Tjoh, tulipahan sitten leikittyä vähän parempaa ihmistä ja tuhlattua pisteitä.
Suurimmat hyödyt ehkä olivat ne, että vaikka Finskin Helsingin Lounge oli vähän kulahtanut ja Heatrowlla Cathay Pacificin Business-puolen Luonge aika ankea huonon sijaintinsa johdosta niin kyllähän sitä noita "ilmaisia" pisteitä mielellään käyttää siihen, että odottelun voi tehdä rauhassa ja samalla kiskoa naamaan erilaisia syötäviä. Kun vielä käynnissä oleva OW-kampanja antaa ilmaiset 5000 lisäpistettä ja ao. syy, niin lopputulos oli pisteitten osalta +-0.
Bostonista Lontooseen BA jostain syystä vielä upgreidasi allekirjoittanutta ja kollegaa ylöspäin, 4 hengen seurueestamme 2/4 jäi ilman tätä kunniaa, joten oletimme että juttu johtui siitä että me olimme Finnairin plussa-asiakkaita tällaisella ylibuukatulla Code-share-lennolla, joten sen takia identtisillä lipuilla (jatkolennot ml. paitsi tietenkin omalla kohdallani joka jatkoi bisneksessä Helsinkiin) matkustaneet muut jäsenet jäivät karjan sekaan. No, BA:n E-Xtra on loppupeleissä ihan kätevä vaihtoehto, joo, ei se ihan sama ole kuin aiemmin koettu Club World mutta varsin varteenotettava vaihtoehto hintatietoiselle, koska ainakin juuri tuossa bulk-head-rivillä jalkatilaa oli ruhtinaallisesti ja penkin jalkatuki mahdollistaa kohtalaisen hyvän rötväysasennon. Muuten ero Economyyn sitten onkin toki näennäinen, kun ei tälleen atleettisena kaverina penkkien leveys ole koskaan ollut ongelma (pl. lomalento 757).
Huomionarvoista kyllä oli se, että huolimatta taloustilanteesta, 70% BA:n 777:sta oli varattu premium-istuimille, jotka olivat vieläpä aivan täysiä, eli kai talouskriisi ei koske BA:n matkustajia. Samoin Finskin bisnekset olivat täysiä.
Jatkoa sitten seuraakin huhtikuun lopulla, kun pitäisi lähteä Thaimaaseen sukeltelemaan ja väistämätön paha onkin lentää sinne mädärillä...hyi saatana.
Joten kysymys onkin, onko Finskin MD-11:n karjaosastossa mitään hyvää/hieman toisia parempia paikkoja, joita kannattaa kärkkyä, vaiko vain alistua kohtaloonsa ja tuudittautua siihen ajatukseen, että lomalentojen 757 on vielä mädäriäkin enemmän perseestä.
Kun on viimeiset 10 mannertenvälistä lentänyt uusissa/semiuusissa laajarungoissa henk. koht. viihdekeskuksineen, Club-seatit ja Economy Extrat sitten erikseen, niin odotukset eivät ole kauhean korkealla konemelun yms. suhteen.