Turha yleistää. Eiköhän suurin osa ihmisistä ymmärrä tilanteen oikein hyvin. Jos kone on rikki, sillä ei voi lentää. Samoin se ymmärretään, että sesonkiaikana varakoneita ei vain ole.
Näinhän se on. Suurin osa porukasta ymmärtää kyllä tilanteen, mutta joku ei. Se on aika kumma juttu, että oli sitten porukkaa 5 tai 500 niin yleensä aina joukkoon mahtuu ainakin yksi kusipää.
Yksi räikeimmistä esimerkeistä tuli eilen esille, kun juttelin kaverin kanssa, joka työkseen on siellä matkustamon puolella. Kertoi eräästä kokemuksesta kun matkustaja sai sydänkohtauksen ja häntä ruvettiin elvyttämään. Muutamaa penkkiriviä taaempana oleva matkustaja rupesi hieman myöhemmin räyhäämään, kuinka tarjoilu ei pelaa... vaikka hyvin näki aikaisemmin, että 10-15 min aikaisemmin oli henkilökunnalla kädet täynnä, kun yrittivät saada kaikki matkustajat elossa määränpäähän.
Sitten on tietenkin näitä räyhääjiä, Euroopan omistajia, mutta kuten todettu 99% varmasti osaa käyttäytyä hyvin. Enkä itsekään voi sanoa, ettenkö kommentoisi, kärkeästikin, jos homma ei toimisi, ja 4v-muksujen kanssa joutuisin odottelemaan tunnista toiseen ilman informaatiota.
Tuo Ahmedapad muuten Intiassa on varmaan erittäin "hieno" paikka. Joskus aikaisemmin oli saman kaverin kanssa puhetta tästä Finnairin käyttämästä huoltopisteestä, ja hyvin huonosta hygieniatasosta kertoi. Tosin Finnair käyttää siellä kuulema ihan hyvätasoista hotellia, mutta tuskin kaikki hotellit ihan samaa tasoa ovat. Joku kyseisessä paikassa asioinut varmasti voisi valottaa asiaa. Nykyään ei varmaan enää "piikkejä" availla.
Itse en ole hirveämmin kärsinyt näistä myöhästelyistä, tosin aika harvoin tulee matkustettua lentokoneella. Yhdellä lomamatkalla kuitenkin paluulento oli 5-6 tuntia myöhässä. Puhtaasti siitä syystä, että rengas oli koneesta mennyt puhki laskeutuessaan Agadiriin. Ja koska vararengasta ei löytynyt Marokosta, se lennätettiin Las Palmasista. Tällöin muuten Finnair (tai aurinkomatkat) kuskasi porukan hotelliin, johon avattiin muistaakseni "ilmainen piikki", sillä seurauksena, että ravintolasta loppuivat viinat, ja ainakin meidän matkaseurueesta 50% seurueesta kärsi seuraavat 2-3 päivää paskataudista (ilmeisesti salaatti) huonon hygieniatason vuoksi.