tapauksessa. Olen käynyt työreissuilla Turkissa neljästi ja kolmella kerralla saapuessa on passintarkastus kestänyt noin 1,5 tuntia.

SItten taas Ataturkille sissän tullessa nuo tiukat turvatarkastukset hidastavat paljon. Toki se lähtöselvityksen jälkeinen meni viimeksi hyvin, kun oli Star Alliancen lento. Pääsin priority jonoon kultakortilla ja se meni notkeasti. Normijono näyttikin sitten kaoottiselta basaarilta.

Ja tuo Turkin liikenne on oma lukunsa. Mieleenpainuva kokemus kun huitasin kentältä vuokra-autolla muun liikenteen sekaan ja repsikan paikalla meidän japanilainen päällikkö roikkui kauhukahvassa. Autoa meni joka puolelta ohi ja eikun sekaan vaan torvien soidessa...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Uudelleenreititys ensimmäisen lennon myöhästyessä onnistuu melko varmasti mutta kuinka todistat jollekin Turkishin virkailijalle että bussista puhkesi rengas etkä istunut tuntia bissellä jossain Ataturkilla? Itse en lähtisi kenttää vaihtelemaan vaikka lennot olisivat samalla lipulla.

Käyttävätköhän turkkilaiset internetiä. Jos kyllä, niin sittenhän virkailijatyttö tietää tilanteen. "Pics or it didn't happen."
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Jos panikoi etukäteen ensimmäisen lennon myöhästymisestä, niin eiköhän se lähtökohtaisesti tarkoita jotain tuntia paria, maksimissaan ehkä vaikka neljää...

Onko sellaisia olemassa, että asiakas luulee matkatoimistosta ostaessaan lentojen olevan samalla lipulla, mutta juridisesti näin ei ole edes alusta, mutta saatiinpahan myytyä?

En siis panikoi, vaihtoaikaa on varsin reilusti ja THY suosittelee kolmea tuntia itsekin. Liput ovat suoraan THY:ltä, ja niissä sanotaan kyllä tuo vaihto selvästi. Jäin vain pohtimaan asiaa. Siinä lipussa muuten kerrotaan, että ovat järjestämässä suoraa kuljetusta, mutta vielä ei ole saatavilla. Taksimille pääsee tunnissa bussilla, metrolla en ole kentältä tullessa käyttänyt. Kävin viimeksi puolisen vuotta sitten ja silloin passintarkastus meni kyllä sen verran jouhevasti, ettei jäänyt edes mieleen kauanko kesti.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
En siis panikoi, vaihtoaikaa on varsin reilusti ja THY suosittelee kolmea tuntia itsekin. Liput ovat suoraan THY:ltä, ja niissä sanotaan kyllä tuo vaihto selvästi. Jäin vain pohtimaan asiaa. Siinä lipussa muuten kerrotaan, että ovat järjestämässä suoraa kuljetusta, mutta vielä ei ole saatavilla. Taksimille pääsee tunnissa bussilla, metrolla en ole kentältä tullessa käyttänyt. Kävin viimeksi puolisen vuotta sitten ja silloin passintarkastus meni kyllä sen verran jouhevasti, ettei jäänyt edes mieleen kauanko kesti.

Minä kävin tosiaan toukokuun lopulla viimeksi ja passintarkastus kesti reippaasti toista tuntia. Ei mennyt jouhevasti ei. Riippuu kellonajasta, päivästä ja toki säkästä, mutta kolme tuntia siirtymineen tuonne 70 km päähän (se matka todellakin on pitkä) tuntuu kyllä lyhyeltä. Tietysti jos menee yhtiön piikkiin ja samalla lipulla niin kyllähän tuo hoituu tavalla tai toisella.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Finnairin mainosbanneria vilkaistuani ajattelin mennä piruuttaan katsomaan finskin sivulta, että minkälaisia tarjouksia siellä oikein on. Huomasin siellä Finskin, BA:n, AA:n ja Iberian allianssin sisäisiin yhteistyökuvioihin liittyvän kohdan, joka todennäköisesti on tämän tarjouksen takana.

Suurin osa kohteista ei minun silmään näyttänyt "reilu tarjous!"-tyyppiseltä. Useampaankin paikkaan olen nähnyt aiemmin hinnaltaan 100-200 euroa halvempia alkaen hintoja. MUTTA... yksi kohde pisti silmään ja aluksi ajattelin sen olevan edullinen, koska sinne joutuisi menemään useammallakin pompulla ja lentoaika olisi lähemmäs pari vuorokautta. Vaan eikä mitä... Helsingistä Honoluluun (välilaskut Lontoossa ja Los Angelesissa) miltei nopeimmalla mahdollisella rupeamalla mennen tullen... 880 euroa. Voin suoraan sanoa (neljän Havaijilla käynnin pohjalta), että tuo on to-del-la edullinen lentohinta Honoluluun. Katsoin useampaakin ajankohtaa ja hinta oli tuo sama melkoisella aikaskaalalla. Jos olisin ensi talvena tuonne menossa, niin tammi-helmikuun vaihde olisi suosikkiajankohtani.

Ns. normihinta tuonne pyörii 1200-1600 euron välillä, joten alle 900:n euron hintainen lippu on niin käsittämättömän halpa, että jos olet joskus miettinyt Havaijilla käyntiä, niin nyt se kannattaa tehdä. Varoituksen sana kuitenkin... lippu on edullinen, siispä sen vaihto-/peruutusoikeudet ovat olemattomat.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Tietääkö kukaan JFK:n koneenvaihtokäytännöistä? Pitäis ens kesänä lentää Losiin. Ensin Finskillä Nykiin ja 3h10min vaihtoajan jälkeen jatkaa AA:lla Los Angelesiin. Miten riittää toi vaihtoaika? Laukut kai haetaan hihnalta vaikka saman allianssin jatkolento? Tarviiko jonotella uudestaan laukkujen kanssa baggage droppiin tullitarkastusten jälkeen?
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Tietääkö kukaan JFK:n koneenvaihtokäytännöistä? Pitäis ens kesänä lentää Losiin. Ensin Finskillä Nykiin ja 3h10min vaihtoajan jälkeen jatkaa AA:lla Los Angelesiin. Miten riittää toi vaihtoaika? Laukut kai haetaan hihnalta vaikka saman allianssin jatkolento? Tarviiko jonotella uudestaan laukkujen kanssa baggage droppiin tullitarkastusten jälkeen?
Kyllä tuon pitäisi riittää. Olen käyttänyt tuota samaa yhteyttä ja samoja lentoja kuin sinä monta kertaa, ja vain kerran olen jäänyt "rannalle" New Yorkiin. Joten jollei ihmeellisiä viivästymisiä Finnairin koneen kanssa ole, tai jotain ennätysjonoa maahantulotarkastuksessa, niin homman pitäisi pelata hyvin tuossa ajassa.

Laukut haetaan tosiaan hihnalta, ja kannetaan tullipisteen läpi. Se tullijono on yleensä lyhyt, korkeintaan viisi minuuttia menee siinä. Maahantulotarkastukseen voi mennä kai pahimmassa tapauksessa pari tuntia, mutta todennäköisesti alta tunnin. Tullin läpi mentyäsi tiputat laukut seinän takana olevalle hihnalle (siinä on henkilökuntaa ohjaamassa, joilta kannattaa kysäistä, onko OK tiputtaa laukut tähän). Sitten kävelet ulos terminaaliin, josta seinän vierestä löytyy liukuportaat joita menet ylös pari kerrosta, ja sieltä sitten turvatarkastusjonoon (tai jollet saa Finnairilta lippua, niin kysy American Airlinesin check-in tiskiltä, niillä oli joku laite mistä sellaisen lipun sai nopeasti), ja sitten turvatarkastusjonoon, jossa menee yleensä joku 15 minuuttia, ja sitten käveletkin vain portillesi tai kuppilaan odottelemaan lentoasi.

Olet aika aikaisin liikkeellä jos matkasi on vasta ensi kesänä, mutta toivottavasti sait lipun halvalla.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Kiitos tiedoista! Tapana on ollut varata heti alkusyksystä seuraavan kesän reissu. Losissa ja Vegasissa alkaa olla jo nyt yksittäisiä loppuunmyytyjä hotelleja ensi kesäksi, mutta onneksi ehdin varaamaan haluamani.
 

Karpalovodka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kabinetti KooKoo
Olisi lähdettävä Bangkokiin helmikuun puolessa välissä, tällä hetkellä halvin lento on rapiat 600e Amsterdamin kautta 2h vaihdolla. Kannattaako ostaa heti pois vai varttua Finnairin mahdollisia tarjouksia, itse vähän epäilen ettei Finnair tule tarjoamaan hiihtolomien aikaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Olisi lähdettävä Bangkokiin helmikuun puolessa välissä, tällä hetkellä halvin lento on rapiat 600e Amsterdamin kautta 2h vaihdolla. Kannattaako ostaa heti pois vai varttua Finnairin mahdollisia tarjouksia, itse vähän epäilen ettei Finnair tule tarjoamaan hiihtolomien aikaan.

Onko tässä kyseessä vain yhdensuuntainen lento, vai meno/paluu? Jos on meno/paluu, niin ostaisin heti, jos taas yhdensuuntainen, niin katsoisin Norwegianin tarjontaa. Norski kuulemma tarjoaa edullisia yhdensuuntaisia lippuja.
 

Karpalovodka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kabinetti KooKoo
Onko tässä kyseessä vain yhdensuuntainen lento, vai meno/paluu? Jos on meno/paluu, niin ostaisin heti, jos taas yhdensuuntainen, niin katsoisin Norwegianin tarjontaa. Norski kuulemma tarjoaa edullisia yhdensuuntaisia lippuja.

Menopaluu mutta kurkkasin paljolla pääsee jos lähtee Tukholmasta ja sieltä irtosi 480e lennot mukaan Emiratesin siivin ja Dubaissa pitäisi 4 tuntia viettää kentällä.
Samalla pääsee myös A380 kyytiin.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Onko tämä vielä olemassa? Mä olen lentänyt sillä joskus kun sen nimi oli Braathens S.A.F.E., luulin että SAS:n ostettua sen se katosi jossain välissä kartalta. Jos meinaat ATR:llä talvella/myöhäissiyksystä lentää, suosittelen piruuttani googlettamaan Roselawnin tapauksesta lisätetoja...

Googletin tuon tapauksen, aika hurjalta vaikuttaa tuo onnettomuus, onneksi ei tullut hankittua lentoa ATR:lla talvelle/myöhäissyksylle..

2.
Braathensilla on tullut lennettyä useampi lento sekä ATR 72:lla että SAAB 340:llä. Molemmat ihan ok koneita Tampere-Tukholma välillä. Saab hiukan nopeampi , mutta ATR:ssä paremmin sisällä tilaa käsipakaaseille.

ATR on herkempi ballanssin suhteen, koska matkatavarat pääosin pakataan eteen. Ruuma on lentäjien ja kabiinin välissä. Joskus jos kone on tyhjempi joudutaan joitakin matkustajia siirtään taaemmaksi.

Mitä muuta haluat tietää ATR:stä ja Braathensista?

Kiitos kysymästä, ei minulla oikein nyt ole lisäkysymyksiä ATR:stä tai Braathenista, sen kyllä opin etten jatkossa varaa istumapaikkaa ikkunapaikalle, sen verran oli ahdasta siinä kohdalla että jatkossa varaan kyllä käytäväpaikan ATR- koneessa.

Braathens Regional ei ole tuttu, mutta Finncommin ja sitä seuranneen Flyben lennoilta ATR-72 on hyvinkin tuttu kone monilta Joensuu-Helsinki-lennoilta viime vuosien aikana. Mutta joka tapauksessa ei yhtään mitään valittamista tästä ATR-72:sta; vaikka kone on melko pieni, niin siitä huolimatta matkustusmukavuus on ihan ok, ja tilaa on varmasti riittävästi vähän isokokoisemmallekin kaverille. Ja kuten SherwoodinHartsa totesikin, niin joskus kun matkustajia on todella vähän, niin ennen lähtöä saatetaan pyytää siirtymään koneen etuosasta istumaan taaemmas.

Ehkä nämä ovat makuasioita, mutta itse pidän jopa enemmän ATR:n kyydistä kuin Embraer 190:sta, joka taitaa nykyisin olla se toinen yleinen vaihtoehto Joensuun ja Helsingin välillä, vaikka E190:lla suihkumoottorikoneena lentoaika onkin hitusen lyhyempi.

Hmm, itsekin matkustin takavuosina useana vuotena Helsinki-Joensuu ja Joensuu-Helsinki väliä kerran kesässä, en muista tarkkaan mitkä lentoyhtiöt liikennöivät noita lentoja, Finncomm ainakin ja jotkin muut, viime viikolla kun tulin Arlandasta Helsinki-Vantaalle tuolla ATR-72:lla ikkunapaikalla vaikutti jotenkin ahtaammalta kuin Helsinki-Joensuu välin potkurikoneissa, en ole tosin moneen vuoteen lentänyt tuota väliä joten en tiedä minkälaista esimerkiksi Flyben koneissa on matkustaa kyseistä reittiä.


Normi economyssa nuo eväät on kaffeeta tai teetä +vettä/tuoremehua. Muttajos olet mennyt siisä SAS:in paremmassa economyssa niin saahan siellä hiukan syötävää.

Noihin matkusluokkiin on tullut muutos kesäkuussa, tässä voi katsoa miten paljon ansaitsi pisteitä SAS:n lennoilla vanhan taulukon mukaan:

http://www.flysas.com/en/uk/EuroBonus/Earn-points/airlines/SAS/Chart/Earn-chart---old/

Tässä on uusi taulukko, http://www.flysas.com/en/uk/EuroBonus/Earn-points/airlines/SAS/Chart/

Kuten tuosta uudesta taulukosta näkyy Euroopan reiteillä on nyt SAS Go ja SAS Plus- luokat, mantereiden välillä voi lentää myös Business-luokassa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Juu ovat muuttuneet,on tullut kesäkuun alun jälkeen lennettyä SAS Go:ssa kymmenen lentoa. Ainoa ero käytännössä on nimi, kaffetta saa yhä ja ylihintaita känttyä ostaa jos haluaa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Helsinki-Vantaan lentoasema määrätään tutkimaan lentomelun terveyshaitat kirjoittaa HS. Vaasan hallinto-oikeus on määrännyt tämän selvityksen.
Tuo kenttä lähtee kohta johonkin muualle, kun jengi valittaa. Sama jengi ei myöskään muuttaessaan tiennyt lentoaseman olemassaolosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös