Itsekki silloin tällöin röörit tukossa lentävänä voin sanoa että ei se herkkua ole. Tottakait oireet ja vaikutukset ovat yksilökohtaisia, joillakin ei ole oireita lainkaan, mutta itselläni tuntuu kuin joku pistelisi neuloja silmiin, poskien sisäpuolelle ja otsalohkoon kun paine ei pääse kunnolla tasaantumaan hengitysteiden kautta.
Tympeätä hommaa.
Komppaan. Itse aikanaan v. 2000 lensin Ausseihin pahan poski- ja otsaontelotulehduksen loppuvaiheissa antibiootikuuri vielä päällä. Päällä oli myös lääkärin määräämä ehdoton lentokielto, mutta eihän tuollaista once a lifetime -reissua nyt pikkuasioiden vuoksi peruta. Samainen lääkäri kyllä antoi minulle kiltisti tarvittavat rokotukset. Erityisen paskamainen paikka oli välilasku LA:ssa, kun jouduimme tekemään pari kunniakierrosta kentän ympäri odotellessamme vapaata slotia ja polttoaineen vähenemisen takia sitten lopulta tulemaan alas normaalia jyrkemmin. Tuossa pitää erikseen kehua Quantasin lentäjää, kertoi matkustajille vähän väliä missä mennään ja miksi. Mutta sattui niin saatanasti.
Nyt taas alkusyksyn Azorien reissulla räkätaudissa kävi niin, että vaikka poskionteloihin sattuikin ihan huolella siinä laskeutumisvaiheessa, niin se paine-ero avasi yllättäen jotkut röörit. Laskeutumisen aikana ja vähän sen jälkeen olin varmaan tunnin verran käytännössä nenäliina kasvoilla. Sitä limaa tuli aivan käsittämätön määrä ja sen jälkeen olo oli pirusti parempi. Outoa.
Edit: Dementoituneella menee eri reissut sekaisen. Singaporehan tuolloin oli tuo välilaskupaikka, ei LA. Mutta ei se asiaa nyt mitenkään muuta.
t. hanu