Yleistä juttua
Seuraavilla on tullut lennettyä, paremmuusjärjestyksessä:
Eurooppalaiset:
1. SWISS (palvelu hyvää)
2. Austrian (Wien hyvä vaihtopaikka)
3. Lufthansa (vahvaa perussuorittamista)
4. BA (firma hyvä, huono puoli Heathrowlta operoiminen)
5. Finnair (ok)
6. Iberia (lyhyet lennot ei niin hyviä, mannertenväliset hyviä)
7. SAS ja Blue1 (hintakilpailu näkyy)
8. Brussels Airlines (pari kertaa konkurssiin mennyt Sabena etc. ei tästä enempää)
Etelän eksotiikka:
1. LAN (Chile, Airbusit käytössä pääsääntöisesti)
2. LAN Peru (Peru)
3. Aerorepublica (Kolumbia, uudet koneet)
4. Avianca (Kolumbia, Etelä-Amerikan uusin laivasto)
5. ComAir (Etelä-Afrikka, BA codeshare)
6. Royal Maroc Air (Marokko, Iberian codeshare partner)
7. Joku venezuelalainen, en muista edes nimeä, kone oli vanha kuin taivas
Kentistä sen verran, että kellekkään en suosittele Heathrowta vaihtopaikaksi. Jos lentää esim. jenkkeihin jotenkin muuten kuin Finskillä suoraan niin kannattaa lentää Frankfurtin tai miksei Madridin kautta. Frankki on ihan ok, tosin vanha kenttä kun on niin ei siellä ole niin paljon ajankulua kuin ehkä muualla. Madrid ja Köpis on ihan ok kenttinä jos Iberialla tai SAS:lla lentää.
Yhtiöistä..aina riippuu palvelun osalta paljon siitä, millainen crew koneeseen sattuu..myöhästelyjä, matkatavaroiden katoamisia sattuu kaikille firmoille, mutta mitä olen lentänyt ja kuullut niin parhaita kokonaisuudeltaan ovat nuo aasialaiset yhtiöt.
Jos lentää halvimmalla lipulla turistissa niin tietysti voi olettaakin että ne koneet on sitten täyteen tungettuja ja siellä ei välttämättä saa mitään tarjoilua (esim. Iberian lyhyet lennot). Esim. A320:een saa mahtumaan muutaman rivin lisää jos typistää rivivälejä, ja tässä on se suurin ero matkustusmukavuudessa.