Keskustelua lentomatkailusta

• 711 535
  • 3 554

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Tänään tuli taas ns. todistettua, kuinka jengi saa noilla takeilla 'täytettyä' sen ylähyllyn... Joo nyt on talvi ja takki tarvii olla vähän paksumpi, mutta vois sitä takkia nyt vähän edes koettaa saada pienemmäksi kun vähän taittelee sitä. Ei, kun se pitää väkisin sulloa sinne mihin laukut pitäisi laittaa...
Eikö sen voisi vaikka laittaa sinne etumatkustajan penkin alle tai vaikka sinne lentolaukkuun. Kun vähän viitsii käyttää aikaa ja järkeä sen laukun pakkaamiseen, sinne mahtuu aika paljon tavaraa sisälle...
Viime aikoina vähän enemmän lennelleenä aivan eka homma kentällä om tunkea kaikki ylimääräinen ulkovaate laukkuun tai reppuun. En käsitä tuota sakkia, joka roudaa kentälläkin päällysvaatteita käsissä tain saati on ne niskassa sen ajan mitä siellä vähimmillään joutuu olemaan (melko pitkään). Ajallisesti yksi lysti, mutta mukavampi koneessakin vain istahtaa, kun kaikki härväys on suoritettu muualla.

Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Viime aikoina vähän enemmän lennelleenä aivan eka homma kentällä om tunkea kaikki ylimääräinen ulkovaate laukkuun tai reppuun. En käsitä tuota sakkia, joka roudaa kentälläkin päällysvaatteita käsissä tain saati on ne niskassa sen ajan mitä siellä vähimmillään joutuu olemaan (melko pitkään). Ajallisesti yksi lysti, mutta mukavampi koneessakin vain istahtaa, kun kaikki härväys on suoritettu muualla.
Sinne " under seat small bag ":iin ei muuten paljoa reppureissaajalla mukaan mahdu ja periaatteesta en suostu lentolaukusta maksamaan, kun ennen se oli käsimatkatavara eli nykyinen " under seat small bag ". Eli kävelen siis rotsi kädessä ympäri ämpäri kenttää.

Tämähän ei toki sitä tarkoita, että allekirjoittanut voidaan lukea mukaan näihin em.härvääjiin. Salamannopeasti rotsi penkille, ukko siihen päälle ja samassa sujahtaa laukku penkin alle. Menisköhän tuohon reilu puoli minuuttia kaikkinensa hieman istumapaikasta ja härvääjien toiminnasta riippuen.

Se minua ihmetyttää, että miten ihmeessä kesken boardingin tulee kaivaa se kirja, kuulokkeet, läppäri, vesipullo tjsp. sieltä kaikkien rotsien jne.seasta ylähyllyltä, eikö sitä olisi voinut kaivaa ihan hieman aikaisemmin ja lompsia se kätösessä kohti konetta ?

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Sinne " under seat small bag ":iin ei muuten paljoa reppureissaajalla mukaan mahdu ja periaatteesta en suostu lentolaukusta maksamaan, kun ennen se oli käsimatkatavara eli nykyinen " under seat small bag ". Eli kävelen siis rotsi kädessä ympäri ämpäri kenttää.

Tämähän ei toki sitä tarkoita, että allekirjoittanut voidaan lukea mukaan näihin em.härvääjiin. Salamannopeasti rotsi penkille, ukko siihen päälle ja samassa sujahtaa laukku penkin alle. Menisköhän tuohon reilu puoli minuuttia kaikkinensa hieman istumapaikasta ja härvääjien toiminnasta riippuen.

Se minua ihmetyttää, että miten ihmeessä kesken boardingin tulee kaivaa se kirja, kuulokkeet, läppäri, vesipullo tjsp. sieltä kaikkien rotsien jne.seasta ylähyllyltä, eikö sitä olisi voinut kaivaa ihan hieman aikaisemmin ja lompsia se kätösessä kohti konetta ?
Luonnollisesti tämä hyväksytään selitykseksi. Itse varmistan noin 100 kertaa ennen koneeseen menoa, että mikä se paikka olikaan ja että kaikki oheishärpäkkeet on saatavilla ilman penkomista.

Varsinkin lyhyillä reittilennoilla, jotka on aina täynnä, niin tuo muiden odottelu meinaa ärsyttää. Joka ikisellä lennolla on myös ne pienet läppärilaukut ylähyllyllä pötköllään niin, että vievät saman tilan, kuin kabiinilaukku.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@Sivustakatsoja tietenkin jos mukana oleva laukku on niin pieni, että sinne ei se takki mahdu,niin se on oltava päällä tai käsissä ja se on tottakai ok. Ei sitä voi kieltääkään. Mutta tosiaan pointti oli, että ei tungeta sitä takkia sinne ylälokeroon täyttämään sitä.

Ja toikin on aika hassua, että ns. määräyksillä pienennetään noita lentolaukkuja mitä matkustamoon saa ottaa ja sit jengi ostaa tax freestä vitusti kamaa mukaan ja kantaa sen sinne matkustamoon
Mitä vtua. Itse pystyn ostaan viinat Suomesta, sitä ei tarvii Saksasta asti kantaa...
Siihenkin saisi tehdä jotain rajoituksia minkä kokoinen se tax free setti saa olla minkä koneeseen kantaa. Omat ostokset on aina mahtunut sinne laukkuun.

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä laitan mun kevyttoppatakin aina laukun päälle sinne ylähyllylle kun se mahtuu erittäin pieneen tilaan. Kuulokkeet aina jo valmiina kaulassa, ettei tarvitse härvätä siinä käytävällä. Tuntuu, että jotkut kaivaa koko elämänsä sieltä laukusta just siinä käytävällä ettei kukaan vaan pääse nopeasti ohi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy