Mielestäni
@pernaveikko voisi olla tyytyväinen, että tuli valituksi exit-riville. Jossain nimittäin oli juttua siitä, että siihen pääsee jos on hyväkuntoisen ja selväjärkisen näköinen. Ei välttämättä random-valinta.
Ei päässytkään tai niin ainakin huhuttiin silloin, kun vielä oli check-inin tytöt. Tuohan hoidettiin Android appsilla jalkakäytävällä olut kourassa istuen. Useimmilla lentoyhtiöillä on siinä kohta missä voi maksaa paikasta tai random seats. Eli täysin random se oli paitsi lukuisia kertoja olen lentänyt yhtiöllä.
Teoriassahan siis olisi mahdollista, että vanhat matkat vaikuttaa, koska se olisi todella helppo toteuttaa, mutta en jaksa tuollaisiin uskoa. Tein tuon kuutisen tuntia ennen lähtöä. Nillähän olisi intresseissä odottaa vieläkin pidempään, jos ilmaantuu maksaja. Toisaalta, kun lento oli vain tunnin, niin nekin näkee omista tilastoistaan kuinka usein joku maksaa. Tuskinpa kovin usein, hinta on joku aivan järkyttävä, lähemmäs kymmenen euroa.
Vaan kerronpa siitä appsista, siinä on melkoinen bugi.
Koitin yöllä juhannussimassa asian suorittaa, mutta erroria vain puski. Ajattelin sama kai se, tutkitaan aamulla, ehtiihän nuo. Aamulla sama homma eli tutkimaan mitä tuossa nyt lukee.
Asia ratkesi nopeasti ja piti valita maa puhelinnumeroa varten alasvetovalikosta. Vaan siinä se ongelma oli, kun puhelinnumero maasuuntineen luki alemmassa text boxissa. Teen työkseni tälläisiä juttuja joten melkein selvinpäin se oli helppo huomata.
Sitten valitsemaan maa valikosta ja luonnolisesti sehän sitten tyhjensi puhelinnumerokentän ja se piti näpytellä uudelleen.
Asiahan kuulostaa sinänsä pieneltä, mutta se on silti bugi mikä ei voi olla tuotannossa. Vaan se vielä pahempi seikka. Kuinka moni kokematon appsien käyttäjä hätääntyy ja lähtee vaikka kentälle selvittämään asiaa kolme tuntia ennen lennon lähtöä. En ole koskaan Wizz Airille soittanut, mutta varmaankin samat jonot kuin muillakin ja joku ei sitten halua tai uskalla odottaa. Ja joillain ei kenties ole kielitaitoa edes soittaa.
Oma varasuunnitelmani oli se, että menen hieman aikaisemmin kuin nyt pienelle kentälle 40 minuuttia ennen ja lyön luurin tiskille ja sanon sinä teet tämän ilmaiseksi, koska tämä ei toimi. Paitsi niin, appsista check-in taitaa sulkeutua kylläkin paljon aikaisemmin eli sekin olisi pitänyt selvittä. Kuinka monelle käy niin, että menee tiskille ja maksaa ihan sen maksun mukisematta, että varmasti pääsee lennolle haluamatta enää sekoittaa mitään tietotekniikkaa siihen. Jotkut ottavat 50 euroakin tiskiltä.
Check-in masiinoita en etsinyt oliko niitä, kenties, mutta palvelupiste oli kyllä auki.