Mainos

Keskustelua lentomatkailusta

  • 697 585
  • 3 484

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Tuo lienee tuttua kauraa jokaiselle yhtään enemmän matkustavalle, mutta saako tuon tehtyä netti check-inissä oikeille lentoyhtiöille? Ei sillä Europpan lennolla niin väliä ole, aina olen mahtunut, vaikka pitkä olenkin, välillä oikeastaan jopa ihmetyttää tämä jalkatilakeskustelu, koska olen kuitenkin keskiarvoa reilusti pidempi. Mannertenväliset lennot sitten erikseen ja sitä tässäkin haen.

Saa tehtyä nettissä tämän exit-paikkojen varauksen. Itse teen aina kun matkustan työmatkoja, eikä lasta ole matkalla mukana. Eli exit-paikat on ihan parhaat, jos matka kestää yli 30 min.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Onkos kellään tietoa Finskin Hullujen päivien lentotarjousten tarkemmista spekseistä ts. jos Finski lentää johonkin kohteeseen useampia kertoja päivässä, koskeeko Hullujen päivien lennot vain tiettyjä vuoroja niistä (ts. ne halvimmat&epäkäytännöllisimmät yhdistelmät tietenkin) vaiko mitä tahansa.

Pitäisi käväistä kesäkuussa Köpiksessä lyhyesti ja sopivat lennot ovat sen 400 euroa ja halvimmat, mutta huonoimmat, 170 euroa, joten tuo HP-hinta 145 tuntuisi mielenkiintoiselta, vaikken itse lentoja maksakaan (mutta SAS:ia ei voi tukea, vaikka se lentääkin Köpikseen...ainakin tällä hetkellä, mutta entä kesällä...).
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kyllä nuo Hullujen Päivien tarjoukset ovat kaikilla lennoilla voimassa (missä siis on tilaa). Ei ole siis erikseen eritelty, että olisivat vain tietyillä lennonnumeroilla voimassa. Eri asia löytyykö joka ikisestä lennosta noita tarjouspaikkoja, mutta eikös Finski lennä sinne jotain viisi kertaa päivässä joten kapasiteettia luulisi riittävän.

Ps. Miksi SAS:ää hyljit? Pelkäätkö, että ovat kesään mennessä konkassa?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Kyllä nuo Hullujen Päivien tarjoukset ovat kaikilla lennoilla voimassa (missä siis on tilaa). Ei ole siis erikseen eritelty, että olisivat vain tietyillä lennonnumeroilla voimassa. Eri asia löytyykö joka ikisestä lennosta noita tarjouspaikkoja, mutta eikös Finski lennä sinne jotain viisi kertaa päivässä joten kapasiteettia luulisi riittävän.

Niin, siis juuri se itseäni kiinnostaakin myyvätkö ihan oikeasti 400 euron lippuja 145:llä (toki rajoitetun määrän) vai myyvätkö ~175 euron lippuja 145:lla, jos siis paikkoja "sattuu" löytymään vain niihin halvimpiin lentoihin.

Ps. Miksi SAS:ää hyljit? Pelkäätkö, että ovat kesään mennessä konkassa?

No sitä just, kun ei ole mitenkään varmaa että SAS lentää vielä kesäkuussa jokaisen vuoronsa Köpikseen ja kun lentää työasioissa, on kuitenkin pakko päästä paikalle siihen aikaan kun on tarkoitus eikä sitten viikkoa ennen reissua saadakin tietää että lento on peruttu ja lippu siirretty johonkin toiseen lentoon, jonka aikataulu ei taas sovi omiin aikatauluihin. Ja toisaalta SAS nyt on muutenkin niin konkurssikypsä, että sellaisia lentoyhtiöitä pitää muutenkin vältellä.
 

Veijari

Jäsen
Mitä tulee noihin Hullujen Päivien lentohintoihin niin ihmettelen suuresti jos joku viitsii aamulla seisoskella Stockan oven takana valmiina spurttaamaan lipunmyyntitiskille. Samaan hintaan ja halvemmallakin löytyy lentoja ko. kaupunkeihin kun vähän viitsii nettiä käyttää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mitä tulee noihin Hullujen Päivien lentohintoihin niin ihmettelen suuresti jos joku viitsii aamulla seisoskella Stockan oven takana valmiina spurttaamaan lipunmyyntitiskille. Samaan hintaan ja halvemmallakin löytyy lentoja ko. kaupunkeihin kun vähän viitsii nettiä käyttää.


Heh. Pitää paikkansa. Laitoin ihan randomilla vertaa.fi sivustoon HEL-CPH-HEL meno 10.7. ja paluu 17.7. ja hinnaksi tuli 138,41€ eli alle Hullujen Päivien hinnan! Niin ja lentoyhtiönä oli juuri Finnair. Aamulento sinne ja takaisin ihan passeli päivälento. Omalaatuista hinnoittelua, jos kerran nuo HP-hinnat pitäisi olla "superhalpoja".
 

Baarimikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL
Omalaatuista hinnoittelua, jos kerran nuo HP-hinnat pitäisi olla "superhalpoja".
Aasiaan suuntautuneet lennot ovat kyllä edullisia. Hyvä bongaus kohde toi Istanbul, hintaan 219€. Jos normaalisti kaupunkilomalle eurooppaan haluaa, niin melkein vaivattomampi hoitaa hommat netin kautta itse. Esimerkiksi Varsovan tai Budapestin "tarjoukset" eivät houkuttele millään lailla. Samoilla hinnoilla saa varmasti milloin tahansa, kun lentojakin on muutamia päivässä.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Heh. Pitää paikkansa. Laitoin ihan randomilla vertaa.fi sivustoon HEL-CPH-HEL meno 10.7. ja paluu 17.7. ja hinnaksi tuli 138,41€ eli alle Hullujen Päivien hinnan! Niin ja lentoyhtiönä oli juuri Finnair. Aamulento sinne ja takaisin ihan passeli päivälento. Omalaatuista hinnoittelua, jos kerran nuo HP-hinnat pitäisi olla "superhalpoja".

Se vähän riippuu. Ja kuten sanoin, jos tuo 145 pätee kaikkiin vuoroihin, on se merkittävästi halvempi kuin kaikki muut lennot pl. juuri ne halvimmat vuorot.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Se vähän riippuu. Ja kuten sanoin, jos tuo 145 pätee kaikkiin vuoroihin, on se merkittävästi halvempi kuin kaikki muut lennot pl. juuri ne halvimmat vuorot.

Jep ja toki noissa HP-hinnoissa yritetään estää liikemiesten matkustus, koska pitää olla kolme yötä vähintään viikolla perillä. Muuten minulla on kyllä se käsitys, että lähes kaikkiin vuoroihin annetaan noita Hullujen päivien paikkoja (joihinkin enemmän ja joihinkin vähemmän), koska nuo perilläolosäännöt kuitenkin estävät monien työmatkalaisten matkat.

Baarimikko: Aasian lennot halpoja? Soul:599€ Japani:599€. Minusta aika kalliita Hulluiksi Päiviksi. Pekingin 495€ on suht ok hinta toki. Minulle Istanbul on eurooppaa ;). Sinnenhän on yhtä pitkä lento kuin Lontooseen.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Et saa Finskin kortille pisteitä, koska olet "lentänyt Air Francella." Lentävät tuota väliä poikkeuksellisesti code sharena vaikka ovatkin eri allianssin yhtiöitä (vai kuuluko AF edes johonkin allianssiin? Ei ainakaan oneworldiin). Olet siis ostanut AF:n lennot ja siitä ei Finnair luonnollisesti pisteitä anna.

Miltä muuten näytti AF:n emot ;)?

Edit: AF näyttäisi kuuluvan Sky teamiin: http://www.skyteam.com/

Soitin Finskin asiakaspalveluun ja annoin +-kortin numeron ja lennonnumeron (boarding passissa luki AYXXX) ja tyttö katseli matkustajalistaa ja löysi minut ja lupasi lisätä pisteet. Eli pisteet saa mutta se vaatii manuaalista työtä. Mutta sitähän varten asiakaspalvelu on olemassa)

Ihan tavallisen näköisia emoja ole AF:llä. Palvelu oli aika hyvää ja ruoka oli hyvää.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Ja KLM lennättää Helsingistä Schipolin kautta 463€:lla B-737 Helsinki-Schipol ja Schipol-Boston A330:lla yhdellä vaihdolla. Tokihan kaikki tietävät, että nuo kanta-asiakasjärjestelmät ovat suurimmaksi osaksi huijausta. Näennäisen halpoja lentoja, jotka joku toisen yhtiön normitarjoukset voittavat helposti ja vielä nuo superasiakkaat joutuvat miettimään noista loundge-jutuista, joista useimmin tulee paskaa käteen.

Muuan tuttavani luki tuon mobyn postauksen ja sen innoittamana lähti metsästämään lippuja perheelleen. Ja kyllä löytyi... hintaan 458€/hlö pääsevät käymään kesälomareissulla Kaliforniassa. HEL-AMS-LAX ja takaisin tuohon hintaan on enemmän kuin sikahalpa.

Löysipä hän myös todella houkuttelevan tarjouksen jenkkilän sisältäkin. Losista käsin... edestakaiset lennot ja 7 yötä Las Vegasin Hiltonissa koko kolmihenkiseltä perheeltä yhteensä 520€. Jos viikonlopun Hesarin matkailujuttua on uskominen, niin huone saattaa olla jopa reippaasti parempi kuin standardihuone.

Kaikesta taloudellisesta myllerryksestä huolimatta, jos oma tilanne on edes suhteellisenkin vakaa, niin nyt kannattaa matkustella. Nyt se on edullista ja sitä mahdollisuutta kannattaa käyttää hyväkseen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Soitin Finskin asiakaspalveluun ja annoin +-kortin numeron ja lennonnumeron (boarding passissa luki AYXXX)...

No sitten varmaan saatkin pisteet pienellä viiveellä tilillesi. Ekasta viestistäsi vain sain sen kuvan, että olet lentänyt nuo lyhyet pätkät AF:n lentonumerolla(e-lipussa vain AF-lentokoodi, sanoit), mutta lensitkin sittenkin näköjään Finskillä (AY-koodi).

Edit: Tuo redcapin mainitsema LAX:n matka on kyllä tosi halpa. Finskin viikkotarjouksessa on Losin lento "tarjouksessa" 699€ reitillä HEL-NYC-LAX. Tuo AF/KL harrastaa muutenkin nyt hintojen dumppausta pitkillä lennoillaan. Käsittääkseni tuonne Aasian suuntaan myyvät myös matkoja todella halvalla. Kaverin faija osti vähän aikaa sitten lennot Singaporeen alle 400€!
 
Viimeksi muokattu:

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Loistava uutinen "juttilomalle" haavelevista. Hesarista taisi olla maininta tästä oliskohan ollut sunnuntaina mutta en kiinnitänyt enempää huomitota siihen.
Eli lyhykäysyydessä uutisessa mainitaan että Finnair harkitsee B-757 uusimista. Liisari sopimukset upeutuvat ensi vuonna ja matkustaja mukavuus lomalennoilla on jo kilpiluvaltti.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HEL-AMS-LAX ja takaisin tuohon hintaan on enemmän kuin sikahalpa.

Joo, tonne Losiin sai tuossa vielä aikasemmin keväällä vielä halvempia vetoja Kelmillä. Tuttavaperhe (5 henkeä) pääsevät kaikki tuon saman reitin alle kahdella tonnilla. Todella halpaa.

edestakaiset lennot ja 7 yötä Las Vegasin Hiltonissa koko kolmihenkiseltä perheeltä yhteensä 520€. Jos viikonlopun Hesarin matkailujuttua on uskominen, niin huone saattaa olla jopa reippaasti parempi kuin standardihuone.

Joo, noissa Vegasin hotelleissa on yleensä monentasoisia huoneita. Se halvinkin on iso, tai oikeestaan normaali jenkkihotellihuone, jossa voi huoletta olla vaikka 4 aikuista (jos on 2 Queeniä). Toi Hilton on vaan siitä ikävä mesta Vegasissa, että se on vähän sivussa. Käytännössä taksia tai huonosti toimivaa monorailia joutuu käyttämään aika tavalla. Jokatapauksessa tuo hinta lentoineen on kyllä kolmelta edullinen.

StevieY
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Lontoo. Kesällä lähden tosiaan Australiaan, Lontoon kautta. Lennot Australiaan ostettu jo (650 euroa Lontoo-Sydney-Lontoo). Nyt ajattelin että haen Hulluilta Päiviltä itselleni Helsinki-Lontoo-Helsinki -lennot.

Koneeni lähtee Lontoosta mielenkiintoiseen aikaan, joten mikään Blue1 tai EasyJet ei ollut vaihtoehto. SAS oli myös vähän huono, Finnairilta parhaat lentoajankohdat.

No, Hullut Päivät myy tätä lentoa 239 euron hintaan. Finnairin sivujen kautta kun hakee hinnan, tulee vajaa 800 euroa hinnaksi ja siellä vielä lukee että British Airways ajaa tuon lennon.

No, British Airwaysin sivuille ja sitä kautta ostin nuo lennot: 221 euroa.

Nyt siis Helsinki-Lontoo-Sydney-Lontoo-Helsinki tuli maksamaan 871 euroa.
Ei mielestäni lainkaan paha.
 

12961

Jäsen
Edit: Tuo redcapin mainitsema LAX:n matka on kyllä tosi halpa. Finskin viikkotarjouksessa on Losin lento "tarjouksessa" 699€ reitillä HEL-NYC-LAX.

Sanoisin kokemuksesta, että USA:n matkoilla kannattaa katsoa mahdollisuuksien mukaan sellainen lento, missä ei ole välilaskua Pohjois-Amerikassa.

Tavarat kun joutuu hakemaan tullin läpi käveltäviksi ensimmäisellä lentokentällä, jossa tulee maahan, joka on melkoisen perseestä pitkän lennon jälkeen, varsinkin kun tavaroita joutuu odottelemaan uudelleen myös perillä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Tavarat kun joutuu hakemaan tullin läpi käveltäviksi ensimmäisellä lentokentällä, jossa tulee maahan, joka on melkoisen perseestä pitkän lennon jälkeen, varsinkin kun tavaroita joutuu odottelemaan uudelleen myös perillä.

Itse tein välilaskun Chicagossa, päämääränä Los Angeles.
Tavarat tulivat hihnalle yllättävän nopeasti josta ne kannettiin n. 50 metrin matkan päähän ja jätettiin uudelle hihnalle.

Ainakaan itse en pidä tätä minään esteenä.
 

12961

Jäsen
Itse tein välilaskun Chicagossa, päämääränä Los Angeles.
Tavarat tulivat hihnalle yllättävän nopeasti josta ne kannettiin n. 50 metrin matkan päähän ja jätettiin uudelle hihnalle.

Ainakaan itse en pidä tätä minään esteenä.

Omalla kohdallani tuo O'Haren logistiikka ei ole sitten pelannut niin hyvin, odottelua on ollut joks kerralla reilusti ja rättiväsyneenä se ei oikein olisi kiinnostanut.

Tuo palautus onkin sitten siellä hoidettu fiksusti.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanoisin kokemuksesta, että USA:n matkoilla kannattaa katsoa mahdollisuuksien mukaan sellainen lento, missä ei ole välilaskua Pohjois-Amerikassa.

Tavarat kun joutuu hakemaan tullin läpi käveltäviksi ensimmäisellä lentokentällä, jossa tulee maahan, joka on melkoisen perseestä pitkän lennon jälkeen, varsinkin kun tavaroita joutuu odottelemaan uudelleen myös perillä.

Itse olen lentänyt jenkkeihin aika monta kertaa ja tämä ei ole ollut kertaakaan ongelma. Tavarat ovat melkein aina valmiina odottamassa, kun on päässyt maahantulotarkastuksesta läpi. Sitten vain tullivirkailijalle sininen lappu ja laukut uudelle jatkolentohihnalle.

Ongelmia tulee, jos on ottanut liian tiukan jatkolennon. Imigrationiin ja customsiin kannattaa varata aikaa ja millään 1,5 tunnin välillä voi olla aika arpomista ehtimisen kannalta. Oman mielenterveyden kannalta sellanen 3h väli jenkkilän päässä on havaittu sopivaksi. Lisäksi nuo eupoopasta lähtevät lennot jenkkilään tuppaavat aina olemaan vähintään sen tunnin myöhässä. Niin ja jos jollekin isolle kentälle (JFK, O´hara jne) lentää, niin kone saattaa joutua kaartelemaan kentän ympärillä pitkääkin odottaen laskeutumislupaa.

StevieY
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Jahas, kai sitä nyt voi sanoa matkustaneensa jokaisessa merkittävässä luokassa mitä taivailta löytyy.
Thaimaan lomareissulla kun piti keksiä lennot BKK-Phuket ja kun tarve oli saada hieman pelivaraa sääolosuhteitten yms. varalta, niin prioriteettina oli saada vaihdettavissa olevat liput. Kun Aasiassa lentoyhtiötä on kuin pipoa ja osa vähän huonommilla rekordeilla, niin päätös käyttää Thaimaan Finnairia ts. Thai:ta oli aika selvä.

Sitten varaillessa pisti silmään, että hintaero muutoskelpoisen turistilipun ja bisnes-lipun välillä oli 20 euroa niin ei ollut vaikea arpoa että tahtooko sitä kärvistellä 10h mädärilennon jälkeen vielä toiset 1,5 karjaluokassa vai ei.
Hintaa siis bisnesluokan lipuille edestakaisin BKK-Phuket kertyi 155€, halvimmillaan lennot olisi saanut n. satasella eli mistään järkyttävän suuresta panostuksesta ei ollut kyse, vinkki siis viikoksi kaikille jotka tahtovat joskus kokeilla jotain muuta kuin sitä samaa tuttua turistisillipurkkia.

No, koneiksi osui molemmille legeille Long haul-konffiksen Jumbo-400, liekö jotain resurssointikysymyksiä long haul-lentojen kysynnän vähennyttyä.
Menomatkalla istuin Jumbon katolla normaalissa bisnes-istuimessa, mikä tosin oli niitä vittumaisia lie-flat-istuimia, joilla ei siis kukaan terve ihminen pysty nukkumaan kunnolla, no eipä 1,5h lennolla keskellä päivää nyt ollut kauhea tarvekaan sellaiselle. BKK:n kotimaan lounge oli aika basic, mutta ihan kiva pitstoppi ja ottaen huomioon lentokenttähinnoittelun, niin lippuhintaero tuli miltei täyteen ihan lounge-mättöjä syödessä.

Paluumatkalla tuli sitten huomattua, että Royal Silk olikin vaihtunut Royal Firstiin ja istuimeksi tuli First-luokan sleeper-podi. Siinä makoillessa vaaka-asennossa, leikkiessä kohtuuttoman isolla monitorilla (vrt. se standardi 7'' economyissä suurimmassa osassa koneita tai se 0'' huippumoderneissa MD-11:ssä...) sekä säätäessä selkähierontaa hieman pehmeämmälle tuli pohdittua että milläköhän sotajuonella koneen saisi jatkamaan matkaa suoraan Helsinkiin asti. Etenkin kontrasti n. neliömetrin puupintaisen ruokailutason ja Finskin economyn 30x20cm trayn välillä oli varsin koominen, idea kai tuossa Firstin pöydässä on se että seuralainen voi liittyä seuraan toiselle puolelle pöytää.
Phuketin loungen vessa tosin oli muuten surkein lounge-vessa ikinä missään. Eikä toki Jumbonkaan First-vessa mikään erikoinen ollut, mutta se nyt lienee selvä kun konstruktio on kuitenkin sen verran vanha ettei vielä silloin sen kummemmin ajateltu ihmisten maksavan >10 000€ lentolipuista, uusissahan koneissa (mm. A380) nuo vessatkin on brändätty matkustusluokan mukaisesti.

Kun aikanaan tuli lennettyä BA:n bisneksessä long haulin, ei välttynyt kuitenkaan miettimästä mitä meno olisi siellä "vieläkin parempien ihmisten" puolella. Nyt kun on tullut koettua sitäkin, tosin toki pikaisesti ja ilman sitä varsinaista Firstin luksusta mitä pitkällä lennolla saisi. Eipähän siis enää tarvitse ihmetellä, vaikka tulorajoitteisena sitä pitänee vastaisuudessakin tyytyä Economyn palveluihin, huoh.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen kesäkuussa menossa San Franciscoon KLM:n lennoilla. Koneenvaihto on Amsterdamissa, joka käsittääkseni on varsin mukava lentokenttä. Miten on noiden matkatavaroiden kanssa. Pitääkö ne itse roudata koneenvaihdon yhteydessä?
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
Olen kesäkuussa menossa San Franciscoon KLM:n lennoilla. Koneenvaihto on Amsterdamissa, joka käsittääkseni on varsin mukava lentokenttä. Miten on noiden matkatavaroiden kanssa. Pitääkö ne itse roudata koneenvaihdon yhteydessä?

Matkasin kuukausi sitten Amsterdamin kautta Miamiin, silloin lentoyhtiöinä toimivat KLM ja Martinair. Ei joutunut kantamaan tavaroita.

On muuten aika iso lentokenttä. Jos on vain vähän aikaa lentojen välillä, kannattaa pitää kiirettä. Meillä meinasi käydä pahasti kun jatkolento lähti toiselta puolelta kenttää.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Olen kesäkuussa menossa San Franciscoon KLM:n lennoilla. Koneenvaihto on Amsterdamissa, joka käsittääkseni on varsin mukava lentokenttä. Miten on noiden matkatavaroiden kanssa. Pitääkö ne itse roudata koneenvaihdon yhteydessä?

Jos lennät saman allianssin sisällä, niin ei tarvitse roudata kamoja itse. Damin kenttä on isoista kentistä ehkä paras, ruokaa saattaa tosin joutua jonottamaan suhteettoman kauan. Edellistä viestiä ei oiken pysty komppaamaan, melkeimpä portille kuin portille ehtii n. vartissa. Kentän topografia on sanoisinku viksu. CFG:n tai vaikkapa Heatrowhiin verrattune ihan mesta paikka. Jos saan valita, niin Dami on ykköskenttä Euroopassa koneen vaihtoon.

t. hanu
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen kesäkuussa menossa San Franciscoon KLM:n lennoilla. Koneenvaihto on Amsterdamissa, joka käsittääkseni on varsin mukava lentokenttä. Miten on noiden matkatavaroiden kanssa. Pitääkö ne itse roudata koneenvaihdon yhteydessä?

Pari viikkoa sitten meillä oli sama homma Nykkiin Amsterdamin kautta eikä laukuista tosiaan tarvinnut huolehtia. Kuten edellä todettiin, on Schipolin kenttä verraten iso, mutta portille kyllä ehtii helposti pienessäkin ajassa eli reilusti alle puolen tunnin kävellen. Jenkkeihin mentäessä turvatarkastukset on vasta portilla. Ihan viihtyisä lentokenttä, miljoona kertaa parempi ainakin, kuin JFK:n kenttä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Lentoyhtiö Ryanair on taas ollut esillä monessakin mielessä.

Maaliskuun lopulla yhtiö oli aikaistanut lentoaan tunnilla, mutta ilmoitus matkustajille oli tullut vain vajaata vuorokautta ennen h-hetkeä sähköpostilla, ja yhtiön ilmoituksen mukaan myös tekstiviesteillä. 20 ihmistä oli kuitenkin myöhästynyt kyseiseltä lennolta. Hommasta tulleiden lisäkustannusten maksamisen suhteen yhtiö oli aluksi ollut kovin nuiva, mutta kovan julkisen kritiikin saattelema kuitenkin suostunut korvauksiin.

Aiemmin ilmaisena ollut lähtöselvityksen tekeminen netin kautta on myöskin muuttumassa maksulliseksi ensi viikolla. Sen lisäksi kentällä tehtävä tsekkaus on ymmärtääkseni poistumassa kokonaan. Nyt joudut sitten tulostamaan itsellesi maihinnousukortin kaikissa tapauksissa. ja jos hukkaat sen, joudut maksamaan 40 €/lippu.

Alle 16-vuotiaat eivät enää pääse ollenkaan yhtiön lennolle yksinään. Muilla yhtiöillä on käytössä avustaja-palvelu näille nuorille.

Näinhän se homma tietysti toimii. Netissä myydään matkaa esim. 10 eurolla tai jopa halvemmallakin, mutta todellinen matkan hinta on sitten jotain aivan muuta.

Jonkun kerran Ryanairilla lentäneenä voisi sanoa, että onhan tuo asiakaspalvelu jokseenkin huonoa, ja ihmisiä kohdellaan, kuin jotain eläinlaumaa konsanaan. Olenkin tullut siihen tulokseen, että nämä halpalentoyhtiöt saavat osaltani riittää, ja siirryn käyttämään näitä muita yhtiöitä. Lippu saattaa maksaa hieman enemmän, mutta osaan arvostaa palvelua sen verran, että se on sen arvoista.

Alla vielä Talous Sanomien keräämää aineistoa asian tiimoilta.

Linkki
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös